Podsumowanie czerwca w Social Media

Inne | 10 min czytania

Podsumowanie czerwca w Social Media

Czerwiec przyniósł wiele nowości na portalach społecznościowych- szczególnie na Instagramie, który nie przestaje zaskakiwać swoich użytkowników oraz na... LinkedIn, który coraz bardziej ulepsza i modernizuje swoje opcje dla jeszcze milszego i wydajniejszego korzystania z tej aplikacji. Co jeszcze wydarzyło się w ostatnim miesiącu? Sprawdźcie sami!

ANKIETY NA FACEBOOK STORIES

Naklejki z ankietami zyskały taką popularność na Instagram Stories, że zdecydowano się umieścić je także na Facebooku. Jak mówi rzecznik prasowy poratalu: “Oprócz Stories, można tworzyć ankiety także w konwersacjach na Messendżerze, i jak udało nam się dowiedzieć jest to niesamowicie pomocna funkcja, która pozwala poznać opinię znajomych dotyczącą np. weekendowych planów. Ankiety na Stories to prosty sposób na otrzymanie informacji zwrotnej od szerszej grupy znajomych w czasie rzeczywistym”.

ZBIÓRKA PIENIĘDZY DLA MAREK ORAZ OSÓB PUBLICZNYCH

Facebook rozszerza funkcję "Fundraiser" i od teraz zbiórek pieniężnych non-profit mogą dokonywać także fanpejdże konkretnych marek oraz osób publicznych. Również organizacje non-profit mogą rozpocząć własne działania w celu pozyskania funduszy. Co więcej, użytkownicy Facebooka mają możliwość zapraszania swoich znajomych do wspólnego zarządzania zbiórką pieniędzy na portalu (organizatorami jednej zbiórki mogą być trzy osoby), co ma pozwolić na poszerzanie sieci osób wspierających i bardziej efektywne zarządzanie zbiórką.

REKLAMY NA MARKETPLACE

Facebook już wkrótce zacznie zarabiać, dzięki sekcji "Marketplace", umożliwiając użytkownikom dokonywanie opłat za promowanie swoich ofert. Reklamy te będą oferować uproszczone metody targetowania, możliwe będzie ustawienie jedynie budżetu i czasu trwania takiej kampanii. Reklamy będą automatyczne optymalizowanie pod kątem kliknięć i będą wyświetlanie użytkownikom powyżej 18 roku życia, którzy znajdują się w pobliżu.

Pomimo braku możliwości dokładniejszego określenia grupy docelowej poprzez doprecyzowanie zainteresowań czy płci, Facebook twierdzi, iż reklamy będą dostosowywane jak tylko konkretne osoby zaczną w nie klikać - wtedy automatycznie wybierani będą użytkownicy podobni do osób zainteresowanych oferowanym produktem. Kampanie będą także automatycznie wstrzymane, gdy przedmiot zostanie sprzedany, niezależnie od pozostałego budżetu.

MASZ PÓŁ MINUTY, ABY PRZECZYTAĆ PONIŻSZY AKAPIT

Czasami to, czy chcemy lub możemy przeczytać dłuższą wypowiedź pisemną, czy wpis na blogu zależy od tego, ile akurat mamy na to czasu. To dlatego na Facebooku zaczął pojawiać się szacunkowy czas przeczytania konkretnego artykułu, tak aby poprawić wygodę użytkowników i zwiększyć przejrzystość publikowanych treści. Funkcja ta dostępna jest jedynie dla Instant Articles napisanych w języku angielskim i dla użytkowników, którzy korzystają z serwisu w wersji anglojęzycznej.

GRUPY Z OPCJĄ SUBSKRYPCJI

W wybranych Grupach, Facebook testuje opcję płatnej subskrypcji, dzięki której administratorzy będą mogli pobierać opłaty za dostęp członków Grupy do ekskluzywnych treści. Głównym celem tej funkcji nie jest jednak zarabianie pieniędzy, ale możliwość inwestowania z powrotem w społeczność i publikowania wyższej jakości contentu.

1-min.png

źródło: wersm.com

Przykładowe treści, do jakich użytkownicy mogą mieć dostęp po opłaceniu subskrypcji to samouczki wideo, listy ze wskazówkami, czy indywidualne wsparcie ze strony administratorów. Nie ma konkretnych wytycznych co do tego tego, co administratorzy mogą lub czego nie mogą dodać w specjalnej podgrupie dla subskrybentów. Na początkowym etapie będą sprawdzane treści dodawane przez adminów oraz to z jakim odbiorem użytkowników się spotykają.

FACEBOOK POPRAWIA ZDJĘCIA ZA POMOCĄ SZTUCZNEJ INTELIGENCJI

Osoby, które zamknęły oczy na zdjęciu, które chcesz dodać na Fejsa, nie będą już problemem. Portal z wykorzystaniem sztucznej inteligencji zamierza poprawiać fotografie, poprzez dodanie otwartych oczu lub uśmiechu konkretnym osobom. Realistyczne efekty są osiągane, dzięki ustalaniu tożsamości danych użytkowników i dopasowywaniu przynajmniej ich trzech innych zdjęć.

MESSENGER Z FUNKCJĄ AUTOMATYCZNEGO TŁUMACZENIA WIADOMOŚCI

M, bot aplikacji Messenger, będzie na bieżąco tłumaczyć Twoją rozmowę. Obecnie opcja dostępna jest w USA i Meksyku i tłumaczy jedynie z hiszpańskiego na angielski, ale już wkrótce funkcja tam ma zostać rozszerzona o kolejne języki i pojawić się w kolejnych państwach. Jej sposób działania jest prosty - bot rozumie, kiedy dana wiadomość jest napisana w języku, który nie jest domyślnym językiem aplikacji odbiorcy i oferuje natychmiastowe jej przetłumaczenie.

2-min.png

źródło: wersm.com

WIDOK SIATKI NA FACEBOOKU

Facebook wdrożył nowy widok profili prywatnych, przekształcając oś czasu w mozaikę postów podobną do tej na Instagramie. Funkcja widoku siatki dostępna jest tuż pod polem statusu na Twoim profilu. Po jej wybraniu posty przyjmują formę kwadratów, zwykle zawierających zdjęcie lub miniaturę udostępnionego łącza. Aktualizacje tekstowe również przedstawione są jako obrazki. Nie jest do końca jasne, dlaczego pojawiła się taka aktualizacje, jednak z pewnością uatrakcyjnia to profil i pozwoli dotrzeć do większej ilości wpisów bez konieczności długiego scrollowania profilu.

UDOSTĘPNIJ RELACJE NA SWOIM STORIES

Instagram wdrożył opcję, która umożliwia udostępnienie zdjęcia lub wideo z czyjegoś Stories, w którym oznaczone zostało nasze konto.

Gdy ktoś wspomni o nas w swoim Stories, Instagram wyśle nam powiadomienie w Direct Message i pozwoli na dodanie tej relacji w naszym Stories w wybranym przez nas momencie. Dany materiał można obracać, skalować oraz dodawać na niego własny tekst, czy naklejki. Tylko publiczne konta mogą udostępniać swoje Stories.

SHOPPING TIME!

Instagram rozszerza funkcję Shopping, dodając ją teraz także na Stories. Wszystko to w celu przekształcenia swojej platformy w miejsce, gdzie można podjać konkretnie działania, a nie jedynie czerpać inspiracje. Funkcja jest dostępna (na razie) jedynie dla niektórych marek i podobnie, jak w przypadku postów i tutaj dodaje się naklejkę w postaci torby na zakupy, po kliknięciu na którą uzyskać można więcej informacji o prezentowanym produkcie.

IGTV

Instagram wystartował z IGTV - samodzielną aplikacją, która umożliwia użytkownikom dodawanie filmów trwających nawet 1 godzinę. IGTV opisywane jest jako "nowa aplikacji przeznaczona do oglądania długich filmików od ulubionych twórców Instagrama w wersji pionowej lub pełnoekranowej". Z funkcji IGTV można korzystać także bezpośrednio z poziomu samego Instagrama.

3-min.png

źródło: wersm.com

Działa to jak "włączenie telewizora" - wideo włącza się tuż po uruchomieniu i nie trzeba wyszukiwać konkretnych materiałów, aby rozpocząć oglądanie. Pokazywanie są treści użytkowników, których już obserwujesz, ale także sugerowane są inne, które mogą przypaść Ci do gustu. W aplikacji można więc przełączać się pomiędzy czterema opcjami: "Dla Ciebie", "Obserwowani", "Popularne", "Kontynuuj oglądanie". Materiały wideo można także polubić, skomentować oraz wysłać znajomym za pomocą Direct Message. Warto nadmienić, iż każdy z nas może publikować na IGTV i tym samym tworzyć swój własny kanał wideo.

WIDEOCZAT DLA 4 UŻYTKOWNIKÓW

Instagram od teraz umożliwia wideo rozmowę aż do 4 użytkowników na raz. Mimo, iż na Snapchacie limit wynosi aż 15 osób, a na Messengerze 6, to tylko Insta umożliwia jednoczesne przeglądanie aplikacji w czasie, w którym trwa rozmowa.

MUZYCZNE NAKLEJKI NA STORIES

Muzyka odgrywa ważną rolę w życiu niektórych ludzi. Czasami pomaga wyrazić emocje i uczucie, a Stories polega właśnie na wyrażaniu siebie - dlatego Instagram wprowadza opcję dodawania utworów muzycznych do relacji. Przy dodawaniu Stories wystarczy w menu wybrać Muzykę, aby otworzyć, ciągle powiększającą się, bibliotekę piosenek. Można zarówno wyszukać konkretnego numeru, jak i znaleźć piosenki po gatunku, popularności i nastroju. Oczywiście, dodając konkretny utwór można umieścić jego wybraną część. Możliwe jest, aby piosenkę dodać także przed zrobienie wideo na Stories - przesuwając palcem pod przyciskiem nagrywania. Osoby oglądające daną relację będą mogły poznać autora i tytuł utworu, dzięki specjalnej naklejce.

4-min.png

źródło: wersm.com

INSTAGRAM W WERSJI LITE

Instagram wypuścił swoją aplikację w wersji LITE, której rozmiar nie przekracza 1 MB. Pozwala ona na publikowanie zdjęć na feedzie i na Stories, dodawanie filtrów, przeglądanie sekcji Explore i rzecz jasna przeglądanie zdjęć znajomych na głównej stronie. Wersja ta nie obsługuje jednak udostępniania wideo oraz kontaktowania się z innymi użytkownikami za pośrednictwem Direct Message.

Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które zamierzają korzystać jedynie z podstawowych funkcji Instagrama i chcą zaoszczędzić miejsce na telefonie. Z pewnością idealnie sprawdzi się także przy starszych systemach operacyjnych oraz przy wolniejszym połączeniu internetowym.

KUP BILETY NA SNAPCHACIE

Portal SeetGeek połączył swoje siły ze Snapchatem, umożliwiając użytkownikom kupowanie biletów na koncerty oraz mecze bez opuszczania aplikacji. Pierwszą drużyną, która rozpoczęła sprzedaż bezpośrednio za pośrednictwem aplikacji był klub piłkarski z Los Angeles.

Jak powiedział prezes i współwłaściciel Los Angeles Football Club - Tom Penn: "Zawsze staramy się dotrzeć do naszych fanów w innowacyjny sposób, a sprzedawanie biletów naszym obserwatorom bezpośrednio na Snapchacie daje nam niesamowitą możliwość nawiązania kontaktu z naszymi najbardziej oddanymi kibicami".

NOWE EFEKTY NA SNAP MAPIE

Snapchat dodaje nieco bardziej realności Snap Mapie za pomocą dwóch nowych funkcji, które wprowadzają więcej rzeczywistości w świat Bitmoji. Pierwszą z nich jest Weather, dzięki której na mapie ukazywane są animowane warunki meteorologiczne odczytywane za pomocą lokalizacji. Druga nowość to World Effects, która zmienia mapę w zależności od dnia - na urodziny danego użytkownika pojawia się konfetti, a na święta Bożonarodzeniowe, czy Wielkanoc specjalna, świąteczna wersja mapy.

6-min.jpg

źródło: wersm.com

Opcje te ożywiają Snap Mapy, sprawiając, że udostępnianie lokalizacji jest trochę przyjemniejsze i nieco bardziej zabawne.

HASZTAGI NA LINKEDIN

LinkedIn staje się coraz bardziej rozbudowaną platformą społecznościową - po dodaniu opcji wideo i kilku innych ciekawych nowości, firma chce teraz upewnić się, że użytkownik widzi najbardziej interesujące go treści na swojej tablicy. Dlatego namawia do śledzenia hasztagów, tak aby najciekawsze dla danych osób materiały pojawiały się na samej górze ich feeda.

Od teraz spersonalizować swoje konto wybierając hasztagi podzielone na 9 kategorii, m.in. “powiązane z Twoimi zainteresowaniami”, “na podstawie Twojej ostatniej aktywności”, “osoby w Twojej społeczności interesują się…”, “popularne w Twoim kraju”.

Wydaje się być to dobry ruch, ponieważ LinkedIn często wyświetlał wpisy na podstawie zaangażowania, a nie tematyki interesującej danego użytkownika.

REKLAMA KARUZELOWA NA LINKEDIN

LinkedIn wprowadził format reklamy karuzelowej w treściach sponsorowanych, jako nowy sposób dla marketerów na opowiadanie historii swojej marki i nawiązywanie kontaktu ze swoją grupą docelową. Działają one dokładnie na takiej samej zasadzie, jak kampanie dostępne na Facebooku. Lecz LinkedIn się modernizuje, a tego typu reklama to zdecydowanie plus dla marketerów. Od czasu premiery reklamy karuzelowej w wersji beta, skorzystało z niej ponad 300 reklamodawców i aż 75% z nich zauważyło znaczny wzrost zaangażowania i klikalności w swoje kampanie w porównaniu do wcześniejszych opcji reklamowych.

5-min.jpg

źródło: business.linkedin.com

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157