Podsumowanie listopada 2020 w social media!

Social media | 9 min czytania

Podsumowanie listopada 2020 w social media!

Listopad to niezwykle gorący okres w świecie mediów społecznościowych. Zerknijcie, jakie nowości pojawiły się w ciągu tego miesiąca. Jeśli uznacie, że chcielibyście, abyśmy pomogli Wam w prowadzeniu i obsłudze Waszych kanałów social media, to koniecznie się do nas odezwijcie. Miłej lektury!

FACEBOOK:

Aplikacja E.gg

Za pomocą nowej aplikacji od Facebooka tworzyć będzie można kolaże ze zdjęć, a następnie wysyłać je w postaci wygenerowanego linku swoim znajomym, który nie muszą posiadać zainstalowanej aplikacji, aby poznać zawartość. Użytkownicy na specjalnych płótnach umieszczać oni mogą zarówno tekst, jak i obrazy gify czy kształty. Celem, jaki przyświecał twórcom tej aplikacji, było umożliwienie szybszej komunikacji między przyjaciółmi.

BVcqK.png

źródło: socialpress.pl

Sposób działania znikających wiadomości na Messengerze

To już oficjalne- wiadomości na Messengerze będą mogły znikać! Zastawiacie się, w jaki sposób skorzystacie z tej funkcji? Wystarczy, że wejdziecie w specjalny tryb czatu, a wszystkie wiadomości, które w nim napiszecie, znikną po odczytaniu lub gdy opuścicie konwersację. W wiadomościach dodawać będzie można tekst, memy, naklejki, reakcje i GIF-Y. Tryb ten zapewnić ma użytkownikom większą możliwość wyboru i bezpieczeństwo, gdyż konwersacje prowadzone będą bez zapisywania ich i możliwości ponownego otworzenia. Co ważne, zostaniemy poinformowani o wykonaniu zrzutu ekranu przez naszego rozmówcę. Funkcja ta ma również pojawić się na Instagramie.

imwB5.png

źródło: messengernews.fb.com

Nowe możliwości zarabiania na swoich treściach na Facebooku i Instagramie

Facebook pragnie pomóc twórcom w ubieganiu się o należne im wynagrodzenie, gdy ich treści są ponownie publikowane i zapewnia większej liczbie osób dostęp do udoskonalonego narzędzia “Zbieraj zarobki z reklam”. Główna zmiana dotyczy zgłaszania praw własności do powielonych treści i związanych z nimi przychodów z reklam. Drugim działaniem jest zwiększenie dostępności do Menadżera Praw. Będą mogli z niego korzystać twórcy różnej wielkości, gdyż Facebook dąży do tego, aby zapewnić liczniejszej grupie osób ochronę i możliwość zarządzania swoimi prawami własności intelektualnej. Co więcej, od teraz w Menedżerze Praw twórcy będą mogli skonfigurować nowe reguły wykrywania zduplikowanych treści w momencie ich publikowania.

TLMSH.png

źródło: socialmediatoday.com

Facebook zapewnia porady dotyczące handlu i reklam w kampaniach świątecznych

Serwis społecznościowy przedstawił kilka nowych wskazówek, które pomogą firmom chcącym zmaksymalizować swoje możliwości e-commerce i zwiększyć bezpośrednią sprzedaż online przed Bożym Narodzeniem. Jest to istotna kwestia, ponieważ szczególnie w okresie pandemii coraz więcej klientów dokonuje zakupów przez internet. Oto punkty, nad którymi zdaniem Facebooka trzeba się zastanowić, jeśli celem jest zwiększenie sprzedaży: 1. „Czy usługa jest dostosowana do urządzeń mobilnych?” - klienci oczekują bezproblemowych zakupów podczas korzystania z telefonów i innych urządzeń mobilnych, zwłaszcza podczas płatności. Niezbędnym jest więc upewnienie się, że proces płatności w witrynie jest dostosowany do urządzeń mobilnych. 2. „Czy klienci mogą dokonać płatności za pomocą jak najmniejszej liczby kliknięć?”- zdaniem Facebooka, im więcej kroków jest wymaganych do dokonania zakupu, tym mniej osób przejdzie przez ten proces. 3. „Jak szybko wczytuje się Twoja strona?” - ludzie nie cierpią robić zakupów na wolno ładujących się stronach internetowych, 4. „Jakie metody płatności akceptowane są w Twoim sklepie?” - z punktu widzenia klienta ważne jest, aby dostępne było jak najwięcej opcji. Zastanowienie się nad tymi punktami i wprowadzenie zgodnych z nimi zmian z pewnością ułatwi sprzedaż i zachęci odwiedzających stronę danej firmy do zakupów.

