Podsumowanie października w Social Media

Karolina Foss

Social media | 2018-11-20 | 5 min czytania

Podsumowanie października w Social Media

Przed Wami kolejne zestawienie nowości ze świata mediów społecznościowych. Sprawdźcie, co nowego pojawiło się w październiku!

Reklamy na WhatsAppie

Według ostatnich doniesień WhatsApp dołączy do systemu reklamowego Facebooka. I to już w 2019 roku, czyli w swoje 10 urodziny. Reklamodawcy będą mieli możliwość wybierać go jako miejsce docelowe reklam (formaty z przyciskiem Wyślij wiadomość, kierujące do konta biznesowego w aplikacji) oraz lub umieszczać w nim reklamy, które będą wyświetlane w sekcji Status.

1.png

Źródło: rysujefejsbuki.pl

Nowy typ posta 3D

Październikowe nowości sięgnęły także fejsbukowych postów. Od teraz możliwe jest tworzenie ich w formacie 3D! Aby móc się nimi cieszyć, należy posiadać aparat z dwoma obiektywami (iPhone’a 7+, 8+, X lub XS), robiąc zdjęcie wybrać tryb portretowy i udostępnić je na Facebooku jako zdjęcie 3D.

Ciekawy przykład znajdziecie tu: www.facebook.com/groups/.../724638284536782/

Portal - urządzenie do rozmów video

Facebook wprowadza na rynek nowy produkt. Jest nim Portal, czyli sprzęt do rozmów przez Messengera, który wyposażono w kamerę podążającą za człowiekiem, tak by rozmówca nie musiał cały czas przebywać na wprost obiektywu. Urządzenie ma spełniać także kilka dodatkowych funkcji. Zainstalowano w nim Alexę, czyli sztuczną inteligencję opracowaną przez Amazon, dzięki której możliwe będzie wydawanie głosowych poleceń Portalowi oraz pozyskiwać od niego informacje z internetu dotyczące np. pogody czy repertuaru w kinach. Oprócz tego można będzie odtwarzać muzykę ze Spofity czy wyświetlać filmy z platformy Facebook Watch.

2.jpg

Źródło:newsroom.fb.com

Testowanie ankiet w formatach video

Po ankietach w postach i relacjach na żywo, Facebook planuje wprowadzić je również w filmach. Wszystko po to, by jeszcze bardziej zwiększyć zaangażowanie odbiorców w serwisie. Użytkownicy, którzy mogli testować tę funkcje, mogli wybierać spośród 2 dostępnych wariantów i widzieli na co decydowali się inni. Czy przejdzie ona testy i zagości na stałe? Okaże się już niebawem.

Sztuczna inteligencja w Marketplace

Nowości dotarły także do facebookowego Marketplace dostępnego w Polsce od 2016 roku. Sztuczna inteligencja ma automatycznie poprawiać jakość zdjęć, kategoryzować produktu oraz podpowiadać zakres ich cen. AI podpowie, za jaką kwotę powinniśmy wystawić dany przedmiot bazując na informacjach o tym, za jaką sumę sprzedane zostały podobne przedmioty.

Zmiany w Messengerze

Mark Zuckerberg zapowiedział nową wersję swojego komunikatora. Messenger 4 ma być prosty w obsłudze i zawierać trzy główne zakładki (zamiast dziewięciu, jak miało to miejsce do tej pory). Pierwsza z nich dotyczyć będzie rozmów (zarówno tych prywatnych, jak również grupowych), druga ma ułatwiać wyszukiwanie znajomych oraz orientowanie się kto z przyjaciół użytkownika w aplikacji jest aktualnie dostępny, zaś ostatnia pozwoli na odkrywanie w sieci konkretnych treści, którymi odbiorca może być zainteresowany. Do dyspozycji internautów pozostaną takie narzędzia jak lokalizacja, wyzwania w grach czy grupowe rozmowy wideo, choć będą mniej wyeksponowane niż do tej pory.

Ponadto działa już zapowiadana wcześniej funkcja cofania wysyłanych wiadomości. Użytkownicy mają 10 minut na usunięcie już wysłanych treści. Można skasować je tylko po stronie nadawcy lub nadawcy i odbiorcy. W obu przypadkach pojawi się komunikat o wykasowaniu przesłanej treści.

3.png

Źródło: newsroom.fb.com

Story School od Instagrama

Powstała specjalna platforma, w której nauczycie się tworzyć kreatywne Stories przynoszące efekty. Pojawiła się ona na biznesowym portalu Instagrama, jest w pełni darmowa i krok po kroku pokaże Wam, jak przygotować dobre instagramowe relacje, edytować je dodając elementy przyciągające uwagę odbiorców. Znajdziecie tam również cenne wskazówki, które podpowiedzą jak i dlaczego warto inwestować w reklamę na IG Stories.

4.png

Źródło: business.instagram.com

Walka z cyberprzemocą

Instagram wprowadził technologię, dzięki której zwiększyć ma się wykrywalność cyberprzemocy w serwisie i nieodpowiednich treści. Za sprawą uczenia maszynowego platforma ma wyszukiwać ją na zdjęciach oraz w podpisach. Oprócz wprowadzonego jakiś czas temu filtru komentarzy w postach, teraz zastosowano go również w relacjach na żywo. Wszystko po to, by zapewnić jeszcze większe bezpieczeństwo użytkownikom. Ponadto w serwisie powstał nowy filtr, którego zadaniem jest promowanie życzliwości wśród użytkowników. Po jego wybraniu ekran wypełni się sercami i zostaniemy zachęceni do otagowania znajomych.

5.png

Źródło: instagram-press.com

Video czat rozrasta się

Oto jedna z tych nowości, która szczególnie przypadła nam do gustu. Teraz video rozmowy na Instagramie możecie prowadzić z paczką swoich znajomych, dzięki czemu szybko i łatwo będziecie mogli skontaktować się aż z pięcioma osobami. Aktualnie aż 6 osób jednocześnie może uczestniczyć w czacie. Testowaliśmy i polecamy!

YouTube Kids już w Polsce

Aplikacja od 25 października dostępna jest w naszym kraju. Miejsce to ma być przyjazne całym rodzinom. Dzieci będą mogły przeglądać kanały i playlisty w czterech bezpiecznych kategoriach: Programy, Muzyka, Odkrywaj i Ucz się. Duże ikony oraz funkcja wyszukiwania głosem ma sprawić, że YouTube Kids będzie przyjazne i łatwe w obsłudze nawet dla maluchów.

Ponadto liczne udogodnienia mają pomóc rodzicom kontrolować m.in. czas, który dzieci spędzają przed ekranem. Po jego przekroczeniu aplikacja zostanie zablokowana.

6.png

Źródło: proto.pl

Zakupy przez aplikację Snapchata

Dzięki połączeniu sił z Amazon i wykorzystaniu sztucznej inteligencji, po wrzucenia zdjęcia z produktem na Snapchata uzyskamy informację o cenie, dostępności oraz poznamy średnią opinii. Ma to przenieść zakupy na nowy, inny poziom. W tej chwili opcja ta jest testowana i dostępna jedynie w Stanach Zjednoczonych.

7.png

Źródło: mensis.pl

Karolina Foss

Absolwentka filologii polskiej o specjalności dziennikarstwo i public relations na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ninja w świecie mediów społecznościowych, interpunkcyjny detektyw, miłośniczka polskiej literatury o tematyce wojennej i okupacyjnej.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!