Blog Traffic Trends
social media

Podsumowanie lutego w Social Media

Przed Wami kolejna porcja nowinek ze świata mediów społecznościowych. Sprawdźcie, jakie zmiany zostały już wdrożone oraz czego możemy spodziewać się w najbliższym czasie.


Facebook

Najsłynniejszy portal społecznościowy nie zwalnia tempa i każdego miesiąca zaskakuje nas kolejnymi funkcjami czy nowymi rozwiązaniami. Jedną z nowości jest testowany w Stanach Zjednoczonych przycisk “downvote”, który pojawia się przy komentarzach postów publicznych. Osoba, która z niego korzysta nie będzie już widziałam wspomnianego komentarza, a dla teamu Marka Zuckerberga będzie to sygnał, iż jest on nieodpowiedni, nieuczciwy lub wprowadza w błąd.

 

Przycisk downvote

źródło: https://twitter.com/TaylorLorenz

 

Jak już informowaliśmy w naszych wcześniejszych wpisach, od jakiegoś czasu nastąpiły zmiany w algorytmie Facebooka  mające na celu wyświetlanie w pierwszej kolejności wpisów od rodziny czy znajomych, a w dalszej – tych z fan page’y. Aby jeszcze bardziej zaangażować społeczność do dzielenia się z innymi swoimi przeżyciami czy refleksjami, powstała nowa funkcja dostępna w statusach. Są to stopniowo wprowadzane od 14 lutego Listy. Czym się charakteryzują? Kolorowym tłem oraz opisującym je emoji. Użytkownicy mogą wybierać spośród gotowych szablonów lub tworzyć własne. Co mogą zawierać? M.in. spis planów na weekend, listę rzeczy z dzieciństwa, za którymi tęsknicie czy miejsc, które chcecie odwiedzić.

 

Listy na Facebooku

 

Posty 3D to kolejna nowość z lutego, która z pewnością uatrakcyjni przekaz treści na portalu. Stworzyć je możecie korzystając z Photoshopa lub Painta 3D. Plik musi być przygotowany w formacie GLP i ważyć mniej niż 3MB. Perspektywa wspomnianych postów zmienia się już nawet przy scrollowaniu newsfeeda, a umieszczone w nim grafiki 3D można obracać za pomocą palca albo ruchami telefonu (mobile) czy przytrzymując lewym i prawym przyciskiem myszy (desktop).
Niestety na tę chwilę tego typu wpisy nie mogą być promowane.

 

Światowy gigant nieustannie dąży do rozwijania i ulepszania Grup. W ostatnim czasie pojawiły się na nich 4 nowości.
1) Narzędzia administratora, statystyki, prośby o dołączenia do grupy czy zgłoszone komentarze i posty, czyli wszystko to, co wcześniej było rozdzielone na kilka zakładek teraz skompresowano do jednej.
2) Pojawiła się nowa opcja publikowania do 10 Ogłoszeń, które można przypiąć na górze strony.
3) Do tej pory regulaminy grup tworzone były w jej opisach, teraz w tym celu stworzona została zakładka Reguły. Administratorzy mogą skorzystać z gotowych reguł lub stworzyć własne.
4) Kolejną nowością jest personalizacja Grup poprzez nadanie jej wybranego koloru. Wcześniej każda z nich miała tę samą, niebieską barwę.

 

Reguły w Grupach

 

Instagram

Reklamy karuzelowe teraz także w Stories! Nowy format w chwili obecnej umożliwia wykorzystanie aż 3 kafelków z video lub zdjęciami, a co za tym idzie trzykrotnego pomnożenia czasu emisji reklamy, który był możliwy w Stories do tej pory i wynosił kolejno 15 (video) lub 5 sekund (zdjęcie).

Trwają również testy zakupów przy pomocy formatu Kolekcja. Może on łączyć w sobie video i zdjęcia produktów, które użytkownik może przesuwać podczas ich oglądania.
Dzięki Kolekcji instagramowicze będą mogli dokonywać zakupu towarów bez konieczności opuszczania aplikacji.

 

Format Kolekcje

 

Mark Zuckerberg wychodzi także naprzeciw potrzebom użytkowników Instagrama i wprowadza możliwość planowania postów na profilach biznesowych za pomocą narzędzi od swoich partnerów biznesowych: HootSuite, Sprout Social, Social Flow.
Użytkownicy indywidualni z opcji tej skorzystać będą mogli prawdopodobnie dopiero na początku 2019 roku.

 

Planowanie postów na Instagramie

źródło:  business.instagram.com

 

Snapchat

Początek roku nie jest dobry dla aplikacji “z duszkiem”. Fala negatywnych opinii użytkowników po wprowadzeniu zmian w wyglądzie “strony głównej” (która doprowadziła do  podpisania przez 1,2 mln użytkowników petycji wnioskującej o cofnięcie zmian) oraz usunięcie snapchatowego konta przez Kylie Jenner okazały się być przysłowiową puszką Pandory. Wspomniane wydarzenia są bowiem uznawane za nagłą przyczynę spadku notowań Snapchata. Jak się okazuje, dzień po decyzji Jenner notowania aplikacji na giełdzie poszybowały 6% w dół, przez co straciła ona na swej rynkowej wartości aż  1,5 mld dolarów!

Czy Snapchatowi uda się wyjść z kryzysu? Przekonamy się w najbliższej przyszłości. Tymczasem w aplikacji wprowadzone zostały dwie nowości. Pierwszą z nich jest Lens Studio dla wszystkich, czyli interaktywne filtry, które miłośnicy snapów mogą tworzyć za pomocą gotowych 150 filtrów lub kreować swoje własne.

 

Snapchat filtry

źródło:  źródło: https://thenextweb.com

 

Drugim rozwiązaniem wprowadzonym w ostatnich dniach są animowane gify, znane już od jakiegoś czasu internatutom korzystającym z Instagrama.

 

Snapchat giphy

źródło: źródło: https://wersm.com

 

Twitter

Jedna aczkolwiek znacząca zmiana dosięgnęła także Twittera. W celu walki ze spamen oraz polityczną propagandą ograniczono zasięg masowo rozsyłanych wpisów o tej samej treści. Wprowadzono nowe mechanizmy mające wychwytywać wpisy publikowane automatyczne z wielu, często fałszywych, kont. Podobnie ma być także w przypadku masowego reetweetowania treści czy ich lajkowania.
Jest jednak jeden wyjątek. Nowe algorytmy nie obejmą służb ostrzegających dużą liczbę użytkowników Twittera o zagrożeniach czy klęskach żywiołowych.  

 

Chcecie więcej?

Aby być na bieżąco z wszelkimi nowinkami ze świata Social Media (i nie tylko), koniecznie obserwujcie nasz firmowy fan page. Każdego dnia bowiem publikujemy tam najciekawsze newsy z branży.

 

Dodaj komentarz

Karolina Foss

Absolwentka filologii polskiej o specjalności dziennikarstwo i public relations na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ninja w świecie mediów społecznościowych, interpunkcyjny detektyw, miłośniczka polskiej literatury o tematyce wojennej i okupacyjnej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy