Bezpłatna konsultacja

Podsumowanie listopada 2019 w social media!

Kategoria: Inne

Przed Wami kolejne zestawienie nowości i ciekawostek, którymi świat mediów społecznościowych żył w minionym miesiącu. Z poniższego wpisu dowiecie się m.in. czym jest Whale oraz jak Instagram oraz TikTok wzajemnie na siebie oddziałują.

Facebook vs. prawo człowieka do prywatności

Czy najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie może być zagrożeniem dla podstawowych praw człowieka? Tak wynika z raportu przeprowadzonego przez Amnesty International. Facebook i Google, poprzez oparty na inwigilacji model biznesowy, są zagrożeniem dla podstawowych praw człowieka. Choć za korzystanie z ich usług nie są pobierane żadne opłaty, to użytkownicy i tak płacą za nie swoimi danymi, które są śledzone w internecie oraz poza nim. Autorzy raportu zwracają uwagę na konieczność podjęcia odpowiednich działań przez rządy, by tych dwóch światowych gigantów nie mogło uzależniać możliwości korzystania ze swoich usług w zamian za zgodę użytkowników na zbieranie, przetwarzanie oraz udostępnianie ich danych m.in. w celach reklamowych.

Whale - nowa aplikacja dla nastolatków

W kanadyjskim AppStore pojawiła się aplikacja dedykowana młodym użytkownikom Facebooka. Umożliwia ona kreowanie memów ze zdjęć zapisanych w pamięci telefonu. Młodzież ma do dyspozycji dedykowane szablony i narzędzia, które pomagają w tworzeniu treści. Ponadto autorzy mogą dzielić się nowo powstałymi dziełami na Facebooku, Instagramie i w Messengerze.

j9qZy.png

Gwiazdy reklamują Portal

Autorskie urządzenie od Marka Zuckerberga, które dedykowane jest m.in prowadzeniu rozmów wideo (szczegóły znajdziecie tutaj) doczekało się swojej pierwszej kampanii reklamowej. Do jego promowania zatrudniono dwie znane postaci - Jennifer Lopez oraz Kim Kardashian. W spocie oprócz wspomnianych kobiet, które pojawiają się w kolorowych maseczkach na twarzy, występuje także mąż J. Lo, Alex Rodriguez.

W trosce o kobiety

Podjęto zdecydowane kroki, dzięki którym Facebook ma być miejscem bardziej przyjaznym i bezpieczniejszym dla kobiet. Media społecznościowe mogą być wykorzystywane przez sprawców do nękania swoich ofiar, dlatego zatrudniono ekspertów (w tym zajmujących się zwalczaniem przemocy w rodzinie), by móc skutecznie zapobiegać tego typu działaniom w obrębie serwisu Marka Zuckerberga. Ponieważ normy kulturowe dot. takich kwestii jak seksualność kobiet czy ich role w społeczeństwie mogą się różnić, zaczęto współpracę ze specjalistami z całego świata, którzy mają pomóc zrozumieć, w jaki sposób nadużycia czy nękanie mogą objawiać się w różnych kulturach.

Bakłażan i brzoskwinia na celowniku

Facebook postanowił zaktualizować standardy społeczności i wprowadzić ograniczenia dotyczące łącznego wykorzystywania emoji bakłażana oraz brzoskwini. Wpisy, w których zostaną one użyte w kontekście seksualnym, mają być skutecznie blokowane.

Nowy rodzaj Grup

Niemal każdego miesiąca dowiadujemy się o aktualizacjach czy zapowiedziach nowych narzędzi w Grupach. W tym miesiącu nie jest inaczej. Nowością mają być grupy pracownicze, umożliwiające profesjonalną współpracę między pracownikami a pracodawcami. W ich obrębie wyświetlane będą jedynie te informacje profilowe, które dotyczą pracy, a członkowie tejże społeczności będą mogli komunikować się ze sobą w Messengerze, nawet jeżeli nie będą znajomymi.

Facebook Pay

Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych będą mogli korzystać z nowej usługi. Mowa o Facebook Pay, czyli własnym systemie płatności serwisu, który nie będzie połączony z projektem Libra. Dzięki niemu użytkownicy będą mogli dokonywać zakupów w sekcji Marketplace, a także dokonywać przelewów dla innych posiadaczy kont w tym systemie.

CXvMr.jpeg

Źródło: wirtualnemedia.pl

Zarabianie na internetowych ankietach

To nie żart! Dzięki nowej aplikacji Viewpoints, która pojawiła się na rynku, użytkownicy z USA będą mieli możliwość zarobienia do 600$ rocznie za wzięcie udziału w ankietach dot. takich produktów jak Facebook, Instagram, WhatsApp, Portal czy Oculus, a pieniądze mają być przelewane na własne konto użytkownika na platformie PayPal. Według doniesień planowane jest rozszerzenie dostępności aplikacji także na inne kraje. Czy wśród nich znajdzie się również Polska? Czas pokaże.

elKhh.png

Źródło: about.fb.com

Reels, czyli instagramowa odpowiedź na TikToka

To była tylko kwestia czasu. Z nowego narzędzia umożliwiającego tworzenie 15-sekundowych filmików, które do złudzenia przypominają te z TikToka, mogą już cieszyć się Brazylijczycy. Użytkownicy mają pole do popisu w takich kwestiach jak prędkość wideo, podłożenie pod niego muzyki czy dźwięku z innego filmu. Przygotowany materiał mogą publikować w Stories, wysyłać w wiadomości prywatnej lub umieszczać w Top Reels, nowej sekcji zakładki Exploruj.

Zakupy na TikToku

Platforma nie pozostaje dłużna Instagramowi i kopiuje jedną z jego funkcji. Trwają bowiem testy umieszczania w publikowanych filmach linków do produktów w sklepach internetowych - niewielkiej grupie użytkowników pojawiła się niewielka żółta ikonka koszyka zakupowego. Odnośniki do sklepu mogą być publikowane również w opisach użytkownika profilu. Nie pojawiły się jednak oficjalne informację, czy i kiedy funkcja pojawi się na stałe oraz w jakich krajach będzie można z niej korzystać.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!