Przed Wami kolejne zestawienie nowości ze świata mediów społecznościowych. Koniecznie sprawdźcie, co nowego przyniósł wrzesień! Gdy po przeczytaniu tekstu dojdziecie jednak do wniosku, że potrzebujecie pomocy w prowadzeniu kanałów w social media - jesteśmy do Waszej dyspozycji. :) Tymczasem zapraszamy do lektury!
Instagram:
Instagramowe Stories widoczne na Facebooku.
Działanie polegać będzie na umieszczaniu Stories z Instagrama bezpośrednio na Facebooku. Użytkownicy mający połączone konta w obu aplikacjach zaczęli dostrzegać Instastories w swoich relacja na Facebooku. Co ważne, Facebook twierdzi, że osoby, które nie obserwują danego użytkownika na Instagramie nie będą mogły zobaczyć jego instagramowej relacji. Historie z Instagrama na Facebooku będą odznaczały się różowo-pomarańczowym kółkiem charakterystycznym dla tej aplikacji. Użytkownicy zobaczą wszystkie wyświetlenia swoich Stories oraz odpowiedzi na nie tylko na Instagramie.
źródło: socialpress
Rights Manager - wyszukiwarka skradzionych zdjęć z Instagrama i Facebooka
Rights Manager jest formą pomocy dla użytkowników, aby wykryć kradzież bądź naruszenie zdjęć. Narzędzie będzie raportować działania związane z naruszeniami praw autorskich. Pozwoli nam również wybrać rodzaj “kary”, oznacza to, że do nas należała będzie decyzja, czy dany profil zostanie zablokowany, czy usunięty. Wystarczy dodać utworzone przez siebie treści, które chcemy objąć ochroną, a następnie wybrać konkretny region, czy też cały świat.
źródło: socialpress
Nowa wersja ekranu głównego
Instagram testuje różne wersje ekranu głównego. Już wkrótce zobaczymy kartę klipów i sklepu w jednym z tych układów. Aktualizacja w pewnym stopniu pokazuje, w jaki sposób użytkownicy korzystają z aplikacji.
źródło: twitter @instagram
Automatyczne napisy na IGTV.
Początkowo napisy będą dostępne w 16 językach. W miarę rozszerzania się działalności i zainteresowania, funkcja ta będzie udostępniona na kolejne kraje.
źródło: twitter @instagram
Aktualizacja nagrywania
Instagram pozwoli teraz użytkownikom na tworzenie Reels trwającego do 30 sekund, co zapewni większą swobodę w tworzeniu.
Opcja ta zapewni użytkownikom TikTok możliwość przeznaczenia ich dłuższych klipów TikTok na Rolkę. Twórcy Reels będą teraz mogli przedłużyć licznik czasu o 10 sekund podczas nagrywania swoich klipów.
Instagram chce również ulepszyć swoje narzędzia do edycji, a to za sprawą poprawionym opcjom przycinania i usuwania.
źródło: socialmediatoday.com
Powraca Instagram Lite
Facebook ponownie uruchomił Instagram Lite po 4 miesiącach przerwy. Głównym zadaniem Lite jest umożliwienie ludziom korzystania z funkcji Instagrama bez martwienia się o ich urządzenie bądź jakość sieci. Przed zamknięciem Lite był znany na rynkach takich jak Afryka, Azja Południowa i Ameryka Łacińska.
źródło: digitalinformationworld.com
Nowa sekcja - "Często zadawane pytania"
Instagram prawdopodobnie wprowadzi nową funkcję dla kont biznesowych. Obecnie pracuje nad udostępnieniem sekcji “Często zadawane pytania” dla kont firmowych. Obejmuje ona prawie wszystko, co jest związane z witryną, produktami lub usługami, które są sprzedawane. Wielu klientów wysyła wiadomości prywatne na konta biznesowe ze swoimi pytaniami dotyczącymi różnych produktów sprzedawanych na tych stronach. Często moderatorzy kont nie są wystarczająco wydajni, aby szybko odpowiedzieć na zapytanie, co może spowodować, że stracą oni potencjalnych klientów.
źródło: digitalinformationworld.com
Facebook:
Facebook Business Suite
Jest to nowe rozwiązanie, które ułatwia zarządzanie wszystkimi produktami Facebooka (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger). Narzędzie pozwala na: - oszczędność czasu - umożliwia publikowanie na Facebooku i Instagramie w tym samym czasie, a także zarządzanie postami w jednym miejscu, - bycie na bieżąco dzięki powiadomieniom i alertom z Facebooka i Instagrama w jednym miejscu - sprawniejsze odpowiadanie na pytania klientów. - pełniejszy wgląd w wyniki działań reklamowych i lepsze zrozumienie tego, jakie komunikaty są skuteczniejsze i trafiają do potencjalnych klientów.
źródło: socialpress
Facebook pokaże wyniki użycia hashtagów
Facebook zamierza pokazywać wskaźniki użycia hashtagów bezpośrednio, gdy masz zamiar napisać na karcie “Utwórz post”. Dzięki tej zmianie zobaczysz najpopularniejsze hashtagi na Facebooku, ale także widoczna będzie liczba postów z użyciem danego hashtagu. Hashtagi związane z postami będą ułożone w kolejności w sekcji “Utwórz post”.
źródło: digitalinformationworld.com
“Utwórz test postów” w Creator Studio
Facebook wprowadza nowe narzędzie do testowania postów wideo, dzięki temu twórcy mogą sprawdzić szanse na zaangażowanie odbiorców. Funkcja ta pozwala na stworzenie 2-4 wariantów postu wideo, który zamierzamy opublikować. Narzędzie pokaże, czy post będzie wystarczająco dobry, aby zyskać popularność.
źródło: digitalinformationworld.com
"Moje posty" - dla grup
Facebook pracuje nad wprowadzeniem nowej sekcji w grupach. Będzie nosiła nazwę “Moje posty” i umożliwi wyszukiwanie wszystkich swoich postów na grupach. Pozwoli to również na sortowanie opublikowanych komentarzy, linków lub dowolnych multimediów udostępnionych na grupie.
źródło: digitalinformationworld.com
Wspólne oglądanie wideo na Messengerze
Nowa funkcja ma za zadanie ułatwić wspólne oglądanie. Zasadniczo oznacza to, że ludzie mogą razem oglądać filmy oraz programy telewizyjne na Messengerze. Filmy, które będzie można oglądać, pochodzić będą z wewnętrznej biblioteki treści Facebooka. Należy zaznaczyć, że wiele innych aplikacji dodało już dawno funkcję wspólnego oglądania z dużo większymi oraz bardziej zróżnicowanymi bibliotekami treści.
źródło: digitalinformationworld.com
Ograniczenia w przekazywaniu wiadomość na Messengerze
Facebook ograniczył przekazywanie wiadomości na Messengerze. Teraz jedną wiadomość można przekazać maksymalnie do pięciu osób lub grup jednocześnie. Krok ten podjęto, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się dezinformacji i propagandy, które mogą przynieść wiele negatywnych skutków w życiu ludzi. Działanie to jest ściśle powiązane z panującą obecnie na świecie pandemią.
źródło: digitalinformationworld.com
Scentralizowany panel sterowania powiązanych kont
Facebook pracuje nad Centrum Kont, będzie to scentralizowany panel, za pomocą którego można zarządzać różnymi aspektami na wielu kontach w mediach społecznościowych. Na razie w Centrum Kont dostępne są tylko Facebook i Instagram, ale istnieją szanse, że WhatsApp również się tam znajdzie. Być może Facebook przygotowuje się do większej liczby przejęć, które mogłyby zapełnić Centrum Kont.
źródło: digitalinformationworld.com
Linkedin:
Stories z możliwością linkowania
Linkedin postanowił ulepszyć Stories tak, aby można dodać link do danej treści. Każdy, kto zobaczy relację z linkiem, będzie mógł do niego przejść. Wystarczy przesunąć palcem w górę i użytkownik zostanie przeniesiony do dodanego adresu URL.
źródło: socialpress
Kontrola komentarzy
LinkedIn pracuje nad zapewnieniem użytkownikom dostępu do wyboru, możliwości komentowania ich postu. Użytkownicy będą mieli możliwość zezwolenia na skomentowanie posta: “Każdemu”, “Tylko połączenia” lub “Nikt” - w zależności od ustawionych preferencji.
źródło: digitalinformationworld.com
Narzędzia, które mają łączyć pracowników
LinkedIn dodaje nowe narzędzia na platformę. Wszystko po to, aby zwiększyć zaangażowanie zarówno pomiędzy pracownikami, jak i osobami śledzącymi profil firmy. Pierwsze z nich to karta “Moja firma”. Ma ona za zadanie zbliżać osoby pracujące w tej samej organizacji, pomóc im w świętowaniu kluczowych wydarzeń, a tym samym zwiększyć zaangażowanie na platformie i zachęcić do interakcji z innymi.
Kolejna zmiana to karta -“Wydarzenia”. To rozwiązanie ma pomóc zwiększyć liczbę odbiorców, jak i samo zaangażowanie w organizowane przez firmę eventy. Zadaniem tego narzędzia jest również pomoc w znalezieniu ciekawych webinarów i konferencji.
Ostatnią zmianą jest możliwość wyświetlania obserwatorów strony. Rozwiązanie to, ma na celu zobaczenie, kto interesuje się publikowanymi przez Ciebie i Twoją firmę treściami.