Blog Traffic Trends
socialwrzesien

Podsumowanie września w Social Media

Portale społecznościowe prześcigają się w ulepszeniach, które mają przyciągnąć nowych użytkowników i zatrzymać stałych. Zapraszamy na podsumowanie września w Social Mediach – sprawdźcie, które z portali przodowały w tym miesiącu w nowościach!

FACEBOOK

Oferty pracy

Od września możemy znaleźć pracę przez Facebooka, który umożliwił pracodawcom
zamieszczanie darmowych ogłoszeń na profilu firmowym. Kandydaci mogą na nie wygodnie odpowiadać na komputerze i na urządzeniach mobilnych. Oferty pracy mogą się wyświetlać w zakładce “Praca” i “Marketplace”.

ofertypracy

źródło: next.gazeta.pl

Instant Experience

Facebook cały czas szuka najlepszych rozwiązań reklamowych – w tym miesiącu ujawnił aż pięć propozycji! Nowe formaty nazywają się Instant Experience i stawiają przede wszystkim na zwiększenie świadomości marki poprzez storytelling oraz pokazanie praktycznego zastosowania produktów, dzięki zdjęciom lifestyle’owym.

expinst

 

źródło: facebook.com 

Bilety Lotnicze

Tak jak do niedawna mieliśmy możliwość rezerwacji hotelu prosto z reklamy na Facebooku, obecnie możemy w ten sam sposób zabukować lot. Jedną z pierwszych linii, która zdecydowała się na takie wygodne dla klientów rozwiązanie jest Air France.

blotnicze

Bezpieczniejsze Reklamy Wideo

Do tej pory reklamodawcy nie mieli wpływu na miejsca, w których wyświetlała się ich reklama na Facebook. Od września nie tylko mają do tego wgląd, ale także zadecydują, gdzie się one pojawią. Dzięki temu będą mogli sprawować większą kontrolę wizerunkiem marki oraz precyzyjniej wyznaczyć jej grupę docelową.

reklamywideo

źródło: Digiday

Dołączanie stron do grup

Od września administratorzy grup na Facebooku będą mogli zadecydować, czy chcą, żeby dołączały do nich fan page’e. Dzięki temu marki mają możliwość zbliżenia się do swoich odbiorców i pokazania się od “ludzkiej strony”.

pages

źródło: twitter.com

INSTAGRAM

Skróty emoji

Instagram prowadził spersonalizowany pasek z najczęściej używanymi emoji, dzięki któremu korzystanie z nich podczas pisania komentarzy zostało znacznie ułatwione.

emoji

źródło: twitter.com

Oznaczanie produktów w stories

Oznaczanie produktów na zdjęciach na Instagramie znacznie ułatwiło i skróciło ścieżkę zakupową klientów korzystających z tego portalu. We wrześniu Instagram dodał kolejny wariant tej opcji – teraz produkty mogą być także oznaczone w stories.

Stories

Nowe Super Zoomy

Instagram już od dłuższego czasu prezentuje użytkownikom coraz to nowsze filtry, dzięki czemu niektórym zupełnie zastąpił Snapchata. W ubiegłym miesiącu dodał lubiane przez użytkowników Super Zoomy.

superzoom

źrodło: pinterest.com

Poradnik dla rodziców

Dla wszystkich rodziców zainteresowanych tym, jak działa portal, na którym ich dzieci spędzają tyle czasu, Instagram stworzył specjalny poradnik. Znajduje się w nim między innymi słowniczek kluczowych słów i propozycje rozpoczęcia rozmowy o Instagramie z nastolatkiem.

poradnikinstagram

GIF-y w Direct Message

Czasami zamiast odpowiedzi wystarczy jeden, dobrze dopasowany GIF. Od września również użytkownicy Instagrama będą mieli dostęp do wygodnej i często zabawnej komunikacji GIF-ami w Direct Message.

gif

źródło: elitedaily.com

TWITTER

Chronologia udostępnionych treści

Większość użytkowników nie była zadowolona z logarytmu Twittera, który w feedzie pokazywał w pierwszej kolejności wybrane przez siebie najciekawsze treści, co utrudniało dotarcie do aktualnych twittów. Odpowiadając na potrzeby swoich odbiorców, Twitter dał im możliwość zadecydowania – od września mogą ustawić opcję chronologicznego wyświetlania wpisów.

chronologiatwit

 

źródło: twitter.com

Transmisje audio w serwisie i na Periscope

Twitter wprowadził ciekawe rozwiązanie, którego do tej pory nie było na żadnym innym popularnym portalu społecznościowym – transmisje audio na żywo, pozwalające nagrywać dźwięk bez obrazu wideo. Użytkownicy będą mogli z niej korzystać bezpośrednio na Twitterze, a także przez platformę Periscope. Na chwilę obecną usługa jest dedykowana dla użytkowników systemu iOS.

twittaud

 

źródło: twitter.com

Grupowanie Wątków

Twitter wprowadził grupowanie wątków tematycznych, które będzie stanowiło znaczne ułatwienie dla użytkowników poszukujących treści na interesujący ich temat.

grupwat

 

źródło: twitter.com

Wskaźnik bycia online

Przy nazwiskach w feedzie ma pojawić się logo Twittera, którego wyświetlanie na niebiesko będzie oznaczać, że użytkownik jest aktualnie dostępny.

online

źródło: twitter.com

SNAPCHAT

Zakupy ze zdjęć i relacji

Chociaż Snapchat cały czas traci mnóstwo użytkowników, nie rezygnuje z walki o użytkowników indywidualnych i biznesowych. W ubiegłym miesiącu wprowadził znane już z Facebooka i Instagrama oznaczanie produktów na zdjęciach i relacjach wideo.

snapchat

źródło: brandhutt.com

 

Która z nowości podoba Wam się najbardziej?

Dodaj komentarz

Maja Mikołajczyk

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy