Podsumowanie lipca 2019 w social media!

Marcin Biziorek

Social media | 2019-08-08 | 5 min czytania

Podsumowanie lipca 2019 w social media!

Nowy miesiąc = kolejne nowości w Social Media! Jakie aktualizacje na naszych ulubionych kanałach pojawiły się w lipcu? Sprawdźcie sami!

ZMIANY W MOBILNYM NEWS FEEDZIE

Facebook zmienia sposób wyświetlania multimediów w mobilnym kanale wiadomości, zmniejszając maksymalną wysokość filmów i zdjęć oraz ilość wyświetlanego tekstu. Do tej pory maksymalna wysokość zdjęć i filmów na telefonach miała format pionowy 2:3. Wpis wyświetlał także siedem wierszy tekstu podstawowego, zanim pojawiał się przycisk „Zobacz więcej”. Po 19 sierpnia maksymalna wysokość zdjęć i filmów w wersji mobilnej będzie miała współczynnik proporcji 4:5, podczas gdy w postach będą wyświetlane tylko pierwsze trzy linijki tekstu.

jmgi0.jpeg

źródło: wersm.com

REKLAMY W WYSZUKIWARCE

Pod koniec ubiegłego roku w USA Facebook zaczął testować reklamy, które pojawiały się w wynikach wyszukiwania. Teraz rozszerza tę opcję dla większej liczby reklamodawców. Obecnie nie ma możliwości kierowania reklam na osoby w oparciu o określone słowa kluczowe lub frazy, które te osoby wpisują. Reklamy wyświetlane są, gdy wyszukiwane zostaną słowa lub hasła związane z marką lub firmą. Dlatego jeśli reklamodawcy chcą pojawiać się w miejscu docelowym dla określonego wyszukiwanego hasła, muszą upewnić się, że hasło to lub słowo pojawia się w promowanej treści lub na ich stronie na Facebooku.

REKLAMY NA FEEDZIE EXPLORE

Instagram ogłosił, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy wprowadzi reklamy do swojego kanału Explore. Ta zakładka to jedno z najlepszych miejsc na Instagramie, w którym ludzie mogą odkrywać nowe rzeczy, robić zakupy i kontaktować się z innymi twórcami. Przy 80% ludzi obserwujących co najmniej jedną firmę na Instagramie, dzisiaj kanał Explore może pomóc im znaleźć więcej marek do obserwowania, a nawet nowy produkt do sprawdzenia.

SHADOW BAN

Instagram testuje nową funkcję, która pozwoli ukrywać komentarze danych użytkowników przed wszystkimi oprócz samego autora danego tekstu. Funkcja pozwoli uniknąć potencjalnej eskalacji, która zostałaby wywołana przez zwykłe blokowanie lub usuwanie komentarzy.

Instagram ogłosił także, że w fazie testów jest system sztucznej inteligencji, który automatycznie będzie oznaczać obraźliwe komentarze i pytać autora, czy naprawdę zamierza opublikować treść, dając mu możliwość ponownego jej rozpatrzenia.

ypp9m.jpeg

źródło: wersm.com

NIEWIDOCZNA LICZBA LAJKÓW

Po przetestowaniu w maju ukrywania liczby polubień postów w Kanadzie, Instagram rozszerza teraz swój test na kilka innych lokalizacji - Australię, Irlandię, Włochy, Japonię, Brazylię oraz Nową Zelandię.

„Chcemy, aby Instagram był miejscem, w którym ludzie mogą się swobodnie wyrażać. Mamy nadzieję, że ten test usunie presję na to, ile polubień otrzyma post, dzięki czemu będzie można skupić się na dzieleniu się tym, co się kocha”, powiedziała Mia Garlick z Facebook Australia. Co ważne, użytkownicy, którzy opublikowali dane zdjęcie, nadal mogą zobaczyć liczbę jego polubień.

OSTRZEŻENIE PRZED ZBANOWANIEM

Dzięki nowym i bardziej rygorystycznym zasadom moderowania na Instagramie, przewiduje się, że więcej kont niż kiedykolwiek może naruszyć zasady. Aby uniknąć gwałtownego sprzeciwu - i dużej liczby użytkowników uciekających z platformy - Instagram dodaje nową funkcję, która będzie ostrzegać użytkowników, gdy ich konta złamią regulamin.

Nowy alert „Możesz zostać zbanowany” pokaże historię wszystkich wpisów, komentarzy i Stories, które musiały zostać usunięte z konta, a także przyczyny, dla których zostały usunięte. Po ostrzeżeniu użytkownik będzie miał szansę odwołać się od decyzji bezpośrednio za pośrednictwem alertu.

XyFBZ.jpeg

źródło: wersm.com

STORIES ABOUT YOU

Instagram chce zwiększyć zaangażowanie użytkowników w Stories, dlatego startuje z nową sekcją aktywności „Stories about you”.

Pokazuje ona użytkownikom, kiedy są oni wspomniani lub otagowani przez innych w Stories. Oznacza to po prostu, że Instagram będzie oddzielał powiadomienia dot. Stories od innych powiadomień w aplikacji i będą pojawiać się one w osobnej sekcji.

FOLLOW BACK

Twitter ułatwił śledzenie Twoich nowych obserwujących dzięki nowej karcie „Obserwuj”, która pojawia się bezpośrednio w kanale powiadomień. Gdy nowy użytkownik będzie Cię śledził, jego profil pojawi się w powiadomieniach z opcją natychmiastowego śledzenia go

BEZ PRZYCISKU “EDYTUJ”

Twitter zdecydował się na radykalne przeprojektowanie, swojego layout'u, który oferuje bardziej uproszczony widok tweetów. Platforma pozbyła się także przycisku "Edytuj" przy wpisach.

Zmiany mają usprawnić przeglądanie, a także korzystanie z serwisu na desktopach.

6lAJJ.jpeg

źródło: wersm.com

SEKCJA "SHOWS"

Po ogłoszeniu nowych Creator Shows, w których wezmą udział takie gwiazdy jak Serena Williams, Arnold Schwarzenegger i Kevin Hart, Snapchat testuje teraz nowy sposób promowania tej ekskluzywnej zawartości - nową sekcję „Show”, która jest niezależna od Discover i będzie dotyczyć wyłącznie treści Snapchata.

qFngV.jpeg

źródło: wersm.com

NOWE PRZYCISKI CTA

LinkedIn ogłosiło nowe niestandardowe przyciski CTA, które pojawią się na stronach firmowych obok już dostępnego "Obserwuj".

Dostępne opcje to: “Skontaktuj się z nami”, “Dowiedz się więcej”, “Zarejestruj się”, “Zapisz się” i “Odwiedź stronę internetową” dane analityczne dotyczące kliknięcia niestandardowego przycisku wezwania do działania można znaleźć w dwóch miejscach: Pulpit nawigacyjny po lewej stronie strony głównej Administratora strony lub na górze karty Analiza odwiedzających.

Druga nowa funkcja to Hashtagi społeczności - pozwala ona firmom powiązać swoją stronę z odpowiednimi hashtagami w celu dołączenia do właściwych rozmów w celu budowania świadomości marki.

Trzecią i ostatnią nowością jest mobilna edycja strony przez administratorów. Mogą oni teraz aktualizować szczegóły strony i oraz edytować posty z dowolnego miejsca.

Marcin Biziorek

Specjalista ds. Social Media, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego, Warszawskiej Szkoły Filmowej i student Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza na kierunku Nowe Media. Pasjonat podróży oraz kina.

Jeśli chcesz, aby i Twoja marka zawsze była na czasie, wyślij do nas zapytanie!

Zamów bezpłatną wycenę!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!