Podsumowanie kwietnia 2021 w social media!

Social media | 11 min czytania

Podsumowanie kwietnia 2021 w social media!

Kwiecień był ciekawym miesiącem nie tylko pod względem nieoczekiwanych zawirowań pogodowych, które nas spotkały, ale również zmian, jakie dokonały się w świecie mediów społecznościowych! Zachęcamy Was do przeczytania artykułu i zapoznania się z nowinkami, które pojawiły się w tym miesiącu. Jeśli uznacie, że chętnie skorzystalibyście z naszej pomocy w prowadzeniu i obsłudze Waszych kanałów social media, to nie wahajcie się i skontaktujcie z nami. Życzymy Wam miłej lektury!

FACEBOOK:

Facebook pracuje nad nowymi układami zdjęć

Jedną z nowości, które przygotowuje dla nas Facebook, jest ta dotycząca układów zdjęć. Serwis społecznościowy pragnie zaoferować swoim użytkownikom nie tylko nowe formaty, ale również możliwość umieszczania zdjęć w ramkach czy kolażach. Wszystkie te działania mają oczywiście na celu zachęcenie odbiorców, którzy obserwują profile danych marek do większej interakcji i pozostawienia pozytywnych reakcji. Opcja nie jest jednak na ten moment ogólnodostępna, a dopiero ma być wdrażana sukcesywnie w coraz to nowych krajach.

LOkTV.png

źródło: twitter.com/mattnavarra

Nowe narzędzia biznesowe

Nowe rozwiązania oraz uaktualnienia dostępnych już funkcji dla kont biznesowych zostały ostatnio zaprezentowane przez serwis społecznościowy. Od teraz tego typu konta mogą komentować, publikować oraz reagować na posty dzięki Aktualnościom, niezależnym od prywatnych Aktualności administratora. Dzięki temu łatwiejsze stanie się budowanie relacji z odbiorcami oraz odkrywanie przydatnych informacji na temat innych marek. W ramach tych nowości wprowadzone zostały także nowe cele optymalizacyjne dla kampanii reklamowych oraz nowe funkcje w reklamach kontaktowych, reklamach przenoszących do rozmowy oraz służących pozyskiwaniu kontaktów w Messengerze.

2IXLV.png

źródło: socialpress.pl

Oznaczanie postów informujące o satyrycznych treściach

Facebook postanawia powziąć kolejne kroki, aby publikowane na serwisie treści były jak najbardziej przejrzyste dla odbiorców. Okazuje się bowiem, że wielu użytkowników nie jest w stanie rozpoznać umieszczonych w postach elementów satyrycznych i traktuje je jako prawdziwe, sprawdzone informacje, w które wierzy. Dlatego serwis zdecydował się przetestować nową opcję, która ułatwi odbiorcom klasyfikowanie treści. Jeśli wejdzie ona w życie, to w Newsfeedzie pojawi się przy takich wpisach oznaczenie „satyra”, z kolei do postów politycznych dołączone zostanie oznaczenie „oficjalne”. Oczywiście po kliknięciu oznaczeń zapoznamy się z dodatkowymi informacjami, które na celu będą miały wyjaśnienie, dlaczego dany wpis został w taki sposób zakwalifikowany.

lcuRB.png

źródło: wirtualnemedia.pl

Nowe narzędzia do kontroli treści w Aktualnościach

Zwiększona kontrola nad komentarzami

Facebook na bieżąco stara się wprowadzać coraz to nowsze zmiany mające na celu nie tylko zwiększenie zadowolenia użytkowników, ale również zapewnienie im bezpieczeństwa. Odbiorcy będą mieli teraz możliwość wskazać osoby, którym przyznają prawo do komentowania postów - będzie to każdy, komu wpis się wyświetlił bądź jedynie oznaczone osoby, strony lub obserwowane strony i profile. To ustawienie ma spowodować, że osoba dodająca post będzie posiadała lepszą kontrolę nad swoimi wpisami, a dzięki temu zminimalizowane zostaną niepożądane interakcje. Kolejną zaletą ma być zwiększone poczucie bezpieczeństwa i możliwość tworzenia merytorycznych dyskusji w obrębie wybranej społeczności.

5Q9lx.png

Propozycje postów ze stron, które jeszcze nie są obserwowane przez użytkowników

Facebook pragnie pomóc swoim użytkownikom odkrywać to coraz nowsze, ciekawe treści pasujące do ich zainteresowań, dlatego w Aktualnościach pojawią się posty ze stron oraz grup, które nie są jeszcze przez nich obserwowane. Proponowane wpisy będą się wyświetlać na podstawie pewnych kryteriów, takich jak: Lokalizacja- posty opublikowane lub skomentowane przez odbiorców znajdujących się w okolicy. Powiązane tematy- zainteresowanie danym tematem przez użytkownika może spowodować, że zaczną wyświetlać mu się inne wpisy na ten sam temat. Zaangażowanie na platformie- dana treść może zostać wyświetlona, gdy inne osoby, które na niego reagują, są członkami tej samej grupy, obserwują tę samą stronę lub skomentowały ten sam wpis. Odbiorcy będą mogli dowiedzieć się, dlaczego dane treści zostały im zasugerowane poprzez naciśnięcie przycisku “Dlaczego to widzę?”, pojawi się wtedy komunikat ze stosownym uzasadnieniem.

