Pozycjonowanie i optymalizacja sklepu internetowego na platformie Shoper!

Marcin Zieliński

Pozycjonowanie | 2019-05-10 | 20 min czytania

Pozycjonowanie i optymalizacja sklepu internetowego na platformie Shoper!

Budowa i rozwój własnego sklepu internetowego to niezwykle obiecujący, ale i wymagający pomysł na biznes. Stworzenie sklepu i uruchomienie sprzedaży to dopiero pierwszy krok do dochodów, bo aby sprzedać, trzeba mieć komu. Tutaj do gry wchodzi pozycjonowanie sklepu internetowego i zwiększenie ruchu organicznego. Jeżeli posiadasz sklep na Shoperze i chcesz wiedzieć więcej o jego optymalizacji, to ten poradnik jest dla Ciebie. Zobacz, jak pozycjonować sklep internetowy na platformie Shoper!

Co to jest Shoper i jakie ma opinie?

Shoper to stworzona przez DreamCommerce komercyjna platforma umożliwiająca stworzenie, organizację i prowadzenie własnego sklepu internetowego. Gotowe oprogramowanie Shoper automatyzuje cały proces zakupowy począwszy od przyjęcia zamówienia, przez wysyłkę, na rozliczeniu księgowo-magazynowym kończąc. Od 2005 roku Shoper nieustannie się rozwija, oferując na dzień dzisiejszy ponad 250 funkcji do zarządzania e-sklepem.

Oprogramowanie, jako usługa czyli Shoper na licencji SaaS

Jeszcze na początku 2019 roku Shoper w swojej ofercie posiadał do wyboru dwie licencje na oprogramowanie sklepu: samodzielną oraz abonamentową. Wybierając licencję samodzielną otrzymywaliśmy oprogramowanie na własność, dzięki czemu mogliśmy dowolnie ingerować w kod źródłowy sklepu, jednocześnie odpowiadając samodzielnie za jego stronę techniczną.

Licencja nie tak wieczna, czyli przymusowa przesiadka na abonament

Niestety wbrew zapewnieniom o wieczności licencji samodzielnej, Shoper zrezygnował z tego typu licencji, zaprzestając jej sprzedaży i oferując jej ograniczone wsparcie do końca 2020 roku. Od teraz wszystkie nowe sklepy internetowe będą korzystać z licencji SaaS (Software as Service), co oznacza usługę abonamentową gwarantującą stały dostęp do wsparcia technicznego, oraz zrzucenie odpowiedzialności za architekturę serwera czy aktualizację oprogramowania na usługodawcę. Z jednej strony, jest to wygodne rozwiązanie, z drugiej jednak krzywdzące dla tych, którzy wykupili licencję samodzielną, a teraz zmuszeni są do przejścia na abonament. Przechodząc na licencję SaaS, właściciele sklepów tracą wiele możliwości modyfikacji sklepu, których próżno szukać w wersji abonamentowej oprogramowania. Kontynuacja wsparcia technicznego, kosztem ograniczenia swobody edycji względem wersji własnościowej i dodatkowych opłat w postaci abonamentu to nieprzyjemna, acz jedyna wizja dla tych, którzy w uprzednich latach zdecydowali się wykupić oprogramowanie na własność.

Co oferuje Shoper?

Wiemy już czym jest i skąd się wziął Shoper, czas na przyjrzenie się jego możliwościom. Ponad 250 funkcji zarządzania e-biznesem to ogrom, ale co tak naprawdę oferuje ta platforma? Wybierając to oprogramowanie możemy liczyć na:

  • 14 dni darmowych testów, pozwalających na bezpłatne zapoznanie się z działaniem i możliwościami platformy.
  • Graficzny szablon RWD wliczony w cenę, czyli możliwość wyboru i modyfikacji własnej skórki.
  • Pełną obsługę techniczną oferującą pomoc poprzez drogę telefoniczną i mailową.
  • Narzędzia do integracji z systemami płatności online, e-marketami i porównywarkami cen (Allegro, Ceneo, Subiekt itp.), najważniejszymi kurierami czy systemem ERP.
  • Dedykowany AppStore z aplikacjami rozszerzającymi możliwości i wspierającymi sprzedaż w sklepach opartych o oprogramowanie Shoper.Wybierać możemy spośród takich aplikacji, jak Shoper Messenger umożliwiającej szybszą i bardziej rozbudowaną komunikację z klientami poprzez komunikator Facebooka, czy chociażby Favato ułatwiające fakturowanie i zarządzanie magazynem. Niestety drugą stroną medalu, jest fakt, że integracja z kurierami, również przeprowadzana jest za pośrednictwem płatnej aplikacji, co wiążę się z dodatkowymi kosztami i dłuższą konfiguracją na samym starcie naszego sklepu. Dla przykładu najpopularniejsza platforma sklepowa w Polsce IdoSell Shop udostępnia swoim klientom darmowy, wbudowany moduł do integracji i rozliczeń z kurierami na podstawie indywidualnej umowy.
  • Shoper blog, czyli moduł umożliwiający prowadzenie bloga firmowego.
  • Wersję Shoper Premium oferującą profesjonalną migrację z innej platformy, dedykowaną pomoc, nawet 10 razy szybsze ładowanie podstron i auto skalowalną infrastrukturę, dopasowującą wydajność do ruchu i liczby zamówień.

Shoper a pozycjonowanie

Mamy za sobą przedstawienie i ofertę platformy sprzedażowej Shoper, przyszedł czas na przejście do konkretów, czyli do pozycjonowania sklepów internetowych opartych o to oprogramowanie. Czy e-biznes oparty o Shopera ma sens pod kątem pozycjonowania? Shoper nie jest idealny, ale możemy uznać go za platformę przyjazną optymalizacji i pozycjonowaniu. Do dyspozycji mamy wiele narzędzi, które możemy wykorzystać, aby lepiej zoptymalizować nasz sklep, zgodnie z oficjalnymi wytycznymi Google. Platforma ta daje nam możliwość samodzielnego dostosowania istotnych elementów SEO, jednocześnie oferując już na samym początku poprawnie zoptymalizowane podstawy sklepu. Są to przede wszystkim podstawowe elementy optymalizacyjne, które dla takich platform, jak np. IdoSell Shop od lat są standardem. Przykładem mogą być przekierowania, które odgrywają bardzo ważną rolę w działaniach SEO, a których wprowadzenie zajęło Shoperowi dobrych kilka lat, podczas gdy inne platformy posiadały tą funkcjonalność w swoim elementarnym zestawieniu od dawna. Wśród nich znajdziemy prawidłową implementację H1 w nagłówkach, automatycznie uzupełniane opisy ALT w grafikach, czy przekierowanie do jednej wersji adresu strony z www lub bez www. Dzięki temu mamy szerokie pole do popisu, jeżeli chodzi o optymalizację SEO sklepu i w efekcie generowanie większego ruchu organicznego.

Optymalizacja sklepu internetowego opartego o oprogramowanie Shoper

Odpowiednia optymalizacja sklepu internetowego to klucz do lepszych pozycji i większej widoczności w wynikach wyszukiwania, dlatego tak ważne jest to, by wybrana przez nas platforma wspierała działania optymalizacyjne. Shoper oddaje w nasze ręce cały wachlarz narzędzi, dzięki którym możemy lepiej dopasować podstrony do pozycjonowanych fraz w prosty, intuicyjny sposób, bez znajomości kodowania za pomocą panelu klienta.

Integracja sklepu Shoper z Google Analytics

Zanim przejdziemy do kwestii optymalizacyjnych, powinniśmy zająć się konfiguracją podstawowych integracji, wykorzystywanych w późniejszej analityce wyników sprzedaży, widoczności czy ruchu. Do tego służy nam oczywiście Google Analytics. Aby zintegrować nasz sklep z Google Analytics, musimy włączyć, a następnie odpowiednio uzupełnić w panelu moduł Konfiguracja > Integracje > Inne > Google Analytics. To tam możemy dodać nasz kod śledzący oraz włączyć funkcję rozszerzonego e-commerce.

