Bezpłatna konsultacja

Podsumowanie czerwca 2019 w Social Media!

Kategoria: Inne

Wakacje w pełni, ale w e-commerce nie ma czasu na urlop. Abyście mogli być na bieżąco z aktualnymi trendami i nowościami w świecie mediów społecznościowych, które niewątpliwe pomagają rozkręcać e-biznes, przygotowaliśmy dla Was zestawienie najważniejszych nowinek z ostatnich 30 dni.

FACEBOOK

Dwuwymiarowe avatary

W Australii trwają testy avatarów, które w 2020 roku mają pojawić się na portalu Marka Zuckerberga. Przypominają bitmoji ze Snapchata i będą odzwierciedlały wirtualną tożsamość użytkowników. Stosowane będą zarówno w komentarzu pod postem, jak również jako reakcja na niego. Za pomocą dedykowanego kreatora będzie istniała możliwość spersonalizowania avatara aż w 18 kategoriach - m.in wybór rysów twarzy, koloru skóry, kształtu nosa, oczu czy brwi.

z17OR.jpeg

dUy4e.jpeg

Źródło grafik: socialmediatoday.com

Wyciszanie powiadomień i udoskonalony ranking komentarzy

Facebook wychodzi naprzeciw negatywnym emocjom oraz powszechnym lękiem społeczeństwa przed przegapieniem jakieś informacji, które wywoływać może ikonka nowych powiadomień, dlatego kolejną funkcją testowaną przez światowego giganta jest możliwość wyciszania wszystkich powiadomień w serwisie.

Oprócz tego trwają również prace nad rankingiem komentarzy. Wpływ na to, czy będą one wyświetlane na górze, będą miały teraz dwa dodatkowe czynniki - interakcje na komentarz od strony/osoby, która opublikowała post oraz komentarze/reakcje od znajomych autora posta.

Nowa kryptowaluta i cyfrowy portfel

Wirtualna waluta Libra oraz świadcząca usługi finansowe Calibra to nowe “dzieci” Facebooka. Wprowadzenie cyfrowego portfela ma umożliwić zapisywanie, wysyłanie i wydawanie Libry. Będzie on dostępny na Messengerze oraz WhatsAppie, a także jako samodzielna aplikacja i uruchomiony zostanie w 2020 roku. Z czasem wejść w życie mają także dodatkowe usługi dla ludzi i firm, takie jak płatność rachunku za pomocą jednego przycisku, opłata za komunikację miejską czy kupno kawy.

c18LE.jpeg

Źródło: newsroom.fb.com

INSTAGRAM

Promowanie postów influencerów

Ten news z pewnością przypadnie do gustu osobom, którym bliski jest influencer marketing. Instagram wprowadził nowe narzędzie Paid Partnership, umożliwiające przemienienie wpisów influencerów w reklamy, dzięki czemu swym zasięgiem trafią one również poza grono obserwujących dany profil.

Zdjęcia w Stories przez 7 dni

Wkrótce zdjęcia oraz filmy robione za pomocą kamery do tworzenia relacji będą zapamiętywane aż przez 7 dni! Materiały nie będą musiały być publikowane od razu i będą widoczne w “Ostatnich”.

Dtew8.jpeg

Źródło: twitter.com/MattNavarra

Nowy tryb kamery

Kolejną nowinką dot. Instagram Story ma być nowy tryb kamery, która będzie umożliwiała tworzenie jeszcze ciekawszych treści. Trwają prace nad nowym narzędziem “Stop-Motion”, które ma być idealnym formatem do tworzenia video poklatkowego.

Odzyskiwanie konta na Instagramie

Każdy, to stracił dostęp do swojego instagramowego profilu (np. w wyniku ataku hakera) wie, że odzyskanie dostępu do niego i skontaktowanie się z Instagramem to syzyfowa praca. Teraz ma się to zmienić, bowiem Instagram intensywnie pracuje nad opcją odzyskiwania konta, która ma być łatwa i szybka. Użytkownik będzie musiał wskazać podany przy rejestracji adres e-mail lub nr telefonu, na który zakładane było konto, a w zamian otrzyma 6-cyfrowy kod.

LINKEDIN

Kilka zmian weszło w życie także na portalu LinkedIn. Jedną z tych widocznych na pierwszy rzut oka są zmiany wizualne - nowe logo, odświeżona strona logowania oraz inny wygląd grafik i zdjęć. Kolejnymi nowościami jest opcja oznaczania znajomych na zdjęciach, wysyłanie plików video w wiadomościach, śledzenie hasztagów czy nowe reakcje (gratulacje, super, wnikliwe, interesujące).

wlk8R.jpeg

Źródło: linkedin.com

Oprócz tego portal wprowadza nowe funkcje, które mają pomóc kandydatom lepiej przygotować się do rozmowy o pracę. Jak? Dzięki liście najczęściej zadawanych pytań. Pojawi się także wideo przewodnik, który pomoże w lepszym zrozumieniu kontekstu pytań oraz umożliwi ćwiczenie odpowiedzi za pomocą wideo.

YOUTUBE

Nowy format reklamowy

Ostatnia, ale nie mniej istotna, nowość dotyczy platformy Youtube i nowego formatu reklamowego Beauty try-on, który umożliwia użytkownikom wirtualnie przetestować kosmetyki przed ich zakupem. Jak? Na ekranie pojawiają się próbki kolorów, które można "nałożyć" na skórę.

DLU9c.jpeg

Źródło: screen facebook.com/SprawnyMarketing/

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!