Bezpłatna konsultacja

Podsumowanie stycznia 2020 w social media

Kategoria: Inne

Przed Wami kolejne zestawienie nowości ze świata mediów społecznościowych. Koniecznie sprawdźcie, co nowego przyniósł styczeń!

INSTAGRAM:

“Mapy” - nowa naklejka nad którą pracuje Instagram

Naklejka da Ci możliwość oznaczenia co, kiedy i gdzie robisz w danej chwili. Najważniejsze jest to, że odbiorcy nie będą mogli przybliżyć mapy, która będzie widniała niedaleko zdjęcia i dokładnie zlokalizować Twojej obecności. Mapa będzie się pojawiała na Twoim stories, podobnie jak inne, dobrze Ci znane naklejki.

KI04H.png

źródło: socialpress

Ikona IGTV zniknęła z Instagrama

IGTV to Instagramowa telewizja, która miała być jednym z największych konkurentów serwisu YouTube. Instagram wprowadził nawet osobną aplikację, do której można przejść z poziomu serwisu społecznościowego. Teraz ikonka IGTV zniknęła, wszystko wskazuje na to, że nie pojawi się ponownie. Dlaczego? Działanie to było podyktowane małą popularnością aplikacji IGTV. Statystyki pokazują, że w czerwcu 2018 roku pobrało ją 1,1 miliona użytkowników, w tym samym czasie TikToka ściągnęło 80,5 miliona osób. Telewizja Instagrama okazała się niedochodowa, a TikTok stał się dla niej poważną konkurencją.

JkKA6.jpeg

źródło: socialpress

Boomernag ma nowe kreatywne zwroty

Instagram zaktualizował funkcję boomerangu o trzy nowe efekty - Slowmon, Echo i Duo. Slowmon spowalnia wideo do połowy swojej pierwotnej prędkości. Echo tworzy wrażenie wibracji, natomiast Duo przyspiesza wideo, powodując efekt rozproszenia. Aktualizacja daje nam również możliwość skrócenia długości boomerangu, a to za pomocą nowego narzędzia. Tak przygotowane filmiki można udostępniać jako historię na Instagramie.

zdEl4.png

źródło: twitter @instagram

DM w wersji internetowej

Obecnie Instagram testuje bezpośrednie wiadomości z komputerów stacjonarnych, aby można było odpowiadać na nie z dowolnego miejsca i urządzenia. Bezpośrednie przesyłanie wiadomości będzie wyglądało tak samo w przeglądarce, jak na urządzeniach mobilnych. Dzięki tej funkcji można tworzyć nowe grupy albo rozpocząć rozmowę na ekranie DM lub na stronie profilu - dwukrotne stuknięcie pozwoli polubić wiadomość, możesz udostępniać zdjęcia z pulpitu, a także zobaczyć całkowitą liczbę nieprzeczytanych wiadomości. Włączenie powiadomienia, dla witryny Instagrama spowoduje, że będą wyświetlały się one na Twoim pulpicie.

XPrg8.png

źródło: digitalinformationworld.com

Nowy sposób wyszukiwania i udostępniania historii

Instagram dodał nową opcję “Stories @ wzmianka”, która wyróżnia wszystkie historie wspominające Twój profil. Nowa funkcja pojawia się jako symbol @ w opcjach trybu tworzenia. Co więcej, na górze ekranu widnieje napis “Zobacz wszystkie 3” oznaczający liczbę stories Twojego profilu w danym momencie. Po dotknięciu tego przycisku nastąpi wyświetlenie miniatur historii, które wspominają Twój profil. Możesz wybrać dowolną z wymienionych ramek i ponownie udostępnić ją na własnym kanale. Opcja ta dostępna jest dla użytkowników Instagrama posiadających konto firmowe - jednak nie jest jasne, jak szeroko została udostępniona.

