Blog Traffic Trends

Podsumowanie lipca w Social Media

Gorący letni lipiec przyniósł gorące nowości w Social Media! Śmierć spamerów, multi-snapowanie oraz własny program informacyjny – sprawdźcie sami co w zeszłym miesiącu przygotował dla nas Facebook, Instagram oraz Snapchat!

DARMOWE WI-FI NA FACEBOOKU

W ubiegłym roku Facebook zaczął testować funkcję ułatwiającą znalezienie publicznej sieci Wi-Fi w pobliżu – opcja ta była dostępna tylko na iOS i tylko w wybranych lokalizacjach.

Od teraz, za pośrednictwem aplikacji mobilnej, skorzystać może z niej każdy. Funkcja z pewnością okaże się przydatna np. gdy podróżujemy i nie mamy dostępu do regularnego Internetu lub pakiet danych w naszym telefonie jest ograniczony.

Pamiętajcie jednak, że narzędzie pokazuje dostępne sieci Wi-Fi, tylko w tych miejscach, które wyraziły zgodę na dzielenie się informacjami na Facebooku. Co więcej, jeśli skorzystacie z zakładki “Znajdź Wi-Fi”, aktywowana zostanie historia lokalizacji, która zapisywać będzie wszystkie miejsca Waszego logowania.

FACEBOOK WALCZY Z CLICKBAITAMI

Facebook nadal walczy ze wszystkimi spamerami, oszustami i clickbaiterami, dlatego usunięto możliwość edycji podglądu linku przed udostępnieniem. Wcześniej mogliśmy zmienić jego zdjęcie, tytuł i podpis – funkcja ta jednak była wykorzystywana do rozprzestrzeniania spamu i fake newsów na portalu.

Techniczne rzecz biorąc, Facebook nie może zawiesić kont użytkowników tylko dlatego, że codziennie udostępniają 50 (czy nawet więcej) sensacyjnych i fałszywych artykułów. Ale może za to zmienić algorytm, który będzie zmniejszał ich widoczność na feedzie. Od teraz wykrywane są linki „zawierające treści o niskiej jakości, takiej jak sensacja, nieprawdziwe informacje, clickbait”, które są napastliwie udostępniane i spychane zostają na same dno naszych tablic, tak aby jak najrzadziej nam się wyświetlały.

ZAŁADUJ GIFA NA FEJSIE!

Facebook długo zwlekał z wdrożeniem tej opcji. Do tej pory możliwość publikowania GIFa była dość ograniczona – trzeba było polegać na zewnętrznych usługach hostingowych podając link do animacji w naszym poście, następnie funkcja została rozszerzona o możliwość reklamowania za pomocą GIFa i dedykowanego przycisku w komentarzach. Teraz użytkownicy mogą opublikować GIF z poziomu tworzenia wpisu, tak jak robili to wcześniej ze zdjęciem czy wideo. Facebook traktuje je jako wideo, a więc powinno to także zwiększyć ich zasięg organiczny.

REKLAMY W MESSENGERZE

Facebook wprowadził na całym świecie możliwość zamieszczania reklam w aplikacji Messenger. Na pierwszy ogień poszły formaty pozwalające na zwiększenie ruchu lub konwersji. Klikając w taką reklamę zostaniemy przeniesieni w określone przez markę miejsce – np. na stronę sklepu internetowego lub do konwersacji w Messengerze.

“Wprowadzenie reklam w Messengerze to kolejny krok Facebooka w kierunku pomocy partnerom reklamowym w osiąganiu założonych celów biznesowych. Będziemy na bieżąco obserwować, jak firmy wykorzystają reklamy w Messengerze w połączeniu z pozostałymi funkcjami komunikatora” – powiedział w rozmowie z portalem Wirtualne Media Ted Helwick, menadżer produktu. “Dzięki reklamom w Messengerze firmy niezależnie od ich rozmiaru otrzymają narzędzie pozwalające im docierać do obecnych i nowych klientów. Partnerzy reklamowi będą mogli teraz rozszerzyć zasięg swoich kampanii na Facebooku o bazę ponad 1,2 miliarda ludzi korzystających każdego miesiąca z Messengera”.

Explore Feed Facebook

źródło: wirtualnemedia.pl

EXPLORE FEED

Facebook powoli wprowadza kolejną nową funkcję w mobilnej aplikacji ułatwiającą użytkownikom dotarcie do materiałów, którymi potencjalnie mogą być zainteresowani. Zakładka “Explore Feed” jest na razie dostępna dla ograniczonej liczby osób i pokazuje sugestie dotyczące określonych wpisów, artykułów, czy grafik pochodzących od wydawców lub opublikowanych przez strony. Portal deklaruje, że w ten sposób użytkownik będzie mógł dotrzeć do ciekawych dla niego materiałów, których nie odkryłby przeglądając jedynie swoje Aktualności.

facebook

źródło: techcrunch.com

CO WIĘCEJ…

Na Facebooku spotkacie się jeszcze z kilkoma drobnymi uaktualnieniami… Wideo będą automatycznie włączać się od razu z dźwiękiem, a do Stories dodana została funkcja pozwalająca udostępniać je publicznie, a nie jedynie dla swoich znajomych.

