Podsumowanie lutego 2020 w social media!

Social media | 2020-03-05 | 8 min czytania

Podsumowanie lutego 2020 w social media!

Czas nigdy się nie zatrzymuje, a zwłaszcza w świecie mediów społecznościowych, który nieustannie się rozwija i wzbogaca o kolejne nowości. Następny miesiąc za nami zerknijcie, co ciekawego przyniósł luty.

FACEBOOK:

Aplikacja “Hobbi”

Facebook uruchomił nową aplikację “Hobbi”, która nieco przypomina Pinteresta. Umożliwia użytkownikom zapisywanie, kolekcjonowanie, a przede wszystkim udostępnianie zdjęć oraz filmów dotyczących ich osobistych pasji i hobby. W tej aplikacji jednak nie ma możliwości, aby uzyskać polubienia czy komentarze pod naszymi materiałami, gdyż z założenia “Hobbi” ma działać niczym osobisty organizer. Umieszczanie projektów w osobnych katalogach pozwala nam śledzić postępy i doskonalić umiejętności.

snD2q.jpeg

źródło: socialmediatoday.com

Kontrola aktywności moderatorów w Grupach

Facebook prowadzi obecnie testy nad funkcją, która umożliwi kontrolowanie aktywności moderatora w Grupie. Użytkownicy należący do danej Grupy będą niedługo mogli sprawdzać aktywność moderatora i administratora względem siebie oraz Grupy aż w pięciu aspektach: usuniętych postów, postów zatwierdzonych i odrzuconych oraz próśb o dołączenie do Grupy (zarówno tych zatwierdzonych, jak i odrzuconych). Funkcja ta okazać się może przydatna zwłaszcza dla osób, które płacą moderatorom, aby kontrolowali oni posty bądź komentarze.

CzGv5.jpeg

źródło: twitter.com/mattnavarra

Porządek na karcie głównej użytkowników

Niedługo na Facebooku nastąpić może zmiana w sposobie wyświetlania postów na karcie głównej. Użytkownicy sami będą mogli podjąć decyzję, w jakim porządku ukazywać się im będą treści. Najnowsza aktualizacja ma im pozwolić wybierać między trzema zakładkami na karcie: Widoczne, Najnowsze, Trafne. Ta funkcja okazać się może szansą na zaistnienie dla tych kont, których posty były dotychczas ignorowane przez algorytmy Facebooka.

N0NNR.jpeg

źródło: twitter.com/wongmjane

Oddzielna strona do odkrywania wszystkich Stories

Obecnie coraz więcej użytkowników zaczyna przeglądanie serwisów od Relacji, a dopiero później przechodzi do Aktualności lub pozostaje wyłącznie na etapie Stories. Dlatego niezmierne jest, aby marki umieszczały swoje treści zwłaszcza w Relacjach. Facebook postanowił ułatwić przeglądanie coraz to większej ilości Stories i stworzył oddzielną stronę odkrywania Relacji, do której użytkownik może uzyskać dostęp, klikając na opcję „Zobacz wszystkie relacje” pod głównym paskiem Stories na Facebooku.

wjtbD.jpeg

źródło: socialmediatoday.com

Kolorowe hashtagi i wzmianki w poście

Facebook testuje nową funkcję, która sprawi, że hashtagi i wzmianki umieszczone w tekście wpisu będą podkreślanie za pomocą koloru. Miałyby one być uwidocznione niebieskim kolorem. Być może Facebook szuka nowego sposobu, aby hashtagi były bardziej skuteczne i częściej używane przez użytkowników tego serwisu, gdyż jak wykazało wiele badań, obecnie hashtagi nie zwiększają znacząco zaangażowania w posty na Facebooku. Warto podkreślić, że zarówno LinkedIn, jak i Twitter wyróżniają już hashtagi w ten sposób.

YM0dJ.jpeg

źródło: twitter.com/wongmjane

Reuters przychodzi na ratunek Facebookowi w walce z dezinformacją

Facebook zawarł umowę z Reutersem, aby skuteczniej walczyć z szerzącą się dezinformacją. W jej ramach zespół ekspertów Reutersa będzie rozpoznawał fałszywe informacje, które pojawiają się na znanym serwisie społecznościowym. Specjaliści zamierzają analizować nagłówki wiadomości publikowanych na Facebooku, jak również materiały video oraz zdjęcia, których potencjalna nieprawdziwość zasygnalizowana będzie przez Reutersa lub Facebooka. Treści określone mianem fake newsów zostaną odpowiednio oznaczone jako zawierające dezinformację, a ich widoczność obniżona w Newsfeedach użytkowników.

1XrE3.jpeg

źródło: wirtualnemedia.pl

Aplikacja Creator Studio

19 lutego nastąpiła premiera nowej aplikacji Creator Studio od Facebooka. Aplikacja ta stanowi mobilną wersję narzędzia Creator Studio dostępnego dotąd wyłącznie na urządzeniach stacjonarnych. Pomaga ono twórcom i wydawcom w zarządzaniu treściami, statystykami oraz wiadomościami ze wszystkich ich stron na Facebooku. Nowa aplikacja oferuje te same przydatne informacje i istotne wskaźniki zaangażowania, a wszystko to z poziomu urządzenia mobilnego.

fG2c6.jpeg

źródło: https://www.facebook.com/facebookmedia/blog

INSTAGRAM

Dwie nowe listy na Instagramie

Kolejną nowością na Instagramie jest pojawienie się dwóch list umożliwiających sprawdzenie, z którymi profilami dany użytkownik wchodził w największą i w najmniejszą liczbę interakcji. Lista osób, która wskazuje najrzadszy kontakt, pozwoli nam na uporządkowanie feedu i zaprzestanie obserwowania nieinteresujących nas materiałów.

