Podsumowanie ’16 / Prognoza ’17: E-Commerce

E-commerce

Plebiscyt: Podsumowanie roku 2016

Kategoria e-Commerce

Nominacje:

1. Omnichannel

2. mCommerce – rok mobile

3. fCommerce, czyli sprzedaż via Social Media (Instagram oraz Facebook)

4. Kupowanie na „kreskę” przez Internet

5. Targetowanie/programmatic marketing

6. Content Marketing i Story Telling, Wideo

7. User Experience

Wsparcie merytoryczne (statystyczne): https://ecommercepolska.pl/files/9414/6718/9485/E-commerce_w_polsce_2016.pdf

Gdy opadną już emocje związane ze świętami oraz szał zakupowy, natomiast każdy otrzymał już swój wymarzony prezent, przychodzi pora na podsumowanie. Podsumowanie nie byle jakie, bo obejmujące ostatnie 12 miesięcy – podsumowanie roku. Co takiego wydarzyło się w 2016 w e-Commerce? Sprawdźmy najważniejsze zmiany oraz trendy, które cieszyły się szczególną popularnością w kończącym się właśnie roku.

Omnichannel

Na początek na tapetę weźmy Omnichannel, czyli wielokanałowość. Przenikanie się online z offline na przestrzeni ostatnich kilku lat zyskuje coraz większą popularność i wcześniejsze opinie „w Polsce dopiero raczkuje” możemy włożyć już między bajki. Omnichannel marketing zagościł u nas na dobre, a odpowiednie i właściwe jego wykorzystanie, może okazać się strzałem w dziesiątkę dla naszego biznesu. Przedstawianie spójnego wizerunku w wielu kanałach dystrybucji oraz możliwość dotarcia do większej liczby klientów może w początkowej fazie wymagać większego nakładu prac, ale zachowanie integralności wizerunku naszej marki będzie procentowało w przyszłości.

I nie chodzi już tutaj jedynie o to, by ceny czy cechy produktów sprzedawanych w sklepie online pokrywały się z tymi w sklepie stacjonarnym – bo to tylko jedna z fundamentalnych podstaw tego typu działań – a o swoiste przenikanie się konkretnych działań marketingowych. W reklamie telewizyjnej postarajmy się zachęcić użytkownika do sprawdzenia naszego profilu w mediach społecznościowych, natomiast stamtąd skierujmy go na naszą stronę internetową.

omnichannel

mCommerce

Kolejna część w naszym podsumowaniu to mCommerce – czyli coraz większy wpływ urządzeń mobilnych na rynek e-Commerce. W kwietniu 2015 miał miejsce Mobilegeddon, który był jedynie zaczątkiem coraz większej ekspansji i udziału urządzeń przenośnych na rynek zarówno pod względem samego korzystania ze stron internetowych – jak i robienia nań zakupów. Wszystko jednak zmieniło się diametralnie dopiero niedawno, gdy Google całkowicie zmieniło swoje podejście, ogłaszając erę Mobile -First – czyli wdrożenie osobnego indeksu dla mobilnych wersji stron.

W tym miejscu warto nadmienić, że obecnie mamy w Polsce ~26mln internautów, z których blisko połowa (48%), dokonała kiedykolwiek zakupów online. Najczęściej wykorzystywanym medium jest wciąż laptop, aczkolwiek już 41% respondentów tego badania potwierdziła, iż dokonuje zakupów także przy wykorzystaniu smartfona. Co natomiast należy do najczęstszych przyczyn zrezygnowania z tej formy zakupu? Niedostosowanie strony do urządzeń mobilnych lub skomplikowany i długi proces zakupowy (proces ten, w przypadku takich urządzeń jak smartfony czy tablety powinien zostać uproszczony do maksimum, tym bardziej, że zakupów takich zazwyczaj dokonujemy w biegu – nikt nie chce spędzać mnóstwa czasu na wypełnianie kolejnych formularzy podczas składania zamówienia!).

mcommerce

Czy to jednak oznacza początek końca ery desktopów? Niekoniecznie.

Czy powinienem dostosować swoją stronę do rynku mobilnego? Jak najszybciej!

W 2015 roku w Polsce, ruch z urządzeń mobilnych wynosił nieco ponad 20% całego ruchu.

Po niecałym roku, a dokładnie w październiku, ruch z urządzeń mobilnych wyprzedził tzw. desktopy, natomiast prognozy na 2017 rok szacują dalszą ekspansję, do blisko 75% udziału – to chyba wystarczający argument dla kogoś, kto do tej pory nie wdrożył jeszcze wersji mobilnej swojego sklepu. W Polsce obecnie wartości te oscylują w okolicach 35%, więc warto zadać sobie pytanie – czy stać mnie na stratę 35% klientów?

mcommerce - statystyka

fCommerce

Pora na fCommerce, czyli sprzedaż przy wykorzystywaniu mediów społecznościowych.

Zapoczątkowana w zamierzchłych czasach przez Facebooka (dosyć nieudolnie, o czym więcej napisał Jacek w tekście Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce?), ewolucja w e-Commerce miała być nowym trendem, wyznacznikiem dalszych etapów sprzedaży przy użyciu tego kanału. Niestety wtedy się nie udało, jednak niedawno wdrożone funkcjonalności, które pojawiły się zarówno na Facebooku jak i Instagramie wróżą dużą popularność temu kanałowi sprzedaży.

Możliwość tagowania/umieszczania odnośników do konkretnych produktów (a także zakupu z poziomu aplikacji), w znacznym stopniu uprości działania nie tylko prowadzącym konkretne konta, ale także kupującym – konieczność odsyłania do „linka w bio” lub umieszczanie odnośników do konkretnych produktów we wpisach (nieklikalnych w przypadku Instagrama), odejdzie do lamusa.

https://vimeo.com/189697605

Kupowanie na „kreskę” przez Internet

Kupowanie „na kreskę” to najmłodsza nowinka w naszym zestawieniu, jednak przebojem może ona zdobyć rynek e-Commerce w 2017 roku. Kup na kreskę, bo o tym serwisie mowa, to nic innego jak znane z dawnych lat „kupowanie na zeszyt” w odnowionej formie.

Oczywiście część sklepów wykorzystuje już podobne techniki, gdzie w ciągu 100 dni od zakupu możemy zwrócić produkt, jednak w tym przypadku – mamy 14 dni na zapłacenie za produkt według zasady kup teraz, zapłać później. Ten nowy system „płatności” oferuje także możliwość zakupu na raty, dzięki czemu każdy korzystający może wybrać dogodną dla siebie formę spłaty należności.

Targetowanie/programmatic marketing

Kolejne miejsce w naszym podsumowaniu to targetowanie, które podobnie jak omnichannel, jest już „z nami” od dłuższego czasu, ale tak naprawdę ostatni rok pokazał, jak wiele może to zmienić w podejściu do klienta. Zbieranie danych o naszych potencjalnych klientach, które później możemy wykorzystać do zaprezentowania im jak najlepszej oferty, to tak naprawdę przyszłość marketingu. Możliwość dopasowania konkretnych produktów do danego użytkownika, na podstawie zebranych o nim informacji umożliwi zmniejszenie odsetka nietrafionych reklam, które pojawiają się tylko dlatego, że ktoś wcześniej dla żartu szukał krasnali ogrodowych.

Content Marketing i Story Telling

Content Marketing i Story-Telling – czyli coś, co króluje (i to dosłownie, w końcu Content is King), od dłuższego czasu. I nie mamy tutaj na myśli tylko contentu w odniesieniu do samych treści, ale ewolucji w nowe formy – czyli obraz i wideo. Dobrze opowiedziana historia nie tylko pomoże zbudować o wiele lepszą relację z użytkownikami, ale często przyczyni się do zwiększenia sprzedaży – w końcu jako klienci chcemy się identyfikować z marką, którą kupujemy. Dodatkowo, mając większą świadomość dotyczącą historii powstania danego sklepu, utożsamiając się z nią, chętniej dokonamy zakupu właśnie tam.

