Podsumowanie lipca w Social Media

Social Media

Gorący letni lipiec przyniósł gorące nowości w Social Media! Śmierć spamerów, multi-snapowanie oraz własny program informacyjny – sprawdźcie sami co w zeszłym miesiącu przygotował dla nas Facebook, Instagram oraz Snapchat!

DARMOWE WI-FI NA FACEBOOKU

W ubiegłym roku Facebook zaczął testować funkcję ułatwiającą znalezienie publicznej sieci Wi-Fi w pobliżu – opcja ta była dostępna tylko na iOS i tylko w wybranych lokalizacjach.

Od teraz, za pośrednictwem aplikacji mobilnej, skorzystać może z niej każdy. Funkcja z pewnością okaże się przydatna np. gdy podróżujemy i nie mamy dostępu do regularnego Internetu lub pakiet danych w naszym telefonie jest ograniczony.

Pamiętajcie jednak, że narzędzie pokazuje dostępne sieci Wi-Fi, tylko w tych miejscach, które wyraziły zgodę na dzielenie się informacjami na Facebooku. Co więcej, jeśli skorzystacie z zakładki “Znajdź Wi-Fi”, aktywowana zostanie historia lokalizacji, która zapisywać będzie wszystkie miejsca Waszego logowania.

FACEBOOK WALCZY Z CLICKBAITAMI

Facebook nadal walczy ze wszystkimi spamerami, oszustami i clickbaiterami, dlatego usunięto możliwość edycji podglądu linku przed udostępnieniem. Wcześniej mogliśmy zmienić jego zdjęcie, tytuł i podpis – funkcja ta jednak była wykorzystywana do rozprzestrzeniania spamu i fake newsów na portalu.

Techniczne rzecz biorąc, Facebook nie może zawiesić kont użytkowników tylko dlatego, że codziennie udostępniają 50 (czy nawet więcej) sensacyjnych i fałszywych artykułów. Ale może za to zmienić algorytm, który będzie zmniejszał ich widoczność na feedzie. Od teraz wykrywane są linki „zawierające treści o niskiej jakości, takiej jak sensacja, nieprawdziwe informacje, clickbait”, które są napastliwie udostępniane i spychane zostają na same dno naszych tablic, tak aby jak najrzadziej nam się wyświetlały.

ZAŁADUJ GIFA NA FEJSIE!

Facebook długo zwlekał z wdrożeniem tej opcji. Do tej pory możliwość publikowania GIFa była dość ograniczona – trzeba było polegać na zewnętrznych usługach hostingowych podając link do animacji w naszym poście, następnie funkcja została rozszerzona o możliwość reklamowania za pomocą GIFa i dedykowanego przycisku w komentarzach. Teraz użytkownicy mogą opublikować GIF z poziomu tworzenia wpisu, tak jak robili to wcześniej ze zdjęciem czy wideo. Facebook traktuje je jako wideo, a więc powinno to także zwiększyć ich zasięg organiczny.

REKLAMY W MESSENGERZE

Facebook wprowadził na całym świecie możliwość zamieszczania reklam w aplikacji Messenger. Na pierwszy ogień poszły formaty pozwalające na zwiększenie ruchu lub konwersji. Klikając w taką reklamę zostaniemy przeniesieni w określone przez markę miejsce – np. na stronę sklepu internetowego lub do konwersacji w Messengerze.

“Wprowadzenie reklam w Messengerze to kolejny krok Facebooka w kierunku pomocy partnerom reklamowym w osiąganiu założonych celów biznesowych. Będziemy na bieżąco obserwować, jak firmy wykorzystają reklamy w Messengerze w połączeniu z pozostałymi funkcjami komunikatora” – powiedział w rozmowie z portalem Wirtualne Media Ted Helwick, menadżer produktu. “Dzięki reklamom w Messengerze firmy niezależnie od ich rozmiaru otrzymają narzędzie pozwalające im docierać do obecnych i nowych klientów. Partnerzy reklamowi będą mogli teraz rozszerzyć zasięg swoich kampanii na Facebooku o bazę ponad 1,2 miliarda ludzi korzystających każdego miesiąca z Messengera”.

Explore Feed Facebook

źródło: wirtualnemedia.pl

EXPLORE FEED

Facebook powoli wprowadza kolejną nową funkcję w mobilnej aplikacji ułatwiającą użytkownikom dotarcie do materiałów, którymi potencjalnie mogą być zainteresowani. Zakładka “Explore Feed” jest na razie dostępna dla ograniczonej liczby osób i pokazuje sugestie dotyczące określonych wpisów, artykułów, czy grafik pochodzących od wydawców lub opublikowanych przez strony. Portal deklaruje, że w ten sposób użytkownik będzie mógł dotrzeć do ciekawych dla niego materiałów, których nie odkryłby przeglądając jedynie swoje Aktualności.

facebook

źródło: techcrunch.com

CO WIĘCEJ…

Na Facebooku spotkacie się jeszcze z kilkoma drobnymi uaktualnieniami… Wideo będą automatycznie włączać się od razu z dźwiękiem, a do Stories dodana została funkcja pozwalająca udostępniać je publicznie, a nie jedynie dla swoich znajomych.

INSTASPAM

Spam i sztuczne lajki zwalczane są także na Instagramie. Komentarze z dziwnych kont i niesamowite przyrosty polubień przejdą wkrótce do przeszłości. Wielu użytkowników wychodziło z przekonania, iż duża liczba obserwatorów i lajków pod zdjęciami przekładać się będzie na dużą popularność profilu i świadczyć o jego wysokiej wartości – nic bardziej mylnego – najważniejsi są prawdziwi i zaangażowani użytkownicy. Instagram zamyka strony i aplikacje, które automatycznie generują polubienia i komentarze oraz eliminuje treści spamerskie.

Instagram odpowiedź na stories

źródło: thenextweb.com

NOWA METODA ODPOWIEDZI NA STORIES

Do tej pory mieliśmy możliwość wysłania jedynie wiadomości tekstowej do danego użytkownika bezpośrednio z poziomu oglądania jego Stories, funkcja ta została właśnie rozbudowana i umożliwia odpowiedzenie na Stories za pomocą zdjęcia, filmiku a nawet Boomeranga. Standardowo na wysyłany materiał można dodać dodatkowy tekst oraz naklejki i będzie on pokazywany, tak jak wcześniej, w zakładce z wiadomościami.

snapy jeden po drugim

źródło: techcrunch.com

SNAP ZA SNAPEM, BEZ PRZERWY

Wielu z Was pewnie czekało na taką aktualizację – od teraz mamy możliwość nagrywania wielu 10-sekundowych snapów, jeden po drugim. Wystarczy, że nie będziecie odrywać palca od przycisku nagrywania, a kolejne snapy będą tworzyć się automatycznie. Maksymalnie można nagrać i opublikować 6 filmików za jednym razem, czyli łącznie 60 sekund wideo, które jednocześnie można przyozdobić tymi samymi naklejkami i tekstem. Poszczególne snapy z sekwencji mogą zostać usunięte, a więc nie musicie dodawać całego nagranego segmentu, a jedynie wybrać te najlepsze momenty.

KOLORYZACJA NA SNAPCHACIE

Snapchat przedstawił nam również inną ciekawą opcję – zmiany koloru poszczególnych elementów na naszym snapie. Wystarczy z menu edycji wybrać odpowiedni pędzel, pożądany kolor i zaznaczyć palcem obszar, któremu chcemy nadać nową barwę. Zaznaczanie wbranego miejsca nie musi być super dokładne, system sam rozpozna kształt czy obiekt i nada mu wskazany przez nas kolor.

koloryzacja na snapchacie

źródło: wirtualnemedia.pl

SNAP PUBLISHER

Tak jak wspominałem w podsumowaniu maja, Snapchat wprowadził własnego menadżera reklam, za pomocą którego można w łatwy sposób obsługiwać Snap Ads, czyli reklamy wyświetlane pomiędzy snapami. Ich tworzenie jednak mogło okazać się nieco problematyczne dla wielu marek, dlatego teraz z pomocą nadchodzi narzędzie Snap Publisher, które dodatkowo ułatwi tworzenie contentu reklamowego. Pozwala ono na szybkie tworzenie reklam w aplikacji, a jego głównym zadaniem jest przystosowywanie zdjęć i wideo do formatu wertykalnego. Będzie można w odpowiedni sposób przyciąć klip wideo, a także skorzystać z gotowych motywów przy publikowaniu reklamy.

STAY TUNED

Również w maju informowałem o tym, że na czołowych platformach społecznościowych mają pojawić się ich własne krótke programy i show, które byłyby alternatywą dla telewizji. Zapowiedzi stały się faktem. Snapchat rusza z “Stay Tuned”, programem informacyjnym przygotowanym we współpracy z amerykańską siecią telewizyjną NBC. Chcą oni dotrzeć do młodszych odbiorców, stąd ich materiały będą pojawiać się dwa razy dziennie w sekcji Discover. Każdy segment trwać będzie od dwóch do trzech minut i poruszać tematykę związaną z polityką oraz kulturą.

Na koniec pora plotki. Podobno Facebook, Twitter oraz Snapachat są zainteresowane transmitowaniem na żywo meczów, które odbędą się w ramach mistrzostw świata w piłce nożnej organizowanych w 2018 roku w Rosji. W grę mają wchodzić dziesiątki milionów dolarów, a koncern 21st Century Fox, który posiada prawa do transmisji nie podjął jeszcze decyzji czy udostępni je któremuś z zainteresowanych.

PODSUMOWANIE

Facebook wraz ze swoim podopiecznym, Instagramem, chcą zapewnić użytkownikom jak największy komfort i przyjemność korzystania z aplikacji. Dbają o przejrzystość feeda, walcząc z nieprawdziwymi treściami i spamem, chcąc dostarczyć materiały, które jak najbardziej zadowolą daną osobę i trafią w jej gusta. Snapchat natomiast nie przestaje wprowadzać szeregu nowych opcji i ciekawych zastosowań – apka nadal jest zagrożona przez swojego młodszego konkurenta i robi wszystko by zatrzymać użytkowników przy sobie – jak myślicie, da radę?


[mks_button size=”large” title=”Dowiedz się więcej: Social Media” style=”squared” url=”https://traffictrends.pl/social-media/” target=”_self” bg_color=”#4c345b” txt_color=”#fff;” icon=”” icon_type=”” nofollow=”0″]

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Marcin Biziorek

Marcin Biziorek

Specjalista ds. Social Media, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego, Warszawskiej Szkoły Filmowej i student Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza na kierunku Nowe Media. Pasjonat podróży oraz kina.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!