Podsumowanie października 2020 w social media!

Social media | 5 min czytania

Podsumowanie października 2020 w social media!

Co prawda październik już za nami, ale nie znaczy to, że w social media nic się nie działo! Prezentujemy Wam kolejne zestawienie nowości ze świata mediów społecznościowych. Zerknijcie, co nowego pojawiło się w zeszłym miesiącu!

FACEBOOK:

Messenger po liftingu

W logo aplikacji komunikatora Facebooka pozostał wprawdzie charakterystyczny dymek czatu z błyskawicą, lecz zmianie uległa kolorystyka. Zamiast niebieskiej ikony postawiono na gradient, który nieco przypomina widok znany z Instagrama. Oprócz tego zmieniono także kolor czatu, wprowadzono też nowe motywy i niestandardowe reakcje. Niebawem pojawią się też naklejki selfie, dzięki czemu będziemy mogli jeszcze bardziej spersonalizować aplikację.

XY8Yv.png

źródło: www.wirtualnemedia.pl

Facebook Dating w Polsce

Właśnie w październiku Facebook udostępnił polskim użytkownikom aplikacji mobilnej platformę Facebook Dating umożliwiając im umawianie się na randki. Profil w sekcji randkowej ma być odseparowany od głównego konta zapewniając odpowiedni stopień prywatności, zaś algorytm na podstawie danych podanych przez użytkownika ma dobierać najlepszych kandydatów i kandydatki do randkowania. Platforma wymaga założenia osobnego konta. Na podstawie informacji podanych przez internautę oraz jego zachowań w serwisie system ma proponować mu umówienie się na randkę z konkretnymi osobami. Twórcy zaznaczają, że na liście proponowanych kontaktów nie znajdą się automatycznie osoby będące na liście znajomych konkretnego użytkownika. Można jednak skorzystać z opcji Secret Crush. Pozwala ona na dodanie do listy użytkowników z grona znajomych i nawiązanie kontaktu, ale tylko wówczas gdy ta osoba też nas doda do swojej listy. Nie da się nie zauważyć, że platforma zainspirowała się popularnym już Tinderem. Pytanie tylko, czy wyprze na stałe swój pierwowzór?

KhfZA.png

UOyXR.png

źródło: www.wirtualnemedia.pl

Dark mode również w wersji desktopowej

Co prawda ciemny tryb Messenger, Instagrama lub WhatsUp’a jest już nam znany, ale do tej pory użytkownicy nie mogli zmieniać koloru tła Facebooka w wersji na komputer. W celu aktywacji czarnego motywu należy przejść do ustawień aplikacji. Odpowiednia pozycja, nazywająca po prostu „Tryb ciemny”, powinna znajdować się w sekcji „Ustawienia i prywatność”. Ciekawe, czy większość osób używa jasnej czy ciemnej wersji?

3ac6c.png

źródło: www.socialmediatoday.com

INSTAGRAM:

Ograniczenia wiekowe dotyczące reklam

Instagram postanowił ograniczyć ilość treści niedostosowanych do osób nieletnich. Dlatego też pod lupę wziął działania marketerów i postanowił wprowadzić minimalną liczbę lat, jaką powinien mieć odbiorca konkretnej reklamy. Tym ograniczeniem Instagram chce chronić nie tylko najmłodszych, ale również marki. Wielokrotnie bowiem zdarzają się zarzuty co do nich, że promowane przez nich wartości, np. w postach czy reklamach w mediach społecznościowych, narażają najmłodszych. Dlatego od teraz, każda firma będzie mogła ustalić minimalny wiek odbiorcy konkretnej treści reklamowej. Do wyboru będą dwie opcje: domyślny minimalny wiek lub podanie konkretnej liczby. Takie rozwiązanie może okazać się również dobre w związku z mierzeniem oraz zarządzaniem swoim zasięgiem przez marki. Dzięki niemu, będą one lepiej w stanie ocenić zainteresowanie produktem lub usługą konkretnej grupy wiekowej, bez wliczania w to tych użytkowników, z którymi interakcja i tak nie przyniesie wymiernych korzyści teraz.

ya43b.png

źródło: https://socialpress.pl/

Ostrzeżenie przed publikowaniem obraźliwych komentarzy

Funkcja ukrywania obraźliwych komentarzy polega na tuszowaniu komentarzy, których treść jest podobna do komentarzy, które już wcześniej zostały zgłoszone. Użytkownicy mogą odsłonić szkodliwy komentarz, dzięki czemu Instagram otwarcie wskazuje, jakie treści są uznawane za nieodpowiednie. Jeśli komentarz łamie Zasady Społeczności, jest usuwany. Wiadomość ta nie będzie blokować użytkownika przed zamieszczeniem niepożądanych treści, ale pozwoli na przemyślenie swojej decyzji. Instagram ostrzega, że będzie deaktywować konta użytkowników wielokrotnie naruszających regulamin platformy. Ma to na celu wyraźne wskazanie autorowi konsekwencji obraźliwego wpisu, jeszcze przed jego publikacją.

EBiHS.png

źródło: https://about.instagram.com/

Walka Instagrama z nieujawnianiem współprac

Mimo że regulamin aplikacji mówi jasno o zasadach dotyczących tej kwestii, nagminnym jest to, że twórcy posiadający szerokie grono odbiorców nie oznaczają postów reklamowych. Instagram planuje rozwiązać ten problem na dwóch frontach: Po pierwsze, planuje dodać nowy monitoring, który wymagałby od influencerów potwierdzenia, czy otrzymali ofertę do promowania produktu lub usługi, zanim będą mogli opublikować swój post. Drugim rozwiązaniem będą nowe algorytmy do wykrywania potencjalnych treści reklamowych. W przypadku naruszenia reguł system ten starałby się zaalarmować odpowiednią firmę, informując ją o zasadach platformy dotyczących takich sytuacji. Już w 2017 roku aplikacja dodała opcję oznaczania partnera biznesowego w postach, aby zapewnić większą przejrzystość wokół tego tematu, ale jak zauważono, wielu użytkowników nadal ignorowało tę kwestię.

pGQ7l.png

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

LINKEDIN:

Jak wykorzystać LinkedIn Story do promocji marki - poradnik

LinkedIn znów nie zawodzi i proponuje świetny spis wskazówek dla użytkowników, którzy chcieliby skorzystać z dość nowej funkcji jaką jest LinkedIn Story. Celem poradnika jest nauka jak najbardziej efektywnego tworzenia Story przez marki i firmy znajdujące się na platformie. Poniżej możecie zapoznać się z infografiką.

nXGPW.png

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

Zobacz również:

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!