Bezpłatna konsultacja

Podsumowanie czerwca 2017 w Social Media

Kategoria: Inne

Świeża porcja branżowych newsów już na naszym blogu! Jesteście ciekawi, jakie nowości przyniósł miniony miesiąc? O zmianach na Facebooku, Instagramowych trendach, odświeżonym designie Twittera oraz zupełnie nowych funkcjach Snapchata przeczytacie w naszym najnowszym wpisie.

Zuckerberg ma powody do świętowania

To gorący news ostatnich dni - serwis przekroczył właśnie liczbę 2 000 000 000 użytkowników miesięcznie! Najnowsze statystyki ucierają nosa tym, którzy prorokowali jego koniec - każdego dnia pojawia się w nim 600 mln lajków, 175 mln użytkowników korzysta w reakcjach z opcji Super, a 750 mln internautów zawiera nowe znajomości. To kolejny dowód na to, że Mark Zuckerberg zbudował wirtualne, społecznościowe imperium, które trudno będzie obalić.

By uczcić ten sukces, Facebook przygotował dla internautów spersonalizowane video:

https://www.facebook.com/facebook/videos/10155968893751729/

Facebook stawia na Grupy

Aż połowa użytkowników wspomnianego portalu to mniejsze społeczności, które na co dzień komunikują się ze sobą w grupach. Nie dziwi zatem, iż Facebook położył duży nacisk na ich rozbudowanie i stworzenie dodatkowych funkcji. Wyeksponowanie zakładki Grupy i łatwiejszy dostęp do tej części platformy czy pomoc w odnajdywaniu internautów o tych samych kręgach zainteresowań mają na celu zwiększenie zaangażowania facebookowiczów w serwis.

Grupy pod względem obsługi upodobnią się do fan page’y. Oznacza to nowe narzędzia, które pozwolą na sprawniejsze zarządzanie zarówno samą Grupą, jak i jej członkami. Administratorzy zyskają wgląd do rozbudowanej analityki: na bieżąco będą mogli monitorować rozwój danej mikrospołeczności, zaangażowanie członków czy ich aktywność (np. godzinową). Ponadto korzystać będą mogli z opcji planowania postów, mechanizmu filtrowania wniosków o przyjęcie do Grup (np. według kryterium lokalizacji) oraz usuwania z niej niechcianych osobników wraz z całkowitą historią ich działań za pomocą jednego kliknięcia.

Na tym nie koniec!

Warto również wspomnieć o nowych opcjach reklamowych, które pojawiły się w ostatnim czasie. Są to formaty Mid-Roll oraz In-Stream nadawane podczas emisji video czy live streamów. W przypadku pierwszego typu reklamy zaczną się najwcześniej po 20 sekundach od początku filmu i nie będą emitowanie częściej niż co 2 minuty. W drugim zaś przypadku pojawiać się one będą po minimum 4 minutach od początku emisji i trwać będą maksymalnie 20 sekund. Korzystać z nich można przy wybieraniu konkretnych celów: Wyświetlenie filmu, Rozpoznawalność marki i Aktywność dotycząca posta.

Ponadto Facebook testuje także formę reklamy z ocenami, która przeznaczona będzie dla stron z wysokimi notami, których średnia wynosi minimum 4 gwiazdki. Będzie to świetna okazja, by pochwalić się uznaniem, jakim fani darzą markę czy biznes.

Istotną nowością jest także obsługa zdjęć 360* dla wszystkich użytkowników. Od teraz panoramy będą automatycznie rozpoznawane przez portal, a w wersji mobilnej można oglądać je poprzez poruszanie telefonem!

Twitter podąża za najlepszymi

Zmiany dotarły także do tego medium. Twitter, idąc śladami pozostałych portali, postanowił odświeżyć swój design. Koniec z ostrymi kantami, od teraz przyciski, ikony czy zdjęcia profilowe są okrągłe.

Goniąc Facebooka czy Instagrama, serwis postanowił także dodać nową zakładkę w skrzynce z prywatnymi wiadomościami. To właśnie w niej wylądują wszystkie treści od tych użytkowników, którzy nie należą do śledzonych przez nas osób.

https://www.facebook.com/rysujefejsbuki/photos/a.1069535169754345.1073741828.1067839333257262/1546552142052643/?type=3&theater

Instagram jest trendy

Liczby mówią same za siebie - Instagram Stories miażdży Snapy. Według ostatnich statystyk z tej stosunkowo nowej (bo niespełna rocznej) funkcji Instagrama korzysta obecnie 250 mln użytkowników każdego dnia (w tym ⅓ to marki!), z kolei za pomocą Snapchatowego story posługuje się już tylko 166 mln internautów.

