Ten miesiąc pod względem nowości w Social Mediach zdecydowanie należał do Facebooka. Zapraszamy Was do lektury naszego podsumowania stycznia, z którego dowiecie się, jakie nowe funkcje pojawiły się na nim oraz na innych portalach społecznościowych!
LOL
Facebook walczy o młodych użytkowników, których społeczność coraz częściej skupia się głównie wokół Instagrama i Youtube’a. W celu przyciągnięcia pokolenia Z testuje nową zakładkę o nazwie “LOL”, która daje możliwość przeglądania humorystycznych treści na portalu, takich jak memy i gify.
źródło: https://antyweb.pl/facebook-lol/
Community Actions
Community Actions na Facebooku będzie pełnić funkcję podobną do tzw. petycji online. Dzięki niej użytkownicy będą mogli wyrazić swoje wsparcie i/lub zaangażowanie dotyczące konkretnych akcji lub postulatów społecznych. Funkcja jest obecnie dostępna tylko dla użytkowników serwisu ze Stanów Zjednoczonych.
źródło: www.komputerswiat.pl
Zintegrowanie aplikacji
Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp - co łączy te aplikacje? Oczywiście wszystkie należą do spółki Facebooka. W związku z tym planowana jest ich integracja, która miałaby między innymi polegać na swobodnym wysyłaniu wiadomości pomiędzy tymi aplikacjami.
Walka z fake newsami
Nowa polityka Facebooka zakłada realną walkę z fake newsami. W związku z tym przy artykułach udostępnianych w serwisie będzie znajdować się ikonka “i”, która będzie zawierać najważniejsze informacje o autorze artykułu oraz kontekście opisywanych w nim zdarzeń.
źródło: https://www.theverge.com/
Udostępnianie wydarzeń w Stories
Ciekawą funkcją wydaje się również udostępnianie wydarzeń w Stories. Poza dzieleniem się na bieżąco ze znajomymi ciekawymi eventami, będzie także istniała możliwość zaznaczenia w Stories, czy jest się danym wydarzeniem zainteresowanym.
Ocenianie reklamodawców
Reklamodawcy powinni zwrócić uwagę na jakość reklam, które wrzucają - Facebook testuje funkcję, dzięki której użytkownicy będą mieli możliwość oceniania materiałów promocyjnych. Ma to na celu wyeliminowanie w przyszłości reklam o niskiej jakości.
źródło: emarketing.pl
Przyciski CTA w Stories
Nowością są również przyciski CTA w Stories. Dzięki nim prosto z relacji będzie można przejść, np. do zakupu produktu lub sprawdzenia informacji na temat produktu.
Inspiracje
Ostatnią funkcją, która ma być w najbliższym czasie udostępniona użytkownikom, są Inspiracje. Będzie to zakładka, w której między innymi będzie można oglądać ciekawe materiały wideo dotyczące kwestii związanych z biznesem.
źródło: www.nowymarketing.pl
Netflixowe Stories
Chwaliliście się na Instagramie czego słuchacie przez Spotify? Jeśli macie Iphone’y, to od stycznia możecie pokazać znajomym, co oglądacie na Netflixie! Aplikacja Netflixa sama wygeneruje grafikę, którą bez problemu będziecie mogli edytować w Stories.
źródło: www.dailydot.com
Linki w Stories
Dobra wiadomość dla sklepów internetowych - od stycznia możecie dodawać w Stories linki prowadzące bezpośrednio do Waszych sklepów.
Publikacja na kilku kontach w tym samym czasie
Jeśli macie kilka kont na Instagramie, na których udostępniacie podobne treści, od stycznia nie będziecie musieli wciąż przełączać się na inne konta - będziecie mogli udostępnić je z poziomu jednego z Waszych kont.
Stories we wszystkich aplikacjach
Żadnych granic! Dzięki funkcji “Udostępnij link do całej relacji” od stycznia podzielicie się swoimi Stories nie tylko z innymi użytkownikami Instagrama, ale Wasz materiał będą mogły zobaczyć również osoby korzystające z innych kanałów.
Snapchat
Zmiany w czasie wyświetlania Stories
Snapchat bierze przykład z Instagrama i wprowadza możliwość przypięcia relacji na stałe do profilu. Do tej pory tymczasowo wyświetlane wideo było znakiem rozpoznawczym aplikacji, czy to pierwsza oznaka wielkich zmian?
Targetowanie reklam
Linkedin testuje nowe opcje targetowania reklam. Płatne treści będzie można kierować do bardziej sprecyzowanej grupy odbiorców, o określonym doświadczeniu zawodowym i zainteresowaniach.
Nowe opcje dla stron firmowych
Dzięki nowym funkcjom pracodawcy będą dostawali powiadomienia, gdy ktoś będzie zainteresowany wstawioną przez nich ofertą. Z kolei użytkownicy zostaną powiadomieni o wstawieniu ogłoszenia przez interesującego ich pracodawcę, a także będą mieli możliwość podejrzenia profili pracowników firmy, a także zobaczenia funduszy i inwestycji firmy.
Tik Tok
Warto obserwować rozwój tej coraz bardziej popularnej aplikacji - na chwilę obecną są już prowadzone pierwsze testy płatnych materiałów pomiędzy filmami. Czekamy z niecierpliwością, jakie będą ich rezultaty!