Początek nowego roku to czas zmian, których nie zabrakło w dynamicznym świecie Social Media! Mimo, że czasem ciężko za nimi nadążyć, to obserwując nasz blog, zawsze będziecie na bieżąco. Ponownie zebraliśmy dla Was najważniejsze aktualizacje społecznościowych platform, o których warto wiedzieć.
“Dzisiaj w...”
Nowa zakładka “Today in…” to obecnie testowa funkcja w aplikacji mobilnej, dostępna na obszarze kilku miast USA. Klikając w tę nową zakładkę, Facebook zaprezentuje Wam posty, które cieszą się największym zainteresowaniem w mieście, gdzie obecnie się znajdujecie. Wydarzenia kulturalne, gorące oferty w lokalnych sklepach i restauracjach, a także najciekawsze informacje oraz zdjęcia z trwającego właśnie dnia w Waszym mieście, to tylko kilka z typów postów, możliwych do odnalezienia w tym miejscu. Zdecydowanie czekamy na rozwój sytuacji i szybkie pojawienie się “Dzisiaj w Poznaniu”!
Facebook Stories w przeglądarce
Nieustanne promowanie Stories wciąż trwa, a co za tym idzie, dostęp do nich od stycznia uzyskacie również z przeglądarki www. Panel został umieszczony w prawym górnym rogu tablicy aktualności i nie jest to jego docelowe miejsce! Mark Zuckerberg razem ze swoimi pracownikami rozważają przeniesienie go do samego centrum, a dokładniej nad miejsce, z którego obecnie dodajecie nowe posty na swój prywatny profil.
Pieniądze z live streama
Instagram z miesiąca na miesiąc zdobywa coraz większą przewagę nad Snapchatem, zatem Facebook powoli obiera kurs na kolejnego konkurenta, czyli Twitch.tv ! Dostępne już od pewnego czasu streamowanie to za mało, zatem w styczniu pojawiła się nowość, czyli opcja pozwalająca na zbieranie datków podczas transmisji live.
Tylko tekst oraz gify w Stories
Użytkownicy Stories dostają coraz więcej możliwości, aby wyrazić siebie, a przy okazji przykuć wzrok oglądających. Styczeń przyniósł dwie nowości, czyli możliwość dodawania GIFów oraz udostępnienia tekstu na statycznym obrazie.
Koniec zrzutów ekranu w Stories
Jeśli bez skrępowania wykonujecie screenshoty, przeglądając Stories swoich znajomych, to mamy złą informację. Od stycznia autor zostanie o tym poinformowany!
Formaty zdjęć oraz filmów — bez ograniczeń
Tę zmianę warto dobrze zapamiętać, jeśli wymóg odpowiedniego wymiaru zdjęć oraz filmów na Instagramie przyprawiał Was o ból głowy. Koniec ze zmniejszaniem lub przycinaniem, aby uchwycić to, co dla Was ważne. Od stycznia możecie dodawać materiały o dowolnym rozmiarze.
Snapchat
Automatyczne deep linki
Przygotowanie reklam na Snapchacie stało się w styczniu nieco prostsze. Po aktualizacji Menadżera Reklam wystarczy tylko dodać link, który będzie prowadzić do Waszego pieczołowicie przygotowanego materiału, a w podsumowaniu kampanii zobaczycie wiele przydatnych informacji i to bez edytowania linku w Google.
Snapy również poza Snapchatem
Od stycznia możecie dzielić się snapami poza aplikacją! Kliknięcie w tego typu materiał nie zaoferuje Wam jednak nic więcej, niż możliwość sprawdzenia zdjęcia lub filmiku oraz wciśnięcia przycisku zachęcającego do pobrania Snapchata.
Lepszy podgląd obrazów
Dodanie dobrego i przykuwającego wzrok zdjęcia do tweeta było do tej pory nie tak łatwym zadaniem. Automatycznie wybierany podgląd często prezentował część grafiki, na której niekoniecznie nam zależało. Styczniowa zmiana naprawia ten problem, a wszystko dzięki technologii sieci neuronowych - teraz to one dbają, aby podgląd prezentował interesującą część zdjęcia.
Aktualizacji grup
Facebook to nie jedyny portal, który oferuje możliwość stworzenia grupy lub dołączenia do już istniejącej. LinkedIn oferował taką możliwość już od dawna, a ponieważ zainteresowanie nimi wciąż rośnie, to platforma postanowiła nieco je unowocześnić. Oznaczanie osób, dodawanie wideo, powiadomienia oraz generowania linków do konkretnej grupy, to kilka zmian wprowadzonych w styczniu.
Podsumowanie
Social Media pod żadnym pozorem nie zwalniają w nowym roku! Wiele z powyższych zmian można było łatwo przeoczyć, dlatego zachęcamy Was do obserwowania naszego bloga, aby być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami. Jeśli jednak brak Wam czasu na stałe adaptowanie swojej komunikacji do nowości, to skontaktujcie się z nami i dowiedzcie się o możliwościach współpracy właśnie na tym polu. Dziesiątki firm, sklepów internetowych oraz marek zaufało nam i nic nie stoi na przeszkodzie, aby dołączył do nich Wasz biznes.
źródła: socialmediatoday.com, marketingland.com, gadgets360cdn.com