Facebook walczy z fake news’ami i hejtem w Internecie, Instagram wciąż rozwija swoją platformę, a LinkedIn odbudowuje swoją reputację jako kanału społecznościowego. Co nowego pojawiło się na najważniejszych portalach Social Media w listopadzie? Sprawdźcie sami.
W marcu tego roku udostępniane na Facebooku w USA oraz Kanadzie informacje "z ostatniej chwili" oznaczone były specjalnym emblematem "Breaking News". Teraz portal idzie o krok dalej i rozszerza testy na Australię, Francję, Niemcy, Meksyk, Hiszpanią oraz Wielką Brytanię. Według danych zebranych przez Facebooka najwyższe wyniki wyróżnione etykietą "Breaking News" osiągają tematy dotyczące polityki, przestępczości, katastrof oraz biznesu. Oznaczenie to pomaga użytkownikom być lepiej poinformowanym i odróżniać ważne, sprawdzone wiadomości od tzw. fake news'ów.
źródło: wersm.com
Już ponad miliard dolarów zebrano na cele charytatywne i osobiste poprzez Facebook Fundraiser i przycisk "Zbierz pieniądze" od momentu uruchomienia wirtualnych zbiórek w 2015 roku! Do tej pory więcej niż 20 milionów ludzi stworzyło własne zbiórki i przekazało datki za pośrednictwem Facebooka, a ponad milion organizacji non-profit w 19 krajach może otrzymywać darowizny za pomocą tej platformy.
Facebook testuje nową opcję nazwaną "Zablokuj te wyrazy", dzięki której użytkownicy będą mogli blokować komentarze zawierające określone słowa, wyrażenia lub emotikony i w ten sposób kontrolować treści, jakie pojawiają się na ich profilach. Komentarze będą jednak nadal widoczne dla osób, które je opublikowały oraz ich znajomych. Funkcja ta pozwala na automatyczne ukrywanie ich przez portal.
Administratorzy stron na Facebooku mogą już blokować wyświetlanie sprecyzowanych słów kluczowych w komentarzach, a użytkownicy mogą wyciszyć określone hasła na pewien okres czasu, ale nowa funkcja idzie o krok do przodu, umożliwiając internautom jeszcze lepszą kontrolę.
Instagram od teraz umożliwia udostępnianie treści z sekcji IGTV w Stories. Aby to zrobić należy wybrać ikonkę papierowego samolotu u dołu wybranego filmu - gdy pozostali użytkownicy zobaczą Twoje Stories, mogą kliknąć na podgląd udostępnionego filmu, aby obejrzeć go w całości na IGTV.
Od momentu premiery Instagram TV minęło kilka miesięcy, lecz funkcja ta nie zdobyła jeszcze dużej popularności. To właśnie w celach jej rozpowszechnienia i spopularyzowania aplikacja podjęła decyzje, aby połączy ją właśnie ze Stories.
Instagram wprowadził funkcję "Twoja aktywność", która pozwala użytkownikom sprawdzić, ile czasu spędzają na przeglądaniu aplikacji. W ten sposób mogą lepiej zarządzać swoim czasem na platformie, a dodatkowo uruchomić specjalne przypomnienie, które informować będzie o osiągnięciu wyznaczonego limitu dziennego.
źródło: wersm.com
Instagram wystartował z trzema nowymi opcjami dokonywania zakupów poprzez apkę! Pierwsza z nich - "Kolekcja zakupów", umożliwia użytkownikom zapisywanie produktów w dedykowanej zakładce, tak aby mogli oni stworzyć swoją "listę życzeń" i wrócić do niej w każdym momencie. Kolejny element to przeprojektowanie sekcji "Sklep" na profilach biznesowych, w taki sposób by każdy miał dostęp do wszystkich produktów danej marki, które zostały oznaczone na profilu. Będą one znajdować się w jednym miejscu wraz z nazwą, ceną oraz opisem. Ostatnim sposobem jest robienie zakupów w trakcie oglądania materiałów wideo. Pod filmami pojawi się dedykowana ikonka zakupów w lewym dolnym rogu, dzięki której będzie można zobaczyć polecane produkty ukazane w materiale wideo i dowiedzieć się o nich więcej.
Instagram zdecydował się wizualnie odświeżyć profile użytkowników, rearanżując ich górną część zawierającą opis oraz zdjęcie profilowe. Zmianom uległy ikonki i przyciski, a także sposób w jaki użytkownicy przełączają się pomiędzy kartami. W ten sposób korzystanie z aplikacji ma być jeszcze łatwiejsze i bardziej uporządkowane. Instagram zapowiada, iż będzie kontynuował eksperymentowanie, na bieżąco aktualizując sferę wizualną, tak aby jak najbardziej zadowolić internautów.
źródło: wersm.com
Instagram chce, aby osoby z wadą wzroku również mogły cieszyć się z przeglądania aplikacji, dlatego wprowadził dwa udoskonalenia. Pierwsze z nich to automatyczny tekst alternatywny, który generowany jest przez technologię rozpoznawania obiektów i pozwala niedowidzącym użytkownikom słuchać opisów zdjęć. Drugie to niestandardowy tekst alternatywny, który dodawany jest bezpośrednio przez użytkowników i cechuje się bogatszą oraz bardziej dokładną charakterystyką. Tak jak w poprzednim przypadku, opisu można wysłuchać korzystając z czytnika ekranowego.
źródło: wersm.com
Snap przedstawia nowy sposób na uczczenie koleżeństwa - Profile przyjaźni. Poprzez dotknięcie Bitmoji znajomego, wyświetlona zostanie specjalna zakładka ze zdjęciami, filmikami, wiadomościami oraz linkami, które to użytkownicy zapisali na swoim czacie. Profil przyjaźni przedstawia najważniejsze punkty znajomości oraz wskazuje miejsca, które ułatwiają użytkownikom odnalezienie ulubionych wspomnień.
Na Snapchacie uruchomiono dedykowany kanał zakupowy "Shop and Cop", w którym użytkownicy mogą przeglądać produkty wybranych marek i korzystać z unikalnych ofert (niektóre z nich będą ograniczone czasowo) bezpośrednio poprzez aplikację. Za procesy zakupowe odpowiada platforma Shopify.
źródło: wersm.com
LinkedIn Pages zostały przebudowane od podstawy, tak aby ułatwić markom, instytucjom i organizacjom rozwijanie konstruktywnych konwersacji wewnątrz swoich społeczności. Nową wersję zbudowano na trzech filarach:
1) Dołącz do konwersacji, która ma znaczenie
Administratorzy stron mogą teraz łączyć je z określonymi hasztagami, a co więcej udostępniać nie tylko wideo, czy zdjęcia, ale również pliki PowerPoint, Word oraz PDF, zapewniając jeszcze więcej zasobów swoim obserwatorom.
2) Poznaj i rozwijaj swoje grono odbiorców
Dzięki zakładce "Sugerowane treści" dopasowanie odpowiedniego contentu do odbiorców staje się jeszcze prostsze. Pozwala ona wyświetlać tematy, które są obecnie popularne wśród danych grup odbiorców i idealnie trafić z treściami odpowiednimi do swojej społeczności.
3) Zaangażuj swoich pracowników
Pracownicy zawsze będą największym atutem, jeśli chodzi o promowanie własnego biznesu. Teraz współpraca z nimi na LinkedIn będzie jeszcze bardziej angażująca, zwiększając sferę ich wypowiedzi.
Stories są wszędzie - nawet na LinkedIn! Firma próbuje odbudować swoją reputację prawdziwego kanału społecznościowego, nie tracąc na tym pozycji wiodącej i profesjonalnej platformy nawiązywania kontaktów biznesowych. Tym razem LinkedIn robi ukłon w stronę młodszych użytkowników. "Student Voices" to pierwsza wersja tamtejszego Stories i jest na razie dostępna jedynie dla studentów z USA. Dodawać można tam tylko krótkie filmy, a przesłana zawartość znika z listy odtwarzania Campus po tygodniu.
źródło: wersm.com
Od teraz publikując post na LinkedIn zobaczymy nowy wygląd pola udostępniania treści, dzięki czemu w łatwy sposób będzie można dobrać preferowaną grupę odbiorców. Ulepszona funkcjonalność daje możliwość udostępnienia wpisu publicznie, jedynie dla naszych koneksji lub innych, określonych grup.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157