Podsumowanie Social Media - Styczeń 2019

Social media | 4 min czytania

Podsumowanie Social Media - Styczeń 2019

Ten miesiąc pod względem nowości w Social Mediach zdecydowanie należał do Facebooka. Zapraszamy Was do lektury naszego podsumowania stycznia, z którego dowiecie się, jakie nowe funkcje pojawiły się na nim oraz na innych portalach społecznościowych!

Facebook

LOL

Facebook walczy o młodych użytkowników, których społeczność coraz częściej skupia się głównie wokół Instagrama i Youtube’a. W celu przyciągnięcia pokolenia Z testuje nową zakładkę o nazwie “LOL”, która daje możliwość przeglądania humorystycznych treści na portalu, takich jak memy i gify.

image7.png

źródło: https://antyweb.pl/facebook-lol/

Community Actions

Community Actions na Facebooku będzie pełnić funkcję podobną do tzw. petycji online. Dzięki niej użytkownicy będą mogli wyrazić swoje wsparcie i/lub zaangażowanie dotyczące konkretnych akcji lub postulatów społecznych. Funkcja jest obecnie dostępna tylko dla użytkowników serwisu ze Stanów Zjednoczonych.

image6.png

źródło: www.komputerswiat.pl

Zintegrowanie aplikacji

Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp - co łączy te aplikacje? Oczywiście wszystkie należą do spółki Facebooka. W związku z tym planowana jest ich integracja, która miałaby między innymi polegać na swobodnym wysyłaniu wiadomości pomiędzy tymi aplikacjami.

Walka z fake newsami

Nowa polityka Facebooka zakłada realną walkę z fake newsami. W związku z tym przy artykułach udostępnianych w serwisie będzie znajdować się ikonka “i”, która będzie zawierać najważniejsze informacje o autorze artykułu oraz kontekście opisywanych w nim zdarzeń.

image2.png

źródło: https://www.theverge.com/

Udostępnianie wydarzeń w Stories

Ciekawą funkcją wydaje się również udostępnianie wydarzeń w Stories. Poza dzieleniem się na bieżąco ze znajomymi ciekawymi eventami, będzie także istniała możliwość zaznaczenia w Stories, czy jest się danym wydarzeniem zainteresowanym.

Ocenianie reklamodawców

Reklamodawcy powinni zwrócić uwagę na jakość reklam, które wrzucają - Facebook testuje funkcję, dzięki której użytkownicy będą mieli możliwość oceniania materiałów promocyjnych. Ma to na celu wyeliminowanie w przyszłości reklam o niskiej jakości.

image5.png

źródło: emarketing.pl

Przyciski CTA w Stories

Nowością są również przyciski CTA w Stories. Dzięki nim prosto z relacji będzie można przejść, np. do zakupu produktu lub sprawdzenia informacji na temat produktu.

Inspiracje

Ostatnią funkcją, która ma być w najbliższym czasie udostępniona użytkownikom, są Inspiracje. Będzie to zakładka, w której między innymi będzie można oglądać ciekawe materiały wideo dotyczące kwestii związanych z biznesem.

image1.png

źródło: www.nowymarketing.pl

Instagram

Netflixowe Stories

Chwaliliście się na Instagramie czego słuchacie przez Spotify? Jeśli macie Iphone’y, to od stycznia możecie pokazać znajomym, co oglądacie na Netflixie! Aplikacja Netflixa sama wygeneruje grafikę, którą bez problemu będziecie mogli edytować w Stories.

image8.png

źródło: www.dailydot.com

Linki w Stories

Dobra wiadomość dla sklepów internetowych - od stycznia możecie dodawać w Stories linki prowadzące bezpośrednio do Waszych sklepów.  

Publikacja na kilku kontach w tym samym czasie

Jeśli macie kilka kont na Instagramie, na których udostępniacie podobne treści, od stycznia nie będziecie musieli wciąż przełączać się na inne konta - będziecie mogli udostępnić je z poziomu jednego z Waszych kont.

image4.jpg

Stories we wszystkich aplikacjach

Żadnych granic! Dzięki funkcji “Udostępnij link do całej relacji” od stycznia podzielicie się swoimi Stories nie tylko z innymi użytkownikami Instagrama, ale Wasz materiał będą mogły zobaczyć również osoby korzystające z innych kanałów.

Snapchat

Zmiany w czasie wyświetlania Stories

Snapchat bierze przykład z Instagrama i wprowadza możliwość przypięcia relacji na stałe do profilu. Do tej pory tymczasowo wyświetlane wideo było znakiem rozpoznawczym aplikacji, czy to pierwsza oznaka wielkich zmian?

Linkedin

Targetowanie reklam

Linkedin testuje nowe opcje targetowania reklam. Płatne treści będzie można kierować do bardziej sprecyzowanej grupy odbiorców, o określonym doświadczeniu zawodowym i zainteresowaniach.

Nowe opcje dla stron firmowych

Dzięki nowym funkcjom pracodawcy będą dostawali powiadomienia, gdy ktoś będzie zainteresowany wstawioną przez nich ofertą. Z kolei użytkownicy zostaną powiadomieni o wstawieniu ogłoszenia przez interesującego ich pracodawcę, a także będą mieli możliwość podejrzenia profili pracowników firmy, a także zobaczenia funduszy i inwestycji firmy.

Tik Tok

Warto obserwować rozwój tej coraz bardziej popularnej aplikacji - na chwilę obecną są już prowadzone pierwsze testy płatnych materiałów pomiędzy filmami. Czekamy z niecierpliwością, jakie będą ich rezultaty!

image3.jpg

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157