Porozmawiajmy o konwersji – dlaczego 98% ludzi nie kupuje w Twoim sklepie?

E-commerce

Na wstępie chciałbym zmienić Twoją perspektywę. Zazwyczaj, myśląc o konwersji, posługujemy się wartościami określającymi procent osób, które dokonują zakupu. Mówimy: mamy 2% konwersji w naszym sklepie. Wykonujemy wiele działań, aby poprawić konwersję o kolejne dziesiętne procenta. Dziś chciałbym zastanowić się nad drugą częścią osób. Pomyślmy o pozostałych 98% odwiedzających sklep i znajdźmy czynniki, na które mamy wpływ, a które mogą zdecydować, że osoby te przejdą jednak na jasną stronę mocy!

Od razu chciałbym zaznaczyć konieczność zaakceptowania faktu, że zdecydowana większość odwiedzin nie zakończy się zakupem. Jest to spowodowane specyfiką działania internetu oraz metodologią badania konwersji. Przykładowo, klient, który wchodzi na naszą stronę kolejno przez 3 dni po kilka razy, generuje nam wiele danych w systemach analityki. Te dane rozkładają jego wizyty na wiele małych, pośrednich wizyt. Ostatnie odwiedziny z zakupem oznaczone są jako odwiedziny z konwersją. Wszystkie wcześniejsze widoczne są jako wejścia bez konwersji. Nie ma ciągłości sesji od pierwszej wizyty do zakupu, a przecież właśnie te wielokrotne wejścia stanowią składowe jednego procesu zakupowego w głowie klienta.

Na koniec tego długiego wstępu informuję, że nie będę wnikał w kolory guzików i rozkład strony z koszykiem. Te techniczne szczegóły są często w centrum optymalizacji konwersji – moim zdaniem kompletnie błędnie. Jest sporo innych, dużo ważniejszych kwestii, które wpływają na decyzje zakupowe i na pewno nie jest to kolor guzika “zamawiam”. Zajmijmy się tym, co naprawdę ważne.

kobieta z laptopem

Czy ludzie kupują w internecie?

Tak! Krótko i zwięźle. W Polsce mamy w tej chwili około 29 000 000 osób, które aktywnie korzystają z internetu. Połowa z nich, czyli 14 500 000, kupuje w sieci! Ludzie kupują w internecie w zasadzie wszystko. Jeszcze kilka lat temu mówiło się o kategoriach niesprzedażowych online. Dziś nie znalazłbym chyba przykładu produktów, których nie da się skutecznie kupić w e-sklepie.

Dysponujemy gigantycznym rynkiem wewnętrznym i łatwym dostępem do wielkich rynków Unii Europejskiej. Druga strona medalu jest jednak taka, że mamy do czynienia z hiperkonkurencją. W każdej kategorii towarów można znaleźć dziesiątki sklepów polskich i zagranicznych. O pieniądze klientów walczy naprawdę wielu mocnych graczy i niezliczona liczba mniejszych firm.

para na zakupach, galeria

Dlaczego druga połowa nie kupuje?

Płynnie przechodzimy do konkretów. Połowa internautów deklaruje, że nie kupuje w internecie, bo boi się: kosztów transakcji, niebezpieczeństwa, zakłócenia prywatności, braku rzetelności oferty i sprzedawcy.

Pokutują tu jeszcze mity i legendy o oszustach z serwisów aukcyjnych, nierzetelnych ofertach, braku informacji transakcyjnych i innych, znanych z minionych lat 2000. zjawiskach.

Ta grupa nosi w sobie przekonanie, że w sklepach internetowych nie spotka ich nic dobrego. Uważam, że jej liczebność będzie się zmniejszać, ponieważ podstawy takiego myślenia są błędne. Owszem, cały czas można trafić na nierzetelnych sprzedawców, ale znaczna większość branży działa już na tyle profesjonalnie, że opinia innych osób, prędzej czy później, przekona niezdecydowanych. Nie da się nie zauważyć aktywności zakupowych naszych znajomych, członków rodziny, kolegów z pracy. Nawet najtwardszy przeciwnik e-commerce w końcu postanowi “coś kupić” w sieci.

Ponieważ…

zakupy

Ludzie szukają dobrej oferty!

Cokolwiek to dla nich znaczy. Wszystkie badania opinii klientów i użytkowników internetu można sprowadzić do tego prostego stwierdzenia. Ludzie po prostu szukają dobrej okazji i gdy ją znajdą, w zdecydowanej większości zdecyują się z niej skorzystać.

Mamy na to dowody!

regały magazynowe

Oferta

84% klientów deklaruje wprost, że kupuje w sieci, ponieważ można to zrobić w dowolnym momencie dnia i nocy. 80% osób podkreśla ponadto, że kupuje, ponieważ nie muszą jechać do sklepu, stać w kolejkach i ponosić z tym związanych kosztów pieniężnych czy czasowych.

Na dodatek 67% osób deklaruje, że spodziewa się w internecie dostępu do bogatszej oferty i większych możliwości niż w sklepach stacjonarnych. Dodatkowo może dotrzeć do rzadkich i “trudnych” produktów.

Amazon wygrał internet m. in. z tego powodu. Jeff Bezos zaoferował gigantyczny wybór książek i płyt CD w wygodnej formule, dostępnych o dowolnej porze dnia i nocy. Czy Twój sklep oferuje pełne bogactwo kategorii produktowej, w której handlujesz? Jest to pierwsze pytanie, które powinieneś sobie zadać.

Wielka oferta to także wielka odpowiedzialność. Asortyment musi być idealnie “zaprezentowany”. Wyraźne i użyteczne zdjęcia, dokładny opis towaru, jego opakowania czy zawartości pudełka to konieczność. Opinie o produkcie, recenzje, testy to z kolei bardzo ważne dodatki. Tego własnie klienci oczekują. Czy Ty im to dajesz?

62% klientów szuka informacji o produktach online. Jeśli ci ludzie nie dostaną wystarczającej do podjęcia decyzji liczby danych, kupią towar w sklepie stacjonarnym – tam, gdzie ktoś im go pokaże i wyjaśni. Jeśli osoby te nie znajdą u Ciebie niezbędnych informacji, przeklikają się błyskawicznie do kolejnego sklepu.

Zaniedbując swoją ofertę, skazujesz się na mniejszą konwersję zakupową. Klient, który ma wątpliwości, pójdzie do innego sklepu lub zrezygnuje z zakupu przez internet. Klient, który dostanie komplet informacji, kupi u Ciebie i będzie czuł się bezpiecznie. W teorii jest to oczywiste, a jednocześnie tak często widzimy sklepy z niewyraźnym, małym zdjęciem i jednym zdaniem opisu do produktu. Właściciele sklepów myślą, że każdy zna się na ich ofercie tak, jak oni sami. To błąd!

Amazon odniósł sukces z jeszcze jednego powodu związanego z ofertą. Umożliwił ludziom kupowanie towarów używanych. Pod większością ofert nowych przedmiotów można znaleźć ich używane wersje, sprzedawane przez innych klientów. Ma to wielkie znaczenie z 2 powodów. Po pierwsze, towar używany jest tańszy, a internet kocha niskie ceny. Po drugie, można tam kupić wiele bardzo rzadkich produktów, których nowych już po prostu nie ma. Warto tę kwestię przemyśleć.

Część Twoich klientów odchodzi z Twojego sklepu w poszukiwaniu tańszych odpowiedników, w tym używanych, na serwisy typu OLX i Allegro. Moim zdaniem, jest to gigantyczna przestrzeń do wykorzystania w ramach własnego sklepu.

Cena, koszula, zdziwienie

Cena

Internet kocha ceny! Oczywiście te niskie. Od początku były one motorem napędowym zakupów w sieci. Niższe koszty działalności usprawiedliwiały niższą cenę. Klienci nauczyli się, że w sieci musi byc taniej. 75% badanych polskich klientów skepów deklaruje, że cena musi być atrakcyjna. Kolejne 60% deklaruje, że aktywnie porównuje ceny w sklepach przed zakupem. 62% klientów porównuje też ceny wysyłki. Na koniec, 51% klientów deklaruje, że kupuje tylko, gdy towar jest przeceniony, w promocji lub jego cena obniżona jest kuponem rabatowym. Połowa klientów szuka kuponów zniżkowych przed finalizacją zakupów. Cena jest ważniejsza niż wszystko inne!

Taka sytuacja na rynku, na którym jeden sklep od drugiego znajduje się w odległości 3 kliknięć!

To jest drugie pytanie, jakie musisz sobie zadać. Czy jesteś konkurencyjny cenowo? Jak plasujesz się na tle swojej konkurencji w kategorii: cena produktu, koszty wysyłki, koszty zwrotu, koszty płatności?

logistyka, przesyłka

Dostawa

Dostawa składa się z 2 bardzo ważnych elementów.

Po pierwsze, czas realizacji zamówienia i dostępność produtków. Wygrywa ten sklep, który jest najlepiej zatowarowany lub potrafi bardzo sprawnie obracać towarem z obcych magazynów.
Po drugie, dostawa musi być tania.

62% badanych wymaga od sklepu błyskawicznej dostawy za rozsądne pieniądze. Bardzo często koniecznością jest darmowa dostawa – szczególnie dla wyższych koszyków zakupowych.

Dodatkowo klienci wymagają różnych opcji dostawy. 79% osób zamawia do domu lub pracy, 46% korzysta z paczkomatu, 30% chce odebrać w sklepie , 17% w kiosku, 22% chce odebrać w ten sam dzień. Różni kurierzy mają różną skuteczność w różnych miejscach. Niektórzy nie radzą sobie z dostawą po 16 do domu. Inni nie radzą sobie w biurowcach z poszukiwaniem pracowników firm.

Jest to bardzo trudna sytuacja. Należy pogodzić wiele wymagań i dysponowac bogatym wachlarzem opcji przesyłki. Klienci, jeśli nie znajdą dogodnej opcji dostawy, wybiorą inny sklep. Powodem mogą być nawet tak kuriozalne sytuacje, jak brak sympatii do kuriera.

Ile różnych opcji dostawy oferujesz klientom? Moim zdaniem mix przynajmniej jednego kuriera, Paczkomatu, Paczki w Ruchu i odbioru osobistego to dzisiaj “must have”.

35% osób deklaruje, że nie dokona zakupu – opuści koszyk – jeśli czas dostawy nie będzie określony lub koszt wysyłki będzie za wysoki, przy czym kryteria tej ostatniej zależą od własnych doświadczeń i oczekiwań.

logistyka w sklepie internetowym

Zwrot

Dostawa to także zwroty. Obawy klientów o zakupy w sieci dotyczą głównie tego, co będą musieli zrobić, jesli zakup okaże się nieudany. Jakie ułatwienia w tym zakresie oferujesz? Co daje Twój konkurent?

Gotowe formularze czy darmowy kurier do domu, który odbierze paczkę, to powoli standard dla droższych towarów. 39% klientów oczekuje możliwości łatwego zwrotu produktów. Polityka tego procesu może być Twoją bronią w walce o klientów, którzy boją się kupować w sieci. Zamiast traktować to jako zło konieczne możesz uznać za swoją przewagę w konkurencyjnej walce. Łatwe zwroty to duży plus, szczególnie, że tak i tak nie da się ich uniknąć.

Zwrot towaru

Płatności

Płacenie, podobnie jak dostawa, to bardzo złożony temat. Klienci mają swoje przyzwyczajenia i wymagania. 59% osób korzysta z tzw. szybkich przelewów, 39% chce odebrać paczkę za pobraniem, 25% zapłacić przelewem tradycyjnym, 21% kartą kredytową, 20% osobiście w miejscu odbioru, 6% mobilnie itp.
Co ciekawe, popularności nabiera płatność odroczona. Dziś oczekuje tego już 4% konsumentów, głównie w branzy odzieżowej i obuwniczej – tam, gdzie kupuje się często po kilka rozmiarów.

Wyobraź sobie, że masz w sklepie tylko jedną opcję płatności. Co mają zrobić klienci, którzy chcą płacić inaczej. Odejśc do innego sklepu z większym wachlarzem płatności do wyboru?

Warto pamiętać, że większość klientów, którzy robią zakupy pierwszy raz w danym sklepie, wybiera płatność za pobraniem. Dodatkowo połowa z nich szuka opinii o takim sklepie w internecie.

Na koniec zostawiłem sobie temat tabu – prowizję za płatność. To oczywiste, że nikt jej nie chce płacić. Uwierz mi – klient bardziej niż Ty. Nie ma bardziej denerwującego zjawiska niż doliczanie prowizji do zamówienia po wybraniu płatności szybkim przelewem, kartą kredytową lub PayPalem. Czy wiodące sklepy internetowe tak robią? Oczywiście, że nie. Mają prowizję wkalkulowaną w ceny towaru. Czy Ty tak robisz? Zmień politykę i obserwuj, jak konwersja rośnie.

płatność kartą kredytową

Mobile i desktop

61% ankietowanych deklaruje, że przegląda oferty sklepów na telefonie komórkowym. Ile osób kupuje w Twoim sklepie przez komórkę?

Wystarczy podnieść głowę i popatrzeć na innych ludzi. Większość z nich patrzy właśnie na monitor swojego telefonu. Twój sklep musi być na to gotowy. Statystyki mówią, że mało ludzi kupuje na mobile. Dzieje się tak dlatego, że proces kupowania w Twoim sklepie jest skomplikowany i trudny na małym ekranie. Czy masz już zaimplementowany guzik “one click buy”? Klient klika jeden guzik i automatycznie produkt jest wysyłany, a płatność pobierana z wcześniej skonfigurowanego kanału płatności. Taka funkcja jest na Amazon.com od conamniej 10 lat!

Zastanów się, dlaczego tak wiele osób korzysta z Aliexpress na komórkach. Bo to wygodne. Da się zaprojektować prosty, przejrzysty i wygodny sposób kupowania na mobile.

Kupowanie na komórce zabija ostatni krok zamówienia. Ten krok, w którym trzeba podać swoje dane adresowe i dokonać płatności.

Sklep idealny

Sklep idealny to taki, w którym znajduję pełen asortyment, wyczerpujący daną dziedzinę. Opisy i zdjęcia nie pozostawiają żadnych wątpliwości co do przedmiotu, który mnie interesuje. To sklep, który służy pomocą przy wyborze i jest dla mnie przyjazny. To sklep, który jasno informuje, co mam zrobić w razie problemów i w którym czuję się bezpiecznie.

Mogę zapłacić na różne sposoby, mogę wybrać metodę wysyłki taką, jakiej akurat teraz potrzebuję z pełnego wachlarza dostępnych opcji i cena wydaje mi się adekwatna do zakupów. Wiem, że w każdej chwili mogę odesłać zakupione towary i zostaną przyjęte w sposób przyjazny oraz że sklep odda mi moje pieniądze bezzwłocznie.

Wiem, że kupując w tym sklepie, nie przepłacam. Kupując, czuję, że coś zyskałem. Idealny sklep to także silna marka, z którą mogę się identyfikować. Sklep nie jest nachalny w swojej komunikacji.

Jest ludzki

*Wszystkie liczby i statystyki z powyższego artykułu mają swoje oparcie w raporcie: „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”

Dodaj komentarz

Paweł Jóźwik

Paweł Jóźwik

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!