Bezpłatna konsultacja

Podsumowanie lutego w Social Media!

Kategoria: Inne

Przed Wami zestawienie nowości i ciekawostek ze świata Social Media, o których było głośno w minionym miesiącu.

Facebook nadal rośnie w siłę

Mimo skandali z wyciekiem danych, o których słyszał cały świat, wszystko wskazuje na to, że Mark Zuckerberg i jego platforma odradzają się jak Feniks z popiołów. Co prawda, wzrost spółki jest znacznie wolniejszy niż w czasach przed kryzysem, ale mimo to liczby aktywnych osób (dziennie i miesięcznie) zwiększyły się w każdym regionie! W całej Europie codziennie z Facebooka korzystają 282 miliony ludzi. Miesięcznie zaś jest to liczba 381 milionów użytkowników.

W górę pnie się również wykres dot. reklam. Za miniony rok  serwis uzyskał 55,8 mld dol. przychodu (co dało aż 38 proc. więcej niż w roku 2017).

1.png

źródło: investor.fb.com

Showcase - nowy program dla reklamodawców

Możliwości reklamowe na Facebooku systematycznie się zwiększają. Showcase ma oferować 3 nowe sposoby na promocję wideo:

  • In-Stream Reserve - reklamy w trakcie najbardziej popularnych i najchętniej oglądanych wideo. Wykupienie miejsca na reklamę ma się tu odbywać z wyprzedzeniem.
  • In-Stream Reserve Categories - czyli promocja, która będzie umożliwiała reklamodawcom dotarcie do odbiorców kontekście preferowanych treści: moda/uroda, sport, żywność, rozrywka, wiadomości.
  • Sponsoring - będzie pozwalał reklamodawcom na bycie wyłącznym sponsorem programu dla widzów z USA i daje możliwość reklamowania się w konkretnych programach.

Na razie Showcase ma być możliwy tylko w Stanach Zjednoczonych. Czy trafi wkrótce do Europy? Czas pokaże.

Rozbudowana funkcja “Dlaczego to widzę”

Przed nami jeszcze większa przejrzystość reklam. Wspomniana funkcja ma przekazywać nam informację na temat tego, w jaki sposób reklamodawcy wykorzystują nasze dane - kiedy i przez kogo zostały one przesłane. Chodzi tu o numer telefonu czy adres e-mail wykorzystywany do niestandardowego wykorzystania reklam.

Nowe opcje dla administratorów Grup

Niemal każdego miesiąca docierają do nas informacje o nowych narzędziach czy funkcjach, które pojawiają się w facebookowych Grupach. To dowód na to, że serwis kładzie mocny nacisk na ich rozwój i pokłada wielkie nadzieje na tworzenie w jego obrębie silnych, zaangażowanych społeczności.

Teraz posty mają być jeszcze bardziej przejrzyste, dzięki opcji formatowaniu tekstu i możliwości podkreślenia czy pogrubienia ważnych informacji.

2.jpg

Źródło: xurl.pl

Ponadto płatne subskrypcje, czyli dostępy do wybranych, ekskluzywnych treści, mają stać się powszechne.

Oprócz tego administratorzy zyskali 3 nowe funkcje:

  • łatwiejsze informowanie członków Grup o naruszaniu przez nich zasad obowiązujących w obrębie danej Grupy,
  • możliwość wyszukania aktywności użytkowników po zakresie dat,
  • wyszukiwanie podań o przystąpienie do grupy po danych osobowych.
  • 3.jpg

Źródło:xurl.pl

Platforma Watch w kolaboracji z NBA

Facebook odnowił umowę z koszykarską ligą NBA. Teraz skróty meczów będzie można obejrzeć także w serwisie w sekcji Watch. Ponadto użytkownicy będą także mieli możliwość bycia widzami interaktywnego programu, który będzie podsumowywał wydarzenia koszykarskie.

Istnieje czarna lista Facebooka?

Według doniesień CNBC, portal Marka Zuckerberga posiada swoją “czarną listę”, która służy do śledzenia użytkowników, którzy się na niej znajdą. Mają to być osoby, które stanowią niebezpieczeństwo dla światowego giganta i w związku z tym powinny pozostać pod obserwacją. Co ciekawe, CNBC wysuwa tezę, iż owa lista ma istnieć od 2008 roku i jest aktualizowana raz na tydzień.

Dotacje na Instagramie

Donation, bo taką nazwę nosi nowa naklejka, ma umożliwić użytkownikom na Instagram Stories wspieranie organizacji non-profit za pomocą jednego kliknięcia. W chwili obecnej opcję korzystanie z niej udostępniono tylko wąskiemu gronu odbiorców. Nie wiadomo jeszcze, czy będzie ona stałym elementem instagramowych Stories oraz czy korzystać z niej będą mogli użytkownicy na całym świecie.

4.jpg

Źródło: @wongmjane

Quiz - testy nowej naklejki

Tweet jaki pojawił się na profilu Jane Manchun Wong wskazuje na to, iż Instagram testuje kolejną nową funkcję w Stories, jaką ma być quiz. Polegać na on na zadaniu przez użytkownika pytania i zasugerowaniu 2 odpowiedzi. Po wyboru jednej z nich, osoby biorące udział w zabawie miałyby otrzymywać informację, która z nich była poprawa.

5.jpg

Źródło: @wongmjane

IGTV

Korzystaliście ze specjalnej zakładki na Instagramie, które dedykowana została filmom? Teraz nie będziecie musieli klikać w nią, by przejść do świata IGTV. Wszystko dlatego, że publikowane tam wideo ma być wyświetlane w głównym feedzie.

Odpowiedzi wysyłane z poziomu przeglądarki

Kolejną nowością będąca w fazie testów, nad którą pracują twórcy Instagrama jest możliwość wysyłania wiadomości prywatnych także z poziomu przeglądarki. Funkcja nie została udostępniona publicznie, ale zdaje się, że gdyby tylko została wprowadzona na stałe, ucieszyłaby wielu użytkowników serwisu.

LinkedIn z relacjami live

Relacjonowanie na żywo stopniowo umożliwiane jest na kolejnych platformach społecznościowych. Nie dziwi zatem, że do wprowadzenia tej opcji przymierza się także LinkedIn. Ma ona umożliwić użytkownikom dzielenie się relacjami z konferencji czy prowadzenie dyskusji.

Początkowo opcja ta ma być możliwa tylko dla wybranych użytkowników w USA.

6.png

Źródło: xurl.pl

Company Pages na LinkedIn z poziomu mobile’a

Serwis wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkownikom. Teraz zarządzanie stronami firmowymi na LinkedIn będzie możliwe także z poziomu aplikacji mobilnej. To zdecydowanie jeden z najbardziej wyczekiwanych udogodnień na tej platformie!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!