yZPz5.png

źródło: socialmediatoday.com

Trwają ponowne testy nad oceną komentarzy

Facebook po raz kolejny testuje funkcję, która ma na celu ocenianie komentarzy pod względem bycia wartościowymi dla innych użytkowników. Serwis pragnie jak najbardziej pobudzać do aktywności swoich odbiorców, dlatego za pomocą nowej ikony ze strzałkami górę i w dół oceniać będzie można opinie innych osób. Każda strzałka przedstawia, co użytkownik sądzi o wartości komentarza dla innych członków grupy, a każda odpowiedź ma być punktowana i pojawi się w formie anonimowej przy danym komentarzu. Ma to na celu pobudzenie odbiorców do większego zaangażowanie w dyskusje, które prowadzone są na grupach i skłaniać do tworzenia bardziej rzeczowych odpowiedzi.

JGSQt.png

źródło: writualnemedia.pl

INSTAGRAM

Wyszukiwanie za pomocą słów kluczowych

Instagram dodaje kolejną opcję wyszukiwania, tym razem za pomocą słów kluczowych, która pojawi się jako pierwsza zaraz po kliknięciu lupki, tuż obok wyszukiwań kont, znaczników i miejsc. Jednak nie znajdziemy tam wszystkich słów, lecz tylko te najpopularniejsze, najczęściej stosowane przez użytkowników wyrazy, które ujęte zostały w algorytmie i zgodne z panującymi na Instagramie zasadami. Opcja ta jest ważna dla firm, gdyż może pomóc im dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów, a także influencerów, z którymi warto nawiązać współpracę, gdyż wpłyną na pozytywne kształtowanie wizerunku danej marki.

Eh8lD.png

źródło:socialmediatoday.com

Opcja reagowania na Stories innych użytkowników

Obecnie, gdy dany użytkownik zareaguje na Stories umieszczone przez inną osobę, to powiadomienie o tym pojawia się w skrzynce odbiorczej zarówno osoby reagującej na dane treści, jak i w tej, która je opublikowała. Być może niedługo ulegnie to zmianie, bo Instagram testuje właśnie nową opcję, reakcje przestaną trafiać do skrzynki odbiorczej, lecz pokazywane będą jako odrębna odpowiedź, w formie krótkiego komunikatu.

Rmou0.png

źródło: socialpress.pl

“Przewodniki” dostępne dla wszystkich użytkowników

Instagram zapewnia wszystkim użytkownikom dostęp do kolejnej opcji wyświetlania zawartości publikowanej w serwisie, tak zwanych „Przewodników”, które umożliwiają nowy sposób udostępniania treści tematycznych i dołączenie do nich krótkich opisów tekstowych. Osoby korzystające z Instagrama będą mogły od teraz używać “Przewodników”. Ich utworzenie jest niezmiernie łatwe- wystarczy nacisnąć ikonę „+” w lewym górnym rogu ekranu, a następnie z dostępnych opcji wybrać “Przewodnik” i typ, jaki nas interesuje: „Miejsca”, „Produkty” lub „Posty”. Przewodniki można następnie udostępniać za pośrednictwem Stories. Co więcej, marki mają możliwość tworzenia “Przewodników” po produktach, które mogą być prezentowane w ich sklepie na Instagramie. Stanowią więc one kolejną, ciekawą opcję dla firm pragnących zwiększyć sprzedaż i rozpowszechnić swoje artykuły na Instagramie.

