Blog Traffic Trends

Podsumowanie lipca i sierpnia w Social Media

Kolejne podsumowanie ostatnich miesięcy już przed Wami! Sprawdźcie, jakie nowości pojawiły się na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy Linkedinie w lipcu i sierpniu.

Lipiec

Chińskie bramy znowu otwarte

Dzieje się! Filia Facebooka zostanie ponownie otwarta w Chinach. Po tym, jak platforma została zablokowana w Państwach Środka w 2009 roku, nastał czas na wielki powrót! Portal jednak wciąż będzie na cenzurowanym, ale otworzy tzw. inkubator start-upów Facebook Technology.

Bolesny upadek

W ostatnim kwartale firma Zuckerberga zaliczyła największy spadek w historii swojego istnienia! Na otwarciu giełdy w USA notowania Facebooka spadły o ok. 18 proc., co skurczyło kapitalizację giełdową giganta o 124 mld dol! Taki obrót spraw musiał być naprawdę bolesny…

fb

 

Reklamy z wykorzystaniem technologii AR

Specjaliści ds. reklamy testują wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w formatach ads. Dzięki temu użytkownicy mają otrzymać pozorną możliwość przymierzenia ubrań czy dodatków (obecnie trwają testy w USA wśród największych marek). Narzędzia mają wypełniać lukę, która powstała przy kupowaniu produktów online, a przymierzeniem/obejrzeniem w stacjonarnym sklepie.

 

fb

Fot. techcrunch.com

Instagram

Na Instagramie również pojawiło się kilka cennych aktualizacji, o których warto wiedzieć! Pierwsza z nich to zielona ikonka przy zdjęciu profilowym informująca o byciu online. Opcję można wyłączyć w ustawieniach, jeśli wolicie pozostać ukryci.

Druga nowość to wideo chat w grupie. Podczas prowadzenia rozmowy ze znajomymi możecie także zminimalizować okienko i swobodnie przeglądać feed.

Trzecia nowinka dotyczy bezpośrednio tablicy użytkownika. Teraz po przeczytaniu wszystkich postów z dwóch ostatnich dni w feedzie pojawi się komunikat z informacją “jesteś na bieżąco”. Czwarta, chyba najchętniej używana nowość ostatniego miesiąca, to pytania w Stories! Dzięki specjalnej nakładce, którą dodaje się po zrobieniu zdjęcia lub filmiku, obserwatorzy mogą zadawać zapytać obserwowaną osobę o co chcą lub odpowiedzieć na zadane przez nią pytanie.

 

Fot. instagram-press.com

Wielkie pustki uczyniłeś w feedzie moim, Twitterze!

Czystka na Twitterze – tak brzmiały wszystkie nagłówki największych branżowych czasopism, gdy z portalu zniknęło kilka milionów fake’owych kont. Rekordzistą, jeśli chodzi o “utratę” obserwujących, był profil Baracka Obamym – 3 miliony. Z kolei zaś drugie miejsce zajęła Oprah Winfrey z wynikiem 1,3 miliona na minusie. Sam twórca Twittera – Jack Dorsey, stracił 230 tys. obserwujących. Cała akcja ma na celu oczyścić portal z botów i innych kont, które zazwyczaj należą do hejterów czy innych spamerów.

Sierpień

Nowe formaty reklam 

W sierpniu na Facebooku udostępnione zostały nowe formaty reklam, które pozwolą zamienić zwykły, statyczny obrazek w pełnowartościowe, angażujące wideo. Do dyspozycji mamy 4 nowe opcje: basic motion – ożywienie stałych obrazów poprzez dodanie jednego/dwóch elementów ruchomych, brand in option – ożywienie elementów nazwy lub logo marki, aby wesprzeć jej rozpoznawalność, benefit in motion – dodanie ruchomej adnotacji dotyczących zniżek, promocji itp. oraz demo in motion – wykorzystanie ruchu, by zaprezentować użytkownikom jak działa dana strona. Wszystkie wymienione powyżej formaty mają zawierać także przycisk CTA, który ma zachęcić odbiorców do klikania w reklamę.

Grywalne reklamy

Często konsumenci chcą przetestować daną aplikację jeszcze przed jej ściągnięciem i teraz będą mieli ku temu okazję! Dzięki kolejnej nowej w tym miesiącu funkcji reklamowej udostępnionej przez zespół Marka Zuckerberga, odbiorcy z poziomu tablicy będą mogli  zagrać w daną grę bez ściągania jej na telefon czy tablet, a reklamodawcy specjalizujący się w tym sektorze będą mogli dotrzeć do osób najbardziej zainteresowanych oferowanymi przez nich aplikacjami.

 

Fot. Marketing przy kawie.

Firmowe relacje

Jeśli jesteście administratorami jakiejkolwiek strony na Facebooku, to na pewno zauważyliście pojawienie się opcji dodawania relacji w Stories marek. Jest to nieco uboższa wersja tego, co widzimy na IG Stories, bowiem nie widać żadnych interesujących statystyk dotyczących tego, kto zobaczył daną relację, czy ją przewinął czy też pozostał do końca. Ale, już niebawem ma się to zmienić. W zakładce “statystyki” pojawią się dane pozwalające sprawdzić ile razy odczytano/przesunięto dany post lub też ile razy odbiorca zupełnie zrezygnował z obejrzenia go.

Pixel w grupach

Kolejny ważny temat to zwiększająca się z miesiąca na miesiąc popularyzacja grup na Facebooku. Coraz więcej firm, marek czy osób prywatnych specjalizujących się w danej dziedzinie stawia na tworzenie własnej, zamkniętej społeczności stricte zainteresowanej prezentowaną tematyką. Do tej pory jednak nie dało się na tym w żaden sposób skorzystać z punktu widzenia reklamodawcy, ale… Już niebawem na portalu pojawi się możliwość implementowania kodu pixela do grup! Co dzięki niemu zyskamy? Otóż otrzymamy opcję tworzenia niestandardowych odbiorców oraz będziemy mogli rejestrować na stronie zdarzenia wykonane przez osoby, które kliknęły w zamieszczony na grupie post. Jesteśmy bardzo ciekawi tej opcji, a Wy?

Mentorzy

Na początku sierpnia w USA wprowadzono w grupach program mentorski mający na celu ułatwić łączenie użytkowników, którym zależy na osiągnięciu konkretnych celów, z osobami, które mają doświadczenie lub wiedzę w danym zakresie i mogłyby się nimi podzielić. Program ten jest dostępny dla osób z wybranych zbiorowości skupionych na rozwoju rodzicielskim, zawodowym i osobistym.

Fot. newsroom.fb.com

Przypinanie komentarzy przez administratorów grup

Kolejną aktualizacją dla grup, która pojawiła się w przeciągu ostatniego miesiąca, jest możliwość przypinania przez administratorów komentarza z tematem dyskusji, wyróżniając go tym samym na tle innych odpowiedzi. Dzięki tej funkcji nowi uczestnicy rozmowy będą mogli lepiej  widzieć główny temat i najważniejsze wypowiedzi np. po to, aby nie powielać wątków rozmowy.

Źródło: Twitter

Nowe opcje dla lokalnych biznesów

Na pewno zauważyliście, że z firmowych fanpage’y zniknęły ostatnio klasyczne recenzje i zostały zastąpione opiniami. To jeden z kroków, które przedstawiciele Facebooka w najbliższym czasie chcą postawić w kierunku lokalnych biznesów. Już niebawem ma pojawić się kilka dodatkowych funkcji, a będą to m.in: możliwość dodania przycisku do dokonywania rezerwacji, planowania spotkań lub pisania rekomendacji za pośrednictwem fan page’a.

Dodatkowo, właściciele stron otrzymają dostęp do przycisków do umówienia wizyty, zamówienia pizzy, napisania rekomendacji czy skontaktowania się bezpośrednio ze stroną, które będą dostępne mobilnie.

lokals

Fot. engadget.com

Drugie urodziny Instagram Stories!

