Bezpłatna konsultacja

Pozycjonowanie Shoplo

Kategoria: Pozycjonowanie

Shoplo to jedna z najpopularniejszych platform, umożliwiających szybkie stworzenie sklepu internetowego. Zastanawiasz się nad skorzystaniem z tej opcji, ale nie wiesz, jak wyglądają działania SEO przy takich witrynach? Czy są skuteczne? Kto może je przeprowadzić? Na wszystkie te pytania (i wiele więcej) odpowiadamy w poniższym artykule.

SPIS TREŚCI:

Co to jest CMS Shoplo i czym różni się od innych platform?

Shoplo jest jednym z ciekawszych rozwiązań, pozwalających na sprawne uruchomienie sklepu internetowego. System ten jest bowiem ogromnym wsparciem szczególnie dla osób, które nie są zaznajomione z programowaniem, gdyż zapewnia wszystkie niezbędne komponenty do prowadzenia sprzedaży online. Oprócz tego jest zoptymalizowany pod kątem wszystkich wyszukiwarek internetowych i pozwala sprzedawać na wielu różnych kanałach. Dużą zaletą Shoplo jest fakt, że ten CMS można łatwo spersonalizować i dopasować do swoich potrzeb, dzięki kreatorowi stron oraz gotowym szablonom. Co wyróżnia Shoplo od innych, podobnych serwisów? Przede wszystkim fakt, że daje wiele możliwości związanych z optymalizacją sklepu pod pozycjonowanie.

Korzyści i zagrożenia płynące z wyboru Shoplo

System Shoplo, tak jak każde inne rozwiązanie, ma zarówno zalety, jak i wady. Jeśli chodzi o jego plusy, to warto wyróżnić:

  • możliwość postawienia sklepu na szablonie lub za pomocą intuicyjnego kreatora stron;
  • szybkie przygotowanie sklepu do działania;
  • zapewniony hosting strony;
  • obsługę różnych języków i walut;
  • 14-dniowy okres próbny;
  • możliwość dostosowania strony do wymagań algorytmów Google,
  • atrakcyjne pakiety cenowe.

Jeśli chodzi o minusy, to przede wszystkim zaliczyć należy do tego fakt, że trudno jest wdrożyć w Shoplo nowe rozwiązania i modyfikacje, które wykraczają poza podstawowe założenia systemu. Często pojawiają się więc problemy z rozbudową witryny, dodaniem różnych niestandardowych automatyzacji itp. Poza tym warto też wspomnieć, że przy bardzo dużych sklepach, z dużą ilością produktów, prowadzenie sklepu na Shoplo staje się znacznie droższe, a sama jego obsługa jest dość problematyczna.

Dla kogo jest Shoplo?

Shoplo to świetne rozwiązanie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z handlem online i nie mają doświadczenia z obsługą żadnego CMS. Jest to opcja intuicyjna, łatwa w obsłudze, która nie wymaga zbyt dużej znajomości technologii, co zdecydowanie ułatwia sprawę osobom, stawiającym swoje pierwsze kroki w e-biznesie. Shoplo świetnie sprawdzi się małym i średnim sklepom, ale nie jest najlepszym rozwiązaniem dla dużych firm. Dlaczego? Otóż model SaaS powoduje, że w sklepie nie można wprowadzić dowolnych funkcji. Można poruszać się tylko w obszarze tego, co udostępnili jego twórcy. Jeśli więc potrzebujesz zaawansowanych opcji, takich jak np. edycja kodu strony, Shoplo nie jest dobrym wyborem.

SEO na Shoplo - dlaczego warto?

Pozycjonowanie sklepu internetowego na Shoplo jest możliwe i sprawdza się całkiem dobrze. To szczególnie ciekawa opcja, które o tym sposobie promowania biznesu nie wiedzą zbyt wiele. Według definicji SEO to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek. Jest to więc wprowadzenie szeregu działań zmierzających do promocji witryny i wyeksponowania marki w organicznych wynikach wyszukiwania. Jednym z takich działań jest właśnie optymalizacja sklepu, którą w podstawowym zakresie umożliwia Shoplo. Oczywiście musisz mieć świadomość, że pozycjonowanie w ogóle, niezależnie czy odbywa się przy wykorzystaniu Shoplo czy innego CMS, powinno opierać się na długoterminowej strategii, u której podstaw muszą znaleźć się plany rozwojowe firmy, jej możliwości, a także ograniczenia płynące z technicznych aspektów prowadzenia sklepu. Pamiętaj także, że jeśli nie jesteś biegły w tym temacie, to zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie oddanie prowadzenia działań z zakresu Shoplo SEO w ręce specjalistów.

Pozycjonowanie sklepu Shoplo - jak zacząć?

Pozycjonowanie strony www na Shoplo należy zacząć od jego dogłębnej optymalizacji, a także od dobrze zaplanowanej strategii. Możesz to zrobić samodzielnie, jeśli nie są Ci obce reguły rządzące SEO lub zdecydować się na usługę od firm, które doskonale znają ten temat. Zastanów się więc, czy posiadasz wiedzę, dotyczącą wyboru słów kluczowych, link buildingu, a także tworzenia treści. To ułatwi Ci decyzję dotyczącą tego, czy chcesz pracować sam, czy jednak skorzystać z pomocy ekspertów.

Jak wygląda pozycjonowanie i optymalizacja sklepu Shoplo?

Zastanawiasz się, jak krok po kroku przeprowadzić optymalizację i pozycjonowanie sklepu na Shoplo, aby osiągane efekty były satysfakcjonujące? Oto 6 kroków, które są niezbędne do odnotowania pierwszych sukcesów.

Wybór słów kluczowych

Pierwsza bardzo istotna kwestia to wykonanie audytu seo sklepu, a następnie znalezienie odpowiednich słów kluczowych. Na początku warto przeanalizować, po wpisaniu jakich fraz Twoja domena już pokazuje się w wyszukiwarce (niezależnie czy na początku wyszukiwań, czy na dalszych pozycjach). Możesz skorzystać ze specjalnych narzędzi do tego przystosowanych do sprawdzania pozycji. Oczywiście, jeśli Twoja witryna jest zupełnie nowa, nie uzyskasz żadnych pomocnych informacji, wtedy warto od razu przejść do drugiej metody.

Drugą opcją jest wpisanie słów, określających Twoją ofertę, na które chciałbyś się pozycjonować. Np. jeżeli prowadzisz sklep zoologiczny, możesz wpisać takie słowa jak „karma dla królików domowych”. Pamiętaj jednak, aby unikać ogólników, takich jak „karma” czy „miska”, ponieważ nie uzyskasz wtedy precyzyjnych podpowiedzi odnośnie fraz. Otrzymasz tylko ogólne słowa kluczowe, na które oczywiście chciałaby się pozycjonować każdy sklep zoologiczny, ale niestety jest to trudne i nieopłacalne z uwagi na ogromną konkurencję i wysokie koszty wypozycjonowania bardzo ogólnych fraz. Wybrane słowa kluczowe, które mają doprowadzić do skutecznego pozycjonowania witryny Shoplo, powinny być:

  • odpowiednio dopasowane do Twojej działalności lub rodzaju produktów;
  • określone precyzyjnie;
  • skoncentrowane na obszarze, w którym działasz (np. jeśli pracujesz tylko na terenie Warszawy lub województwa wielkopolskiego, stawiaj na takie właśnie frazy lokalne);
  • dopasowane do budżetu, którym dysponujesz;
  • proste, bez branżowego slangu.

Wybierając słowa kluczowe, warto także przeanalizować, na jakie frazy postawiła Twoja najbliższa konkurencja. Do tego także istnieją narzędzia, które są w stanie prześwietlić ich działania (Ahrefs, Senuto, Semstorm, Semrush). Pamiętaj jednak, że powinna być to tylko inspiracja, ponieważ nie wszystkie frazy, które dotyczą Twoich konkurentów, będą dotyczyć też Ciebie.

Optymalizacja techniczna

Kolejny etap, jeśli chodzi o pozycjonowanie CMS Shoplo, to wdrożenie konkretnych działań na witrynie. Konkretnie chodzi głównie o dopasowanie odpowiednich znaczników title, stworzenie struktury nagłówków (tzw. H1, H2 itp.), dodanie meta opisów oraz stworzenie adresów URL przyjaznych dla wyszukiwarki. Warto także uwzględnić opisy alt do fotografii. Dzięki nim roboty indeksujące zawartość na stronie są w stanie odczytać, co znajduje się na obrazku. Taka techniczna optymalizacja SEO Shoplo to niezbędnik, jeśli chcesz osiągać wysokie wyniki. Oprócz tego dobrze jest też wprowadzić takie formaty jak komentarze na blogu, oceny produktów oraz geolokalizację. Nie mają one bezpośredniego wpływu na SEO, ale pośrednio pomagają w budowaniu pozycji w wyszukiwarce, dzięki zwiększaniu zaangażowania użytkowników na stronie.

Budowa i optymalizacja treści

Dobra witryna internetowa to wysokiej jakości treści, które są na niej zamieszczone. Chodzi tutaj zarówno o opisy produktów i kategorii, ale także o bloga, który jest stale uzupełniany nowymi artykułami. Musisz jednak wiedzieć, że w dzisiejszych czasach algorytmy Google premiują te teksty, które rzeczywiście odpowiadają na pytania użytkowników, są pomoce, merytoryczne lub ciekawe. Czasy, kiedy wystarczyło średniej jakości treść naszpikować frazami, aby strona znalazła się w TOP 3 wyszukiwań, mamy już dawno za sobą. Dlatego pamiętaj, aby tworzyć ciekawe, pomocne treści, które zawierają naturalnie odmienione frazy. Unikaj także duplikacji treści, ponieważ roboty Google mogą obniżyć ocenę strony.

