Przed Wami kolejne zestawienie nowości ze świata mediów społecznościowych. Sprawdźcie, co nowego pojawiło się w październiku!
Nowy układ zdjęć
Nie jest tajemnicą, że w komunikacji z odbiorcą coraz większą rolę odgrywa obraz. Nic więc dziwnego, że Facebook stara się ulepszać prezentowanie grafik. Jak widać na zrzutach ekranu od Jane Manchun Wang, użytkownicy będą mogli wybrać cztery sposoby wyświetlania zdjęć.
źródło: twitter.com/wongmjane
Jeśli tylko narzędzie pomyślnie przejdzie fazę testów, możemy spodziewać się wprowadzenia tego typu funkcji. Niewątpliwie urozmaici treści umieszczane zarówno przez osoby prywatne, jak i przez marki.
“Wyślij wiadomość” w stories
W ostatnim czasie na popularności zyskują zarówno facebookowe relacje, jak i instagramowe - codziennie korzysta z nich ponad miliard aktywnych użytkowników. Co więcej, około trzech milionów reklamodawców kupiło reklamy stories, co tylko podkreśla potencjał tego narzędzia.
Dlatego też, wkrótce do promowanych relacji zostanie dodany nowy przycisk CTA: “wyślij wiadomość”, który umożliwi klientowi natychmiastowy kontakt z marką bez konieczności opuszczania aplikacji.
źródło: socialmediatoday.com
Rozszerzenie testów słów kluczowych w grupach
Wprowadzony w zeszłym roku keywords alert ma zostać ulepszony. Jeśli w postach pojawi się dyskusja z użyciem słów kluczowych dot. wrażliwego tematu - administrator otrzyma informację w powiadomieniach - do niego będzie należeć decyzja czy wpis ma zostać usunięty, czy opublikowany. Ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa członków grupy, a także umożliwienie uniknięcia publikacji postów niezgodnych z regulaminem.
źródło: socialmediatoday.com
Sugerowany czas publikacji planowanych postów
Facebook testuje nową opcję planowania postów, która umożliwia administratorom stron dotarcie do jeszcze większej grupy odbiorców. W jaki sposób? Sugeruje godzinę i dzień podczas których użytkownicy są najbardziej aktywni.
źródło: socialmediatoday.com
Z racji tego, że informacje o wzmożonej aktywności powiązane są z wewnętrznymi danymi, pochodzącymi bezpośrednio od Facebooka - to narzędzie targetowania może być wyjątkowo pomocne, jednak czas pokaże czy ta opcja będzie skuteczna.
Instagram Threads
Instagram stworzył osobną aplikację, która pozwala na kontakt z bliskimi znajomymi. Threads uruchamia się za pomocą aparatu i posiada znaną nam już z Facebooka opcję dzielenia się statusem - obok miejsca/czynności pojawia się odpowiednia emotikona.
W instagramowym komunikatorze znajdziemy również coś takiego jak “automatyczny status”, który po włączeniu, sam będzie się aktualizował. Co to oznacza? Jeśli znajdujecie się w bibliotece, to status zostanie zmieniony na np. “uczę się”.
Głównym celem tej aplikacji jest utrzymywanie kontaktu z najbliższymi osobami, z gwarancją zabezpieczenia wszelkich wrażliwych danych, które przesyłamy.
źródło: instagram.com
Nowy format w instastories
Instagram dodał nowy tryb “utwórz”, który umożliwia użytkownikom bezpośrednie wstawianie gifów czy ankiet do relacji - bez konieczności wyszukiwania tych narzędzi. Ta aktualizacja nie wprowadza wielkich zmian, ale na pewno ułatwi korzystanie z funkcji story.
źródło: instagram.com
Znika karta aktywności Obserwowanych
Jedna z najstarszych funkcji, o której być może część z was zapomniała albo nigdy z niej nie korzystała, przechodzi do historii. Nie będziemy mieli możliwości sprawdzania każdej, pojedynczej aktywności osób, które obserwujemy. Głównym powodem rezygnacji jest chęć uproszczenia aplikacji, a także zwiększenie bezpieczeństwa i ochrony prywatności użytkowników
Zaloguj się, aby kontynuować...
Przeglądanie publicznych profili bez posiadania konta na Instagramie jest już niemożliwe. Jakiś czas temu podobną funkcję wprowadził Facebook, tłumacząc się próbą ochrony publicznych profili. Bez wątpienia jednak, taka decyzja motywowana jest, przede wszystkim, chęcią zdobycia jeszcze większej liczby użytkowników.
Nowe narzędzia dla reklamodawców
Jak wiadomo ta platforma nie służy już tylko do szukania pracy. Stanowi również świetne źródło działań marketingowych, dlatego też LinkedIn wprowadza funkcję, która daje możliwość sprawdzenia do kogo dotrą treści reklamowe. Dodatkowo dodana została opcja dotarcie konkretnej grupy odbiorczej.
Z pewnością, te zmiany dadzą większą kontrolę reklamodawcom, a co za tym idzie pozwoli im na wykorzystanie potencjału tego serwisu.
Rozwój Daily Rundown
Przede wszystkim zmianie ulegnie wygląd. Dodatkowo rozwinięta zostanie opcja przechodzenia pomiędzy różnymi historiami i dyskusjami - chcąc wziąć udział w konwersacji, wystarczy kliknąć w nagłówek. Dzięki temu możecie być pewni, że dotrzecie ze swoimi pomysłami i opiniami do wartościowych odbiorców.
źródło: blog.linkedin.com