Bezpłatna konsultacja

Podsumowanie września 2017 w Social Media

Kategoria: Inne

Kolejny miesiąc upłynął, więc mamy dla Was małe podsumowanie zmian i nowości, które pojawiły się w najpopularniejszych kanałach Social Media, na których nadajemy wspólnie z naszymi klientami!

Facebook

Rozpoczynamy od giganta, który co miesiąc zajmuje pierwsze miejsce w rankingu naszego działu Social Media pt. “Sieci Społecznościowe zmieniające najwięcej”, a w skrócie Facebooka. Przechodząc jednak do konkretów:

Mark Zuckerberg wyznacza kolejny cel - wydarzenia!

Początek września przywitał nas małymi wskazówkami, wedle których wnioskujemy, że w najbliższym czasie Facebook mocno skupi się na promocji Wydarzeń. Świadczy o tym kilka kwestii, które prezentują się następująco:

Depositphotos_10534576_m-2015-min.jpg

1. Możliwość tworzenia własnych efektów do zdjęć w wydarzeniach.

Jeśli nie widzicie tej opcji we własnym wydarzeniu - nie martwcie się. Opcja pojawiła się na moment i to wyłącznie dla wybranych, jednak internet sprawnie to udokumentował.

Co to oznacza dla firm, marek i sklepów? W przyszłości tworząc wydarzenie, będziecie mogli oddać w ręce użytkowników narzędzie, dzięki któremu będą tworzyć część contentu za Was! Zdjęcia z imprezy, targów i innych eventów otagowane wybranym logo i rozprzestrzeniające się wśród znajomych twórców zdjęć? Jesteśmy zdecydowanie na tak!

2. Fan page jako współtwórca wydarzenia.

Organizacja wydarzeń wspólnie przez kilka podmiotów była do tej pory dość problematyczna. Wraz z aktualizacją, z pozycji organizatora możecie wysłać zaproszenie do fan page’a, z którym współpracujecie nad imprezą.

3. Nowa ikonka w pasku nawigacyjnym na iOS.

Choć niedostępna na całym świecie, specjalna ikona wydarzeń została wysunięta na pierwszy plan, zaraz obok powiadomień. Czy zostanie tam na stałe? Czas pokaże!

Aktualizacja wymiarów zdjęć i wideo

Depositphotos_45451531_m-2015-min.jpg

Spokojnie! Nie trzeba w trybie natychmiastowym aktualizować zdjęć w tle, profilowych i grafik reklamowych. Natomiast, jeśli ciągle zapominacie, jaką konkretnie rozdzielczość ma dany element i zadajecie sobie pytanie, “Gdzie znajdę aktualne wymiary?”, Facebook przychodzi z pomocą, ponieważ uaktualnił wszystko i zamieścił w jednym miejscu. Dokładnie tutaj: https://www.facebook.com/business/help/103816146375741

Propozycje firm, z którymi warto porozmawiać.

W trakcie miesiąca zauważyliście powiadomienia w stylu “Jan Kowalski, chce się z Tobą skontaktować”? My również i początkowo nie wiedzieliśmy, skąd właściwie pochodzą i czemu po ich kliknięciu wciąż nie wiemy, o co chodzi. Mały research ujawnił prawdę, a dokładniej nowy obszar w panelu Messengera, czyli “Firmy, do których warto napisać”

Nowy format i jednocześnie cel reklamowy

messages_objective-min.png

Twój biznes wiele zyskuje na bezpośrednim kontakcie z klientem? Świetnie się składa, ponieważ Facebook od tego miesiąca nie tylko zaproponuje Twoją firmę jako wartą rozmowy, ale również umożliwi Ci przygotowanie specjalnej reklamy, po kliknięciu której zainteresowany może od razu napisać do Ciebie wiadomość.

Wojna z fake newsami i nie tylko - ciąg dalszy

Depositphotos_142348088_m-2015-min.jpg

Wojna podobno się nie zmienia, a Facebook wytacza w niej dodatkowe działa. Jeśli jesteście rzetelni, nie tworzycie i nie publikujecie fake newsów, to nie ma się czego bać. Strach powinny odczuć jednak osoby, które reklamowały treści nie do końca zgodne z Zasadami zamieszczania reklam. Facebook powiększył swój zespół moderatorów, a do tego rozpoczął automatycznie usuwać treści, niezgodne ze swoją polityką.

Grupa docelowa - do zmian!

Depositphotos_108368904_m-2015-min.jpg

Szczególnie jeśli Twój target opierał się na stanowiskach pracy. Część z nich już zniknęła, a kolejne mogą zostać usunięte lada moment. Dodatkowo stopniowo wdrażana jest możliwość raportowania opcji targetowania, które z jakiegoś powodu Wam się nie podobają. Winę za tę sytuację ponosi algorytm, który automatycznie dodawał wszystkie stanowiska pracy, jakie tylko użytkownicy wpisali w rubrykę i zdobyły odpowiednio dużo osób rzekomo pracujących na wątpliwych moralnie posadach. Nie spodobało się to pewnej organizacji związanej z etyką reklamy, a efekty być może są już widoczne w szczegółach Waszych reklam.

Efektywniej śledź konkurencję.

Konkurencja zazwyczaj nie przebacza, a do tego nie przepuści okazji do sprawdzenia, co właśnie robisz. Od września ma ku temu kolejną sposobność, czyli nową opcję “Utwórz podobną reklamę”. Oczywiście najpierw musi ją zobaczyć, ale każdy kij ma dwa końce, więc taka możliwość jest dostępna również dla Was. Możecie nawet sprawdzić, jak na Facebooku reklamują się ogromne marki.

Instagram

Podsumowanie miesiąca nie mogło się obyć bez Instagrama, który również nie uszedł bez zmian!

Czy ten użytkownik mnie śledzi?

20b4cb7739d54106b1c97bda9e044c5f-min.jpg

Źródło: Socialmediatoday.com

Takie pytanie zdecydowanie pojawiało się już za często, co w końcu zauważył Facebook, właściciel Instagrama w ramach przypomnienia. Od września będzie to znacznie prostsze, wraz ze specjalną informacją do przeczytania po przejściu na potencjalnie śledzący Was profil!

Stories rozwijają się w pionie!

4ce70aba790d8550816bd241109dc0af.gif

Dosłownie. Od teraz reklamy w formie kanwy są dostępne nie tylko na Facebooku, ale i w Stories. W skrócie oznacza to, że trafiając na interesującą treść, użytkownik może dowiedzieć się znacznie więcej, nie wychodząc z aplikacji.

Snapchat

Zmiany dotknęły również i Snapchata, choć nie są spektakularne, jeśli nie macie lub nie używacie Bitmoji. Od września ożyją w Waszych snapach.

Podsumowanie

Najwięcej zmian dotknęło oczywiście Facebooka, który ciągle eksperymentuje, dodaje nowe funkcje i testuje nowe możliwości. Nie możecie nadążyć za nimi wszystkimi?

W Traffic Trends mamy na to dwie rady: Po pierwsze, śledźcie naszego bloga! Miesiąc w miesiąc czeka na Was kolejne podsumowanie.

Zaś po drugie, rozważcie współpracę na polu Social Media właśnie z nami! Cały dział Social Media ciągle czeka na nowe wyzwania i chętnie zaopiekuje się Waszym biznesem w mediach społecznościowych. Zaufały nam już dziesiątki firm, sklepów internetowych oraz marek. Sprawdźcie nasze Case Studies, dowiedzcie się więcej i w razie zainteresowania - zapraszamy do kontaktu.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!