vTyeG.png

źródło: wirtualnemedia.pl

Facebook umożliwi przesyłanie postów i notatek do Dokumentów Google, Blogger i WordPress.com

Dotychczas, aby zapisać treść posta bądź notatki należało skopiować ją i wkleić do odpowiedniego dokumentu. To jednak już wkrótce ma się zmienić. Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na blogu serwisu społecznościowego wdrażane są nowe narzędzia umożliwiające przeniesienie danych wprost z Facebooka do zewnętrznych usług. Jeśli będziecie chcieli dokonać takiej operacji, wystarczy że przejdziecie do ustawień, wybierzecie sekcję „Twoje informacje na Facebooku” i klikniecie przycisk „Przenieś kopię swoich informacji”. Obok “Zdjęć” i “Filmów” powinny już znajdować się “Posty” oraz “Notatki”, po wybraniu odpowiednich danych podążajcie za instrukcjami i gotowe. Niezbędnym okaże się ponowne wprowadzenie hasła, co dodatkowo ochronić ma dane użytkowników, a one same zostaną odpowiednio zaszyfrowane.

g05nP.png

źródło: about.fb.com

Listy tematów jako sposób na zwiększenie zaangażowania użytkowników

Facebook ciągle poszukuje coraz to nowszych sposobów na zwiększenie zaangażowania użytkowników na swojej platformie. Nikogo więc nie powinno zdziwić, że testowana jest funkcja, która pozwoli na wyświetlanie potencjalnych tematów do śledzenia dla użytkowników aplikacji. Jak działać będzie ta nowa opcja? Użytkownikom Facebooka będą wyświetlały się dane tematy do śledzenia i za ich pomocą znajdować odpowiednie dla siebie treści.

jkeRs.png

źródło: digitalinformationworld.com

Dalsze testy nad możliwościami głosowania w Grupach

Facebook nadal widzi potencjalną wartość w głosowaniu i postrzega je jako jedną z możliwości moderowania komentarzy. Zdaniem osób pracujących w serwisie społecznościowym ​​najbardziej angażujące, najciekawsze komentarze pobudzają innych użytkowników do wyrażenia swojej opinii. Postanowili więc urozmaicić testowane parę miesięcy temu głosowanie za pomocą ikony ze strzałkami górę i w dół, którą naciskać miało się, aby ocenić komentarz innego użytkownika i dodać również nowe ikony, mające pobudzić osobę komentującą do jeszcze do większej aktywności. Dany komentarz oznaczony może zostać jako „celny” lub „zawierający istotne informacje”, na przykład za pomocą ikony celu lub żarówki. Czy te nowe ikony dodadzą coś nowego i poprawią opcję głosowania w Grupach? Tego dowiemy się już w praktyce, o ile te zmiany rzeczywiście zostaną wprowadzone.

NvhqP.png

źródło: socialmediatoday.com

Facebook i jego działania dotyczące zwiększania ochrony praw autorskich

Ochrona praw autorskich to dla Facebooka jedna z priorytetowych kwestii i cały czas stara się wdrażać rozwiązania mające na celu zapewnienie większej kontroli nad tym, co dzieje się z publikowanymi treściami. Rozpoczął intensywną współpracę z markami i niemal podwoił wysokość nakładów na rozwój potrzebnych do tego celu narzędzi. Jedną z najświeższych nowości jest wprowadzenie mechanizmu kontroli, który pozwala na zrezygnowanie z wyświetlania reklam w filmach, do których zgłoszono roszczenia. Facebook wprowadził także istotne zmiany w aplikacji Prawa autorskie do znaków towarowych i reklam, znacznie ją ulepszając. Za jej pomocą użytkownicy mogą z łatwością wyszukiwać i zgłaszać treści naruszające w jakiś sposób ich prawa autorskie. Zespół ds. praw autorskich Facebooka następnie je przeanalizuje i jeśli uzna to za stosowne, usunie w ciągu jednego dnia po otrzymaniu zgłoszenia. Wraz z najnowszą aktualizacją pojawiły się dwie nowe funkcje: wyszukiwania przez obraz oraz rozszerzanie wyników wyszukiwania. Pierwsza umożliwia wyszukiwanie treści także poprzez przesłany obraz, wyświetlone zostaną te posiadającą identyczną lub podobną grafikę. Druga zaś wyświetlać będzie wyniki dotyczące firm wykorzystujących do sprzedaży Sklepy lub posty na Instagramie.

7P2wt.png

źródło: socialpress.pl

INSTAGRAM

Nowy etap testów nad ukrywaniem lajków

Prace nad tym, aby polubienia zostały ukryte, ruszyły na Instagramie już w 2018 roku. Celem tego działania była chęć zminimalizowania stresu, jakiemu poddani są użytkownicy, cały czas wystawieni na ocenę innych. Niedawno pojawiła się informacja, że ruszyły kolejne testy, jednak to użytkownicy zdecydują, czy chcą zmian, czy pozostaną przy obecnych ustawieniach. Będą mieli możliwość dalszego obserwowania liczby lajków pod przeglądanymi przez nich treściami bądź wyłączą ich wyświetlanie pod swoimi publikacjami, a także nie zobaczą liczby polubień, jakie uzyskują wpisy innych osób. Podobne zmiany już niedługo wprowadzone być mogą także na Facebooku.

TLGpR.jpg

źródło:wirtualnemedia.pl

Instagram dla dzieci

Z informacji, jakie udało się uzyskać dziennikarzom z redakcji BuzzFeed News, wynika że być może już niedługo zostanie utworzona druga wersja Instagrama, tym razem skierowana do osób poniżej 13 roku życia. Obecny regulamin bowiem nie pozwala zakładać kont użytkownikom poniżej tego wieku. Właściciele chcą znaleźć skuteczne rozwiązanie, które powstrzyma młodych ludzi przed szukaniem sposobów, aby oszukać system i założyć konto w głównej aplikacji. Jednak już słyszy się głosy wzywające nad zaprzestaniem pracy nad tą wersją, gdyż może ona źle wpłynąć na rozwój dzieci i sprawić, że z Instagrama korzystać będą jeszcze młodsi użytkownicy niż dotychczas.

XJKbI.jpg

źródło: socialmediatoday.com

Nowe opcje chroniące przed obraźliwymi wiadomościami

Instagram dodaje kilka opcji mających na celu ochronę użytkowników przed obraźliwymi, prywatnymi wiadomościami. Wśród nich między innymi nowy sposób powstrzymania użytkowników, którzy zostali już zablokowani, przed kontaktowaniem się z nami za pośrednictwem innego konta. Skorzystać będziemy mogli także z filtru, który odrzuci niechciane słowa w prywatnych wiadomościach. Gdy go aktywujemy, zablokuje on wiadomości prywatne, w których pojawią się obraźliwe słowa czy emoji. Wiadomości te nie zostaną jednak skasowane, zaś cały czas dostępne dla użytkowników, więc jeśli zechcemy, będziemy mieli możliwość zajrzeć do nich w dowolnej chwili.

KA5DT.png

źródło: socialmediatoday.com

Przydatna dla firm naklejka w Stories

Trwają prace nad udostępnieniem nowych naklejek. Jedna z nich nosi nazwę “Link” i umożliwiać ma użytkownikom umieszczenie linku w ramce Stories w wybranym przez nich miejscu. Jest to ciekawa opcja, zwłaszcza dla firm, gdyż dotychczas przekierowanie na stronę możliwe było jedynie za pomocą przesunięcia palcem w górę. Pozwoliłoby to na tworzenie Stories, które nakierować będą konkretnie na link i zachęcać do wciśnięcia go. Niestety nie zapowiada się, aby naklejka ta była dostępna dla użytkowników posiadających mniej niż 10 tysięcy obserwatorów.

9hxSk.png

źródło: digitalinformationworld.com

LINKEDIN:

Centrum edukacyjne na LinkedInie

LinkedIn ogłosił, że wkrótce uruchomi nowe centrum edukacyjne zapewniające bardziej kompleksowy przegląd, zarówno dla osób fizycznych, jak i firm, możliwości szkolenia i rozwoju kariery. Obecnie centrum to, którego pełne uruchomienie zaplanowane zostało na drugą połowę roku, jest w fazie testów, ale ostatecznie będzie zawierało niezbędne wskazówki, mające pomóc użytkownikom znaleźć odpowiednią ścieżkę kariery i bazować na trzech kluczowych elementach: Spersonalizowanych rekomendacjach treści, opartych na danych zaczerpniętych z profili użytkowników i powiązanych ofertach pracy, ułatwiające odbiorcom i firmom zidentyfikowanie kluczowych trendów branżowych. Nauce opartej na społeczności, aby pomóc użytkownikom znaleźć odpowiednich mentorów, a także ekspertów i rówieśników mogących pomóc im w budowaniu perspektyw zawodowych i podążaniu we właściwym kierunku. Wglądzie w rozwój umiejętności zgodnie z danymi zebranymi przez LinkedIna, przy użyciu list ofert pracy i trendów użytkowania platformy, aby wyróżnić obszary o rosnącym zainteresowaniu i popycie, rzucić światło na pojawiające się ścieżki i możliwości.

OsDIW.png

źródło: socialmediatoday.com

Sprawimy, że Twoje kanały social media staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla odbiorców!

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!