Podsumowanie lipca 2020 w social media!

Social media | 5 min czytania

Podsumowanie lipca 2020 w social media!

Globalny kryzys dotknął wiele branży, ale w social media nigdy nie ma przestojów. Przed Wami kolejne zestawienie nowości ze świata mediów społecznościowych. Sprawdźcie, co nowego pojawiło się w lipcu!

FACEBOOK:

Udostępnianie ekranu w Messenger i Messenger Rooms

Facebook wprowadza opcję udostępniania ekranu w Messengerze zarówno w Messenger Rooms, jak i w aplikacji mobilnej, zapewniając kolejny sposób angażowania się w rozmowach wideo. Od teraz, gdy prowadzisz wideorozmowę, będziesz mieć możliwość przeciągnięcia dolnego panelu funkcji w górę, aby wyświetlić więcej opcji dla połączenia. Ukaże się tam pozycja „Udostępnij swój ekran”. Wystarczy wybrać to polecenie, aby ekran Twojego urządzenia był widoczny do wszystkich innych osób, z którymi rozmawiasz. Udostępnianie ekranu w aplikacji mobilnej jest możliwe dla maksymalnie 8 osób, natomiast w Messenger Rooms dla 16 osób. Tego typu rozwiązanie dodaje szereg nowych możliwości współpracy i udostępniania.

messenger rooms

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

Nowa sekcja na Facebooku

Możliwe, że już niedługo nie będziemy musieli kopiować linków z YouTube, aby udostępnić je na naszym profilu. Facebook dąży do uzyskania praw do teledysków głównych wytwórni muzycznych, takich jak Sony Music Group czy Universal Music Group. Celem tego przedsięwzięcia jest zwiększenie zainteresowania sekcją Facebook Watch. Podobnie jak w przypadku każdego filmu na Facebooku, będziemy mogli reagować, komentować i udostępniać teledyski, które uznamy za interesujące. Możliwe będzie również przeglądanie treści według gatunku, wykonawcy lub nastroju. W przyszłości mają pojawić się także materiały sugerowane dla danego użytkownika, na podstawie wcześniej obejrzanych filmów. Czy wyprze to popularność giganta jakim jest YouTube? Wkrótce się przekonamy.

sekcja facebook

źródło: https://about.fb.com/

INSTAGRAM:

Pin it up! Czyli przypinanie komentarzy na Instagramie

W ogromie ilości komentarzy dużych profili instagramowych można się pogubić. Często zadawane są też te same pytania, mimo że udzielona została już na nie odpowiedź. Od teraz można jednak temu zaradzić. Aplikacja wprowadziła właśnie opcję przypinania komentarzy. Możemy przypiąć maksymalnie 3, ale mamy również możliwość odpięcia i zmiany przypiętego komentarza. Pojawią się one wtedy na samej górze wszystkich komentarzy, a ich autorzy otrzymają powiadomienie o tym fakcie. Szukajcie znaku pinezki - to właśnie ona odpowiada za opisaną funkcję.

komentarze instagram

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

Instagram Reels konkurencją dla TikToka?

Instagram szykuje się do wprowadzenia w ponad 50 krajach na świecie platformy Reels. Nowa opcja pozwoli użytkownikom serwisu na publikowanie krótkich filmików z podkładem muzycznym. Brzmi znajomo, prawda? Instagram Reels w założeniach ma się stać skuteczną konkurencją dla działającej podobnie chińskiej aplikacji TikTok. Jakiś czas temu Instagram zrobił już podobny krok wprowadzając InstaStories, które skutecznie wyparło Snapchata. Jak będzie tym razem?

instagram reels

źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/

Nowa karta “Sklep” na Instagramie

Instagram wkracza w kolejny etap zakupów na platformie, dodając nową sekcję „Sklep” na karcie Eksploruj, która będzie prezentować szereg przedmiotów do kupienia w jednym miejscu. Nowe zakładka będzie wyróżniać spersonalizowane rekomendacje produktów dla każdego użytkownika na podstawie kont, które obserwuje oraz firm, które korzystają z list produktów na Instagramie.

sklep instagram 1

Poniżej możemy zobaczyć jak docelowo ma wyglądać widok karty w aplikacji.

sklep instagram 2

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

LINKEDIN:

Poradnik naprawczy dla firm po pandemii

Pandemia spowodowała ogromne problemy w wielu firmach. LinkedIn wiedząc o tym, postanowił przygotować pomoc w postaci specjalnego poradnik na czas, gdy w końcu wszystko wróci do normy. Składa się on z 12 stron i omawia przy tym pięć najważniejszych kwestii, czyli: budowanie marki, planowanie strategiczne, zarządzanie zmianami, planowanie mediów oraz planowanie wiadomości. Znajdziemy w nim również odpowiednie rady - chociażby to w jaki sposób ochronić firmę przed negatywnymi skutkami pandemii.

źródło: https://socialpress.pl/

Nowe opcje szybkiego tworzenia w edytorze postów

Idąc śladami Facebooka, w udzielaniu użytkownikom wskazówek co do udostępnianych treści, LinkedIn w ciągu ostatnich kilku miesięcy wprowadził nowe szybkie linki w edytorze postów. Jest to jeden ze sposobów na częstsze publikowanie postów przez członków, a także zapewnienie nowego narzędzia, które pomoże osobom poszukującym profesjonalnej pomocy podczas pandemii. Jak możemy zauważyć widoczne jest teraz sześć różnych niestandardowych opcji tworzenia postów u dołu kreatora, takich jak: świętowanie okazji, dodanie pracy, możliwość stworzenia ankiety, udostępnienie profilu, zaoferowanie pomocy. Ta dodatkowa opcja na pewno pomoże kierować treściami publikowanymi na platformie.

edytor postow

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

Chcesz ulepszyć swój event online? Poradnik od LinkedIn jest dla Ciebie!

Pandemia zmusiła wielu z nas do przejścia na zdalną pracę. Nie inaczej było również eventami, które miały odbyć się na hali kongresowej, stadionie czy w klubie. Właśnie dlatego LinkedIn opublikował nowy przewodnik, dotyczący porad na temat korzystania z narzędzi LinkedIn Live and Events w celu ułatwienia wirtualnych wydarzeń. To już druga odsłona tego typu poradnika. Treści wideo najbardziej angażują użytkowników na wszystkich platformach, zarówno na Facebooku jak i na Instagramie. Jeśli chcesz transmitować swoje wydarzenie na LinkedIn, oba przewodniki są zdecydowanie warte obejrzenia, a ten najnowszy kładzie większy nacisk na praktyczne notatki z transmisji i kilka prostych wskazówek, jak zmaksymalizować zaangażowanie widzów.

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

Chcesz rozwinąć swoje kanały w social media?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!