Podsumowanie grudnia 2019 w Social Media

Social media | 4 min czytania

Podsumowanie grudnia 2019 w Social Media

Grudzień to głównie czas świąt oraz podsumowań całego minionego roku. Staraliśmy się, jak mogliśmy, by przygotować dla Was najlepsze podsumowanie nowości w social mediach minionego miesiąca. W grudniu jednak wszyscy byli zbyt zajęci szykowaniem prezentów, by zaprezentować nam wiele świeżych aktualizacji w mediach społecznościowych. Jeśli jesteście ciekawi, jakie nowości możecie zobaczyć już teraz lub niebawem w swoich ulubionych aplikacjach i na najbardziej znanych platformach – rzućcie okiem na nasze najnowsze podsumowanie!

INSTAGRAM:

Instagramowa opcja do sklejania zdjęć teraz bezpośrednio w aplikacji

Do tej pory, by połączyć kilka zdjęć w jedno, konieczne było korzystanie z zewnętrznych aplikacji oraz narzędzi, takich jak Layout. Od teraz możliwe jest to bez ich pomocy, w dodatku zupełnie za darmo! Postanowiono wciągnąć Layout do sekcji z relacjami. Łączone zdjęcia w głównej części Instagrama stają się może i coraz mniej popularne, ale w relacjach to naprawdę gorący trend!

cjw6o.jpeg

źródło: twitter @instagram

Udostępnienie starych postów z naszego profilu lub Stories

W ramach nowej wersji kultowej już zakładki Stories możliwe będzie teraz udostępnienie starych postów z naszego profilu lub relacji. Można również udostępnić rocznicę znajomości oraz sprawdzić, kogo zaczęliśmy obserwować danego dnia. Przekazywanie tych wspomnień jest możliwe nie tylko w relacjach, ale i za pomocą wiadomości prywatnych.

N6a6N.jpeg

źródło: socialpress

Prywatne wiadomości instagramowe na deskopie

Wiadomości z Instagrama prawdopodobnie będą dostępne już niedługo również dla członków społeczności korzystających z tego serwisu z poziomu komputera. Dotąd mogliśmy jedynie lajkować, komentować i wyświetlać Stories. Wkrótce być może zyskamy także szansę wymiany wiadomości prywatnych. Pozwoliłoby to na odczytywanie wiadomości i odpisywanie na nie.

dW0Y3.jpeg

źródło: twitter @wongmjane

FACEBOOK:

Konto na Facebooku jest konieczne do korzystania z Messengera

Do utworzenia nowego konta w aplikacji konieczne jest posiadanie profilu na Facebooku. Serwis wyjaśnia, że większość użytkowników i tak loguje się do Messengera z poziomu Facebooka, zatem zmiana ma uprościć używanie aplikacji. Warto wspomnieć, że nowe zasady nie dotyczą internautów, którzy wcześniej założyli swoje konta.

ySGYB.jpeg

źródło: socialmediatoday.com

Nowe narzędzia do pozyskiwania funduszy

Na portalu Facebook pojawiły się trzy nowe narzędzia do pozyskiwania funduszy z poziomu relacji.

  • „Gaming for Good”, czyli transmisja na żywo z gier, która zachęca użytkowników do przekazania darowizny na rzecz wybranej opcji streamerów na żywo.
  • Przycisk „Przekaż” dla profili organizacji non-profit na Instagramie.
  • Naklejki „Podaruj” dla artykułów z Facebooka (które były już wcześniej dostępne w serwisie Instagram).

c7xIw.jpeg

źródło: socialmediatoday.com

Nowe funkcje zarządzania wideo i analizy w Creator Studio

W facebookowym Creator Studio pojawią się nowe informacje ze statystyk. Największą aktualizacją jest Traffic Source Insights Feature, która dokładnie pokazuje, skąd pochodzą Twoje wyświetlenia wideo (ze źródłami; w tym rekomendacjami, udostępnieniami, obserwatorami i płatnym ruchem) oraz jak długo ludzie oglądają dany materiał. Jest to niezwykle cenny podział, ponieważ pomaga zobaczyć, jaki rodzaj widoczności można uzyskać z różnych źródeł ruchu i jak wpływa on na kampanie. Dzięki tej aktualizacji Creator Studio zyskujemy także możliwość tworzenia postów na Instagramie z wieloma obrazami.

SsEtr.jpeg

źródło: digitalinformationworld.com

Facebook eliminuje planowanie postów na stronach

Choć początkowo uważano to za chwilowy błąd lub usterkę, potwierdzono już, że funkcja planowania końcowego została całkowicie usunięta z platformy Facebook. Teraz planować posty na konkretnej stronie można wyłącznie dzięki narzędziu Creator Studio lub w zakładce “narzędzia do publikowania”. Można także użyć zewnętrznych aplikacji do planowania, które są nadal w pełni funkcjonalne.

PhMSj.jpeg

źródło: antyweb.pl

Messenger beta dodaje udostępnianie ekranu, Facebook już je testuje

Messenger beta pozwala na udostępnienie nagrania z poziomu ekranu użytkownika smartfona w trakcie konwersacji z innymi użytkownikami. Odbywa się to poprzez interfejs MediaProjection API, do którego komunikator na urządzeniu z Androidem musi otrzymać dostęp. Funkcja objawia się okienkiem wyskakującym na dole.

EL4OA.jpeg

źródło: twitter @qetuop132

Sprawdź, jak możemy wesprzeć rozwój Twojej firmy.

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 696 366 952

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!