VUdhM.png

źródło: socialmediatoday.com

FACEBOOK:

Ciemny motyw Facebooka na Androida prawie gotowy

Facebookowa droga ku ciemnym motywom trwa w najlepsze. Można odnieść wrażenie, że ta niekończąca przygoda trwa zdecydowanie zbyt długo. Testy rozpoczęły się na niewielkiej grupie wybrańców, po dopracowaniu szczegółów - nastąpiło udostępnienie kolejnym użytkownikom. Facebook zaliczył już bezpośrednią implementację w wersji beta, została ona udostępniona szerszemu gronu.

xWpDV.png

źródło: antyweb.pl

Facebook poinformuje Cię jakie dane przekazuje aplikacjom zewnętrznym

Wybierając opcję: „Zaloguj się kontem Facebook”, serwis ten przesyła konkretnej witrynie nasze dane.

OVQJ2.png

Serwis społecznościowy wyszedł naprzeciw oczekiwaniom użytkowników. Od teraz podczas logowania na inne serwisy, blogi, czy aplikacje pokaże się taki komunikat:

Oh2ju.png

Od teraz będziemy wiedzieć jakie informacje o nas, Facebook przekazuje innym witrynom. Takie działanie ma wpłynąć na kontrolę nad naszymi danymi. Czy rzeczywiście coś zmieni się w tej kwestii, a nasze dane będą bezpieczniejsze? Tego dowiemy się w przyszłości.

źródło: socialpress.pl

Face ID

Facebook testuje blokadę aplikacji “Face ID” dla Messengera. Po włączeniu tej funkcji konieczne będzie użycie identyfikatora do odblokowania aplikacji Messenger. Będzie można odpowiadać na wiadomości za pośrednictwem powiadomień lub odpowiadać na połączenia przychodzące bez odblokowania aplikacji. Do blokady dojdzie: natychmiast po opuszczeniu aplikacji, po minucie, 15 minutach lub godzinie.

apJTG.png

źródło: digitalinformationworld.com

Kontrola nad reklamami

Facebook wprowadził kilka istotnych zmian. Od teraz możesz kontrolować, czy chcesz znajdować się na liście, na którą byłyby kierowane określone reklamy. Facebook zapewnia reklamodawcom usługę, w ramach której mogą oni spersonalizować swoich odbiorców, tak aby reklamy docierały do osób, które częściej na nie reagują. Teraz masz możliwość usunięcia się z takiej listy, co da Ci większą kontrolę nad tym, jakie dane zostają wykorzystywane. Dodatkowo będziesz wiedział, którzy reklamodawcy mają dostęp do Twoich danych, a także zobaczysz brokera informacji, czy agencję marketingową, która pozyskała dane.

3zGpl.png

źródło: digitalinformationworld.com

Lepszy przegląd treści i ustawień

Facebook wprowadził nową kartę „Historia zarządzania stroną”, która pokazuje raporty z działań podjętych na stronie. Karta zawiera wszelkie informacje na temat ról strony, danych kontaktowych, czy wszelkich ustawień. Według Facebooka karta pozwala zobaczyć, jakie kroki podjęli administratorzy i redaktorzy.

pe2SS.png

źródło: digitalinformationworld.com

Ignorowanie wiadomości dla użytkowników Desktop Beta

Facebook zaktualizował aplikację Desktop Messenger (Beta). Teraz w łatwy sposób możesz zignorować czat w Messengerze, po prostu klikając w funkcję “ignoruj wiadomość”. Dodatkowo Messenger wyposażony został w odnowiony ekran powitalny wraz z aktualizacjami do wysyłania klipów wideo oraz dokumentów. Na dużą pochwałę zasługuje tryb pełnoekranowy, aktualizacje emotikonów i tryb ciemny.

GweXg.png

źródło: digitalinformationworld.com

LINKEDIN

Narzędzie do “wywiadów”

LinkedIn postanowił udostępnić specjalną sekcję zawierającą wszystkie pytania, na które powinieneś znać odpowiedź na rozmowie kwalifikacyjnej. Użytkownicy znajdą tam pytania dotyczące np. zarządzania relacjami, zarządzania kontem, czy rozwoju sprzedaży. Nowe narzędzie pomoże przygotować się użytkownikom do rozmów o pracę, a także zbuduje ich pewność siebie.

yyAZy.png

źródło: digitalinformationworld.com

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!