Jakościowy link building

Według obecnych algorytmów Google im więcej wartościowych witryn linkuje do konkretnej strony, tym większa jest jej wartość. Kiedyś wystarczyło wrzucanie linków do katalogów czy innych niezbyt popularnych serwisów, aby działania przynosiły efekt. Dziś należy skupić się na zdobywaniu linków ze stron, które są tematycznie powiązane z Twoją działalnością. Możesz to robić np. podejmując współpracę z blogerami lub pisząc artykuły dla dużych, znanych serwisów.

Analiza ruchu i pozycji na daną frazę

Wszystko, co robisz, w zakresie SEO, musi zostać doskonale przeanalizowane. Stale monitoruj ruch na stronie i sprawdzaj, skąd się pojawił. Czy są to reklamy płatne, wejścia organiczne czy może osoby przekierowane z linku wrzucanego przez jakąś influencerkę? Koniecznie analizuj też pozycje na daną frazę. Niewielkie skoki i spadki są naturalne, ale jeśli zobaczysz, że np. na jakieś frazie pozycja Twojej witryny spadła z 5 na 20, to oznacza, że poczyniono jakieś nieprawidłowe działania, np. ktoś zdjął sporo linków do Twojej strony ze swojego serwisu.

Kiedy widać pierwsze efekty pozycjonowania sklepu Shoplo?

Decydując się na prowadzenie działań z zakresu pozycjonowania, musisz wiedzieć, że nie jest to szybki proces. SEO wymaga czasu i musisz uzbroić się w cierpliwość. Pierwsze efekty możesz zobaczyć po miesiącu lub nawet po pół roku. Wszystko zależy od konkurencyjności branży, Twojego budżetu, a także tego, kto prowadzi konkretne działania. Warto jednak dać sobie czas, ponieważ efekty, które możesz osiągnąć przez pozycjonowanie Shoplo są długotrwałe, więc są warte czekania.

Wtyczki do Shoplo, które wspierają SEO

Korzystając z Shoplo, możesz użyć wtyczek, które wesprą i usprawnią proces pozycjonowania. To 3 najchętniej wykorzystywane przez użytkowników:

1. SEO Report

Dzięki tej wtyczce możesz dodać konkretne słowa kluczowe i dowiedzieć się, czy zostały one odpowiednio często użyte na witrynie, aby móc konkurować z innymi serwisami pozycjonującymi się na te frazy.

2. Shoplo Reviews

Shoplo Reviews to wtyczka, która pozwala pozostawić klientom opinie i ocenić zakupione produkty. Dzięki temu zwiększysz ilość contentu na stronie, a także zbudujesz zaufanie użytkowników, co jest zawsze dobrze odczytywane przez algorytmy.

3. Upsell

Dzięki tej wtyczce w Twoim sklepie przy każdym produkcie pojawią się tzw. dobra komplementarne, które spełnią jeszcze więcej potrzeb klienta. Jest to jednak dodatek, który warto zainstalować dopiero wtedy, kiedy wszystkie podstawy są gotowe.

Integracje dostępne na Shoplo

Co ważne, Shoplo zapewnia też gotowe integracje z różnymi systemami logistycznymi. Przede wszystkim daje możliwość działania z najbardziej znanymi przewoźnikami, ale poza tym pozwala też wprowadzić inne możliwości, np. odbiór osobisty. Dostawa to jednak nie wszystko. System zapewnia też integracje z dużymi serwisami, np. porównywarkami produktów, a także z Facebookiem czy programami do zarządzania projektami.

Czy można samodzielne prowadzić pozycjonowanie Shoplo?

Jeśli czujesz, że doskonale znasz tematy dotyczące optymalizacji witryny pod SEO, wyszukiwania fraz, link buildingu czy tworzenia treści lub chcesz zgłębić swoją wiedzę w tym temacie, możesz śmiało spróbować prowadzenia działań na własną rękę. Pamiętaj jednak, że wiąże się to także ze stałym śledzeniem trendów, gdyż sposoby działania algorytmu Google ciągle się zmieniają. Jeśli więc chcesz zaoszczędzić sobie czasu i błędów, które możesz popełnić, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest oddanie SEO w ręce specjalistów.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pozwolił Ci zdecydować, czy pozycjonowanie na Shoplo zostawisz sobie, czy jednak oddasz je w ręce specjalistów.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!