Platforma sklepowa czy rozwiązanie dedykowane?

Paweł Jóźwik

E-commerce | 2014-02-03 | 3 min czytania

Platforma sklepowa czy rozwiązanie dedykowane?

Dyskusja o tym, co lepsze - gotowa platforma sklepowa czy własne lub dedykowane rozwiązanie, trwa w branży e-commerce od powstania pierwszego sklepu i będzie się toczyć zapewne zawsze. Nasze osobiste wydarzenia ostatnich dni skłaniają mnie do napisania o kilku zaletach gotowej platformy sklepowej.

ecom.jpg

  1. Po pierwsze i najważniejsze: gotowa platforma zapewnia Ci wszystko od A do Z. Nie martwisz się serwerem, aktualnością zabezpieczeń, skryptami, bezpieczeństwem, zgodnością z przepisami prawa, awariami hostingu... po prostu niczym. Płacisz abonament między innymi za to, aby to ktoś inny nie spał po nocach. Platforma powinna być niewidoczna w codziennym użytkowaniu - ma po prostu działać.
  2. Gotowa platforma poprowadzi Cię za rękę w procesie tworzenia sklepu. Raz, że dostajesz ramy, w których musisz się poruszać, a po drugie, zawsze możesz skorzystać z pomocy administratora platformy.
  3. Większość gotowych platform sklepowych da Ci wszystkie możliwe integracje i maksymalnie ułatwi Twoje życie. Paczki do kuriera prosto z panelu sklepu - proszę bardzo, płatność online działająca od razu - nie ma problemu, integracja z porównywarką cenową - oczywiście! Oszczędzi Ci to mnóstwo czasu i pieniędzy.
  4. Świat ciągle idzie do przodu - pojawiają się nowe trendy, dodatki, funkcje i serwisy, z którymi chcesz się wiązać. Platforma nadąża za tym za Ciebie. Masz cały czas aktualną i gotową do działania maszynę do sprzedaży online. Pozostaje tylko wysyłać towar.
  5. Platforma za to wszystko weźmie relatywnie niewielkie pieniądze. Gdybyś chciał zrobić to wszystko samodzielnie, zapłaciłbyś majątek i skazałbyś się na ciągłe udoskonalanie własnego programu.

OK, zmiażdżyliśmy każde inne rozwiązanie... Żeby nie było jednostronnie trzeba wspomnieć kilka słów o zaletach rozwiązania dedykowanego.

  1. To jedyne rozwiązanie w którym masz pełną wolność i swobodę co do wyglądu, układu, działania, organizacji procesów i rozwoju.
  2. To jedyne rozwiązanie, w którym to Ty masz pełną władzę nad skalowaniem projektu i infrastrukturą sieciową. Możesz kupić lepszy hosting niż mają gotowe platformy i wyświetlać strony jeszcze szybciej.
  3. To jedyne rozwiązanie, w którym nie jesteś uwiązany, "ożeniony" z inną firmą. Z platformą jest jak w małżeństwie - na dobre i na złe, a rozwód zawsze boli.

Podsumowując, powiedziałbym, że gotowe platformy są świetne dla sklepów na początku rozwoju, małych i średnich. Sklepu duże mogą wymagać już rozwiązań większych, dedykowanych. Wyboru platformy należy dokonać oceniając jej możliwości w perspektywie wielu lat, ponieważ jej zmiana jest trudna i skomplikowana. Przede wszystkim więc określcie czego potrzebujecie - wybór jest tak szeroki, że na pewno znajdziecie coś odpowiadającego Waszym potrzebom!

Paweł Jóźwik

Pasjonat i praktyk e-commerce. Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!