Instagram testuje obecnie nową funkcję, o której nietrudno pomyśleć jako o podrasowanej kopii tej, z której dziś korzystają fani “duszka". Mowa o wysyłaniu zdjęć i stories do określonej grupy znajomych, która w tym przypadku (w odróżnieniu od Snapchata) będzie mogła być stała. Podczas publikacji wpisu pojawi się przycisk „Udostępnij tylko ulubionym”, a treści wysyłane do danego kręgu przyjaciół będą odpowiednio oznaczone zieloną etykietą z gwiazdką i napisem w prawym górnym rogu.

Czerwcowe nowości na Instagramie dotyczą także live’ów. Od teraz ich twórcy mogą zapisać je i udostępnić w swoim IG Stories (na 24h). Widzowie zobaczą oryginalne komentarze oraz reakcje, którymi dzielili się użytkownicy oglądający materiał w czasie rzeczywistym. Możliwe jest także przewijanie przód i w tył o 15 sekund oraz wysyłanie wiadomości do osoby odpowiedzialnej za relację.

Favorites_on_Instagram_Test.0.png.jpeg                                                             Źródło: https://www.theverge.com

Ważne zmiany dla reklamodawców

Reklamowe zmiany dotknęły także IG Stories. Marki mogą już korzystać z nowych celów: dotychczas był to tylko Zasięg, teraz także Wyświetlenia wideo, Ruch i Konwersje.

Zwiększono również możliwości, jeżeli chodzi o przycisk CTA. Pojawiło się 12 nowych wariantów, m.in. Zarezerwuj teraz, Zamów, Kup Teraz czy Zobacz Więcej. Ponadto w ramach nowego formatu możliwe jest wykorzystanie zarówno zdjęć pionowych, jak i 15-sekundowych filmów wideo.

Serwis chce również, by posty powstające przy współpracy marek z influencerami były oznaczane jako “płatne partnerstwo”. Celem jest “rozgraniczenie działania marketingowego i zachowanie autentyczności platformy”.

Nowe funkcje Snapchata

Jak już mogliście przeczytać wyżej, Snap pozostaje w tyle za Instagramem. Jego twórcy robią więc wszystko, by dzięki nowym możliwościom zatrzymać obecnych użytkowników oraz zyskać nowych fanów.

Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych mogą już korzystać z opcji geofiltrów na żądanie tworzonych bezpośrednio w aplikacji (dotychczas było to możliwe np. za pomocą specjalnych programów). Oprócz tego snapowicze będą również korzystać z wybrania motywu dla filtra oraz dodania tekstu, Bitmoji czy naklejek. Konieczne będzie zakreślenie lokalizacji oraz czasu pojawienia się wspomnianego geofiltru. Co ciekawe - będą one mogły pokrywać całe wydarzenie lub też jego część.

snap.gif Źródło: Snap.com

Snap Mapy to kolejna nowość. Dzięki niej możliwe będzie wyświetlanie treści udostępnionych przez użytkowników na mapie i odkrywanie nowych miejsc oraz wydarzeń. Gdy nasi znajomi podzielą się nimi, wówczas w danym miejscu pojawi się ich Bitmoji. Funkcja ta ma duży potencjał szczególnie w okresie wakacyjnym - będzie niejako nieść informację o ciekawych imprezach czy punktach i zachęcać internautów do ich odwiedzania.

To już pewne - Snapchat rusza z krótkimi treściami video trwającymi od 3 do 5 minut (zapowiedź dot. tych działań mogliście znaleźć we wpisie Marcina- Podsumowanie maja w Social Media). Jedna z największych korporacji mediowych Time Warder zainwestuje 100 milionów dolarów w treści dedykowane dla tej aplikacji! Czego możemy się spodziewać? Nie jest pewne jakie dokładnie produkcje zobaczymy na Snapie, ale do końca roku mają pojawiać się na nim trzy programy dziennie.

Meritum

Znajomość najnowszych trendów social media oraz nowych możliwości, które oferują, jest niezbędna, jeżeli chcecie, by Wasza marka liczyła się w sieci. Firmowy fan page'a na Facebooku to już konieczność. Warto także wziąć przykład z ponad kilkudziesięciu milionów firm publikujących treści poprzez Instagram Stories, które gromadzi wokół siebie coraz więcej nowych użytkowników.

Nie wiesz jak to zrobić? Oddaj swój biznes w ręce profesjonalistów z Traffic Trends.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!