Blog Traffic Trends

Podsumowanie maja w Social Media

Czas na podsumowanie ostatniego miesiąca! Jak na wiosnę przystało, maj obfitował w rozkwit wielu nowych funkcji na portalach społecznościowych. Bierzemy pod lupę, co w Social Media piszczy!

FACEBOOK, MESSENGER I INSTAGRAM ZJEDNOCZONE

Rodzina aplikacji Facebooka zamieszka pod jednym dachem! Facebook, Messenger i Instagram testują funkcję, która pokazuje powiadomienia i statystyki każdego z nich w jednym miejscu i umożliwia natychmiastowe przełączenie się pomiędzy aplikacjami.

Panel z “przełącznikiem” będzie pojawiał się na ekranie po przytrzymaniu ikonki z naszym zdjęciem profilowym, pokazując wszystkie oczekujące na nas powiadomienia we wszystkich trzech aplikacjach. Funkcja ta z pewnością okaże się sporym ułatwieniem, albowiem nie będzie wymagane już przełączanie się pomiędzy kontami przy każdym nowym powiadomieniu.

Facebook, Messenger i Instagram, wspólne powiadomienia

źródło: techcrunch.com

ZAMÓW JEDZENIE PRZEZ FEJSA

Zintegrowane aplikacje to nie jedyna zapowiedź ze strony socialowego giganta – Facebook zdecydowanie chce, abyśmy nigdy nie ruszali się poza jego obręb. W USA testowania jest zakładka “Order food” – oprócz zdobywania nowych znajomych, robienia zakupów i sprawdzania pogody już wkrótce za pośrednictwem Fejsa będziemy mogli także zamówić posiłek…

Facebook Order food

źródło: techcrunch.com

SNAPCHAT WPROWADZA (DOBRE?) ZMIANY

Jak w poprzednim artykule wspominał Robert – Instagram rośnie w siłę, a notowania Snapa lecą w dół. Popularna aplikacja odchodzi już od swoich pierwotnych założeń szukając deski ratunku. Jedną z nowości, która pojawiła się w maju, jest wysyłanie snapa nieograniczonego czasowo – wyświetla się on odbiorcy na loopie, dopóki ten nie dotknie palcem ekranu swojego smartfona. Dla jednych to zaleta, bo już nigdy nie umknie im żaden szczegół, dla innych brak swego rodzaju podekscytowania przy otwieraniu kilkusekundowego zdjęcia czy filmu niespodzianki. W aplikacji pojawiła się także możliwość wycinania/zamazywania poszczególnych obiektów na wykonanym zdjęciu (już nie musicie martwić się o fotobombę na waszym nieskazitelnym #selfie!), od teraz możemy tworzyć także swoje własne naklejki z danego fragmentu zdjęcia i – co więcej – zapisywać je w bibliotece i wykorzystywać przy kolejnych snapach. Dzięki aktualizacji mamy również możliwość rysowania już nie tylko pędzlem, ale także… emoji!

To nie koniec wielkiego update’u – Snapchat dodał opcję tworzenia niestandardowych Story przeznaczonych jedynie dla konkretnych znajomych lub wybranych kontaktów i ich znajomych znajdujących się w danych obszarze. Każdy z nich może dodać do niego swojego własnego snapa! Podobnie jak w przypadku klasycznego Story i to całkowicie znika, jeśli nikt z grupy nie zrobi w nim żadnej aktualizacji w ciągu 24 godzin. Ta funkcja może idealnie przydać się podczas nadchodzących wakacji – za jej pomocą w łatwy sposób wspólnie stworzycie galerię z Waszych wojaży, którą później w całości można zapisać w pamięci telefonu.

Co więcej Snapchat podjął decyzję o wprowadzeniu własnego, samoobsługowego menadżera reklam do kupowania i obsługiwania Snap Ads, czyli wideo reklamówek wyświetlanych pomiędzy snapami. Najprawdopodobniej jest to podyktowane nieco krytycznym momentem w historii firmy i chęcią poszerzenia grona reklamodawców, a co za tym idzie zwiększenia przychodów.

Snapchat, menadżer reklam

źródło: techcrunch.com

Pierwszymi państwami, które mogą korzystać z tych udogodnień są m.in. Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Kanada, Francja, Niemcy i Australia. Do tej pory reklamę na Snapchacie można było zakupić przez zespół sprzedaży firmy lub narzędzia reklamowe firm trzecich, które pobierały za to dodatkowe opłaty.