Przybierający nowe formy kontent, który ewoluował w wideo przybiera na sile, co widać chociażby w coraz większym poleganiu marek na znanych Youtuberach. Połączenie znanego i lubianego przez nas Youtubera, który reklamuje konkretne produkty lub usługi wyzwala w nas pozytywne emocje w stosunku do marki, którą promuje. Oczywiście nie jest to regułą, ponieważ wciąż pojawiają się jeszcze głosy „sprzedał się”, które jednak obecnie zajmują coraz mniej miejsca w komentarzach pod konkretnymi produkcjami. Wzrasta świadomość nie tylko w stosunku do konkretnych marek, ale także Youtuberów, którzy stają się opinion leaderami, testującymi dla nas produkty.

content marketing

Ostatni punkt naszego zestawienia to User Experience, czyli coś, co do tej pory zajmowało jakieś miejsce podczas tworzenia naszej strony WWW, jednak nie prowadziło do szerzej zakrojonych działań. Bo w zasadzie po co tworzyć stronę dla użytkowników, którzy będą z niej korzystali, skoro ona ma podobać się nam? Takim błędnym podejściem kieruje się wciąż wielu właścicieli stron i sklepów, jednak świadomość wzrasta wraz z pojawianiem się kolejnych firm świadczących usługi zapewnienia jak najlepszego „Experience” użytkownikom na naszej stronie.

Swoją cegiełkę dołożyło tutaj także Google, które przypomina za każdym razem, iż nasze strony powinny być wygodne dla użytkowników i tworzone dla nich – niezależnie od urządzenia, na którym będą ją przeglądać. Denerwujące, samoodtwarzające się filmy, okienka pop-up zakrywające całą stronę czy nawet brak wersji mobilnej na szczęście stają się rzadkością, dzięki czemu wzrasta komfort przeglądania kolejnych stron w Internecie.

User Experience

User Experience to nie tylko sposób, w jaki umieszczone są elementy/przyciski na stronie, ale także tzw. background – czyli chociażby czas wczytywania strony. Według niektórych badań, użytkownik korzystający ze smartfona zrezygnuje z dalszego przeglądania witryny, jeżeli ta ładuje się dłużej niż 3 sekundy. Brzmi niemożliwie, jednak jest to jak najbardziej prawdziwe. W dobie szybkiego i łatwego dostępu do jakiejkolwiek informacji nie ma czasu na czekanie, aż strona się załaduje – automatycznie jest ona „wykreślana”, niczym najsłabsze ogniwo w stadzie, użytkownik wraca do wyników w Google, nam w Analyticsie rośnie współczynnik odrzuceń, a konkurencja, której strony ładują się szybciej na tym korzysta. W tym momencie, tak jak i przy wersji mobilnej, warto zadać sobie pytanie, czy stać mnie na kolejną stratę klientów, zniechęconych długim czasem oczekiwania na załadowanie się treści.

Co przyniesie nam 2017? Z pewnością dużo… automatyzacji, ulepszeń i uproszczeń. W końcu żyjemy w coraz większym biegu, a kolejne usprawnienia mają nam ułatwiać wykonywanie zadań. Rozwinięcie takich technologii jak one-click-buy (lub dash button, oferowany już przez Amazon), w połączeniu z kupowaniem na kreskę (buy now, pay later), a dodatkowo – dodanie do tego transportu przesyłek przy pomocy robotów i dronów… Brzmi jak science-fiction. Ale wszystko to jest bliżej, niż nam się wydaje.
amazon dash button

Co zmieni/pojawi się w e-Commerce? Na pewno mobile będzie zyskiwał coraz większą popularność i dotarcie do prognozowanego 75% udziału w rynku to jedynie kwestia czasu. Dlatego jeżeli do tej pory nie wdrożyliście jeszcze tej wersji w swoim sklepie – to ostatni dzwonek, bo później może być już za późno.

Poza tym coraz większą rolę będzie odgrywało targetowanie, które jeszcze bardziej przyczyni się do jak najlepszego dostosowania reklam i propozycji wyświetlanych użytkownikom. A wszystko to połączy w całość Omnichannel, dzięki czemu wszyscy będziemy żyli długo i bez reklam krasnali ogrodowych. 🙂

Dodaj komentarz

Damian Hliwa

Damian Hliwa

Od 2014 roku dzielnie próbuje sprostać wyzwaniom rzucanym przez Traffic Trends. Ekspert ds. projektów SEO , a po godzinach trener kolarstwa i instruktor indoor cyclingu.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!