xo9ae.png

źródło: socialmediatoday.com

Reels i Sklep - najważniejsze opcje na Instagramie

Instagram wprowadził ostatnio istotne zmiany w wyglądzie aplikacji. Dotychczas na środku dolnej belki umieszczony był przycisk z plusem, za pomocą którego dodawało się treści, a po jego prawej stronie znajdowało się serduszko informujące o wszelkich aktywnościach na profilu. Nie tak dawno przeniesione zostały one w górę ekranu, a ich miejsce zajęły ważniejsze zdaniem Instagramu przyciski. Centralne miejsce przypadnie teraz opcji "Reels", która pozwala na publikowanie krótkich filmików z muzyką i efektami specjalnymi. Z kolei serduszko zamienione zostanie ikoną kierującą bezpośrednio do sklepu, gdzie w szybki sposób przejrzeć będzie można dostępne produkty, oferty, promocje, a także dokonać zakupów.

4ngQ3.png

źródło: wirtualnemedia.pl

Zmiany w transmisjach prowadzonych na żywo

W związku z utraconymi interakcjami społecznymi spowodowanymi pandemią Instagram zdecydował, że relacje live zamiast godziny będą mogły trwać aż cztery. Serwis wprowadził także jeszcze jedną zmianę w transmisjach prowadzonych na żywo i dotyczy ona archiwizowania tych relacji. Od teraz osoby korzystające z Instagrama będą miały na to aż trzydzieści dni i możliwość pobrania transmisji na inne urządzenia wraz z komentarzami napisanymi przez użytkowników.

P0eSE.png

źródło: wirtualnemedia.pl

Testy nad nową opcją często zadawanych pytań dla kont firmowych

Instagram testuje nową opcję często zadawanych pytań dla kont firmowych, która umożliwiłaby markom udostępnienie typowych pytań, a użytkownikom uzyskanie szybkich odpowiedzi w momencie, gdy zapragną oni bezpośrednio skontaktować się z daną firmą. Jak widać na załączonym zdjęciu, firmy prawdopodobnie ustawiać będą mogły na początku cztery pytania, dzięki którym w prosty, zautomatyzowany sposób udzielone zostaną odpowiedzi na najczęściej zadawane, powtarzające się kwestie. Prawdopodobnie pojawiać będą się one, gdy użytkownik wyśle prywatną wiadomość do konkretnego konta biznesowego.

8q8lI.png

źródło: twitter.com/mattnavarra

LINKEDIN:

Nowe narzędzia dla osób szukających pracy

Z powodu pandemii wiele osób straciło pracę. LinkedIn postanowił im pomóc i stworzyć narzędzie, które ułatwi poszukiwanie nowej posady. Nosi nazwę Career Explorer i pokazywać będzie, w oparciu o umiejętności danego użytkownika, jego potencjalne ścieżki zawodowe, którymi może podążyć. Zadaniem tego narzędzia jest ułatwienie osobie poszukującej pracy odnalezienie swojej drogi zawodowej, ale także pokazanie nowych opcji rozwoju i umiejętności, jakie może ona nabyć, aby stać się atrakcyjniejsza dla przyszłych pracodawców.

Drugą nowością, mającą na celu pomoc osobom bezrobotnym, jest przewodnik z elementami raportu, w którym przedstawione są kwalifikacje cieszące się obecnie największą popularnością u profesjonalistów. Dzięki niemu lepiej zrozumieć można, jakie umiejętności należy nabyć lub rozwijać, gdyż są w dzisiejszych czasach niezwykle pożądane przez pracodawców.

ci11x.png

źródło: socialpress.pl

Pomożemy Ci w profesjonalnym prowadzeniu kanałów social media!

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!