QC6kT.png

Weryfikacja Google Search Console w panelu Shoper

Drugim z narzędzi, które chcemy niezwłocznie skonfigurować po założeniu sklepu, jest narzędzie Google Search Console, które dostarczy nam między innymi informacji na temat stanu indeksacji strony, ruchu organicznego, czy nieprawidłowości technicznych w obrębie wersji mobilnej, przekierowań, danych strukturalnych itp. Aby zweryfikować własność domeny dla Google Search Console, możemy skorzystać ze sposobu weryfikacji opartym o specjalnie wygenerowany meta-tag. Taki tag, kopiujemy bezpośrednio z Google Search Console i wklejamy do sekcji HEAD naszego sklepu poprzez sekcję Konfiguracja > Integracje > Integracje Własne w panelu Shoper.

muFSb.png

Dodawanie treści w sklepie na platformie Shoper

Jak wiadomo Google to wyszukiwarka tekstowa, a co za tym idzie jej wytyczne rankingowe ustalające pozycje, w dużej mierze skupiają się na treściach. W sklepach internetowych będą to głównie opisy kategorii, opisy produktów oraz wpisy na blogu firmowym. Oprogramowanie Shoper w kwestii publikacji i edycji treści udostępnia nam rozbudowany, ale i intuicyjny edytor.

Dodawanie opisów kategorii i produktów na Shoperze

Aby dodać opis kategorii, wystarczy w panelu Shoper wybrać zakładkę Asortyment > Kategorie a następnie kategorie, której opis chcemy zmienić. Po wybraniu kategorii w centralnej części ekranu pojawi się sekcja ‘Opis kategorii’, w której przy pomocy prostego edytora będziemy mogli dodać lub edytować i sformatować odpowiedni opis. Analogicznie postępujemy chcąc ingerować w opis produktu, wybierając z zakładki Asortyment > Produkty wybrany przez siebie produkt.

4cOAd.jpeg

Dodanie tekstu na stronę główną sklepu

Kolejnym rodzajem treści, o który chcemy zadbać optymalizując sklep internetowy, jest tekst na stronie głównej. Ten, podobnie jak opisy kategorii czy produktów, możemy dodać lub zmienić poprzez panel Shopera. Aby to zrobić wystarczy przejść do zakładki Styl graficzny & Nawigacja > Moduły > Strona Główna a następnie wybrać moduł odpowiedzialny za tekst (domyślnie nosi on nazwę ‘Box’). Klikając w zakładkę po prawej stronie otrzymujemy dostęp do identycznego edytora, jak w przypadku opisów kategorii i produktów.

rbWYR.jpeg

Dodanie wpisu blogowego na platformie Shoper

Tworząc sklep w oparciu o oprogramowanie Shopera otrzymujemy wiele ciekawych usług i narzędzi, w tym dostęp do modułu Bloga. Dzięki niemu możemy praktycznie bez ograniczeń budować profesjonalny blog firmowy, poprzez publikację wartościowych wpisów poruszających zagadnienia z branży. Jak to zrobić? To banalnie proste, wystarczy przejść w panelu do zakładki Zawartość > Blog, gdzie ukaże się na ekran zawierający listę dotychczas opublikowanych wpisów, wraz z możliwością ich edycji lub dodania nowych (z tego poziomu możemy także dodać własne kategorie wpisów oraz moderować komentarze umieszczane pod postami). Edycja wpisów odbywa się dzięki znanemu już nam dobrze edytorowi, w którym możemy dodać tekst, nagłówki, zdjęcia czy miniaturę wpisu.

Kf23d.jpeg

Optymalizacja nagłówków H1 dla platformy Shoper

Jedną z pierwszych rzeczy, o którą chcemy zadbać w procesie optymalizacji sklepu pod wyszukiwarki są odpowiednie nagłówki. Najważniejszym nagłówkiem jest bez wątpienia nagłówek H1. Zaleca się, by na każdej podstronie był wyłącznie jeden taki nagłówek, dlatego tak ważne jest umieszczenie w nim odpowiedniej frazy kluczowej. Z reguły nagłówkiem H1 jest tytuł podstrony i nie inaczej jest w Shoperze, który automatycznie umieszcza nagłówek H1 w zależności od typu podstrony na:

  • Nazwie produktu (dla karty produktu)
  • Nazwie kategorii (dla podstrony kategorii)
  • Tytule artykułu (dla wpisu blogowego)

Dzięki temu nie musimy się martwić o brakujące nagłówki H1 na najważniejszych podstronach. Minusem takiego rozwiązania jest to, że chcąc zmienić tak wygenerowany nagłówek H1 np. na karcie produktu, będziemy musieli zmienić jego nazwę. Nie da się zmienić nagłówka H1 na kategorii, czy produktu, bez zmiany jego nazwy!

Często bywa to problematyczne, szczególnie w przypadkach gdy walczymy o widoczność na bardzo trudnych i konkurencyjnych frazach lub po prostu chcemy rozbudować długi ogon, gdzie każde dodatkowe słowo kluczowe w nagłówku się liczy. Niestety tutaj, chcąc dodać frazę w nagłówku, zmieniamy również nazwę kategorii, co w przypadku długich nagłówków, będzie skutkować mało czytelnym, rozdmuchanym menu.

Inaczej jest w przypadku strony głównej, na której ręcznie musimy ustawić H1. Możemy to zrobić poprzez edycję modułu odpowiadającego za treść na stronie głównej, który można znaleźć w zakładce: Konfiguracja > Wygląd > Moduły > Strona Główna. Tam za pomocą edytora, dodajemy pożądaną treść i nadajemy jej format Nagłówka 1.

R8C6P.jpeg

Optymalizacja sekcji HEAD, czyli tagi title i meta-description na platformie Shoper

Kolejnym ważnym elementem w procesie optymalizacji sklepu internetowego jest optymalizacja sekcji HEAD, czyli uzupełnienie tzw. meta tagów (czyli przede wszystkim title oraz meta-description). To one odpowiadają za to, jak prezentują się nasze podstrony w wynikach wyszukiwania. Warto je zoptymalizować zarówno pod kątem wyszukiwarki, jak i użytkowników, tak by zachęcały do kliknięcia. Shoper udostępnia nam możliwość generowania schematów title i description. Są one domyślnie aktywne i by je zmodyfikować wystarczy przejść w panelu do sekcji Marketing > Pozycjonowanie > Ustawienia podstawowe. Tam przy pomocy odpowiednich zmiennych:

  • {shop_name} - nazwa sklepu
  • {seo_title} - tytuł strony
  • {seo_description} - opis strony
  • {seo_keywords} - słowa kluczowe
  • {product_name} - nazwa produktu
  • {product_code} - kod produktu
  • {category_name} - nazwa kategorii
  • {breadcrumbs} - ścieżka do kategorii
  • {producer_name} - nazwa producenta
  • {short_description} - skrócony opis

możemy ustawić własny schemat generowania meta-tagów dla kategorii, produktów, stron producentów oraz wpisów blogowych. Schematy meta tagów są dobrym rozwiązaniem na początek. Dla priorytetowych podstron, warto je zoptymalizować indywidualnie pod kątem słów kluczowych. Jak ustawić title i description dla poszczególnych podstron w Shoperze? To proste! Dla przykładu, aby zmienić meta tagi dla danej karty produktu wystarczy przejść do zakładki Asortyment > Produkty, tam wybieramy produkt, któremu chcemy nadać własny title czy description, a następnie przechodzimy do sekcji ‘Pozycjonowanie’. Stąd mamy już możliwość dowolnej edycji sekcji HEAD podstrony produktu.

3G3RL.jpeg

Analogicznie należy postępować, by zoptymalizować Shoper meta tagi dla stron producenta, czy kategorii. Nieco inaczej jest z sekcją HEAD Strony Głównej, której edycje możemy przeprowadzić wybierając zakładkę Konfiguracja > Marketing > Pozycjonowanie.

flrZ0.jpeg

Shoper przyjazne linki - jak je ustawić?

Skoro jesteśmy już przy sekcji Pozycjonowanie występującej w zakładkach edycji produktów, kategorii i producentów, warto zwrócić uwagę na ostatnie pole oznaczone jako ‘Adres URL’. To za jego pomocą możemy nadać danej podstronie przyjazny adres URL (bardziej czytelny dla użytkownika i wyszukiwarki). Przykładowo zamiast mało zgrabnego, domyślnie wygenerowanego na podstawie nazwy kategorii adresu: twoja-domena.pl/pl/c/T-shirt/8 moglibyśmy nadać własny, lepszy adres URL np. twoja-domena.pl/T-shirt.

kWNEW.jpeg

Jak ustawić przekierowania w Shoperze?

Skoro jesteśmy już przy linkach, warto poruszyć jeszcze temat przekierowań, gdyż to jedna z najistotniejszych kwestii w szeroko pojętych działaniach SEO. Powiedzmy, że nasza strona zmienia adres, jeden z produktów przestaje być dostępny lub po prostu chcemy skierować użytkowników jednej podstrony na inną, co wtedy? Wtedy to właśnie ustawiamy odpowiednie przekierowanie, które nie tylko pozwoli utrzymać spójność sklepu oraz jego prawidłowe funkcjonowanie po zmianach adresów, ale również przeniesie siłę linków przychodzących, kierujących do przekierowywanych podstron na inne, zgodnie z naszą wolą. Zarządzanie przekierowaniami na platformie Shoper, jest stosunkowo proste z dwóch powodów:

1. Shoper automatycznie tworzy przekierowania w takich sytuacjach, jak np. zmiana adresu URL po modyfikacji nazwy produktu lub kategorii, czy ustawieniu przyjaznego adresu.

2. W panelu sklepu otrzymujemy dostęp do specjalnego narzędzia umożliwiającego tworzenie nowych, oraz edycję już istniejących przekierowań - bez potrzeby ingerowania w plik .htaccess. Aby dostać się do sekcji zarządzania przekierowaniami w panelu, wystarczy przejść do zakładki Konfiguracja > Przekierowania.

zZleK.jpeg

Uzupełniamy atrybuty ALT na Shoper

Następnym z zagadnień optymalizacji sklepu opartego o platformę Shoper są atrybuty ALT do zdjęć i grafik występujących na podstronach. To one wyświetlają się na miejscu grafiki, gdy ta nie może być poprawnie wczytana. Uzupełniając odpowiednio atrybut ALT możemy więc nie tylko poprawić użyteczność strony w sytuacji kryzysowej, ale również w prosty sposób zwiększyć jej nasycenie wartościowymi frazami, które wpleciemy w ten opis.

Domyślnie Shoper generuje automatycznie atrybuty ALT dla:

  • Zdjęć produktów (na bazie nazwy produktu). Nie jest to jednak pewnik i bardzo często możemy spotkać sytuację, w której ALT produktu nie jest jednoznaczny z nazwą towaru, a zawiera nazwę pliku z wgranym zdjęciem. Przez to powstają takie ALTy, jak ‘akoAOSkx.jpg’, które później trzeba poprawić ręcznie, wpisując poprawny, szczegółowy opis samemu.
  • Miniatur wpisów blogowych (na podstawie tytułu wpisu blogowego)

Oczywiście te, jak i pozostałe atrybuty ALT możemy zmienić sami, według własnej woli przechodząc do Edycja produktu > Galeria, a następnie wskazując zdjęcie, którego ALT chcemy zmienić i klikając ikonę w lewym dolnym rogu miniaturki.

cqUgx.jpeg

W przypadku, gdy chcemy zmienić ALT zdjęcia wyróżniającego wpisu blogowego, wystarczy przejść do jego edycji w sekcji Zawartość > Blog, gdzie widoczny będzie przycisk ‘Edytuj opis zdjęcia’.

