Bezpłatna konsultacja

Podsumowanie czerwca 2020 w Social Media!

Kategoria: Inne

Po krótkiej przerwie wracamy do Was z comiesięcznym podsumowaniem nowości w social mediach. Przeczytajcie i dowiedzcie się jakich zmian możecie się spodziewać w Waszych ulubionych aplikacjach!

FACEBOOK:

Pomoc w identyfikacji fake newsów

Polityka Facebooka skupia się w ostatnim czasie na ograniczeniu nieprawdziwych informacji, coraz częściej pojawiających się na portalu. Ma w tym pomóc kampania „Trzy pytania pomocne w walce z fałszywymi wiadomościami”, która będzie realizowana w całej Europie. Jej celem jest identyfikacja nieprawdziwych wiadomości oraz zachęcenie użytkowników do czujności odnośnie wiarygodności newsów.

Seria reklam zostanie wyświetlana w zakładce Aktualności i będzie przekierowywać do strony stampoutfalsenews.com. Tam użytkownikom zostaną przedstawione trzy pytania, które pomogą w weryfikacji autentyczności treści. Brzmią one:

  • Skąd pochodzi treść? Jeśli nie ma źródła, poszukaj go.
  • Czego brakuje? Zapoznaj się z całą historią, a nie samym nagłówkiem.
  • Co czujesz? Osoby tworzące fałszywe treści mogą chcieć Tobą manipulować.

Na takie działania Facebooka czekaliśmy od dawna! Miejmy nadzieję, że okażą się być skuteczne.

covid

Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/

Facebook zadba o aktualność treści

Aktualność to najważniejsza cecha newsa! Dlatego Facebook zapowiedział wprowadzenie narzędzia, które pomoże ograniczyć rozpowszechnianie nieaktualnych danych. Przed udostępnieniem treści starszych niż 3 miesiące, zostaniemy poinformowani, że być może materiał nie jest już aktualny. W ten sposób Facebook chce walczyć z rozpowszechnianiem przestarzałych treści, które zwłaszcza w okresie pandemii, mogły wywoływać stres i dezinformację wśród odbiorców.

aktualnosci fb

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/

Testy w kierunku e-mail marketingu

Trwają pracę nad nowym wariantem komunikacji marketingowej na Facebooku. Narzędzie ma pomóc małym i średnim firmom w tworzeniu kampanii e-mailingowych bezpośrednio przez serwis. Co ważne, wymagana będzie pełna zgoda klientów na przetrzymywanie ich danych przez firmę. Jeśli w dowolnym momencie klient zrezygnuje z chęci otrzymywania materiałów promocyjnych, jego dane automatycznie zostaną usunięte. Na ten moment trwają testy sprawdzające, czy taka forma będzie korzystna dla marek i odbiorców.

Źródło: https://socialpress.pl/

Ułatwienia w Messengerze

Szybki dostęp do firmowej skrzynki odbiorczej to nowy pomysł na ulepszenie Messengera. Właściciele firm i marek na Facebooku będą mogli błyskawicznie odpowiadać na wiadomości od fanów fan page’a przełączając się między swoim prywatnym, a firmowym czatem. Jest to ogromne ułatwienie, dzięki któremu komunikacja na pewno stanie się płynniejsza. Aktualizacja dostępna jest już na smartphony z systemem iOS, a wkrótce powstanie wersja na Androida.

messneger

Źródło: https://messengernews.fb.com/

Identyfikacja Face ID na Messengerze

Trwają prace nad nowym sposobem autoryzacji na Messengerze. Przyszłe rozwiązanie ma zapewniać każdemu użytkownikowi jeszcze większe bezpieczeństwo i prywatność. Będzie to alternatywne uzupełnienie dla innych form zabezpieczeń aplikacji.

Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/

Nowa aplikacja - Venue

Facebook chce przyciągnąć do siebie fanów telewizji, a posłużyć ma mu do tego nowa aplikacja Venue. Jest to platforma, na której będą transmitowane sportowe, polityczne i kulturalne wydarzenia na żywo. Dodatkowym atutem ma być uzupełnienie ich o komentarze dziennikarzy i ekspertów, a także możliwość dyskusji między użytkownikami. W najbliższych tygodniach dowiemy się, czy odbiorcom spodoba się takie rozwiązanie.

venue

Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/

INSTAGRAM

Testy Full - Screen Stories

Już kilka miesięcy temu Facebook umożliwił wyświetlanie wszystkich relacji na Messengerze w jednym miejscu. Pisaliśmy o tym w poprzednim przeglądzie social mediów. Rozwiązanie odniosło sukces, dlatego teraz ma zostać wprowadzone na Instagram. Na stronie głównej będziemy mogli zobaczyć aż dwa paski z IG Story, a po kliknięciu “See All Stories” uzyskamy szybki dostęp do relacji wszystkich obserwowanych kont.

instagram

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/

Pride week na Instagramie

Pod koniec czerwca na Instagramie mogliśmy zaobserwować wszystkie kolory tęczy! Wystarczyło dodać do swojej relacji zdjęcie z hasztagiem #PRIDE, lub jedną z przygotowanych na tę okazję naklejek, aby otoczka wokół zdjęcia profilowego zmieniła kolor z różowej na tęczową. Dodatkowo, wszystkie relacje LGBT - friendly były zebrane w jednym IG Story.

pride week

Źródło: https://twitter.com/instagram

Reklamy na IGTV

Instagram zdecydował się wprowadzić format reklam na IGTV. W założeniu mają być to maksymalnie piętnastosekundowe klipy video, których twórcy dostaną 55% przychodów. Wśród pierwszych reklamodawców są Puma, Sephora oraz Ikea.

reklama igtv

Źródła: https://www.wirtualnemedia.pl/, https://www.disruptiveadvertising.com/video-advertising/igtv-video/

LINKEDIN

Nagraj swoje nazwisko

Linkedin wprowadził możliwość dodania wiadomości głosowej z nagraniem wymowy swojego nazwiska. Jest to doskonałe rozwiązanie, szczególnie przy rekrutacji do międzynarodowych zespołów!

linkedin nazwisko

Źródło: https://twitter.com/MattNavarra

Analiza obserwujących kont

Na wzór Facebooka, Linkedin udostępnił dostęp do analizy kont obserwujących osób. Będziemy mogli zobaczyć ile użytkowników i kiedy zainteresowało się naszym profilem. Ponadto dane dotyczą takich aspektów jak zamieszkały region, obowiązki służbowe pracownika, poziom w hierarchii firmy, jej wielkość i branża. Tak szczegółowe określenie grupy odbiorców z pewnością pomoże markom przy tworzeniu kampanii reklamowych.

linkedin1

linkedin2

linkedin3

Źródło: https://twitter.com/MattNavarra

Support reaction

Nowa reakcja na Linkedin to kolejna inspiracja zaczerpnięta od Facebooka. Poniżej przedstawiamy jak się prezentuje. Jesteśmy ciekawi, czy ten design przypadł Wam do gustu. 😉

dPg03.jpeg

Źródło: https://twitter.com/MattNavarra

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!