Podsumowanie marca 2019 w social media!

Marcin Biziorek

Social media | 2019-04-05 | 5 min czytania

Podsumowanie marca 2019 w social media!

Jakie nowości w najpopularniejszych kanałach przyniósł pierwszy wiosenny miesiąc? Przed Wami podsumowanie marca w Social Media!

TRYB NOCNY

W Messengerze pojawiła się funkcja "Dark Mode"! Nie można jednak tak po prostu włączyć jej w ustawieniach. Ekran zaciemnia się dopiero po odblokowaniu sekretnej sztuczki: wystarczy wysłać komuś (lub sobie) emoji z półksiężycem - wówczas w oknie czatu pojawi się możliwość aktywacji trybu nocnego.

bzOAU.png

źródło: wersm.com

CYTOWANIE WIADOMOŚCI

Kolejną nową opcją w komunikatorze Facebooka jest możliwość cytowania i odpowiadania na określone wiadomości. Funkcja pozwala lepiej organizować rozmowy i śledzić wątki. Użyteczna jest szczególnie w przypadku czatów grupowych. Aby ją aktywować, wystarczy przytrzymać daną wiadomość i wybrać opcję cytowania, dokładnie w takim sposób, w jaki dodaje się reakcje.

o9CK6.png

źródło: theverge.com

FACEBOOK GAMING

Facebook wzbogaca się o nową zakładkę - Gaming! Wszystko to, aby ułatwić użytkownikom aktywność w grach, grupach gamingowych, streamach i innych związanych z tą sferą aspektach. Zakładka przeniesie nas do miejsca, gdzie będziemy mogli znaleźć nasze ulubione gry, zaprosić do wspólnego grania naszych znajomych, a także obejrzeć wideo dotyczące gier. Portal ma także rekomendować nowe treści związane ze światem gamingu, które mogą nas zainteresować.

hCsJB.jpeg

źródło: wersm.com

WSPÓLNE OGLĄDANIE

Instagram pracuje nad własną wersją facebookowego "Watch Party" - funkcji która pozwala użytkowników na wspólne oglądanie i jednoczesną interakcję z danym klipem wideo. W czasie pierwszych testów tryb ten można było aktywować w Instagram Direct.

SHOPPING BEZPOŚREDNIO NA INSTAGRAMIE

Długo wyczekiwana opcja bezpośredniego robienia zakupów i finalizowania transakcji na Instagramie jest już dostępna w USA! Na pierwszy rzut bezpośrednio w aplikacji kupić możemy produkty od 23 marek, takich jak Zara, H&M, czy Adidas.

Wcześniej dodawane tzw. naklejki produktowe kierowały do zewnętrznej witryny sklepu w celu dokończenia zakupu. Teraz, po kliknięciu w oznaczony produkt przejdziemy do kasy na Instagramie, gdzie można wybrać kolor, rozmiar i inne cechy produktu, następnie podać adres e-mail oraz adres dostawy, a na końcu sfinalizować transakcję poprzez podanie danych karty kredytowej lub połączenia z kontem PayPal. Szczegóły płatności i informacje o dostawie będą przechowywane w aplikacji do przyszłych zamówień. Aby zabezpieczyć swoje dane, Instagram proponuje dodanie specjalnego kodu PIN do sekcji zakupowej.

Na chwilę obecną użytkownicy mogą kupować tylko jeden produkt na raz. Testy potrwać mają do końca tego roku, lecz z czasem mogą rozszerzyć się na większą liczbę sprzedawców.

b859g.png

źródło: theverge.com

BLOKOWANIE NAZWY UŻYTKOWNIKA

Instagram planuje wprowadzić nową funkcję, która blokuje nazwę użytkownika na 14 dni po tym, jak użytkownik zdecyduje się ją zmienić. Jak mówi rzecznik prasowy: "Zawsze analizujemy trendy, abyśmy mogli tworzyć funkcje, które zapewniają bezpieczeństwo naszej społeczności. Zauważyliśmy, że jeśli ktoś zmieni lub straci swoją nazwę użytkownika - na przykład, kiedy utraci dostęp do swojego konta - nazwa może czasami zostać szybko przejęta przez inną osobę lub bota. Dzięki tej funkcji dajemy właścicielowi konta pewność, że jego nazwa użytkownika jest bezpieczna przez pewien czas po wprowadzonych zmianach".

ANKIETY W SPONSOROWANYCH STORIES

Od tej pory marki będą mogły dodawać naklejki i interaktywne elementy do sponsorowanych Stories na Instagramie. Na pierwszy ogień poszła możliwość dołączenia ankiety. Aby to zrobić wystarczy udać się do Menadżera Reklam, wybrać Instagram Stories jako jedyne miejsce wyświetlania reklamy i zaznaczyć pole "Dodaj interaktywną ankietę".

SUBSKRYBUJ KONWERSACJĘ

Według ostatnich doniesień Twitter testuje funkcję "Subskrybuj konwersację”, która ma umożliwiać użytkownikom otrzymywanie powiadomień o danej rozmowie bez angażowania się w nią.

NOWE OPCJE TARGETOWANIA REKLAM NA LINKEDIN

Po umożliwieniu targetowania reklamy po zainteresowaniach w styczniu, LinkedIn wprowadza teraz trzy nowe sposoby, które pomogą reklamodawcom w dotarciu do odpowiednich odbiorców na platformie. Są to "Podobne grupy odbiorców, "Szablony odbiorców" oraz kierowanie na zainteresowania za pomocą danych wyszukiwania Microsoft Bing. Co więcej, LinkedIn połączył siły z Adobe, aby móc kierować reklamy na osoby posiadające konta na Adobe Experience Cloud.

ŁATWIEJSZE UMAWIANIE SIĘ NA SPOTKANIA

LinkedIn wprowadził kilka nowych funkcji w swoim komunikatorze, które ułatwiają użytkownikom organizowanie spotkań. Portal usprawnia proces umawiania się, dając możliwość udostępnienia swojego kalendarza dostępności i umożliwienia drugiej osobie wyboru czasu spotkania. Oprócz tego dodano także opcję lokalizacji, za pomocą której można w prosty sposób wybrać miejsce spotkania. Wszystko, co należy zrobić to nacisnąć przycisk "Dostępność" w konwersacji i wprowadzić odpowiadające nam terminy.

XMAro.png

źródło: wersm.com

Marcin Biziorek

Specjalista ds. Social Media, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego, Warszawskiej Szkoły Filmowej i student Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza na kierunku Nowe Media. Pasjonat podróży oraz kina.

Jeśli chcesz, aby i Twoja marka podążała za najbardziej aktualnymi trendami, wyślij do nas zapytanie!

Zamów bezpłatną wycenę!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!