Bezpłatna konsultacja

Po co i jak pisać bloga firmowego?

Kategoria: Inne

Czy można mieć stronę firmową / korporacyjną / sklep internetowy bez bloga? Oczywiście! Ale po co? Trudno jest znaleźć tak uniwersalną działalność reklamową jak „prowadzenie bloga firmowego”. Dopracowane i przemyślane artykuły pozwalają budować ruch, sprzedaż, wiarygodność, pozycję eksperta, a także wzbogacają komunikację w newsletterach czy social media. Tylko co znaczy “dopracowane i przemyślane”? Na to postaramy się odpowiedzieć w poniższym, obszernym poradniku!

Spis treści:

Po co pisać bloga firmowego

Pozwólcie, że opowiem Wam pewną krótką i zabawną (jak na historię biznesową) historię. Wiele lat temu wszystkie agencje jednym głosem rekomendowały budowanie blogów firmowych na osobnych domenach, niespójnych ze stronami korporacyjnymi! Te blogi miały „udawać” niezależnych ekspertów i w sposób delikatny przerzucać ruch na strony firm, które naprawdę za danymi blogami stały. Po kilku latach zmiany w algorytmach Google’a spowodowały, że nagle, wszystkie agencje – w tym i nasza! - zaczęły rekomendować zmianę strategii i prowadzenie bloga w ramach swojej domeny. Ta zmiana spowodowana jest jedną z głównych inspiracji do samego tworzenia treści pisanych: zmieniły się algorytmy Google’a i blog stał się istotnym elementem strategii SEO! Jednak patrząc na konkretne przykłady - po co prowadzimy bloga? Dlaczego namawiamy Klientów by pisali bloga i dlaczego niektórzy z nich nie dość, że nam za przejęcie tych zadań płacą, to na dodatek są z tego faktu zadowoleni?

Dla generowania ruchu

Ruch na stronie firmowej lub w sklepie internetowym jest bezcenny. Oczywiście największą wartość ma najczęściej ruch o wysokim potencjale sprzedażowym - gdy ktoś odwiedza nas by coś kupić, by obejrzeć konkretny produkt lub przeczytać o konkretnej usłudze. Jednak w długofalowej i wielokanałowej strategii warto pochylić się też nad szerszym dotarciem do potencjalnych Klientów. Mówiąc językiem sprzedażowym trzeba zadbać o cały lejek sprzedaży, czyli dotrzeć też do tych osób, które dopiero szukają wiedzy lub inspiracji. Ten ruch w dłuższej perspektywie jesteś w stanie przekonwertować na Klientów. Co robisz gdy brakuje Tobie wiedzy na pewien temat? Na przykład chcesz zmienić dętkę w rowerze, a nigdy tego nie robiłeś. Prawdopodobnie wpiszesz w wyszukiwarkę “Jak zmienić dętkę w rowerze”. I co znajdziesz? Poradniki i wpisy blogowe! W ten sposób, przygotowując artykuły pasujące do grupy docelowej swojego sklepu, trafisz do niej i przedstawisz swój rowerowy sklep. Czy wiele osób odwiedzających Twój artykuł od razu zostawi u Ciebie swoje pieniądze? Nie. Niestety nie. Oni szukają praktycznej wiedzy, a nie zakupów. Ale od dziś będziesz mógł ich śledzić. I to jest klucz! Bardzo często blog stanowi dla nas nową “kopalnię ciasteczek”, czyli śladów urządzeń, które wyświetliły dany artykuł. Wiedząc, że ktoś na urządzeniu X przeczytał nasz artykuł, możemy od razu go śledzić banerami, filmami i reklamami w social media pokazującymi mu naszą ofertą - kategorię produktów, konkretne modele. Taka strategia zwiększa skalę sprzedaży i potrafi wzbudzić potrzebę zakupową danego modelu. W tym celu ważne jest dobieranie tematów w taki sposób by faktycznie odpowiadały one najpopularniejszym pytaniom Twoich potencjalnych Klientów. Nie muszą mieć one znamion zakupów - mogą to być artykuły dotyczące np. przepisów kulinarnych czy instrukcji “Zrób to sam”. Ważne jest, by ktoś odwiedził Twoją stronę. Przecież nie będzie instrukcji wymiany dętki szukać ktoś, kto na rowerze nie jeździ.

7jcLX.jpeg

Statystyki widoczność bloga firmowego jednak z naszych Klientów za ostatnie 3 m-ce wg Google Search Console

Dla generowania sprzedaży

Punkt ten niewiele różni się od powyższego. Zmienia tylko trochę tryb myślenia o poruszanych tematach i zawsze towarzyszyć mu musi chęć pokazania swojej oferty. Zmieńmy delikatnie przykład z “Jak zmienić dętkę w rowerze” na inny. Załóżmy, że Twój potencjalny Klient wpisuje w Google “Jaki rower miejski wybrać?”. Wtedy możesz przygotować odpowiedni, rozbudowany i unikalny artykuł rekomendujący konkretne modele i pokazujący na co przy wyborze zwrócić uwagę. Czy w tym modelu wiele osób czytających artykuł coś u Ciebie kupi? Na pewno zrobi to więcej osób niż z artykułu o wymianie dętki. W punkcie pierwszym wyszliśmy z założenia, że skoro mamy sklep rowerowy, to twórzmy poradniki do osób jeżdżących na rowerze. Co prawda temat nie ma bezpośredniej korelacji z naszą ofertę, ale może uda się tym osobom dosprzedać w przyszłości jakieś akcesoria, gadżety, odzież rowerową czy nowy rower. W tym punkcie bardziej wcielamy się w rolę konsultanta. Zostajemy pracownikiem stacjonarnego sklepu, który spotyka się face-to-face z przychodzącym Klientem, który mówi na wejściu czego szuka. Tu możesz mu doradzić i pokazać propozycję najlepszą do jego potrzeb. Przy tym założeniu bardzo ważne jest dobieranie tematów, które faktycznie mogą prowadzić do sprzedaży i merytoryczne doradzanie najlepszego rozwiązania.

3oUOA.jpeg

Statystyki sprzedaży dla sesji rozpoczętych na blogu dla bardzo niskiego współczynnika konwersji ale ciekawej skali ruchu. Dane wg Google Analytics

Dla wsparcia SEO

Ruch z artykułów blogowych to jedno, ale ruch dla całej strony / sklepu to zupełnie coś innego. Google uwielbia witryny, które w sposób regularny i częsty dostarczają odwiedzającym nową, wartościową i unikalną treść. W przypadku sklepów jest to trudne, bo raczej oferta nie zmienia się bardzo dynamicznie i miejsc na tę treść jest niewiele. Naturalnym rozwiązaniem problemu jest blog. To właśnie wpisy blogowe mogą i powinny pełnić funkcję wsparcia dla pozycjonowania sklepu internetowego i to na wielu płaszczyznach.

  • Dostarczamy unikalną treść na stronie.
  • Wydłużone dzięki wpisom blogowym wizyty na stronie wpływają korzystnie na coraz ważniejsze w procesie SEO czynniki behawioralne.
  • Tworzymy więcej fraz z tzw. “średniego” i “długiego ogona”, więc zwiększa się sumaryczna widoczność strony w rankingach Google i ruch na stronie www.
  • W sposób naturalny zwiększa się nasycenie strony frazami - nawet jeśli nie są to frazy, na które pozycjonujesz swój sklep, to pisząc blog o częściach rowerowych i rowerach, w sposób “przypadkowy” i bardzo naturalny umacniasz powiązanie Twojej domeny z danym tematem.

Kluczową rolę jednak w tym procesie odgrywa wspieranie konkretnych fraz. Jak i po co optymalizować wpisy blogowe opiszemy za chwilę, jednak tworząc je możesz stosować wiele “sztuczek”, które spowodują, że Twoje wpisy wspierać będą Twoją pozycję na ogólne frazy. Upraszczając - wiele artykułów o rowerach miejskich, w których z poziomu wpisu blogowego linkujesz do kategorii “Rowery miejskie”, może wpłynąć na pozycję Twojego sklepu po wpisaniu do Google właśnie tejże frazy.

sNeE7.jpeg

Zmiana pozycji frazy ogólnej po stworzeniu poradnika na blogu. Dane wg Google Search Console

Dla innych kanałów komunikacji

Wyszukiwarka opanowała powody, dla których tworzymy bloga. Niezależnie czy chodzi o ruch, sprzedaż czy pozycję fraz, to jednak wciąż obracamy się wokół Google. Nie powinniśmy jednak zapominać o tym, że regularnie prowadzony, ciekawy i pomocny blog, to super narzędzie przekładające się na inne kanały komunikacji. Jeśli prowadzisz swoje kanały społecznościowe - Facebook, Instagram, LinkedIn - to na pewno nie jeden raz zastanawiałeś się “co by tu ciekawego napisać”? Blog pozwala trochę ten problem rozwiązać, bo jeśli Twoje artykuły są wartościowe i dobrze napisane, to aż proszą się o to by w tych kanałach je umieścić. Co więcej, w sposób naturalny możesz prowadzić tzw. “recykling treści” i dzięki ich aktualizacją po pewnym czasie możesz udostępniać je ponownie! Wysyłasz newslettery do swoich Klientów? Nie pisz tam tylko o promocjach i nowych ofertach. Wrzuć tam również link do swojego nowego artykułu. Może kogoś, kto do Twojej bazy wpadł kupując koszulkę rowerową 3 lata temu, nie interesuje wyprzedaż na nowy rower, ale zainteresuje go porada “Jak odpowiednio ubrać się na rower gdy pada”, w której przemycisz linki do odzieży rowerowej?

Dla uzyskania statusu eksperta w danej branży.

Istnieją takie branże, w których blog może stanowić znaczący ruch i może pozwolić zbudować rolę eksperta. Nie będzie to pewnie branża fashion czy kulinarna, ale czemu nie ta bardziej praktyczna? Choćby rowerowa! Seria poradników DIY pokazująca jak naprawić i jak dbać o swój rower. Seria poradników pokazująca rozgrzewkę przed treningiem i same treningi. Seria poradników poruszająca temat treningu w domu i zalety trenażera. Seria poradników polecająca ciekawe miejsca w Polsce na wycieczki rowerowe. Pomysłów jest wiele a przy dłuższym zaangażowaniu naprawdę możesz zbudować ciekawy projekt, który stanie się wartym odwiedzania miejscem nawet dla tych, którzy teoretycznie o rowerach wiedzą wszystko! Tym łatwiejsze i bardziej możliwe jest to, w branżach skomplikowanych.

Przykład

Podobno najbardziej uderzają nas najbardziej oczywiste przykłady, więc pozwólcie, że w sposób najbardziej bezpośredni zobrazujemy Wam, po co pisać bloga firmowego. Napisaliśmy ponad 22 tysiące znaków o blogu firmowym, które właśnie czytasz, a dzięki temu:

  • Wygenerujemy dodatkowy ruch na naszej stronie
  • Część z Was na końcu wyśle do nas zapytanie, które rozpocznie bliższą współpracę
  • Poprawi się nasza pozycja w Google na frazy związane z blogowaniem
  • Wrzucimy ten materiał na naszego Facebooka i dostaniemy sporo polubień
  • Urośniemy w Waszych oczach na jeszcze większych ekspertów od marketingu internetowego

Proste?

O czym pisać bloga

W powyższych akapitach posłużyliśmy się przykładami zbudowanymi wokół sklepu rowerowego. Kontynuujmy ten przykład.

Rankingi i trendy

Bardzo popularną i chętnie klikalną formą wpisów blogowych są wszelkie rankingi i trendy na dany rok. Wiemy, że wiele sklepów do tej formy contentu podchodzi niechętnie, bo nie chcą oceniać produktów różnych producentów, ale jednak zachęcamy do ich tworzenia! “TOP5 rowerów miejskich”, “10 najlepszych koszulek na rower”, “3 najlepsze rowery 2020”... Jako użytkownicy Google kochamy takie treści, kochamy rankingi i z nich najłatwiej wybiera nam się produkty. Nawet jeśli podświadomie wiemy, że nie zawsze ranking taki oparty jest o prawdziwe dane i analizy, to i tak klikamy i czytamy jaki to model wygrał lub którą nowością musimy się zainteresować.

Un4Q5.jpeg

Branżowe porady

Nieprzemijający evergreen tworzenia treści na strony www, to poradniki dotyczące realnych problemów naszych Klientów. Najlepiej sprawdzają się tutaj artykuły tworzone wokół pytania “Jak wybrać…”, bo to nakierowuje nas na potencjalnych Klientów. “Jak wybrać koszulkę rowerową”, “Jak wybrać rower miejski” itp. Treść taka powinna dawać konkretną instrukcję postępowania w przypadku podejmowania decyzji zakupowej i oczywiście powinna sugerować konkretne produkty do zakupu. Ważne jest by zapoznanie się z tym artykułem nie kończyło się… niczym. Artykuł musi zawierać odpowiednie call to action w postaci produktów lub kategorii, w której dany produkt znajdziemy. Nie pozwól nigdy na to, by czytelnik wyciągnął poradę z Twojego artykułu a następnie wybrany model znalazł u konkurenta!

Jg3xI.jpeg

Lookbooki

Króluje tutaj branża fashion, ale i wiele innych sektorów handlu może ten typ artykułów wykorzystać. Często szukając inspiracji do zakupów chcemy zobaczyć konkretne przykłady i zdjęcia obrazujące dane produkty. Artykuły w sposób ciekawy i oryginalny przedstawiające nową kolekcję np. obuwia rowerowego mogą w sposób wymierny wesprzeć sprzedaż tych produktów. Nie wiem dlaczego większośc firm wychodzi z założenia, że stworzenie lookbooka to obowiązek producenta i jego content. Nic nie stoi na przeszkodzie by nowy model butów na rower był centralnym produktem w sesji fotograficznej, którą stworzysz na własny użytek! To kolejna bezkonkurencyjna baza zdjęć i contentu, który możesz dystrybuować w swoich kanałach.

Clickbaity

Nienawidzimy tych artykułów jako odbiorcy, ale sami łapiemy się na tym, że chętnie w nie klikamy. Umiejętność tworzenia clickbaitów do perfekcji opanowali redaktorzy portali informacyjnych, ale i Ty możesz z tego skorzystać. “Zegarek sportowy, który musi mieć każdy rowerzysta!”, “Buty rowerowe, które musisz mieć w swojej szafie”, “Bez tego Twój domowy trening nie ma sensu!”. Może i są to prymitywne sposoby generowania ruchu, ale jednak - co pokazują statystyki odwiedzin - skuteczne!

jIYum.jpeg

Przepisy

Rodzaj treści bardzo popularny w branży spożywczej. Jeśli jesteś producentem makaronu, to musisz na swojej stronie umieszczać liczne przepisy na dania z makaronem w roli głównej. Oczywiście wiele z nich czytelnicy realizować będą w domu wykorzystując makaron konkurenta, ale jednak pozwoli to na generowanie ruchu, co sprzyja budowaniu świadomości Twojej marki, plus zbudujesz bazę treści dystrybuowanych potem w swoich social media lub w newsletterze. OK, ale skoro piszemy o sklepie rowerowym to skąd nagle makaron? Bo to przykład oczywisty i kultowy, ale w sklepie rowerowym przepisy też możesz wykorzystać! Pokaż jak ćwiczyć w domu lub zachęcaj swoich Klientów by w sezonie zimowym trening w trudnej aurze zamienili na trenażer (który oczywiście mogą kupić u Ciebie).

F5uhf.jpeg

Jak pisać bloga firmowego lub przygotować wytyczne dla copywritera?

Zakładając, że wiesz już po co tworzyć bloga i zdecydowałeś się na pewną strategię tworzenia treści, czas przystąpić do pisania. Nie zawsze to Ty będziesz odpowiedzialny za tworzenie tych treści - nie każdy właściciel sklepu ma odpowiednie umiejętności i lekkie pióro, a przede wszystkim nie zawsze ma na to czas. Z doświadczenia wiemy, że wielu z Was posiłkuje się tutaj copywriterami, którzy na zamówienie takie artykuły tworzą. Jak zatem przygotować ich do tego wyzwania i na co zwrócić uwagę zlecając nowy tekst na bloga?

  • Temat - zdefiniuj temat, który chcesz poruszyć. Pokazaliśmy Tobie kilka grup tematycznych, wokół których możesz skutecznie budować swoją strategię. Możesz je mieszać, ubierać w cykle. Od Ciebie zależy finalna strategia. Dbaj jednak o to, by temat pasował do Twojej grupy docelowej i by dotyczył faktycznych potrzeb i problemów Twoich Klientów. Tytuł powinien być dobrany w oparciu o aktualne trendy, potrzebę podlinkowania wewnętrznego, liczbę wyszukań. Sukces bierze się z tego, że łatwiej jest tworzyć tematy na bloga, gdy można bazować na własnym doświadczeniu i pytaniach, które naprawdę kierują do Ciebie Klienci w rozmowach telefonicznych czy wysyłanych mailach. Wtedy baza ich problemów stanowi idealny spis tematów do opracowania. Istotny w tym procesie i wyborze tematu wpisu jest szeroki asortyment sklepu, aby wpisy nie były monotematyczne
  • Długość - kontrowersyjny aspekt wpisów blogowych. Znajdziemy ekspertów, którzy twierdzą, że długość wpisu ma kluczowe znaczenie w budowaniu jego pozycji w Google, a są tacy, którzy marginalizują ten parametr. My będziemy po środku: długość wpisu blogowego ma znaczenie, ale nie jest kluczowa! Teoretycznie powinieneś stworzyć na dany temat wpis dłuższy niż wpisy, które na dany temat zajmują obecnie pozycje 1-3 w Google. Ważne jednak jest również pokrycie tematu i dopasowanie treści do prawdziwych potrzeb użytkownika. Znajdziesz takie przykłady gdzie na konkretne, precyzyjne pytanie na 1. miejscu w Google pojawia się bardzo długi artykuł, w którym tylko jeden akapit dotyczy zadanego pytania. Jeśli przygotujesz krótszy artykuł (ale dłuższy od tego jednego akapitu) dotyczący tylko tej kwestii, masz przewagę!
  • Struktura wpisu - dla łatwości pisania i zarządzania treścią warto przygotować na starcie strukturę wpisu. Ustalić z jakich podrozdziałów ma się składać, jakie produkty mają być w nim promowane, o jakich producentach mamy wspominać i jaka teza będzie w nim postawiona. My, pisząc ten artykuł, najpierw stworzyliśmy spis treści, a dopiero potem usiedliśmy do jego opisywania.
  • Frazy do użycia - jeśli Twoim celem jest wsparcie konkretnych fraz, to musisz je dokładnie określić. Warto wskazać dokładną liczbę użycia danej frazy w tekście, a także wszelkich jej odmian, które mogą się pojawić. To ważne, ponieważ długi artykuł, w którym dana fraza padnie tylko raz, może nie zostać skutecznie z nią powiązany.
  • Frazy do linkowania wewnętrznego - niezależnie od planowanego efektu SEO, możesz planować też efektywność w obszarze ruchu. Możesz stworzyć artykuł, który ma skutecznie kierować ruch na podstronę danej podkategorii czy producenta - wskaż te frazy, by zostały użyte, a następnie odpowiednio podlinkowane, tak by każdy użytkownik mógł łatwo i w odpowiednim momencie je kliknąć. Chcesz by Twój poradnik miał wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego, to frazę tę podlinkuj tak ja my to zrobiliśmy tutaj.
  • Śródtytuły - wspomnieliśmy o strukturze wpisu i podrozdziałach. Warto nazwać je i nadać im odpowiednie, sprecyzowane śródtytuły. Frazy w nich zawarte będą wspierane mocniej niż jeśli pojawiłyby się w regularnym tekście, więc to kolejny istotny element tekstu, który może wpłynąć na widoczność treści i przełożyć się na efekty SEO.

Poświęćmy chwilę na przykładowe ćwiczenie i przygotujmy wpis wytyczne.

  1. Wiesz, że chcesz napisać wpis blogowy podpowiadający jak wybrać rower miejski, ale chciałbyś sprecyzować temat. Google Search Console nic ciekawego nie podpowiada, więc sięgamy do Google:

    VY1AV.jpeg

  2. Decydujesz się na “Jaki rower miejski do 2000 zł”. Portal na pierwszym miejscu ma dokładnie taki artykuł na 6000 znaków, drugi portal ma artykuł na 15000 znaków, ale tylko 15% artykułu dotyczy rowerów miejskich, a na 3. miejscu jest forum. Ustalasz zatem, że bardzo precyzyjny artykuł na 8-10 tysięcy znaków powinien być OK!
  3. Budujesz strukturę wpisu wybierając produkty i producentów, których chcesz w artykule pokazać. Wiesz do czego, ze swojej oferty, będzie on prowadził.
  4. Ustalasz frazy, które musi artykuł wesprzeć i które muszą się w nim pojawić:

    - “rowery miejskie”,

    - “rowery miejskie dla kobiet”,

    - “rowery miejskie dla mężczyzn”,

    - “rowery miejskie damskie”,

    - “rowery miejskie męskie”,

    - “rowery miejskie do 2000”,

    - “rowery miejskie [nazwa producenta 1]”,

    - “rowery miejskie [nazwa producenta 2]”.

    Ze względu na objętość tekstu pierwsza fraza musi pojawić się pięciokrotnie, a pozostałe minimum 2 razy.
  5. Dodajesz frazy do linkowania wewnętrznego wraz z docelowym linkiem:

    - “rowery miejskie” -> link do kategorii

    - “[nazwa producenta 1]” -> link do podstrony producenta

    - “[nazwa producenta 2]” -> link do podstrony producenta

    - “jak wybrać rower górski” -> link do starszego wpisu, do którego warto nawiązać

  6. Sprawdzając popularność odmian tworzysz śródtytuły:

    - “Na co zwrócić uwagę wybierając rower miejski do 2000 zł”

    - “Zalety rowerów miejskich do 2000 zł”

    - “Wady rowerów miejskich do 2000 zł”

    - “Jaki rower miejski damski do 2000 zł”

    - “Jaki rower miejski męski do 2000 zł”

    A następnie siadasz i piszesz lub czekasz aż napisze ktoś inny.

Optymalizacja wpisów blogowych.

Proces tworzenia wpisu blogowego nie kończy się na odebraniu i zaakceptowaniu tekstu od copywritera i przekopiowaniu go na stronę sklepu. Konieczna jest wzorcowa optymalizacja SEO tego wpisu. Bez tego - spełni on swoją funkcję w social media i newsletterze, ale mocno ograniczysz jego potencjał w wyszukiwarce, a jak już ustaliliśmy na początku, to właśnie widoczność i ruch z Google jest głównym powodem, dla którego decydujesz się na tworzenia bloga. Jakie działania musisz podjąć w ramach optymalizacji wpisu?

  • Umieść tytuł swojego artykułu w nagłówku H1

QTHHw.jpeg

  • Umieść śródtytuły w artykule w nagłówkach H2

jmN2f.jpeg

  • Dla dłuższych treści przygotuj na początku spis treści
  • Dodaj linkowanie wewnętrzne (na przykład gdy wymieniasz nazwę danego producenta, to podlinkuj do jego podstrony w Twoim sklepie, gdy używasz nazwy danej kategorii to podlinkuj ją, a gdy wymieniasz konkretny produkt to i go dodaj do linkowania wewnętrznego)
  • Dodaj atrybuty alt na wszystkich grafikach (i dodaj ich jak najwięcej dbając o wygodę czytania)
  • Stwórz unikalną sekcję META dla danego artykuły kontrolując liczbę znaków.

Może zdarzyć się tak, że umieściłeś na blogu super artykuł będąc przekonany, że TOP3 w Google to minimum jakie on osiągnie. Po pewnym czasie jednak widzisz, że nadal nie ma go nawet w TOP10. Co wtedy warto zrobić?

  • Zwiększ nasycenie artykułu danym słowem kluczowym, pod które piszesz dany artykuł. Jeśli nie wiesz jakie odmiany danej frazy są istotne dla Twoich Klientów, to zasugeruj się danymi z Google
  • Search Console lub po prostu skorzystaj z podpowiedzi Google.
  • Dodaj dodatkowy akapit i rozbuduj treść artykułu.
  • Zmień tytuł i/lub śródtytuły analizując ponownie najpopularniejsze zapytania Klientów wokół danej frazy

Koniecznie musisz pamiętać także, że ruch i pozycja nie są Tobie dane raz na zawsze. Wielokrotnie widzieliśmy przypadki artykułów generujących przez pewien czas bardzo duży ruch, które nagle “znikały” z rankingów. Powodów może być wiele, a poniżej przytaczamy trzy najpopularniejsze, które pozwolą Tobie lepiej zarządzać bazą stworzonych już wpisów:

  1. Aktualizacja rankingów - jeśli decydujesz się na stworzenie rankingu “3 najlepszych rowerów 2020”, to pamiętaj, że w 2022 roku ten artykuł już nie będzie chętnie klikany. Nie musisz jednak tworzyć nowego - zmień ten, który traci już na znaczeniu modyfikując wszędzie rok na 2021, 2022 a potem 2023, dostosowując oczywiście tekst i rekomendowane produkty do obecnego czasu.
  2. Błędne linki - kategorie, podkategorie, producenci i produkty, do których linkowałeś 3 lata temu wcale nie muszą być nadal dostępne dzisiaj. Artykuł, w którym pojawia się wiele linków prowadzących do błędów 404 albo przekierowujących na stronę główną, bo podana kategoria lub produkt już nie istnieją, nie będzie wartościowy i Google może obniżyć jego pozycję. Nawet przy zachowaniu wysokiej, jakość sprzedaży budowanej przez ten artykuł drastycznie spadnie!
  3. Konkurencja nie śpi - dziś to Ty jesteś szczęśliwcem, który czyta ten artykuł i zarwie kolejne kilka nocy tworząc wzorcowy content na swojego bloga. Za pół roku jednak trafi na niego Twój konkurent, a za 9 miesięcy kolejny, co może spowodować, że to oni stworzą wpis lepszy, mocniejszy i wyprzedzą Ciebie w rankingach. Kontroluj to i dopracowywuj wpisy, które tracą pozycję.

I chyba to by było na tyle. Mamy nadzieję, że nie dość, że przekonaliśmy Ciebie do tworzenia bloga, to na dodatek znalazłeś tu pewną inspirację jak to robić. Powyższy wpis w pewnym wymiarze jest instrukcją i poradnikiem z cyklu DIY. Mamy nadzieję, że jest też dowodem na to, że to my wiemy, jak to robić i jeśli nie masz na blog pomysłu czy czasu, to z wielką przyjemnością i uczuciem ulgi, oddasz go w ręce naszego doświadczonego i kreatywnego Działu Contentu.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!