Bezpłatna konsultacja

Podsumowanie października 2017 w Social Media

Kategoria: Inne

Nie ma tygodnia, w którym nie pojawiłyby się zmiany i nowości w świecie mediów społecznościowych. Trzymamy rękę na pulsie, by każdego miesiąca donosić Wam o tych najistotniejszych. Sprawdźcie koniecznie, co nowego na Facebooku, Instagramie, Twitterze i Snapchacie!

Transparentność reklam

Już niedługo każdy będzie mógł zobaczyć reklamy, które tworzycie w obrębie Facebooka, Instagrama czy Messengera. Mark Zuckerberg chce, aby były one jasne i przejrzyste dla każdego użytkownika, dlatego pojawi się przy nich przycisk “zobacz reklamy” oraz “opłacone przez”, dzięki czemu zyskają oni szczegółowe dane dot. m.in. całkowitych wydatków, wszystkich reklam stworzonych i finansowanych z danego konta, a także informacje o odbiorcach. Oznacza to koniec z możliwością tworzenia dark postów. Opcja ta będzie widoczna głównie przy reklamach politycznych i od maja 2018 roku dostępna na całym świecie!

Kolejny etap walki z fake newsami

By ułatwić ocenę wiarygodności informacji pojawiających się na Facebooku, testowana jest nowa funkcja kryjąca się pod przyciskiem “i” pojawiającym się przy publikowanych wpisach. Dzięki niej zainteresowani mogą sprawdzić kim jest wydawca, zobaczyć linki do powiązanych artykułów na innych stronach oraz odtworzyć mapę udostępnień, która informowałaby o tym, gdzie najczęściej share’owany był wspomniany wpis.

facebook_przycisk-min-300x169.png

Nowości w Grupach

Jak donosiliśmy na naszym blogu na początku lipca, Zuckerberg chce, aby Facebook stał się portalem mikrospołeczności komunikujących się ze sobą właśnie w jego obrębie. Udoskonala zatem i rozszerza funkcję Grup, dając administratorom m.in. opcję tworzenia posta powitalnego z automatycznym tagowaniem nowych członków czy nadawania im specjalnych odznak, a także tymczasowe wyłączenie publikacji postów i komentarzy dla użytkowników.

Podzielony newsfeed

Przy tym newsie powiało grozą! W Boliwi, Gwatemali, Sri Lance, Kambodży, Serbii oraz Słowacji przeprowadzono testy podzielenia postów na dwie kategorie. Z głównego kanału aktualności wykluczono niesponsorowane posty stron, z kolei zaakcentowane zostały te reklamowane, pochodzące od rodziny i znajomych, a także wpisy z Grup. Wyniki testów okazały się bezlitosne - skończyło się to 60% spadkiem zasięgu organicznego oraz 4-krotnym spadkiem reakcji. Część z Was mogła już dostać na swoim koncie informację o automatycznej segregacji powiadomień. Wniosek jest prosty i brutalny - prowadzenia fan page’a bez wsparcia reklamowego mija się z celem. Choćbyście tworzyli najlepszy kontent świata, bez reklamy Wasze posty trafią tylko do znikomego procenta fanów.

23130639_1711301418911047_3076351390176298995_n-min-300x300.png

Wielki powrót ankiet

Idealny sposób na interakcje z fanami i poznanie ich opinii? Interaktywne ankiety, które ponownie goszczą na Facebooku. W nowej wersji możecie dać użytkownikom do wyboru 2 opcje odpowiedzi, dołączyć do nich zdjęcie lub GIF oraz ustawić czas trwania ankiety. Niestety, w chwili obecnej nie ma możliwości ich edycji czy promowania posta z ankietą. Niemniej jednak cieszą się one dużą popularnością i są świetnym uzupełnieniem publikowanych treści.

ANKIETY-min-300x186.png

Nowe oblicze Instagram Stories

Ankiety zadebiutowały także na Instagramie. Użytkownicy publikujący treści na Stories mogą teraz zadawać pytania swoim odbiorcom, na które mogą oni głosować wybierając 1 z 2 dostępnych wariantów odpowiedzi.

IMG_3603-min-169x300.png

Kolejnymi nowościami są funkcję stop-motion oraz superzoom. Pierwsza umożliwia utworzenie krótkiego video z “dramatycznym” efektem dźwiękowym, druga z kolei pozwala na wykonanie długiej serii zdjęć, które zostają zamienione w GIF.

Mogliście również zauważyć nowy, powiększony wygląd Stories w newsfeedzie z kafelkami z szybkim podglądem.

unnamed-6-min-300x281.jpg

Wspólne live'y

Od teraz tworząc transmisję na żywo macie również możliwość zaproszenia do niej swoich przyjaciół! Zobaczą ją followersi zarówno Waszego konta, jak i profilu Waszego znajomego. W przypadku takich relacji ekran zostaje podzielony na pół, w dowolnym momencie każde z Was może zrezygnować z live’a, a po jego zakończeniu udostępnić video w Stories.

instagram-relacje-2-min-300x175.jpg

Zniesiony limit na Twitterze

Zmiany dotarły także na ten portal społecznościowy. W planach jest zniesienie ograniczenia 140 znaków i podniesienie granicy do 280. Ma mieć to miejsce wszędzie, za wyjątkiem Korei, Japonii oraz Chin.

Ponadto testowane jest również nowe narzędzie do zapisywania postów, by użytkownicy Twittera mogli mieć tę samą możliwość, co fani Facebooka i Instagrama.

22195645_1679774102063779_735821367657755449_n-min-300x300.png

Olimpijskie zmagania obejrzycie na Snapchacie

To nie żart. Relację z zimowej olimpiady w Pjongczangu będą dostępne na Snapchacie! Eurosport łączy siły ze Snap Inc., co skutkować ma dostępem do oryginalnych materiałów w postaci snapów olimpijskich tworzonych przez specjalny zespół Snapchata oraz wyjątkowe relacje z igrzysk przygotowane przez Eurosport, a także starannie wyselekcjonowanie artykuły związene ze wspomnianym tematem, które pochodzić będą z różnych źródeł.

Chcecie więcej?

Jeżeli chcecie być na bieżąco z wszelkimi nowinkami z branży, to koniecznie obserwujcie nasz facebookowy profil, gdzie każdego dnia donosimy Wam m.in. o newsach ze świata Social Media.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!