W ubiegłym miesiącu drugie urodziny obchodziły Instagramowe Stories, z których obecnie korzysta dziennie ponad 400 milionów użytkowników! Z tej okazji założyciele apki stworzyli specjalną infografikę, pokazującą najważniejsze aktualizacje z ostatnich 24 miesięcy. Jesteśmy ciekawi, z której z nich najczęściej korzystacie?

 

IG

Fot. instagram-press.com

Polecane dla Ciebie

Twórcy aplikacji nie zwalniają jednak tempa i z miesiąca na miesiąc zaskakują nas kolejnymi aktualizacjami! Jedna z nich to rekomendowane wpisy pojawiające się z feedzie, wybierane na podstawie zainteresowań użytkownika.

 

IG

Fot. instagram-press.com

Ankiety w DM

Chcielibyście zapytać o konkretne osoby o zdanie na dany temat? Teraz możecie wysyłać ankiety w wiadomości prywatnej zarówno do jednego, jak i wielu znajomych. Odpowiedź na pytanie będzie widoczna bezpośrednio w konwersacji w direct message.

Weryfikacja konta i filtr blokujący obraźliwe komentarze

Kolejną nowością, którą możemy zauważyć po wejściu w standardowe ustawienia profilu, jest możliwość weryfikacji osobistego konta na Instagramie. Wprowadzona 4 lata temu opcja do tej pory obejmowała tylko konta gwiazd, marek oraz innych dużych profili, a obecnie każda osoba otrzyma taką możliwość. Jaki jest główny cel tej aktualizacji? Zapobieganie podszywaniu się użytkowników pod inne osoby oraz zwiększenie przejrzystości w aplikacji. Druga nowość, o której warto wspomnieć, ułatwi nieco życie moderatorom! Od teraz wchodząc w ustawienia aplikacji w zakładkę “filtr” będziecie mogli wpisać konkretne słowa, których nie chcecie widzieć w komentarzach pod postami. Jeśli dana osoba pozostawi po sobie ślad z wykluczonym wyrazem, zostanie on automatycznie ukryty przez  Instagram.

Zarządzanie czasem

Już niebawem w aplikacji Facebooka oraz Instagrama, będzie można ograniczyć liczbę powiadomień, ustawić sobie przypomnienia o postach obserwowanych osób oraz lepiej dbać o komfort korzystania z innych programów.  Włączenie tych ograniczeń ma za zadanie wpłynąć na lepszą koncentrację i możliwość skupienia się na czymś innym, niż tylko korzystaniu mediów społecznościowych. Dodatkowo, po całym dniu będzie można sprawdzić, ile czasu w ciągu ostatnich 24h spędziło się przeglądając oba portale!

fot. Twitter

LINKEDIN- DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

Sierpniowe aktualizacje nie ominęły także Linkedina! Jedną z nowości jest możliwość grupowania doświadczenia zawodowego w obrębie jednej firmy. Od teraz każde z zajmowanych stanowisk nie będzie już wyszczególnione osobno, ale estetycznie uporządkowane.

Fot. sprawnymarketing.pl

Jeśli chcecie być na bieżąco zarówno z aktualnościami ze świata social mediów, jak i innymi nowinkami dotyczącymi branży e-commerce, koniecznie zaobserwujcie nasz fanpage na Facebooku oraz profil na Instagramie! A już 20 września widzimy się z Wami na najbardziej praktycznej konferencji – Trafficday2018!

stopka

Komentarzy

  • Nawet w najnowszym rankingu Gemiusa Facebook i Instagram tracą użytkowników. Co by nie mówić, ale afera Cambridge Analityca jednak w jakiś sposób dotartła do ludzi. Są to duże straty użytkowników. Mark Zuckerberg ma naprawdę dużo do przemyślenia.

Barbara Rudiger

Młodszy specjalista ds. Social Media, studentka na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego. Miłośniczka Instagrama, kryminałów i dobrej kawy.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy