Podsumowanie marca 2021 w social media!

Social media | 6 min czytania

Podsumowanie marca 2021 w social media!

Sprawdźcie, co nowego przyniósł marzec w świecie mediów społecznościowych. Gdy po przeczytaniu tekstu dojdziecie do wniosku, że potrzebna Wam pomoc w prowadzeniu kanałów w social media - jesteśmy do Waszej dyspozycji!

Instagram

Testy automatycznego dodawania napisów na Stories

Jakiś czas temu, Instagram dodał opcję automatycznego dodawania napisów na IGTV, teraz trwają prace nad rozszerzeniem tej opcji również na Stories. Automatyczne dodawanie napisów włączy się po wybraniu odpowiedniej naklejki. Następnie na ekranie pojawi się komunikat - “transkrypcja dźwięku”. Będzie możliwość wybrania stylu pisania, podkreślania oraz wyróżniania danych słów. Opcja będzie działała na zasadzie transkrypcji, odbywającej się w czasie rzeczywistym.

ADA8Z.png

źródło: socialpress.pl

Blokada określonych słów kluczowych

Instagram przygotowuje się do nowej aktualizacji, dzięki niej użytkownicy będą mogli blokować określone słowa w komentarzach lub bezpośrednich wiadomościach. W sekcji prywatności dodana zostanie opcja kontroli treści, w której można dodać określone słowa kluczowe np. slang i obraźliwe słowa. Wiadomości zawierające dodane słowa zostaną zablokowane po dotarciu do użytkownika.

KFXIz.png

źródło: digitalinformationworld.com

Nowa funkcja dla kont firmowych

Właściciele kont firmowych mogą nadać innym użytkownikom kont możliwość przeglądania wiadomości. Użytkownicy Ci będą pochodzić z listy już zatwierdzonych użytkowników przez właścicieli kont firmowych. Jeżeli użytkownik konta biznesowego połączył swoje konto z Facebook Business Suite, wówczas osoby z zatwierdzonym dostępem mają możliwość wyświetlania i odpowiadania na swoich bezpośrednich wiadomościach na Instagramie.

GsxlH.jpg

źródło: digitalinformationworld.com

Etykiety dla ponownie udostępnionych relacji.

Instagram testuje dodawanie etykiet, które zaczynają się pojawiać przy udostępnionych Stories, które zostały ponownie opublikowane z głównego kanału użytkowników. Posty ponownie udostępnione z głównego źródła Instagrama, jak i Reels mogą wkrótce mieć dołączone etykiety wyjaśniające ich pochodzenie. Działanie to jest wynikiem tego, że Instagram wolałby, abyśmy nie udostępniali ponownie swoich postów w ten sposób.

f0dQo.jpg

źródło: socialmediatoday.com

Wersje robocze Stories

Instagram ogłosił, że niebawem doda możliwość zapisywania wersji roboczych Stories. To doskonała wiadomość dla tych, którzy lubią udoskonalać swoje treści lub planować je z wyprzedzeniem. Funkcja ta powinna przypaść do gustu również markom, które dbają i dodają wartościowy content.

enaaM.png

źródło: socialpress.pl

Instagramie testuje funkcję „Wiadomość” pod postami

Instagram testuje kolejną funkcję, która pozwoli użytkownikom na wysłanie bezpośredniej wiadomości poprzez komentarz do posta. Wiadomość taka zostanie bezpośrednio dostarczona do czatu danej osoby.

v1fHx.png

źródło: digitalinformationworld.com

Testy naklejek, jako szybka odpowiedź na Stories

Naklejki zostaną odpowiednio podzielone na 4 różne kategorie: happy, love, funny i sad. Taka opcja pozwoli użytkownikom na wybór danego symbolu, który obecnie opisuje ich emocje. Jeżeli Instagram wprowadzi tę opcję, być może niedługo będziemy świadkami pojawienia się naklejek płatnych. Powoli zaczyna je wdrażać również Facebook, a ich działanie polega na tym, że wysyłając twórcom konkretną naklejkę, wysyłamy również drobne wsparcie finansowe.

JC23D.png

źródło: socialpress.pl

Facebook

Facebook Rells?

Facebook prowadzi testy nad uruchomieniem funkcji krótkich filmów, podobnej do tej na Instagramie, o nazwie “Facebook Reels”. Facebook inspirował się w tym przypadku Snapchatem oraz TikTokiem, dlatego też pracuje nad funkcją Reels, która pozwoli na tworzenie krótkich klipów wideo i wyrażaniem siebie.

btBO3.jpg

źródło: digitalinformationworld.com

Zarabianie za pomocą krótkich klipów wideo

Twórcy będą mogli zarabiać na jednominutowych filmach. Facebook postawił jednak jeden warunek - wideo musi zostać przerwane reklamą trwającą co najmniej 30 sekund. Serwis społecznościowy wprowadził również możliwość zwiększenia interakcji z obserwującymi, za pomocą wysyłania bezpłatnych gwiazdek, podczas transmisji live. Facebook planuje również uruchomić reklamę w formie naklejki, jednak strona nie zapewni narzędzi zarabiania dla każdego twórcy.

Ak0Xx.png

źródło: digitalinformationworld.com

“Tryb cichy”

Facebook uruchomił “Tryb cichy”, dzięki któremu użytkownicy mogą wyłączyć bądź wyciszyć powiadomienia z aplikacji. Rozwiązanie te związane jest z szybkim stylem życia, chcemy natrafiać na posty zgodne z naszymi zainteresowaniami, ale z powodu pośpiechu możemy o takich treściach zapomnieć. Facebook pozwala na planowanie takich postów w dogodnym dla nas czasie.

szNym.png

źródło: digitalinformationworld.com

Kroki wobec członków grup łamiących zasady

Członkowie grupy, którzy złamią zasady, poniosą konsekwencje, w zależności od tego, z czym związane jest naruszenie. Początkowo członkowie grupy otrzymają zakaz polubienia, komentowania, udostępniania lub publikowania w jakiejkolwiek grupie przez określony czas, który będzie zależał od wagi naruszenia. Nie będą mogli również zapraszać nowych osób do grupy. Grupy, które wielokrotnie dopuściły się naruszeń, będą oznaczane etykietą ostrzegawczą. Każdy nowy członek, który spróbuje dołączyć do grupy, zostanie powiadomiony o tym, że grupa łamie standardy społeczności, co może uniemożliwić mu dołączenie, co jest ostateczną stratą dla grupy na Facebooku. Moderatorzy będą musieli sprawdzać wszystko, co dzieje się w ich grupach, a pozostali członkowie zobligowani będą do zachowania ostrożności w publikacjach.

e8IUD.png

źródło: digitalinformationworld.com

Facebook wyeliminuje Clubhouse?

Zainteresowanie aplikacją Clubhouse wciąż rośnie. Medium posiada jednak dwa znaczące minusy - chcąc dołączyć do Clubhouse, musimy posiadać znajomych, którzy są już użytkownikami aplikacji i będą chcieli nas zaprosić, kolejną niedogodnością jest to, że serwis dostępny jest tylko dla użytkowników systemu operacyjnego iOS. Facebook chce wyeliminować te dwie przeszkody, wówczas będziemy mogli wybierać między pokojem audio live a prywatną rozmową. Nowa opcja nie wymaga włożenia zbyt wielkiego wysiłku od Facebooka, ponieważ kilka miesięcy temu wprowadzono pokoje wideo. Wystarczy tylko dodać kilka nowych opcji.

htFAY.png

1AElC.png

źródło: socialpress.pl https://socialpress.pl/2021/03/facebook-chce-wyeliminowac-clubhouse-i-planuje-wprowadzic-pokoje-audio

Linkedin:

Zmiany na Linkedinie

Linkedin niedługo wprowadzi kilka zmian, na które długo czekali użytkownicy tej platformy.

- Pokoje audio.

Pokoje audio powoli są już dostępne na Facebooku, teraz przyszedł czas na LinekdIn. Taka zmiana może przynieść wiele korzyści użytkownikom, ponieważ medium miało być miejscem do odbywania ważnych konferencji.

BWZI3.png

- Pole zaimków płciowych

Miejsce do wpisania zaimków płciowych będzie widoczne na górze profilu i pozwoli to użytkownikom na jeszcze lepsze wyrażanie swojej tożsamości.

6D2Bb.png

- Tło z transmisją na żywo

Ostatnia zmiana powstała z myślą o twórcach. Rozpoczynając transmisję na żywo, po przejściu na tryb twórcy, będzie ona pojawiała się w formie tła. Każdy kto odwiedzi profil, zobaczy od razu transmisję.

9umip.jpg

źródło: socialpress

Chcesz rozwinąć swoje kanały w social media?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!