O3jXq.png

Z kolei ALT zdjęć umieszczonych w treści wpisów blogowych zmienić można przez opcję ‘Wstaw/edytuj obrazek’

lQO76.jpeg

Indeksowanie sklepów Shoper, czyli słowo o Robots.txt

Kolejny punkt i kolejne zagadnienie z zakresu optymalizacji sklepu internetowego, którym należy się zająć, czyli odpowiednie uzupełnienie pliku robots.txt. To w nim umieszczane są reguły blokujące zasoby przed robotami indeksującymi. To przy tej kwestii natkniemy się również na potencjalne minusy Shopera, czyli ogromną liczbę podstron generowanych na bazie filtrów i sortowania, które co prawda mogą być przydatne dla klientów sklepu, jednakże z perspektywy indeksowania Google mogą stanowić problem. O jakie adresy chodzi? Chodzi automatycznie generowane adresy typu:

  • twoja-domena.pl/kategoria/1/default/1/news/0/f_producer_69/1
  • twoja-domenta.pl/pl/promotions/1/default/1/f_producer_33/1/f_producer_56/1/f_producer_31/
  • twoja-domena.pl/kategoria/1/default/3/f_producer_65/1/news/

i wiele innych. Jak sobie z nimi poradzić? Właśnie do tego celu użyjemy pliku robots.txt. Aby do niego dotrzeć wystarczy przejść do sekcji Konfiguracja > Marketing > Pozycjonowanie > Zaawansowane, gdzie możemy już dowolnie modyfikować zawartość pliku robots.txt dodając reguły blokujące crawling stron, które uznamy za problematyczne.

L3Je0.jpeg

Mapa strony Shoper - czyli gdzie znaleźć adres sitemapy?

Inną ważną kwestią powiązaną z optymalizacją sklepu, jest jego Sitemapa, czyli plik, który zawiera w sobie adresy URL wszystkich podstron sklepu. Adres mapy strony jest nam potrzebny przy zgłoszeniu jej do Google Search Console, dlatego należy wiedzieć gdzie go szukać. Shoper generuje Sitemapę automatycznie w pliku XML (format akceptowany przez Google Search Console), którego adres możemy podejrzeć przechodząc do sekcji Konfiguracja > Marketing > Pozycjonowanie > Google Sitemap.

m0nDP.jpeg

Czy Shoper wspiera dane strukturalne?

Tak! Sklepy oparte o to oprogramowanie zostały wzbogacone o dane uporządkowane, na których podstawie Google może wygenerować i pokazać w wynikach wyszukiwania dodatkowe informacje (tzw. featured snippets). W praktyce, dzięki danym strukturalnym w wynikach wyszukiwania możemy, oprócz standardowego title i description znaleźć również opinie, cenę czy dostępność towaru w magazynie. Takie rozwiązanie rzuca się w oczy i pomaga użytkownikom, a dla właściciela sklepu to szansa na wzrost konwersji.

55WQb.jpeg

Edycja skórki RWD, jak wprowadzać zmiany w szablonie sklepu Shoper?

Na sam koniec spraw optymalizacyjnych pokażemy, jak wprowadzać zmiany bezpośrednio w kodzie szablonu/skórki sklepu na Shoperze. Dostęp do kodu możemy uzyskać za pośrednictwem FTP jeżeli mamy wykupioną licencję samodzielną, ale prościej będzie skorzystać z wbudowanego narzędzia umożliwiającego edycję kodu. Aby z niego skorzystać należy przejść do sekcji Styl graficzny i nawigacja > Aktywny styl graficzny > Edycja zaawansowana. Tam wybieramy plik, który chcemy edytować i voila - mamy dostęp do kodu źródłowego! Uwaga: Przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian do szablonu wymagane jest utworzenie kopii aktywnego stylu. Bez niej, edycja będzie niemożliwa!

HuRXZ.jpeg

Korzystanie z pomocy technicznej i kontakt z Biurem Obsługi Klienta

Nie da się ukryć, że pomimo tego iż Shoper daje nam stosunkowo dużą swobodę działania, a jego mechanizmy są względnie bezawaryjne to z pewnością przyjdzie taki dzień, gdy będziemy potrzebowali wsparcia Pomocy Technicznej, czy to w przypadku wprowadzenia jakiejś bardziej skomplikowanej zmiany w sklepie, chęci zapytania o konkretną kwestię, lub szukania pomocy podczas niespodziewanej awarii. Kontakt z obsługą Shopera jest banalnie prosty i odbywa się na dwa sposoby:

1. W panelu, poprzez czat dostępny w prawym dolnym rogu po przejściu do sekcji Shoper Kampanie.

2. Poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie pomocy Shopera https://www.shoper.pl/kontakt/.

Choć przedstawione w tym poradniku techniki optymalizacyjne sklepów internetowych wydają się z pozoru proste, to stanowią one jedynie ułamek całego procesu pozycjonowania, którym zajmujemy się na co dzień. Aby skutecznie zwiększać ruch i sprzedaż na sklepach Shoper potrzeba czegoś więcej. W trakcie naszej pracy wykorzystujemy doświadczenie z setek przeprowadzonych i wdrożonych audytów seo, w tym dziesiątek opartych na platformie Shoper. Wiemy, jak zaplanować kompleksowy proces optymalizacyjny sklepu, przeprowadzić dogłębną analizę nieprawidłowości i niewykorzystanego potencjału SEO oraz stworzyć skuteczną strategię contentu dla sklepów z każdej branży. Takie działania w połączeniu z przemyślanym link buildingiem (procesem pozyskiwania linków) opartym o wartościowe źródła z nienaganną reputacją, przynoszą naszym klientom z miesiąca na miesiąc lepsze pozycje i większą widoczność w wynikach wyszukiwania Google.

Wiemy, jak pozycjonować wykorzystując potencjał Shopera i mamy na to dowody! Jednym z nich może z powodzeniem być przykład naszego klienta prowadzącego duży sklep z branży muzycznej. W ramach działań pozycjonerskich przygotowaliśmy i wdrożyliśmy kompleksowy audyt SEO, a następnie cyklicznie planowaliśmy i realizowaliśmy proces pozycjonowania który objął takie działania, jak:

  • Tworzenie opisów kategorii dostosowywanych do wymogów SEO.
  • Rozbudowa linkowania wewnętrznego w celu wzmocnienia kluczowych kategorii i produktów.
  • Pełna optymalizacja podstron poprzez audytowanie treści, uzupełnianie sekcji HEAD, stworzenie przyjaznych adresów URL, konstrukcja prawidłowych nagłówków H1 czy nasycenie nazw produktów wartościowymi słowami kluczowymi itp.
  • Systematyczne pozyskiwanie linków z wartościowych źródeł w formie publikacji branżowych, współpracy z blogerami oraz wydawcami, a także poprzez linkowanie nofollow ze źródeł uzupełniających.
    • Jaki był tego efekt?

Pozyskanie ponad 1400 nowych fraz w Top10 wyników wyszukiwania, co zaowocowało potężnym zwiększeniem ruchu organicznego i sprzedaży.

PlFgf.jpeg

Jak widać tylko przez ostatni rok dla sklepu naszego klienta stworzonego na platformie Shoper udało się nam pozyskać ruchem organicznym blisko 76 tys. nowych klientów!

AddwP.png

Pkh3n.png

Chcesz wiedzieć więcej? Poznać szczegóły kryjące się za dużymi wzrostami widoczności sklepów opartych oprogramowanie Shoper? Zajrzyj do naszego Case Study, gdzie opisaliśmy przypadek Candy-Shop.pl, sklepu na Shoperze, który z pomocą naszego pozycjonowania wygryzł najsilniejszą konkurencję, co miesiąc zdobywając kolejne szczyty pozycji!

Zajrzyj również do naszego poradnika na temat optymalizacji sklepów opartych o oprogramowanie sklepowe lidera rynku IdoSell Shop!

Marcin Zieliński

Specjalista ds. Pozycjonowania i copywriter. Miłośnik fantastyki i wielki fan gier fabularnych. W wolnym czasie turla kostki, pochłania książki i słucha dziwnej muzyki.

Potrzebujesz pomocy w zoptymalizowaniu sklepu na platformie Shoper?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!