Podsumowanie sierpnia 2019 w Social Media!

Zuzia Walkowska

Social media | 2019-09-02 | 6 min czytania

Podsumowanie sierpnia 2019 w Social Media!

Wrzesień to czas podsumowań wakacyjnych przygód. Ale nie samymi wakacjami żyje człowiek, prawda? Mróweczki social media nie próżnują! W sierpniu pojawiło się wiele nowych, ciekawych informacji dotyczących mediów społecznościowych. Jeśli jesteście ciekawi, jakie nowości zobaczycie teraz lub niebawem w swoich ulubionych aplikacjach i na najbardziej znanych platformach – rzućcie okiem na nasze najnowsze podsumowanie!

INSTAGRAM:

Możliwość planowania postów dzięki Creator Studio, nie tylko na Facebooku

Do tej pory, by zaplanować posty, konieczne było korzystanie z zewnętrznych aplikacji oraz narzędzi, najczęściej płatnych. Od teraz możliwe jest to bez ich pomocy, w dodatku zupełnie za darmo! Wystarczy zalogować się i na Facebooku z poziomu Creator Studio utworzyć nowy post na Instagrama lub materiał, który chcemy opublikować w IGTV. Niestety, nie ma jeszcze możliwości planowania relacji w Instagram Stories.

moJpC.jpeg

źródło: vidooly.com

Zbiórki charytatywne za pomocą Stories

Instagram zachęca nas do wspierania różnego rodzaju fundacji i organizacji pozarządowych, dzięki specjalnie utworzonej naklejce. Za pomocą platformy możemy wspierać wybrane organizacje i tworzyć 24-godzinne zbiórki, bez dodatkowych kosztów. Aby móc korzystać z funkcji, należy połączyć swoje profile z Facebooka i Instagrama, przełączyć konto na konto firmowe i skategoryzować je jako organizacja non-profit.

HLPH3.jpeg

źródło: later.com

Zmiana tła w selfie

Instagram coraz mocniej wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR). Nowa funkcja będzie nosić nazwę “Background”, czyli “Tło” oraz da możliwość wyboru i zmiany tła w selfie. Dzięki niej użytkownicy Instagrama będą mogli wybrać jedno ze zdjęć z rolki i ustawić je jako tło dla portretu wykonywanego z poziomu Stories. Testowana funkcja działa podobnie do tzw. greenscreenu, pozwalając na zastąpienie prawdziwego tła wybranym przez nas obrazem w rozszerzonej rzeczywistości.

Udostępnianie komentarzy na Instagramie

Czasami zdarza się tak, że bardzo chcecie pokazać komuś komentarz pod zdjęciem na Instagramie. Do tej pory, jedyne co mogliście zrobić, to udostępnić screenshota. Teraz będziecie mogli to zrobić dużo łatwiej: serwis testuje sposób udostępniania komentarzy za pośrednictwem Direct.

FyFZI.jpeg

źródło: @wongmjane twitter

FACEBOOK:

Nowe odznaki dla fanów stron na Facebooku

Odznaki liderów wśród użytkowników są już od dawna na facebookowych grupach. Jednak od niedawna pojawiły się także na profilach stron, w dodatku jest ich coraz więcej. Użytkownicy będą mogli teraz uzyskać tytuły związane z rocznicą obserwowania. Będzie można otrzymać nawet dwie odznaki równocześnie. Ponadto administratorzy uzyskają dodatkową opcję, m.in. możliwość skontaktowania się z wybraną grupą odbiorców, taką jak: najnowsi członkowie społeczności czy z tymi, którzy świętują rocznicę polubienia strony. Jeśli na przykład prowadzimy sklep internetowy, to możemy takich użytkowników w prosty sposób nagrodzić małym kodem rabatowym, dzięki zbiorczej wiadomości.

6OFoc.jpeg

źródło: socialmediatoday.com

Ciemny motyw zostanie wprowadzony nie tylko na messengera

Już od 5 miesięcy możemy cieszyć się ciemnym motywem na Messengera. Pojawiły się pierwsze doniesienia o tym, że przyszedł także czas na Facebooka w czarnej wersji. Najnowsza aktualizacja mobilnej aplikacji Facebooka zawiera w swoim kodzie źródłowym elementy jasno sugerujące, że już niedługo będziemy mogli korzystać z usługi bez mrużenia oczu po zmroku. Póki co objęta jest nim jedynie część kontrolek, a niektóre elementy strony są wręcz niewidoczne. Nie jest jasne, kiedy ów tryb będzie w pełni gotowy i dostępny dla zwykłych użytkowników. Sam właściciel usługi na razie nic oficjalnie nie komunikuje. Ciemny motyw interfejsu będzie jednak bardzo przydatny.

96SQf.jpeg

źródło: @wongmjane twitter

Wprowadzona zostanie zakładka z najnowszymi newsami – jej prowadzeniem mają zająć się profesjonalni dziennikarze

Dziennik „The New York Times”, opierając się na własnych źródłach, poinformował, iż Facebook chce zatrudnić zespół doświadczonych dziennikarzy, którzy byliby odpowiedzialni za prowadzenie nowej zakładki w serwisie, która dotyczyłaby najnowszych newsów. Wcześniej algorytmy odpowiadały za podobną sekcję, lecz znajdowało się tam wiele nieaktualnych wiadomości czy nawet fake newsów. Grupa specjalistów będzie wybierać i weryfikować najważniejsze newsy, które następnie będą pozycjonowane przez algorytmy Facebooka. Nowa zakładka ma pojawić się w portalu na okres próbny jeszcze w tym roku w październiku, lecz póki co jedynie w USA.

LINKEDIN:

LinkedIn wprowadził relację live oraz publikuje rady jak z niej korzystać

Platforma nie zostaje w tyle z nowościami i proponuje swoim użytkownikom relację na żywo. LinkedIn Live umożliwia osobom i organizacjom nadawanie treści wideo w sieci w czasie rzeczywistym. Aby zacząć, potrzebujemy jedynie kamery i dobrego mikrofonu. Serwis podpowiada, jak możemy promować nasze relacje: można to zrobić m.in. poprzez umieszczenie hashtagu #LinkedInLive.

auMO4.jpeg

źródło: linkedin.com

TWITTER:

Nowy format reklamowy: karuzela

Reklama karuzelowa znana jest nam przede wszystkim z Facebooka i Instagrama. Twitter wprowadza jednak nowe rozszerzenia dla obrazów w reklamach, teraz będziemy mogli używać karuzeli z dużymi zdjęciami i linkami. Przypomnijmy, że Twitter po raz pierwszy eksperymentował z formatem karuzeli w 2016 roku, wykorzystując opcję wielu tweetów, która tak naprawdę nigdy się nie przyjęła. Teraz nowy układ karuzeli promuje instalację aplikacji mobilnych, wygląda lepiej i zdecydowanie będzie wyróżniał się w strumieniu aktualności na platformie.

rZe6p.png

źródło: socialpress.pl

SNAPCHAT:

Aktualizacja Lens Studio, aby ułatwić tworzenie własnych doświadczeń AR

W 2019 roku Snapchat mocno postawił na rozszerzoną rzeczywistość i to się sprawdziło! Najnowsza aktualizacja aplikacji ma na celu ułatwić początkującym twórcom tworzenie własnych doświadczeń AR, a także zapewnia nowe narzędzia dla zaawansowanych twórców, w celu rozszerzenia ich funkcji Lens. Oprócz uproszczenia procesu tworzenia Obiektywu Snap dodał również 6 nowych szablonów AR i 14 nowych lokalizacji Landmarker, z którymi twórcy AR mogą eksperymentować, np. Bramę Indii.

SIJ5j.jpeg

źródło: forbes.com

Zuzia Walkowska

Młodszy Specjalista ds. Social Media, absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, studentka specjalności Nowe Media. Prywatnie detektyw kryzysów w mediach społecznościowych oraz miłośniczka podróży śladami seriali.

Wyślij do nas zapytanie, a my w ciągu doby przygotujemy plan specjalnie dla Ciebie!

Zamów bezpłatną wycenę!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!