Podsumowanie lutego 2021 w Social Media

Social media | 4 min czytania

Podsumowanie lutego 2021 w Social Media

Luty już za nami. Sprawdźcie, jakimi nowościami zaskoczył nas ten zimowy miesiąc. Oto zestawienie najciekawszych nowinek ze świata mediów społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

FACEBOOK:

Facebook rozszerza centrum informacji o klimacie

Facebook rozpoczyna test, w ramach którego do wybranych postów, dotyczących zmian klimatycznych, dodane zostaną etykiety informacyjne. Mają one służyć przekazaniu wiarygodnych informacji oraz przekierowywaniu użytkowników do zakładki Centrum Nauki o Klimacie. Zabieg ten ma na celu zwiększenie kontroli nad rozprzestrzenianiem się nieprawdziwych informacji oraz umożliwienie łatwego zweryfikowania informacji zawartych w postach.

2eYas.png

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

Nowa kampania reklamowa Facebooka

Facebook uruchomił w mediach nową kampanię reklamową, która wyjaśnia zalety spersonalizowanego kierowania reklam. Działania te spowodowane zostały rozpoczęciem testów nowego systemu iOS, który poprzez nowe funkcje utrudni dostęp do danych użytkowników serwisu Facebook, a w rezultacie ograniczy zasięgi publikowanych treści.

rOpE0.png

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

INSTAGRAM:

Nowa funkcja w serwisie Instagram

Serwis Instagram wprowadził funkcję "Ostatnio usunięte", umożliwiającą użytkownikom przywrócenie na profil usuniętych do 30 dni wstecz treści. Od teraz usuwane z Instagrama posty, filmy, relacje w Stories i filmy z sekcji IGTV trafią do osobnej sekcji, którą znaleźć można będzie w ustawieniach konta. Po 30 dniach będą z niej całkowicie znikać, chyba że użytkownik postanowi je przywrócić. Treści udostępnione w Stories, przechowywane będą w folderze "ostatnio usunięte" znacznie krócej - tylko do 24 godzin od chwili ich usunięcia.

9K9uW.png

źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/

Udostępnienia z serwisu TikTok

Instagram po aktualizacji algorytmu, ogranicza widoczność udostępnianych treści, które pochodzą z innych serwisów, takich jak TikTok. Opublikowane na profilu lub w Story reposty nadal będą widoczne dla obserwatorów konta, jednak nie trafią do większej ilości odbiorców.

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

Instagram przeciwko cyberprzemocy

Instagram wprowadza nowe regulacje, które mają chronić użytkowników przed zastraszaniem i nadużyciami kierowanymi za pośrednictwem wiadomości prywatnych. Instagram deklaruje, że konta użytkowników rozsyłających obraźliwe wiadomości będą dezaktywowane. Co więcej, Instagram umożliwi kontom osobistym uruchomienie funkcji, która uniemożliwi otrzymywanie wiadomości od kont nie będących w gronie obserwowanych.

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

#LunarNewYear

Zarówno w serwisie Instagram, jak i Facebook pojawiły się nowe naklejki, które można było wykorzystać w relacjach Story. Akcja promowała nowy rok lunarny. Naklejki miały za zadanie zwiększenie atrakcyjności przekazywanej treści oraz pozwalały na dotarcie do szerszego grona odbiorców, poprzez udostępnianie ich we wspólnej zakładce, która stanowiła kolekcję relacji wykorzystujących naklejki Księżycowego Nowego Roku.

yZbTx.png

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

Ruchomy tekst na Story

Instagram umożliwia tworzenie ruchomego tekstu w Story. Animacja poprawia atrakcyjność przekazywanej treści i jest bardzo łatwa do utworzenia. Wystarczy dodać tekst oraz posłużyć się klawiszem odpowiedzialnym za tworzenie animacji, aby skorzystać z nowej funkcji.

thfMg.png

źródło: https://twitter.com/instagram/

Transmisja na żywo dla wielu uczestników

Do tej pory, Instagram umożliwiał prowadzenie transmisji na żywo przez maksymalnie dwóch użytkowników. To już jednak przeszłość. Nowa funkcja pozwala na wieloosobową rozmowę wideo na żywo! Teraz może uczestniczyć w niej aż 4 użytkowników.

WBVGH.png

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

LINKEDIN:

LinkedIn dodaje nowe narzędzia dla stron firmowych

Jednym z dodatków jest nowa zakładka „Moja firma”,która będzie zawierać kategorie: „Polecaj” i „Sugestie dotyczące treści”. Umożliwi ona firmom bezpośrednie udostępnianie odpowiednich postów i zwiększanie liczby zaangażowania wśród pracowników. Kolejną nowinką będzie Marketplace, który ma na celu umożliwienie użytkownikom wyszukiwania i rezerwowania usług freelancerów oraz porównywania ofert firm. Proces zmian ma również obejmować utworzenie portfela cyfrowego, który ułatwi dokonywanie płatności na platformie.

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w prowadzeniu swoich kanałów w social media?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!