Co nowego przyniósł miniony miesiąc w świecie mediów społecznościowych? Jakie zmiany czekają nas na Instagramie, a jakie nowinki już dziś wdrożono na Facebooka? Przed Wami najważniejsze majowe nowości!
Nowe centrum do Facebooka
Światowy gigant otworzył pierwsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej miejsce poświęcone dyskusjom, szkoleniom i wydarzeniom kulturalnym, które zlokalizowano w Warszawie. “Przestrzeń”, bo taką nosi ono nazwę, obejmować ma kilka obszarów działania - stymulować polską gospodarkę, wspierać innowacyjność, walczyć z cyfrowym wykluczeniem, być miejscem do bezpiecznej i swobodnej wymiany idei, poglądów, nauki świadomego odbioru mediów i internetowych treści, a przede wszystkim tworzyć ma centrum szkoleniowe, dzięki któremu przedsiębiorcy i osoby wkraczające na rynek pracy zostaną wzbogaceni o kompetencje cyfrowe - od podstawowych porad dotyczących wykorzystania narzędzi cyfrowych po specjalistyczne kursy programistyczne. Oprócz szkoleń przeprowadzanych na miejscu, prowadzone będą także kursy online.
Facebookowe "Bitmoji"
Ekipa Marka Zuckerberga pracuje nad własną wersją snapchatowych Bitmoji, czyli spersonalizowanych naklejek, które wykorzystywać będzie można do urozmaicenia komunikacji w komentarzach czy na Messengerze. Pojawiają się przy tym sugestie, że avatary te mogą być powiązane z zapowiadaną na ostatniej konferencji F8 technologią, która m.in. wykorzystuje zdjęcia do odwzorowania konkretnej twarzy w VR.
Źródło: twitter.com/TechCrunch
Nowy system oceniania Stron
Obecnie w fazie testów jest również system bardziej zaawansowanego oceniania stron, którego skala sięgać ma aż 10 gwiazdek (a nie 5, jak było do tej pory). Dodatkową opcją pozwalającą użytkownikom na dotarcie do ciekawych miejsc (które jednak nie mają najwyższych not) mają być rekomendacje, czyli informacje, którzy z naszych znajomych je polecają.
Źródło: socialmediatoday.com
Testy reklam na Facebook Stories
Facebookowe Stories cieszą się coraz większą popularnością. Dziennie wyświetlane są aż 150 milionów razy, dlatego w Brazylii, Meksyku i Ameryce zaczęły pojawiać się w nich reklamy. Mają one formę krótkich, tj. 5-15 sekundowych filmików, które (podobnie jak na Instagramie) można przewijać. Czy opcja ta sprawdzi się i wkrótce będzie dostępna także w Polsce? Na rozwiązanie tej zagadki musimy jeszcze trochę poczekać.
Źródło: techcrunch.com
4 nowości w Grupach
Niemal każdego miesiąca pojawiają się nowe funkcje w obrębie facebookowych minispołeczności, czyli Grup. Tym razem ich administratorzy otrzymali wsparcie od specjalistów portalu i miejsce, w którym zgłaszać mogą swoje problemy czy pytania. Na razie jednak opcja ta ma pewne ograniczenia i dostępna jest dla tych, którzy korzystają z Facebooka na urządzeniach iOS oraz Android w języku angielskim i hiszpańskim. Oprócz tego stworzono również miejsce do nauki online, w którym znaleźć można case studies czy tutoriale innych administratorów, by móc pozyskać wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa Grup oraz utrzymania na nich zaangażowania i aktywności społeczności.
Źródło: newsroom.fb.com
Kolejną nowością jest także opcja wysyłania użytkownikom informacje o łamaniu zasad na Grupie, którzy otrzymają powiadomienie o szczegółach decyzji dotyczącej usunięcia ich wpisu oraz powodach, które były motywacją takiego działania. Ponadto możliwe jest również automatyczne zatwierdzanie postów członków, których wybiorą administratorzy i moderatorzy treści danej społeczności. Wszystko po to, by zaoszczędzili oni swój czas i mogli skupić się na innych aspektach zarządzania Grupą.
Insta nowości
Podobnie jak w przypadku Facebooka, w obrębie Instagrama również trwają testy kilku nowych opcji. Wśród nich wymienić można funkcję Slow-Mo w Stories, dającą możliwości kręcenia video z zwolnionym tempie, dodawanie muzyki w tle do Stories czy opcja oznaczania na zdjęciach znajomych z Facebooka, by w ten sposób wysłać im powiadomienie o nowych treściach, które udostępniamy i zachęcić do ich obejrzenia.
Źródło: twitter.com/MattNavarra
Sprawniejsze share’owanie do własnego Stories
Instagram ułatwia udostępnianie treści od znajomych czy marek we własnym Stories. Pojawił się nowy przycisk, za pomocą którego instagramowicz szybko może opublikować je u siebie. Każdy tego typu post będzie zawierał nazwę użytkownika z hiperłączem, dzięki któremu obserwatorzy osoby publikującej treść będą mogli sprawnie obejrzeć profil, z którego pochodzi dany materiał. W ustawieniach możliwe jest także wyłączenie opcji udostępniania postów z własnego konta.
Źródło: techugly.com
Profile biznesowe z nowymi opcjami
Jeżeli jeszcze nie zmieniliście swojego firmowego konta na Instagramie na profil biznesowy, to nie zastanawiajcie się dłużej. Wprowadzono właśnie dodatkowe możliwości, dzięki którym komunikacja między marką a fanem będzie jeszcze płynniejsza. Od teraz wiadomości wysyłane przez obserwatorów mają pojawiać się w skrzynce głównej. Zrezygnowano z dostępnej do tej pory funkcji, w której (w przypadku, gdy firma nie obserwowała danego użytkownika) pojawiały się one w folderze "oczekujące" i były widoczne dopiero po zaakceptowaniu. W najbliższym czasie testowane będą również szybkie odpowiedzi, które mają pozwolić na niemal natychmiastowe reagowania na najczęściej pojawiające się pytania. Kolejną nowością jest także możliwość korzystania z przycisków CTA, dzięki którym jednym kliknięciem instagramowicze będą mogli m.in. dokonać rezerwacji, kupić bilet czy zarezerwować spotkanie. Korzystać ze wspomnianych buttonów wzywających do działania można w tej chwili jedynie przy pomocy aplikacji partnerskich.
Źródło: instgram.com