Zmiany w Social Media mają miejsce tak często, że czasem trudno jest nadążyć za nimi wszystkimi. Niemniej warto być na bieżąco, aby nowe i interesujące możliwości nie przeszły Wam koło nosa!
Kwiecień, jak mogliście już przeczytać we wpisie Asi Nowości w reklamie na Facebook’u. Kilka słów o formacie Kolekcja oraz reklamie w Instagram Stories, przyniósł nam między innymi nowy format reklamowy na Facebooku — Kolekcję, o której więcej możecie dowiedzieć się w wyżej podlinkowanym wpisie.
INSTAGRAM STORIES ROŚNIE W SIŁĘ
Nowością, o której warto wiedzieć nieco więcej, ze względu na informacje udostępnione na oficjalnym blogu Instagrama, jest możliwość umieszczania własnych reklam w ramach Instagram Stories.
Przechodząc do konkretów — Instagram Stories może pochwalić się już 200 milionami unikalnych i aktywnych użytkowników! Co to oznacza? Odpowiedź jest bardzo prosta, otóż z tak wysoką liczbą użytkowników Instagram wyprzedził SnapChata, który jeszcze w marcu oficjalnie donosił o 168 milionach aktywnych użytkowników. Informacja jest dobrym znakiem dla wszystkich marek i firm, które nie są zainteresowane SnapChatem ze względu na wysoki koszt sponsorowanych działań marketingowych oraz utrudnienia związane z raportowaniem i tworzeniem statystyk z prowadzonych działań. Instagram pod tym względem prezentuje się wzorowo.
Wobec takich informacji ciężko nie mówić o pokonaniu SnapChata jednak, aby zachować status lidera na dłużej, Facebook nie może osiąść na laurach i w żadnym wypadku nie zamierza! Takie wnioski można bez problemu wyciągnąć na podstawie kwietniowej konferencji F8. W czasie jej trwania zapowiedziano rozwijanie Stories pod kątem Rozszerzonej Rzeczywistości (Augument Reality — AR), która już niedługo poza maskami nakładanymi w czasie rzeczywistym na zdjęcie typu selfie, pojawi się podczas wykonywania standardowych zdjęć otoczenia.
Innym sposobem na zatrzymanie użytkowników i zdobycie kolejnych będą zupełnie nowe paczki z naklejkami do dodania na zdjęcia. Wartą uwagi opcją jest również wzmianka o możliwości wprowadzenia sponsorowanych naklejek dla firm. W przyszłości dzięki temu rozwiązaniu reklamujące się w ramach Instagram Stories marki dadzą swoim fanom możliwość oznaczania zdjęć nie tylko za pomocą hasztagu, ale również firmowych znaków graficznych bezpośrednio na zdjęciu.
POZOSTAŁE NOWOŚCI
To jednak nie wszystko, co w tym miesiącu zmieniło się w Social Media, a bez osobnej wzmianki nie można zostawić między innymi:
Nowego formatu materiałów w kampaniach reklamowych
Są nim pliki .GIF, czyli w skrócie animacje często wykorzystywane w internetowych memach. Możliwość dodania ich do kampanii reklamowych powinna ucieszyć każdego, kto nie chciałby nadwyrężać pakietu internetowego w telefonach swoich klientów. GIFy zajmują zdecydowanie mniej miejsca, niż krótkie filmy, a co za tym idzie — odbiorca reklamy nie zniechęci się, czekając zbyt długo na załadowanie się interesującego go materiału.
Możliwości streamowania z każdego konta na Facebooku
Jeszcze niedawno taka opcja była dostępna jedynie dla wybranych przez Facebooka marek. Sytuacja uległa zmianie w kwietniu. Teraz już każdy może włączyć własny stream bez przeszkód. Czy firmy reklamujące się na Facebooku powinny się tym zainteresować? Moim zdaniem tak, ponieważ podczas konferencji F8 zapowiedziano, iż streamy będą mocno promowane na tablicach aktualności użytkowników Facebooka. Okazji do transmisji na żywo jest naprawdę sporo, wystarczy wspomnieć choćby Q&A ze specjalistą lub transmisję z pokazu nowej kolekcji. Kiedy następnym razem wejdziecie na fejsa — nie zdziwcie, jeśli na pierwszym miejscu zobaczycie stream!
Co czeka nas w najbliższej przyszłości na Facebooku?
Ponownie posiłkując się konferencją, F8 będzie to jeszcze większe zorientowanie na materiały wideo. Prawdopodobnie najbliższą zmianą, która czeka profile, będzie nowy format zdjęcia w tle. Precyzując — będziemy mogli zmienić je na filmik. Już teraz możecie to sprawdzić m.in. na oficjalnym fan page’u serialu Narcos, który swoją drogą serdecznie polecamy!