Do naszej dyspozycji pojawi się:

– menadżer reklam – przeznaczony do kupowania, zarządzania, optymalizowania i przeglądania raportów dotyczących wszystkich kampanii Snap Ads, a także targetowania i tworzenia listy odbiorców

– pulpit nawigacyjny – przeznaczony do wyświetlania i podglądania widoku reklamy, przeglądania skuteczności kampanii, edytowania i wstrzymywania kampanii, także w tym miejscu pojawią się będą powiadomienia o najważniejszych danych

– menadżer firmy – przeznaczony do konfiguracji ról i uprawnień członków zespołu reklamowego, zmieniania adresu płatności i zarządzania różnymi kontami reklamowymi

Czas pokaże, czy mniejsze firmy także będą potrafiły stworzyć atrakcyjnego wideo reklamy w pionowym formacie, które przykują uwagę użytkowników Snapa. W przeciwieństwie do Google AdWords czy reklam na Facebooku, tworzenie nienagannych reklam wideo jest wiele trudniejsze dla mniejszych i średnich firm, które posiadają ograniczony budżet.

INSTAGRAM CORAZ BARDZIEJ COOL

To było tylko kwestią czasu – na InstaStory dostępne są już filtry i maski, dzięki którym możemy w czasie rzeczywistym zamienić się w misia koalę czy nerda. Funkcja ta działa dokładnie tak samo jak na Snapchacie. Instagram wprowadził również możliwość ukrywania poszczególnych zdjęć na naszym profilu – w razie, gdybyśmy nie chcieli usuwać ich całkowicie z serwerów, ale nie mamy ochoty się już nim chwalić. Wystarczy przy konkretnym zdjęciu z menu w prawym górnym rogu wybrać opcję “Zarchiwizuj”, poprzez co dana fotografia staje się automatycznie niewidoczna dla osób odwiedzających nasz profil, jednak w każdym momencie możemy przywrócić ją na feeda.

InstaStory, filtry

źródło: techcrunch.com

Małe udogodnienia pojawiły się także w Direct Message – od teraz obsługuje ono linki internetowe, a także zezwala na przesyłanie zdjęć i filmików w ich oryginalnych proporcjach, bez konieczności kadrowania. Ta aktualizacja jest o tyle istotna, iż użytkownicy nie będą musieli już szukać innych dróg przesyłania wiadomości będąc w aplikacji.

EMOJIPEDIA NA TWITTERZE

Konkretne tweety czy osoby można od teraz znaleźć na Twitterze za pomocą emotikonki. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce pojedyncze emoji lub cały ich ciąg. Mała, lecz z pewnością w dzisiejszych czasach przydatna aktualizacja – w końcu słowem roku 2015 według Oxford University Press zostało emoji przedstawiające płaczącą ze śmiechu buźkę.

TELEWIZJA WSZĘDZIE

Facebook chce przejąć jeszcze większą kontrolę nad treściami wprowadzając swoje własne kilkunastominutowe programy, jak i trwające od 5 do 10 min show. Podobne wieści usłyszeć można ze strony Snap Inc. Firma prowadzi rozmowy m.in. z NBC Universal, Vice Media oraz ESPN, aby wystartować z produkcją własnych, krótkich programów przeznaczonych dla nadchodzącego serwisu streamingowego Snap TV. Ma on prezentować krótkometrażowy content, który w założeniu będzie uzupełnieniem tradycyjnej telewizji. I Twitter nie chce pozostać w tyle, serwis dogaduje się m.in. z BuzzFeed News, NBA, Live Nation oraz IMG i planuje uruchomić na swojej platformie działające całą dobę kanały streamingowe, dzięki którym będziemy mogli na żywo oglądać wybrane koncerty, mecze czy pokazy mody.

PODSUMOWANIE

Wszystko wskazuje na to, że wideo kontent to przyszłość social media. Jesteśmy już zbyt leniwi by czytać opisy, a ładne zdjęcia i kolorowe obrazki stały się już nudne. Na portalach pojawia się coraz więcej ruchomych treści wizualnych – furorę robi Boomerang na Instagramie, a Facebook powoli wdraża możliwość publikowania wideo w cover photo. Taka forma z pewnością jeszcze bardziej przykuje oko użytkowników i sprawi, że to reprezentacyjne miejsce będzie mogło jeszcze ciekawiej wykreować wizerunek marki na fanpage’u. Plany wprowadzania własnych programów i specjalnych streamingów na Facebooku, Snapchacie i Twitterze to wisienka na torcie. Nie wystarczy, że jest kolorowo – musi się ruszać i do nas mówić.


Dowiedz się więcej: Social Media

Dodaj komentarz

Marcin Biziorek

Specjalista ds. Social Media, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego, Warszawskiej Szkoły Filmowej i student Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza na kierunku Nowe Media. Pasjonat podróży oraz kina.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy