Portale społecznościowe prześcigają się w ulepszeniach, które mają przyciągnąć nowych użytkowników i zatrzymać stałych. Zapraszamy na podsumowanie września w Social Mediach - sprawdźcie, które z portali przodowały w tym miesiącu w nowościach!
Oferty pracy
Od września możemy znaleźć pracę przez Facebooka, który umożliwił pracodawcom zamieszczanie darmowych ogłoszeń na profilu firmowym. Kandydaci mogą na nie wygodnie odpowiadać na komputerze i na urządzeniach mobilnych. Oferty pracy mogą się wyświetlać w zakładce “Praca” i “Marketplace”.
źródło: next.gazeta.pl
Instant Experience
Facebook cały czas szuka najlepszych rozwiązań reklamowych - w tym miesiącu ujawnił aż pięć propozycji! Nowe formaty nazywają się Instant Experience i stawiają przede wszystkim na zwiększenie świadomości marki poprzez storytelling oraz pokazanie praktycznego zastosowania produktów, dzięki zdjęciom lifestyle’owym.
źródło: facebook.com
Bilety Lotnicze
Tak jak do niedawna mieliśmy możliwość rezerwacji hotelu prosto z reklamy na Facebooku, obecnie możemy w ten sam sposób zabukować lot. Jedną z pierwszych linii, która zdecydowała się na takie wygodne dla klientów rozwiązanie jest Air France.
Bezpieczniejsze Reklamy Wideo
Do tej pory reklamodawcy nie mieli wpływu na miejsca, w których wyświetlała się ich reklama na Facebook. Od września nie tylko mają do tego wgląd, ale także zadecydują, gdzie się one pojawią. Dzięki temu będą mogli sprawować większą kontrolę wizerunkiem marki oraz precyzyjniej wyznaczyć jej grupę docelową.
źródło: Digiday
Dołączanie stron do grup
Od września administratorzy grup na Facebooku będą mogli zadecydować, czy chcą, żeby dołączały do nich fan page’e. Dzięki temu marki mają możliwość zbliżenia się do swoich odbiorców i pokazania się od “ludzkiej strony”.
źródło: twitter.com
Skróty emoji
Instagram prowadził spersonalizowany pasek z najczęściej używanymi emoji, dzięki któremu korzystanie z nich podczas pisania komentarzy zostało znacznie ułatwione.
źródło: twitter.com
Oznaczanie produktów w stories
Oznaczanie produktów na zdjęciach na Instagramie znacznie ułatwiło i skróciło ścieżkę zakupową klientów korzystających z tego portalu. We wrześniu Instagram dodał kolejny wariant tej opcji - teraz produkty mogą być także oznaczone w stories.
Nowe Super Zoomy
Instagram już od dłuższego czasu prezentuje użytkownikom coraz to nowsze filtry, dzięki czemu niektórym zupełnie zastąpił Snapchata. W ubiegłym miesiącu dodał lubiane przez użytkowników Super Zoomy.
źrodło: pinterest.com
Poradnik dla rodziców
Dla wszystkich rodziców zainteresowanych tym, jak działa portal, na którym ich dzieci spędzają tyle czasu, Instagram stworzył specjalny poradnik. Znajduje się w nim między innymi słowniczek kluczowych słów i propozycje rozpoczęcia rozmowy o Instagramie z nastolatkiem.
GIF-y w Direct Message
Czasami zamiast odpowiedzi wystarczy jeden, dobrze dopasowany GIF. Od września również użytkownicy Instagrama będą mieli dostęp do wygodnej i często zabawnej komunikacji GIF-ami w Direct Message.
źródło: elitedaily.com
Chronologia udostępnionych treści
Większość użytkowników nie była zadowolona z logarytmu Twittera, który w feedzie pokazywał w pierwszej kolejności wybrane przez siebie najciekawsze treści, co utrudniało dotarcie do aktualnych twittów. Odpowiadając na potrzeby swoich odbiorców, Twitter dał im możliwość zadecydowania - od września mogą ustawić opcję chronologicznego wyświetlania wpisów.
źródło: twitter.com
Transmisje audio w serwisie i na Periscope
Twitter wprowadził ciekawe rozwiązanie, którego do tej pory nie było na żadnym innym popularnym portalu społecznościowym - transmisje audio na żywo, pozwalające nagrywać dźwięk bez obrazu wideo. Użytkownicy będą mogli z niej korzystać bezpośrednio na Twitterze, a także przez platformę Periscope. Na chwilę obecną usługa jest dedykowana dla użytkowników systemu iOS.
źródło: twitter.com
Grupowanie Wątków
Twitter wprowadził grupowanie wątków tematycznych, które będzie stanowiło znaczne ułatwienie dla użytkowników poszukujących treści na interesujący ich temat.
źródło: twitter.com
Wskaźnik bycia online
Przy nazwiskach w feedzie ma pojawić się logo Twittera, którego wyświetlanie na niebiesko będzie oznaczać, że użytkownik jest aktualnie dostępny.
źródło: twitter.com
SNAPCHAT
Zakupy ze zdjęć i relacji
Chociaż Snapchat cały czas traci mnóstwo użytkowników, nie rezygnuje z walki o użytkowników indywidualnych i biznesowych. W ubiegłym miesiącu wprowadził znane już z Facebooka i Instagrama oznaczanie produktów na zdjęciach i relacjach wideo.
źródło: brandhutt.com