Podsumowanie października 2019 w social media!

Nina Palińska

Social media | 2019-11-08 | 5 min czytania

Podsumowanie października 2019 w social media!

Przed Wami kolejne zestawienie nowości ze świata mediów społecznościowych. Sprawdźcie, co nowego pojawiło się w październiku!

FACEBOOK

Nowy układ zdjęć

Nie jest tajemnicą, że w komunikacji z odbiorcą coraz większą rolę odgrywa obraz. Nic więc dziwnego, że Facebook stara się ulepszać prezentowanie grafik. Jak widać na zrzutach ekranu od Jane Manchun Wang, użytkownicy będą mogli wybrać cztery sposoby wyświetlania zdjęć.

UVvgL.jpeg

Ph7xV.jpeg

źródło: twitter.com/wongmjane

Jeśli tylko narzędzie pomyślnie przejdzie fazę testów, możemy spodziewać się wprowadzenia tego typu funkcji. Niewątpliwie urozmaici treści umieszczane zarówno przez osoby prywatne, jak i przez marki.

“Wyślij wiadomość” w stories

W ostatnim czasie na popularności zyskują zarówno facebookowe relacje, jak i instagramowe - codziennie korzysta z nich ponad miliard aktywnych użytkowników. Co więcej, około trzech milionów reklamodawców kupiło reklamy stories, co tylko podkreśla potencjał tego narzędzia.

Dlatego też, wkrótce do promowanych relacji zostanie dodany nowy przycisk CTA: “wyślij wiadomość”, który umożliwi klientowi natychmiastowy kontakt z marką bez konieczności opuszczania aplikacji.

6nA3U.png

źródło: socialmediatoday.com

Rozszerzenie testów słów kluczowych w grupach

Wprowadzony w zeszłym roku keywords alert ma zostać ulepszony. Jeśli w postach pojawi się dyskusja z użyciem słów kluczowych dot. wrażliwego tematu - administrator otrzyma informację w powiadomieniach - do niego będzie należeć decyzja czy wpis ma zostać usunięty, czy opublikowany. Ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa członków grupy, a także umożliwienie uniknięcia publikacji postów niezgodnych z regulaminem.

Bl4Mn.jpeg

źródło: socialmediatoday.com

Sugerowany czas publikacji planowanych postów

Facebook testuje nową opcję planowania postów, która umożliwia administratorom stron dotarcie do jeszcze większej grupy odbiorców. W jaki sposób? Sugeruje godzinę i dzień podczas których użytkownicy są najbardziej aktywni.

iZ7tX.jpeg

źródło: socialmediatoday.com

Z racji tego, że informacje o wzmożonej aktywności powiązane są z wewnętrznymi danymi, pochodzącymi bezpośrednio od Facebooka - to narzędzie targetowania może być wyjątkowo pomocne, jednak czas pokaże czy ta opcja będzie skuteczna.

INSTAGRAM

Instagram Threads

Instagram stworzył osobną aplikację, która pozwala na kontakt z bliskimi znajomymi. Threads uruchamia się za pomocą aparatu i posiada znaną nam już z Facebooka opcję dzielenia się statusem - obok miejsca/czynności pojawia się odpowiednia emotikona.

W instagramowym komunikatorze znajdziemy również coś takiego jak “automatyczny status”, który po włączeniu, sam będzie się aktualizował. Co to oznacza? Jeśli znajdujecie się w bibliotece, to status zostanie zmieniony na np. “uczę się”.

Głównym celem tej aplikacji jest utrzymywanie kontaktu z najbliższymi osobami, z gwarancją zabezpieczenia wszelkich wrażliwych danych, które przesyłamy.

Lmt5V.jpeg

źródło: instagram.com

Nowy format w instastories

Instagram dodał nowy tryb “utwórz”, który umożliwia użytkownikom bezpośrednie wstawianie gifów czy ankiet do relacji - bez konieczności wyszukiwania tych narzędzi. Ta aktualizacja nie wprowadza wielkich zmian, ale na pewno ułatwi korzystanie z funkcji story.

42xtq.jpeg

źródło: instagram.com

Znika karta aktywności Obserwowanych

Jedna z najstarszych funkcji, o której być może część z was zapomniała albo nigdy z niej nie korzystała, przechodzi do historii. Nie będziemy mieli możliwości sprawdzania każdej, pojedynczej aktywności osób, które obserwujemy. Głównym powodem rezygnacji jest chęć uproszczenia aplikacji, a także zwiększenie bezpieczeństwa i ochrony prywatności użytkowników

Zaloguj się, aby kontynuować...

Przeglądanie publicznych profili bez posiadania konta na Instagramie jest już niemożliwe. Jakiś czas temu podobną funkcję wprowadził Facebook, tłumacząc się próbą ochrony publicznych profili. Bez wątpienia jednak, taka decyzja motywowana jest, przede wszystkim, chęcią zdobycia jeszcze większej liczby użytkowników.

LinkedIN

Nowe narzędzia dla reklamodawców

Jak wiadomo ta platforma nie służy już tylko do szukania pracy. Stanowi również świetne źródło działań marketingowych, dlatego też LinkedIn wprowadza funkcję, która daje możliwość sprawdzenia do kogo dotrą treści reklamowe. Dodatkowo dodana została opcja dotarcie konkretnej grupy odbiorczej.

Z pewnością, te zmiany dadzą większą kontrolę reklamodawcom, a co za tym idzie pozwoli im na wykorzystanie potencjału tego serwisu.

Rozwój Daily Rundown

Przede wszystkim zmianie ulegnie wygląd. Dodatkowo rozwinięta zostanie opcja przechodzenia pomiędzy różnymi historiami i dyskusjami - chcąc wziąć udział w konwersacji, wystarczy kliknąć w nagłówek. Dzięki temu możecie być pewni, że dotrzecie ze swoimi pomysłami i opiniami do wartościowych odbiorców.

8ahug.png

źródło: blog.linkedin.com

Nina Palińska

Młodszy Specjalista ds. Social Media, studentka filologii polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Mól książkowy, fan popkultury i pasjonatka kultury japońskiej.

Odbierz w ciągu doby ofertę dla swojej firmy!

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!