Pozycjonowanie rozliczane za efekt 3 lata później – czy coś się zmieniło?

SEO Przykładowe realizacje

Kolejny wpis o pozycjonowaniu rozliczanym za efekt zacznę od stwierdzenia, że nie da się dziś takiego rozliczenia przeprowadzić. Już w 2011 roku pisałem o zagrożeniach umów za efekt oraz radziłem na co należy zwrócić szczególną uwagę. Dziś, po 3 latach, ten wpis nabrał jeszcze większego znaczenia.

Dlaczego twierdzę, że nie da się rozliczyć za efekt? Przecież to proste. Badamy pozycję frazy, wyciągamy średnią i mnożymy razy umówioną stawkę. Czysto i przyjemnie. Tak, ale nie dla Ciebie, drogi kliencie.  Czytaj dalej i dowiesz się dlaczego!

1. Efekt w postaci pozycji na frazę i efekt w postaci korzyści dla klienta to dwie zupełnie inne sprawy.

W celu uzyskania biznesowego efektu z frazy musimy mieć wybrane odpowiednie słowa kluczowe. Te odpowiednie biznesowo frazy często nie są oferowane klientom, bo są trudne do wypozycjonowania. Łatwe słowa kluczowe dadzą efekt pozycji, ale nie przełożą się na biznes i w końcowym rozliczeniu przyniosą Ci straty.

Oto konkretny przykład na podstawie statystyk sklepu monitoruj.pl i frazy „monitoring przez internet”. Sklep pojawia się na pozycjach od 4 do 6 w zależności od dnia. W wycenie za efekt za taką przykładową frazę klient płaciłby kilkadziesiąt złotych. Efekt biznesowy:

Zrzut ekranu 2014-02-18 o 11.36.18

 

W ciągu 3 dni z tego słowa kluczowego do sklepu zawitały 3 osoby! W międzyczasie sklep odnotował 14815 odwiedzin. Wejścia na tę frazę skorygowane o współczynnik odrzuceń 66% zredukujemy do 1. Rodzynek, który pozostał na stronie spędził na niej +- 21 sekund. Nic nie kupił i nic więcej nie zobaczył. Czy warto walczyć o wyższe pozycje na tę frazę?

Dla porównania pokażemy inną, lepszą frazę: „monitoring”. 

Zrzut ekranu 2014-02-18 o 11.42.42

 

Fraza jest na podobnej pozycji – między 4 a 5. Wygenerowała 24 odwiedziny, po korekcie o współczynnik odrzuceń mamy +- 10 wejść, z czego jedna osoba od razu dokonała zakupu za ponad 3000 zł. Można długo dyskutować o trudności tych fraz, o pozycjach i ich wpływie na odwiedziny. Ważne jest, że te przykłady mają udowodnić, że fraza frazie nie równa oraz że o efekcie z frazy można się wypowiadać dopiero, jak zbierze się konkretne wyniki!

2. Google skutecznie utrudnia nam mierzenie efektu biznesowego z konkretnej frazy!

Zacznijmy żywym przykładem, ponownie ze sklepu monitoruj.pl:

Zrzut ekranu 2014-02-18 o 11.47.42

 

Co ja, jako specjalista od e-commerce, mogę powiedzieć o tym ruchu? Nic. Może jedynie, że ten ruch jest. Jak ocenić efekt biznesowy z zleconych do pozycjonowania fraz? W Google Analytics nie da się tego zrobić. Wracając do głównego wątku, nie jestem w stanie nic powiedzieć o pracy, jaką wykonuje agencja SEO działająca i rozliczająca mnie za efekt. W 2011 roku mogłem tu dokładnie sprawdzić, jaka fraza przyniosła jaki efekt. Od 2013 roku ilość danych zmniejszała się, aż do stanu, który widać powyżej.

Halo halo! Jest jeszcze Google Webmaster Tools. Przykład: tabela z najczęściej klikanymi frazami.

Zrzut ekranu 2014-02-18 o 11.52.50

 

Ten raport pozwoli mi zweryfikować sprawdzarkę pozycji należącą do agencji i zobaczyć, czy nie oszukują na pozycjach. Niestety, nie widzę tu biznesu – efektu biznesowego z pozycjonowanych fraz!

Dlaczego Google nam to robi? Moim zdaniem, z dwóch powodów: aby utrudnić firmom pozycjonowanie fraz (które, przypomnijmy, jest nielubiane przez Google) oraz aby zachęcić jeszcze bardziej do płatnej reklamy AdWords.

Czy w tej samej wyszukiwarce mamy dostęp do wszystkich fraz klikanych za pośrednictwem reklamy płatnej? Oczywiście, przecież płacimy, prawda? Przykład:

Zrzut ekranu 2014-02-18 o 11.56.32

 

3. Pozycjonowanie w 2014 roku to już nie jest zabawa we frazy.

Jak to rozumieć? Moim zdaniem, pozycjonowanie dzisiaj należy traktować jako działanie całościowe i pracę nad pozyskiwaniem odwiedzin z różnych źródeł. Należy pozycjonować wybrane frazy główne wraz z długim ogonem oraz wszystkie inne sensowne w danym przypadku elementy, takie jak wpis na mapę Google, obrazki w dziale Grafika Google, filmy z YouTube, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Dobra umowa na pozycjonowanie nie powinna limitować fraz oraz zabraniać ich zmiany. Klient powinien mieć prawo do zmiany frazy lub do wybrania nowych słów kluczowych w trakcie umowy. Agencja powinna zapewnić kompleksową wiedzę na temat standardów i dobrych praktyk w danej branży.

Dobrym uzupełnieniem pozycjonowania w 2014 roku jest dodanie reklamy płatnej AdWords na frazy oraz na produkty (dla sklepów internetowych). Idealną sytuacją jest włączenie w pakiet usługi prowadzenia profili w odpowiednich serwisach społecznościowych. Dla sklepów internetowych idealne są Facebook, Google+ oraz Pinterest.

Tak skrojona usługa zapewni sukces Twojego biznesu w internecie, ponieważ zawiera w sobie komplet działań prowadzących do pozyskania ruchu z różnych źródeł. Innymi słowy, trzeba być wszędzie tam, gdzie są klienci.


[mks_button size=”large” title=”Dowiedz się więcej: pozycjonowanie” style=”squared” url=”https://traffictrends.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/” target=”_self” bg_color=”#4c345b” txt_color=”#fff;” icon=”” icon_type=”” nofollow=”0″]

Dodaj komentarz

2 odpowiedzi na “Pozycjonowanie rozliczane za efekt 3 lata później – czy coś się zmieniło?”

  1. Temat jak najbardziej aktualny. 90% firm dalej chce się rozliczać tylko za efekt, ba niektórzy za pozycje 1-3. Zostaje nam cały czas edukowanie klienta i pokazanie, że są dużo lepsze formy współpracy z lepszym efektem biznesowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Paweł Jóźwik

Paweł Jóźwik

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!