INSTASPAM

Spam i sztuczne lajki zwalczane są także na Instagramie. Komentarze z dziwnych kont i niesamowite przyrosty polubień przejdą wkrótce do przeszłości. Wielu użytkowników wychodziło z przekonania, iż duża liczba obserwatorów i lajków pod zdjęciami przekładać się będzie na dużą popularność profilu i świadczyć o jego wysokiej wartości – nic bardziej mylnego – najważniejsi są prawdziwi i zaangażowani użytkownicy. Instagram zamyka strony i aplikacje, które automatycznie generują polubienia i komentarze oraz eliminuje treści spamerskie.

Instagram odpowiedź na stories

źródło: thenextweb.com

NOWA METODA ODPOWIEDZI NA STORIES

Do tej pory mieliśmy możliwość wysłania jedynie wiadomości tekstowej do danego użytkownika bezpośrednio z poziomu oglądania jego Stories, funkcja ta została właśnie rozbudowana i umożliwia odpowiedzenie na Stories za pomocą zdjęcia, filmiku a nawet Boomeranga. Standardowo na wysyłany materiał można dodać dodatkowy tekst oraz naklejki i będzie on pokazywany, tak jak wcześniej, w zakładce z wiadomościami.

snapy jeden po drugim

źródło: techcrunch.com

SNAP ZA SNAPEM, BEZ PRZERWY

Wielu z Was pewnie czekało na taką aktualizację – od teraz mamy możliwość nagrywania wielu 10-sekundowych snapów, jeden po drugim. Wystarczy, że nie będziecie odrywać palca od przycisku nagrywania, a kolejne snapy będą tworzyć się automatycznie. Maksymalnie można nagrać i opublikować 6 filmików za jednym razem, czyli łącznie 60 sekund wideo, które jednocześnie można przyozdobić tymi samymi naklejkami i tekstem. Poszczególne snapy z sekwencji mogą zostać usunięte, a więc nie musicie dodawać całego nagranego segmentu, a jedynie wybrać te najlepsze momenty.

KOLORYZACJA NA SNAPCHACIE

Snapchat przedstawił nam również inną ciekawą opcję – zmiany koloru poszczególnych elementów na naszym snapie. Wystarczy z menu edycji wybrać odpowiedni pędzel, pożądany kolor i zaznaczyć palcem obszar, któremu chcemy nadać nową barwę. Zaznaczanie wbranego miejsca nie musi być super dokładne, system sam rozpozna kształt czy obiekt i nada mu wskazany przez nas kolor.

koloryzacja na snapchacie

źródło: wirtualnemedia.pl

SNAP PUBLISHER

Tak jak wspominałem w podsumowaniu maja, Snapchat wprowadził własnego menadżera reklam, za pomocą którego można w łatwy sposób obsługiwać Snap Ads, czyli reklamy wyświetlane pomiędzy snapami. Ich tworzenie jednak mogło okazać się nieco problematyczne dla wielu marek, dlatego teraz z pomocą nadchodzi narzędzie Snap Publisher, które dodatkowo ułatwi tworzenie contentu reklamowego. Pozwala ono na szybkie tworzenie reklam w aplikacji, a jego głównym zadaniem jest przystosowywanie zdjęć i wideo do formatu wertykalnego. Będzie można w odpowiedni sposób przyciąć klip wideo, a także skorzystać z gotowych motywów przy publikowaniu reklamy.

STAY TUNED

Również w maju informowałem o tym, że na czołowych platformach społecznościowych mają pojawić się ich własne krótke programy i show, które byłyby alternatywą dla telewizji. Zapowiedzi stały się faktem. Snapchat rusza z “Stay Tuned”, programem informacyjnym przygotowanym we współpracy z amerykańską siecią telewizyjną NBC. Chcą oni dotrzeć do młodszych odbiorców, stąd ich materiały będą pojawiać się dwa razy dziennie w sekcji Discover. Każdy segment trwać będzie od dwóch do trzech minut i poruszać tematykę związaną z polityką oraz kulturą.

Na koniec pora plotki. Podobno Facebook, Twitter oraz Snapachat są zainteresowane transmitowaniem na żywo meczów, które odbędą się w ramach mistrzostw świata w piłce nożnej organizowanych w 2018 roku w Rosji. W grę mają wchodzić dziesiątki milionów dolarów, a koncern 21st Century Fox, który posiada prawa do transmisji nie podjął jeszcze decyzji czy udostępni je któremuś z zainteresowanych.

PODSUMOWANIE

Facebook wraz ze swoim podopiecznym, Instagramem, chcą zapewnić użytkownikom jak największy komfort i przyjemność korzystania z aplikacji. Dbają o przejrzystość feeda, walcząc z nieprawdziwymi treściami i spamem, chcąc dostarczyć materiały, które jak najbardziej zadowolą daną osobę i trafią w jej gusta. Snapchat natomiast nie przestaje wprowadzać szeregu nowych opcji i ciekawych zastosowań – apka nadal jest zagrożona przez swojego młodszego konkurenta i robi wszystko by zatrzymać użytkowników przy sobie – jak myślicie, da radę?


Dowiedz się więcej: Social Media

Dodaj komentarz

Marcin Biziorek

Młodszy specjalista ds. Social Media, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego, Warszawskiej Szkoły Filmowej i student Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza na kierunku Nowe Media. Pasjonat podróży oraz kina.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy