Podsumowania maja w Social Media

Inne | 5 min czytania

Podsumowania maja w Social Media

Co nowego przyniósł miniony miesiąc w świecie mediów społecznościowych? Jakie zmiany  czekają nas na Instagramie, a jakie nowinki już dziś wdrożono na Facebooka? Przed Wami najważniejsze majowe nowości!

 

Nowe centrum do Facebooka

Światowy gigant otworzył pierwsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej miejsce poświęcone dyskusjom, szkoleniom i wydarzeniom kulturalnym, które zlokalizowano w Warszawie. “Przestrzeń”, bo taką nosi ono nazwę, obejmować ma kilka obszarów działania - stymulować polską gospodarkę, wspierać innowacyjność, walczyć z cyfrowym wykluczeniem, być miejscem do bezpiecznej i swobodnej wymiany idei, poglądów, nauki świadomego odbioru mediów i internetowych treści, a przede wszystkim tworzyć ma centrum szkoleniowe, dzięki któremu przedsiębiorcy i osoby wkraczające na rynek pracy zostaną wzbogaceni o kompetencje cyfrowe - od podstawowych porad dotyczących wykorzystania narzędzi cyfrowych po specjalistyczne kursy programistyczne. Oprócz szkoleń przeprowadzanych na miejscu, prowadzone będą także kursy online.

 

Facebookowe "Bitmoji"

Ekipa Marka Zuckerberga pracuje nad własną wersją snapchatowych Bitmoji, czyli spersonalizowanych naklejek, które wykorzystywać będzie można do urozmaicenia komunikacji w komentarzach czy na Messengerze. Pojawiają się przy tym sugestie, że avatary te mogą być powiązane z zapowiadaną na ostatniej konferencji F8 technologią, która m.in. wykorzystuje zdjęcia do odwzorowania konkretnej twarzy w VR.

Obrazek-1-min-227x300.png

Źródło: twitter.com/TechCrunch

 

Nowy system oceniania Stron

Obecnie w fazie testów jest również system bardziej zaawansowanego oceniania stron, którego skala sięgać ma aż 10 gwiazdek (a nie 5, jak było do tej pory). Dodatkową opcją pozwalającą użytkownikom na dotarcie do ciekawych miejsc (które jednak nie mają najwyższych not) mają być rekomendacje, czyli informacje, którzy z naszych znajomych je polecają.

Obrazek-2-min-1-200x300.png

Źródło: socialmediatoday.com

 

Testy reklam na Facebook Stories

Facebookowe Stories cieszą się coraz większą popularnością. Dziennie wyświetlane są aż 150 milionów razy, dlatego w Brazylii, Meksyku i Ameryce zaczęły pojawiać się w nich reklamy. Mają one formę krótkich, tj. 5-15 sekundowych filmików, które (podobnie jak na Instagramie) można przewijać. Czy opcja ta sprawdzi się i wkrótce będzie dostępna także w Polsce? Na rozwiązanie tej zagadki musimy jeszcze trochę poczekać.

Obrazek-3-min-300x300.png

Źródło: techcrunch.com

 

4 nowości w Grupach

Niemal każdego miesiąca pojawiają się nowe funkcje w obrębie facebookowych minispołeczności, czyli Grup. Tym razem ich administratorzy otrzymali wsparcie od specjalistów portalu i miejsce, w którym zgłaszać mogą swoje problemy czy pytania. Na razie jednak opcja ta ma pewne ograniczenia i dostępna jest dla tych, którzy korzystają z Facebooka na urządzeniach iOS oraz Android w języku angielskim i hiszpańskim. Oprócz tego stworzono również miejsce do nauki online, w którym znaleźć można case studies czy tutoriale innych administratorów, by móc pozyskać wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa Grup oraz utrzymania na nich zaangażowania i aktywności społeczności.

Obrazek-4-min-300x191.jpg

Źródło: newsroom.fb.com

Kolejną nowością jest także opcja wysyłania użytkownikom informacje o łamaniu zasad na Grupie, którzy otrzymają powiadomienie o szczegółach decyzji dotyczącej usunięcia ich wpisu oraz powodach, które były motywacją takiego działania. Ponadto możliwe jest również automatyczne zatwierdzanie postów członków, których wybiorą administratorzy i moderatorzy treści danej społeczności. Wszystko po to, by zaoszczędzili oni swój czas i mogli skupić się na innych aspektach zarządzania Grupą.

Insta nowości

Podobnie jak w przypadku Facebooka, w obrębie Instagrama również trwają testy kilku nowych opcji. Wśród nich wymienić można funkcję Slow-Mo w Stories, dającą możliwości kręcenia video z zwolnionym tempie, dodawanie muzyki w tle do Stories czy opcja oznaczania na zdjęciach znajomych  z Facebooka, by w ten sposób wysłać im powiadomienie o nowych treściach, które udostępniamy i zachęcić do ich obejrzenia.

Obrazek-5-279x300.png

Źródło: twitter.com/MattNavarra

 

Sprawniejsze share’owanie do własnego Stories

Instagram ułatwia udostępnianie treści od znajomych czy marek we własnym Stories. Pojawił się nowy przycisk, za pomocą którego instagramowicz szybko może opublikować je u siebie. Każdy tego typu post będzie zawierał nazwę użytkownika z hiperłączem, dzięki któremu obserwatorzy osoby publikującej treść będą mogli sprawnie obejrzeć profil, z którego pochodzi dany materiał. W ustawieniach możliwe jest także wyłączenie opcji udostępniania postów z własnego konta.

Obrazek-6-min-300x175.png

Źródło: techugly.com

 

Profile biznesowe z nowymi opcjami

Jeżeli jeszcze nie zmieniliście swojego firmowego konta na Instagramie na profil biznesowy, to nie zastanawiajcie się dłużej. Wprowadzono właśnie dodatkowe możliwości, dzięki którym komunikacja między marką a fanem będzie jeszcze płynniejsza. Od teraz wiadomości wysyłane przez obserwatorów mają pojawiać się w skrzynce głównej. Zrezygnowano z dostępnej do tej pory funkcji, w której (w przypadku, gdy firma nie obserwowała danego użytkownika) pojawiały się one w folderze "oczekujące" i były widoczne dopiero po zaakceptowaniu. W najbliższym czasie testowane będą również szybkie odpowiedzi, które mają pozwolić na niemal natychmiastowe reagowania na najczęściej pojawiające się pytania. Kolejną nowością jest także możliwość korzystania z przycisków CTA, dzięki którym jednym kliknięciem instagramowicze będą mogli m.in. dokonać rezerwacji, kupić bilet czy zarezerwować spotkanie. Korzystać ze wspomnianych buttonów wzywających do działania można w tej chwili jedynie przy pomocy aplikacji partnerskich.

Obrazek-7-min-169x300.jpg

Źródło: instgram.com

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157