IpKWg.jpeg

źródło: twitter.com/instagram

Funkcja przycinania wideo na Stories

Trwają testy nowej funkcji na Instagramie, która służyć będzie przycinaniu wideo na Stories. Użytkownicy będą mogli modyfikować swoje materiały za pomocą ikonki znajdującej się obok ikonki naklejek. Po jej naciśnięciu na dole ekranu pokażą się nam klatki, które dowolnie będziemy mogli przyciąć. To świetne rozwiązanie nie tylko dla influencerów czy znanych marek, ale również dla zwyczajnych użytkowników, bowiem nie będą oni musieli instalować dodatkowych aplikacji, aby dostosować długość wideo do obowiązujących zasad i opublikować je na Instagram Stories.

I2L03.jpeg

źródło: twitter.com/wongmjane

Odpowiedź na pomocą GIF-a w Stories

Funkcja “Odpowiedź za pomocą GIF-a” w Stories powstała, aby jeszcze bardziej usprawnić interakcję między użytkownikami. W celu wypróbowania tej nowej możliwości wystarczy wpisać w pole odpowiedzi kluczowe słowo i poczekać, aż załadują się GIF-y, które dotyczą umieszczonego przez nas hasła.

irOZa.jpeg

źródło: twitter.com/mattnavarra

Reklamy w IGTV

Instagram potwierdził, że trwają prace nad stworzeniem reklam w obrębie IGTV. Możliwość ich umieszczania w materiałach wideo stanowić będzie nowe źródło przychodów dla influencerów, jak i również dobrą okazję dla reklamodawców, którzy za pośrednictwem treści IGTV dotrą do dużej widowni i zainteresują swoimi produktami znaczną liczbę odbiorców.

SOxzj.jpeg

źródło: twitter.com/wongmjane

Instagram pracuje nad zwiększeniem bezpieczeństwa

Testy nad nową zakładką “Support Request”

W sekcji „Pomoc” za kilka tygodni pojawi się nowa zakładka “Support Request”. Dzięki niej użytkownicy będą mieli możliwość, aby śledzić status aktualnych zgłoszeń, a także poznać dokładną ich historię. Co więcej, jeśli nie będziemy zgadzać się z decyzją, jaka została podjęta w sprawie naszego zgłoszenia, Instagram pozwoli nam teraz na odwołanie się od niej i ponowną weryfikację.

4dUIu.jpeg

źródło: socialpress.pl

Odwołanie się od blokady konta

Instagram pracuje także nad nowym rozwiązaniem dla osób, których konta zostały z jakiegoś powodu zablokowane. Za kilka tygodni tacy użytkownicy swoje prośby o weryfikację sytuacji będą mogli wysyłać za pomocą krótkiego formularza także podczas próby zalogowania się na zablokowane konto. W kwestionariuszu pojawi się prośba o nasze dane oraz o uzasadnienie, dlaczego zablokowanie konta było bezzasadne. Po wypełnieniu pól oczekiwać będzie można na ponowną weryfikację.

Zd9UD.jpeg

źródło: socialpress.pl

Kontrola przychodzących wiadomości

W celu zwiększenia bezpieczeństwa Instagram udostępnia kolejną, ciekawą funkcję. Dzięki niej użytkownik będzie miał wpływ na to, kto może wysłać mu wiadomość i umożliwić kontakt wyłącznie tym, którzy są przez niego obserwowani.

pPQMS.jpeg

źródło: twitter.com/instagram

Testy nad pseudonimami i funkcją “Ostatnie zdjęcia”

Instagram opracowuje nową funkcję, pozwoli ona przypisać pseudonimy do kontaktów, z którymi prowadzi się konwersację. Opcja jest obecnie w fazie testów i będzie dostępna na ekranie danych kontaktowych. Wybrany pseudonim zastąpi nazwę użytkownika w powiadomieniach i na bezpośredniej liście, więc wyszukiwanie danych osób stanie się szybsze. Drugą nowością będzie funkcja “Ostatnie zdjęcia”. Odrzucone przypadkiem zdjęcie zrobione aparatem Instagrama niedługo nie zniknie już bezpowrotnie, lecz zostanie przeniesione do sekcji “Ostatnie zdjęcia”. Użytkownicy będą je mogli potem edytować i zachować na urządzeniu. Zdjęcia i filmy zapisane w tej sekcji zostaną automatycznie usunięte po 7 dniach.

R9xlp.jpeg

źródło: wabetainfo.com

LINKEDIN:

LinkedIn uruchamia nową sekcję „Featured”.

Użytkownicy będą w niej mieli możliwość zaprezentować próbki swojej pracy osobom, które przeglądają ich profil LinkedIn. To świetny sposób na pochwalenie się swoimi umiejętnościami i zdobytym doświadczeniem. Właściciele profili będą mogli również dodawać linki do zewnętrznych stron internetowych (na przykład do osobistego bloga lub portfolio), zdjęcia lub dokumenty, aby pokazać konkretne aspekty ich pracy i osiągnięcia.

iuFht.jpeg

źródło: socialmediatoday.com

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!