Podsumowanie sierpnia 2020 w Social Media!

Social media | 6 min czytania

Podsumowanie sierpnia 2020 w Social Media!

Lato dobiegło końca. Zarówno w przyrodzie, jak i w świecie mediów społecznościowych nieustannie zachodzą zmiany. Zerknijcie co nowego pojawiło się w social mediach w sierpniu!

FACEBOOK:

Facebook i Centrum Edukatora

Aby wspomóc rodziców, uczniów i nauczycieli w powrocie do szkoły, Facebook stworzył przewodnik - Centrum Edukatora. Bezpłatny program alfabetyzacji cyfrowej oferuje materiały w postaci interaktywnych planów lekcji, ćwiczeń oraz filmów, które mają za zadanie ułatwić edukację zdalną lub częściowo zdalną. Dodatkowo Centrum Edukatora zapewnia opiekę psychologiczną wspomagającą walkę ze stresem spowodowanym nauczaniem online.

GfbvX.jpeg

źródło: https://socialpress.pl/

Facebook testuje posty sponsorowane w grupach tematycznych

Chcąc zwiększyć przejrzystość pochodzenia postów, Facebook zastosuje specjalne oznaczenia w grupach tematycznych. Będą one wskazywać posty sponsorowane. To nowa forma rozszerzająca powstałe wcześniej narzędzia dotyczące treści związanych z markami. Te nowe możliwości są szansą na zwiększenie przychodów dla administratorów grup oraz marek.

a7W3B.jpeg

źródło: https://socialpress.pl/

Facebook umożliwi kontakt z marką bez logowania się do Messengera

W celu poprawy komunikacji pomiędzy firmą a klientami, Facebook umożliwia kontakt bez konieczności logowania się do Messengera. Nowa aktualizacja wtyczki czatu pozwala na bezpośrednią konwersację za pomocą wyskakującego okna czatu. Każdy, kto odwiedzi stronę marki, będzie mógł skorzystać z tej funkcji. Jedynym ograniczeniem może okazać się konieczność pozostania w danej witrynie w momencie rozmowy, aby nie stracić połączenia z rozmówcą.

Ck2XA.jpeg

źródło: https://socialpress.pl/

Facebook w nowej odsłonie

Nowy wygląd serwisu został zaprezentowany po raz pierwszy w ubiegłym roku. Mimo, że nowy projekt był ustawieniem domyślnym, użytkownicy mogli powrócić do jego starszej wersji. Takiej możliwości już nie będzie. Nowy interfejs widocznie różni się od poprzedniego - jego współczesny i prosty design przypomina layout aplikacji mobilnej Facebooka. Co ciekawe - możliwe jest uruchomienie trybu ciemnego.

fJv1u.jpeg

źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/

Facebook ogłosił sierpień miesiącem pomocy czarnoskórym przedsiębiorcom

Facebook wprowadził Black Business August. Program przygotowany został z myślą o czarnoskórych przedsiębiorcach, którzy stanowią 37% wszystkich właścicieli firm w USA. Pomoc ta zapewniła serię darmowych, miesięcznych szkoleń z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej oraz programowania i prezentacji firmy. Działania pomogły wesprzeć także te firmy, które ucierpiały w związku z pandemią koronawirusa.

ILRJx.jpeg

źródło: https://socialpress.pl/

INSTAGRAM:

Komunikat uprzedzający przed udostępnieniem zdjęć lub relacji osoby, której konto jest prywatne

Serwis Instagram przedstawił nowość - komunikat pojawiający się, podczas gdy chcemy udostępnić materiał osoby, której konto jest prywatne. Informuje on o tym, że udostępniony post lub relacja będzie widoczna, tylko dla tych, którzy obserwują dany profil. Ten zabieg ma za zadanie zniechęcić użytkowników do tworzenia kont prywatnych w celu zdobycia jak największej liczby obserwujących.

7KAUp.jpeg

źródło: https://twitter.com/instagram

Nowe narzędzia sprzedaży na Instagramie

Wprowadzona została możliwość sprzedaży produktów za pośrednictwem usługi Instagram Live. Nowy kanał umożliwia klientom kupowanie produktów w czasie rzeczywistym, gdy są zainspirowani treściami wideo na żywo marki lub twórcy. Nowe układy prezentowania pojedynczych produktów lub grup produktów w sklepie oraz podgląd kolekcji w trybie Live zapewnią firmom większą kontrolę nad sprzedażą i tworzeniem marki. Za pomocą Commerce Manager firmy będą mogły z większą dokładnością zmierzyć wyniki swojej pracy.

YZZqu.jpeg

źródło: https://business.instagram.com/

Instagram zastępuje kody Nametag kodami QR

Aby pomóc użytkownikom łączyć się z ludźmi i firmami za pośrednictwem aplikacji, Instagram wprowadził nową formę szybkiego skanowania - kody QR. Dostępne do tej pory kody Nametag miały jedno, istotne ograniczenie - zeskanować je można było jedynie za pomocą aparatu na Instagramie. Kody QR są zdecydowanie bardziej uniwersalne i umożliwiają natychmiastowe połączenie się z profilem.

UUQpV.jpeg

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

Reklama na Instagramie teraz dostępna bez łączenia z kontem Facebook

Instagram wprowadza rozwiązania mające umożliwić reklamodawcom rozpoczęcie promocji treści w serwisie, bez konieczności łączenia konta z Facebookiem. To rozwiązanie może się okazać pomocne dla tych marek, które nie posiadają konta firmowego na Facebooku. Jednak bez stworzenia profilu na Facebooku, nie będzie można korzystać z narzędzi takich jak Menedżer reklam.

Q5leO.jpeg

źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/

Instagram wprowadza platformę Reels

Reels to nowa platforma, stworzona na podobieństwo aplikacji TikTok, która ma służyć do udostępniania krótkich, kreatywnych materiałów wideo. 15-sekundowe filmiki można wzbogacać efektami specjalnymi oraz muzyką. Gotowe materiały mogą zostać udostępnione publicznie na profilu, Stories, lub tylko wybranym osobom. Zapisane treści będzie można będzie zobaczyć w utworzonej zakładce Reels.

fL77G.jpeg

źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/

Udostępnianie sugerowanych postów

Po przetestowaniu różnych wariantów tej opcji, Instagram oficjalnie dodał nową listę sugerowanych postów na końcu głównego kanału. Po obejrzeniu wszystkich aktualizacji od osób i profili obserwowanych, w miejscu starszych postów, pojawią się propozycje materiałów, którymi możemy być zainteresowani.

nsHAp.jpeg

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

LINKEDIN:

Nowe zasady bezpieczeństwa w trakcie rozmów

Linkedin podjął walkę z nieprzyzwoitymi i niebezpiecznymi treściami pojawiającymi się na platformie. W tym celu wprowadził nowe zasady dotyczące bezpieczeństwa. Stworzony został algorytm umożliwiający wykrywanie nękających wiadomości. Od teraz, gdy serwis uzna przesłaną wiadomość jako niebezpieczną, prześle odpowiedni komunikat do odbiorcy, aby ten mógł podjąć odpowiednie kroki. Te działania pomogą w zmniejszeniu liczby przypadków nękania na platformie, a wszyscy członkowie LinkedIn poczują się bezpieczniej.

p2xOB.jpeg

źródło: https://www.socialmediatoday.com/

Chcesz zwiększyć swoją widoczność w social media?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!