Blog Traffic Trends

Podsumowanie listopada w Social Media

Zobaczcie jakie nowe funkcje pojawiły się (a jakie sekretnie testują) u gigantów Social Media w minionym miesiącu!

MESSENGER NA STRONIE INTERNETOWEJ TWOJEGO SKLEPU

Facebooku trafia na strony sklepów internetowych i firm! W minionym miesiącu portal ogłosił wprowadzenie nowej wtyczki w wersji beta, która umożliwia klientom bezpośrednią rozmowę z daną firmą na ich stronie internetowej za pośrednictwem Messengera. Oczywiście rozmowa ta będzie mogła być kontynuowana po opuszczeniu strony sklepu i przejściu np. do mobilnej aplikacji. Podczas gdy na rynku jest już dostępnych wiele do czatów do obsługi klienta, zaletą wtyczki Facebooka jest bez wątpienia jego platforma oraz zasięg. Ma ona być tak samo funkcjonalna jak sam Messenger, a więc obsługiwać takie funkcje jak płatności, wszechstronne multimedia czy boty, które rozumieją naturalny język.

Messenger PlugIn na stronie sklepu
źródło: techcrunch.com

WYSYŁAJ PIENIĄDZE DO ZNAJOMYCH POPRZEZ… MESSENGERA!

Twój przyjaciel jest w potrzebie i pilnie potrzebuje pieniędzy? Wisisz swojemu kumplowi kasę za bilety na koncert? Zapomnij o przelewach bankowych! Facebook rozszerza kolejną nową funkcję – wcześniej dostępna była jedynie w Stanach Zjednoczonych, teraz pojawiła się we Francji oraz Wielkiej Brytanii –  która pozwala na transfer pieniędzy pomiędzy użytkownikami. Jak twierdzi Facebook jest to bardzo prosty, wygodny i bezpieczny sposób przesyłania pieniędzy bez konieczności rozmowy, a w trakcie wykonywania przelewu na ekranie pokazują się spdające funty lub euro.

Co więcej, jak wynika z przeprowadzonych przez Messengera badań, tego typu płatności to już nie tylko czysta transakcja, lecz także emocjonalne doznanie. Ludzie chcieli jeszcze lepiej wyrażać siebie podczas przesyłania pieniędzy, np. poprzez dodawanie tekstu towarzyszącego, emotikonów czy gifów – a przecież nie ma lepszego miejsca, niż Messenger do tego typu wiadomości.

WSPÓLNE STORY DLA GRUP I EVENTÓW

Użytkownicy grup oraz wydarzeń na Facebooku mogą teraz współtworzyć Story widoczne dla innych członków, które moderowane będzie przez administratorów danych sekcji.

Wszystkie nowe filmiki i zdjęcia, które będziemy chcieli dodać do wspólnego Story będą wymagały zatwierdzenia Admina i będą widoczne jedynie dla innych członków danej grupy lub wydarzenia.

FACEBOOK WALCZY Z YOUTUBE’EM

Gigant Social Media kontynuuje walkę i zmienia sposób wyświetlania treści pochodzących ze źródeł zewnętrznych. Od teraz wideo udostępnione z serwisu YouTube czy Vimeo nie odtworzy się na Facebooku, a przekieruje do nowej karty – oznacza to, że w Aktualnościach obejrzymy jedynie te filmiki, które bezpośrednio osadzone są na Fejsie, a wszystkie pozostałe udostępnienia przekierują nas poza niego. Pozwala to na jeszcze większą kontrolę treści, które dodawane są przez użytkowników, lecz także w ten sposób ujednolicony został system otwierania linków.

PRZESYŁANIE ZDJĘĆ W 4K

Przez długi czas zdjęcia przesyłane przez Messengera bardzo traciły na  jakości. Facebook w końcu ogłosił, iż od teraz aplikacja pozwala na udostępnianie zdjęć w… 4K. Możemy więc cieszyć się już wysyłanie fotografii o wielkości aż do 4096 x 4096 piksela, czyli najwyższej dostępnej rozdzielczości obsługiwanej przez smartfony. Wystarczy, że zrobicie aktualizację, a funkcja ta powinna działać automatycznie, a zdjęcia będą przesyłać się z taką samą szybkością, co wcześniej.

WIDEO I ZDJĘCIA NA INSTAGRAM STORIES STARSZE NIŻ 24H

Od teraz nasze Stories mogą być jeszcze bardziej bogatsze! Instagram zezwolił na dodawanie do relacji zdjęć i filmików z naszej rolki aparatu, które wykonane zostały wcześniej niż w przeciągu ostatniej doby. Publikować możemy więc wszystkie treści z naszego telefonu, a nowa funkcja pozwala także na dodanie specjalnej naklejki z datą wykonania danej fotografii czy wideo.

OBSERWUJ HASHTAGI I REPOSTUJ ZDJĘCIA

Instagram testuje nowe opcje – pierwsza z nich pozwalać będzie użytkownikom na obserwowanie konkretnych, interesujących ich hashtagów. Dzięki temu będziemy mogli odkrywać zupełnie nowe treści i sprawdzać jakie jest zaangażowanie społeczności wokół danego tematu. Po zafollowowaniu danego hashtagu na naszym feedzie pojawiać się będą top posty oznaczone właśnie tym tagiem. Drugą nowością ma być własny przycisk do repostowania zdjęć, bezpośrednio z poziomu aplikacji. To chyba funkcje, na które czekali wszyscy, prawda?

Obserwowanie hashtagów
źródło: thenextweb.com

NOWE FORMATY REKLAMOWE NA SNAPCHACIE

Snapchat wciąż walczy o przetrwanie. Niedawno ogłoszono więc wprowadzenie dwóch, nowych formatów reklamowych, które skuteczniej mają docierać do odbiorców, a zarazem poprawić wyniki finansowe spółki.

Promoted Stories ma polegać na skomponowaniu pokazu slajdów z wielu pojedynczych snapów, który wyświetlać się będzie w zakładce Snapchat Stories. Jak twierdzi Snap Inc., taki format na bardziej zaangażować użytkowników, niż klasyczne publikowanie snapów poprzez daną markę.

Promoted Stories
źródło: wirtualnemedia.pl

Augmented Reality Trial to natomiast format, który pozwalać będzie firmom na umieszczanie swoich produktów w środowisko rozszerzonej rzeczywistości. Jedną z pierwszych marek, jakie skorzystały z tego typu promocji jest BMW – szef koncernu powiedział iż taka reklama pozwala na utrwalenie produktu i wizerunku marki w świadomości odbiorcy znacznie mocniej, niż tradycyjne formaty reklamowe.

Augmented Reality Trial
źródło: wirtualnemedia.pl

INTELIGENTNE FILTRY

Snapchat wypuścił nowe filtry, bazujące na tym jakie robicie snapy! Rozpoznają one to co znajduje się na zdjęciu i udostępniają ramkę lub naklejki pasujące do kontekstu. Oprócz “inteligentnych filtrów” Snapchat rozpoznaje także obrazy, które udostępniamy. Teraz można w prosty sposób wyszukiwać publicznie dostępne Story za pomocą słów kluczowych. Jak widać aplikacja wciąż walczy o uwagę użytkowników, a jednym z ich ostatnich celów jest właśnie zwiększenie kontekstowości i bardziej indywidualne dostosowanie do konsumentów.

NARZĘDZIE PROMOTE MODE NA TWITTERZE

Oprócz zwiększanie limitu znaków w jednej wiadomości do 280, Twitter udostępnił także swoim partnerom biznesowym Promote Mode – narzędzie pozwalające na automatyczne promowanie wpisów konkretnej marki. Oferta kierowana jest głównie do średnich przedsiębiorstw, które chciałby reklamować się za pomocą tej platformy. Polega ona na zautomatyzowaniu czynności promocyjnych i jeszcze skuteczniejszym docieraniu do odbiorców bez samodzielnego przygotowywania kampanii promocyjnych. System sam ma wyróżniać odpowiednie treści i przekazywać je potencjalnym zainteresowanym.


Dowiedz się więcej: Social Media

1 Komentarz

  • […] Messenger Kids to jak sama nazwa wskazuje platforma dla dzieci. Czym różni się od zwykłego messengera? Otóż tym, że dostęp do tej wersji mogą mieć osoby poniżej 13 roku życia, tylko wtedy, gdy zalogują się przez profil facebook’owy swojego rodzica. Ten nie będzie mógł podglądać prywatnych rozmów swojej pociechy, natomiast może decydować  z kim nawiązuje ona dialog (platforma pozwoli na kontakt tylko z osobami zaakceptowanymi przez rodzica, uniemożliwiając dziecku odbieranie wiadomości od nieznajomych). W odróżnieniu od klasycznego messengera, aplikacja nie zawiera reklam, nie zbiera informacji przydatnych dla reklamodawców i nie pozwala na płatności wewnętrzne (więcej na ten temat znajdziecie tutaj). […]

Marcin Biziorek

Młodszy specjalista ds. Social Media, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego, Warszawskiej Szkoły Filmowej i student Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza na kierunku Nowe Media. Pasjonat podróży oraz kina.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy