Bezpłatna konsultacja

Pozycjonowanie Sky-Shop

Kategoria: Pozycjonowanie

SEO to jeden z ważniejszych elementów marketingu internetowego, który warto wdrożyć do swojej strategii. Jeśli masz sklep na Sky-Shop lub planujesz go mieć, ale nie wiesz, czy da się go zoptymalizować pod pozycjonowanie, to ten artykuł jest dla Ciebie. Zebraliśmy w nim wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące tego tematu.

SPIS TREŚCI:

Co to jest Sky-Shop?

Sky-Shop to kompleksowa platforma e-commerce, która umożliwia szybkie, samodzielne stworzenie swojego własnego sklepu internetowego lub prowadzenie sprzedaży na zasadzie dropshippingu. Warto też wspomnieć, że działa w modelu SaaS, czyli abonamentowym. Oznacza to, że płacąc stałą miesięczną kwotę, otrzymujesz dostęp do gotowego sklepu internetowego, który możesz oczywiście dostosować w pełni do swoich potrzeb i preferencji.

Sklep na Sky-Shop - dla kogo?

Sklep tego typu to najlepsze rozwiązanie dla wszystkich osób, które chcą sprawnie i bez żadnych komplikacji otworzyć swój e-commerce. Szczególnie dobrze takie rozwiązanie sprawdza się dla małych i średnich podmiotów, których właściciele nie znają się na kwestiach programistycznych lub mają małe budżety. Zaprojektowanie sklepu od A do Z, a później jego uruchomienie, to koszt od kilkunastu do nawet kilkuset tysięcy złotych, w zależności od tego, jak zaawansowana ma być to platforma. Wiele osób startujących w biznesie nie posiada takiego budżetu i wtedy z pomocą przychodzi Sky-Shop.

Zalety i wady platformy Sky-Shop

Sky-Shop jest rozwiązaniem, które ma sporo plusów, więc warto zwrócić na nie uwagę. Jego największe zalety to:

  • Możliwość szybkiego uruchomienia sklepu internetowego bez znajomości zagadnień programistycznych.
  • Możliwość skorzystania z gotowych szablonów i spersonalizowania sklepu pod własne potrzeby.
  • Atrakcyjna cena zależna od ilości produktów w sklepie i funkcjonalności.
  • Kilkaset udostępnionych integracji z innymi systemami.
  • 14-dniowy okres próbny.

Jeśli chodzi o wady, to zdecydowanie największą jest to, że Sky-Shop nie daje dostępu do kodu źródłowego witryny, w związku z czym wykonanie bardziej wymagających modyfikacji jest niemożliwe. Dodatkowo trzeba zwrócić uwagę na to, że istnieje wiele ograniczeń samego modelu SaaS, m.in. to, że sklep działa, dopóki za niego płacisz, a w innym wypadku natychmiast znika.

Na czym polega pozycjonowanie sklepu Sky-Shop?

Pozycjonowanie to zbiór działań, które prowadzą do wyświetlania się danej witryny na pierwszych miejscach wyszukiwarki. Wykonuje się je w celu zwiększenia ruchu organicznego na stronie, a co za tym idzie, m.in. zwiększenia świadomości marki, zaufania klientów oraz po prostu sprzedaży. Pozycjonowanie sklepu na Sky-Shop wygląda dokładnie tak samo, jak to wykonywane w przypadku każdego innego ecommerce. Jak więc przeprowadzić ten proces?

Audyt SEO i analiza rynku konkurencji

Pierwszym krokiem, który należy zrobić, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron na Sky-Shop, jest oczywiście wykonanie audytu sklepu internetowego. Na początek musisz więc wybrać narzędzie, które wykona pogłębioną analizę Twojej witryny. Jest ich na rynku dużo, więc warto przejrzeć różne oferty i wybrać tę opcję, która odpowiada Ci najbardziej. Z pewnością przyda się też Google Analytics oraz Google Search Console. To darmowe narzędzia, które dostarczą Ci wiele informacji o użytkownikach i ruchu na stronie. Kolejny krok to sprawdzenie indeksacji Twojego serwisu, czyli ocena, czy wyszukiwarka w ogóle go widzi. Możesz to sprawdzić, wpisując w Google komendę: site:twojadomena.pl. Następnie czas na przejrzenie strony. Musisz mieć pewność, że wszystkie elementy, takie jak meta title, description, a także cały zawarty na stronie content są odpowiednio zoptymalizowane i zawierają słowa kluczowe. Nie zapominaj także o sprawdzeniu wszystkich adresów URL oraz opisów ALT przy zdjęciach. Niezbędne w przypadku audytu SEO Sky-Shop jest także sprawdzenie, czy strona szybko się ładuje i jest responsywna. Oczywiście cały ten proces audytu możesz przeprowadzić wyłącznie wtedy, kiedy masz już cokolwiek na stronie. Jeżeli zastanawiasz się dopiero nad uruchomieniem sklepu i chcesz od razu zacząć działania SEO, stwórz dokładny plan, o co musisz zadbać podczas tworzenia każdej sekcji. To ułatwi Ci pracę.

Analiza konkurencji

Po audycie wewnętrznym czas na analizę konkurencji, która pomoże Ci wypracować własną strategię. Przede wszystkim zacznij od wytypowania swoich największych konkurentów i na nich skup swoją analizę. Musisz sprawdzić przede wszystkim jakich słów lub fraz kluczowych używa konkurencja oraz skąd pochodzą ich linki odsyłające. Możesz to zrobić za pomocą różnych narzędzi np. Ahrefs, SENUTO, Semstorm, SEMrush i wiele innych. Wybierz takie, które będzie dla Ciebie najwygodniejsze w użytku. Pamiętaj jednak, że analiza ma stanowić tylko wsparcie w pozycjonowaniu. Możesz się zainspirować np. frazami kluczowymi, na które pozycjonują się konkurencji, ale duplikowanie contentu jest surowo zabronione.

Analiza słów kluczowych i fraz z długim ogonem

Kolejny w krok pozycjonowaniu sklepu Sky-Shop to wybór fraz kluczowych. Czym w zasadzie są słowa kluczowe? To po prostu hasła, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, np. buty damskie, książka kucharska, pomysły na prezent dla babci. Opcji jest więc mnóstwo, a Ty musisz wybrać te, na które będziesz się pozycjonować. Jak to zrobić sprawnie i skutecznie?

Przeanalizuj swoją obecną pozycję

Na początku warto wybrać frazy kluczowe, na które będziesz pozycjonować swój sklep. Możesz to zrobić przy pomocy specjalnych narzędzi (np. Senuto lub Semstorm), które wskażą Ci, na jakie słowa obecnie pokazuje się Twoja witryna w wyszukiwarce oraz jaką ma pozycję. Możesz potraktować to jak podpowiedź i rozwijać SEO właśnie wokół tych fraz.

Wykorzystaj narzędzia pomocnicze

Druga opcja to wyszukanie słów kluczowych, które kojarzą się z Twoją marką i podpowiedzi do nich. Tutaj także możesz skorzystać z narzędzi płatnych lub darmowych, które pomogą Ci to zrobić. Jeśli chodzi o te bezpłatne to jest to np. Answer The Public, Ubersuggest, Google Keyword Planner lub Google Trends. Możesz także po prostu wpisać w wyszukiwarkę początek frazy, np. buty i zobaczyć, jakie podpowiedzi Ci się ukażą.

Przeanalizuj działania konkurencji

Wybierając słowa kluczowe, dobrze jest też zwrócić uwagę, na co pozycjonuje się Twoja najbliższa konkurencja. Będzie to dla Ciebie duża podpowiedź.

Odrzuć frazy ogólne

Nigdy nie wybieraj zbyt ogólnych fraz. Jeżeli prowadzisz np. sklep z ubraniami, omijaj słowa kluczowe takie jak „sweter”. Konkurencja w przypadku takich słów kluczowych jest bardzo trudna, więc będzie Ci niezwykle ciężko się przebić, a poza tym zgubisz się w gąszczu innych sklepów. Zdecydowanie lepszym pomysłem jest postawienie na frazy bardziej skonkretyzowane np. „sweter damski z wełny merino” itd.

Nie zapominaj o frazach z długim ogonem

Prawdopodobnie większość słów kluczowych, które wybierzesz, będą stanowiły klasyczne zapytania produktowe, np. „wyciskarka wolnoobrotowa tania” czy „spodnie cargo damskie”. Są one bardzo ważne, ponieważ mają największy potencjał sprzedażowy, gdyż wpisują je osoby zainteresowane zakupem. Nie możesz jednak zapomnieć o tzw. frazach typu long tail. Są to frazy zdecydowanie dłuższe, np. „jakie buty na wiosnę wybrać”, „jaki prezent na dzień matki”, „ranking blenderów ręcznych 2023” itp. Tego typu frazy mają szczególne znaczenie ze względu na coraz częstsze posługiwanie się użytkowników wyszukiwaniu głosowym. Dlaczego? Gdy mówimy, posługujemy się innym językiem, składamy dłuższe zdania i zadajemy konkretne pytania. Gdy piszemy, wszystko skracamy i wtedy pojawiają się właśnie zapytania produktowe.

Optymalizacja podstron i treści

Kolejny etap pozycjonowania to oczywiście optymalizacja sklepu internetowego Sky-Shop. Jeśli na etapie audytu spisywałeś sobie wszystkie elementy do poprawy, musisz po prostu krok po kroku odhaczyć każdy element. Pamiętaj, że każdy title i alt mają znaczenie, dlatego warto być skrupulatnym i przejść przez wszystkie podstrony i treści, które znajdują się w witrynie.

W SEO niezwykle ważny jest też link building. Oczywiście warto stawiać na linkowanie wewnętrzne, które w przypadku pozycjonowania sklepu opartego o Sky-Shop jest w pełni możliwe, ale bez działań zewnętrznych się nie obejdzie. Według algorytmu wyszukiwarki im więcej wartościowych witryn linkuje do konkretnej strony, tym większa jest jej wartość. Należy więc zdobywać linki ze stron, które są tematycznie powiązane z Twoją działalnością. Możesz to robić, np. podejmując współpracę z blogerami lub publikując artykuły sponsorowane na dużych platformach.

Ile trwa pozycjonowanie sklepu Sky-Shop?

Nie można jednoznacznie określić, ile czasu trwać będzie pozycjonowanie sklepu Sky-Shop. Wszystko zależy od branży, konkurencji, a także od zaangażowania i umiejętności pozycjonera. Niektóre biznesy pierwsze efekty odnotowują już po kilku dniach, a inne muszą poczekać na to nawet pół roku. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ SEO to proces, ale jego rezultaty są długoterminowe.

Czy warto inwestować w pozycjonowanie Sky-Shop?

Pozycjonowanie to jeden z rodzajów marketingu internetowego, który przynosi długotrwałe efekty. Reklamy, np. w social media, działają tak długo, jak za nie płacisz, a później znikają. Rezultaty działań SEO po zaindeksowaniu należy oczywiście podtrzymywać, ale same w sobie utrzymują się one zdecydowanie dłużej. Osiągając wysokie wyniki w wyszukiwarce, otrzymasz wzrost świadomości Twojej marki oraz zwiększony ruch na stronie. To wszystko składa się na fakt, że pozycjonowanie jest też jedną z lepszych odpowiedzi na pytanie jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, więc zdecydowanie jest ono warte inwestycji.

Jakie czynniki mają wpływ na efekty z pozycjonowania stron na Sky-Shop?

Decydując się na pozycjonowanie, musisz wiedzieć, że efekty będą zauważalne tylko wtedy, kiedy działania będą przeprowadzone zgodnie ze wszystkimi opisanymi wyżej wytycznymi, przy użyciu wysokiej jakości narzędzi. Na uzyskiwane wyniki wpływa bowiem dobór słów kluczowych, jakość udostępnianego contentu, ilość produkowanego contentu, świadomy link building oraz stałe monitorowanie wyników. Jeżeli więc wiesz, że brakuje Ci kompetencji lub czasu, lepszym rozwiązaniem jest oddanie działań w ręce specjalistów.

Skuteczne SEO Sky-Shop - jak to zrobić?

Odpowiednia optymalizacja Sky-Shop pod działania SEO musi być bardzo skrupulatna, aby rezultaty były zauważalne. O jakich elementach nie możesz zapomnieć?

Meta title i description

Są to znaczniki meta, które zawarte są w sekcji nagłówkowej dokumentu. Dzięki nim możliwe jest ustalenie tytułu witryny, zadeklarowanie słów kluczowych czy opisu treści. Są one widoczne dla przeglądarek i to właśnie w tym celu się je stosuje.

Poprawna struktura: tytuł i nagłówki

Treść, która jest zamieszczana na stronie, powinna być zawsze zatytułowana, a także podzielona na nagłówki (H1, H2, H3, itd.). Jest to ważne zarówno z perspektywy SEO, gdyż ma to znaczenie dla algorytmów, ale jest także ważne dla użytkowników, ponieważ sprawia, że tekst jest łatwiejszy w przyswojeniu.

Unikalne treści

Duplikacja treści jest bardzo niekorzystnym czynnikiem, jeśli chodzi o SEO. Negatywnie wpływa na widoczność strony w wynikach wyszukiwania, ponieważ wprowadza algorytmy w błąd. Roboty nie wiedzą wówczas, która strona powinna wyświetlać się w SERP.

Szybkość ładowania się strony

Dynamiczna strona to połowa sukcesu. Jest to ważne zarówno z perspektywy UX, czyli doświadczeń użytkowników, jak i z perspektywy oceny przez roboty wyszukiwarki. Algorytmy nigdy nie premiują stron, które działają powoli lub ładują się w niepełny sposób.

Responsywność strony

Responsywność strony oznacza to, że dostosowuje się ona do wielkości okna przeglądarki, dzięki czemu można korzystać z niej zarówno na laptopie, jak i np. na smartfonie. To bardzo istotny parametr również dla pozycjonowania.

Plik Robots.txt

Plik ten umieszczany na serwerze odpowiada za komunikację z robotami wyszukiwarek internetowych. Określa czy dane oprogramowania mogą indeksować witrynę, dlatego z jego pomocą można wytyczyć ścieżki, którymi roboty będą poruszać się po stronie sklepu.

Linkowanie wewnątrz strony

Wspominaliśmy już, jak ważne jest linkowanie zewnętrzne. Nie zapomnij jednak o wewnętrznym, które pomaga sprawnie poruszać się po stronie nie tylko użytkownikom, ale też robotom wyszukiwarki. Dzięki linkowaniu tego typu można w prosty sposób ustalić hierarchię informacji na stronie i jej podstronach.

Automatyczne przekierowania

Ustawienie automatycznych przekierowań jest ważne z punktu widzenia SEO, ponieważ można dzięki temu wyeliminować strony 404. Przekierowanie daje wyraźny sygnał robotom indeksującym, że teraz trzeba skupić się na nowym adresie.

Jak pozycjonować Sky-Shop, aby zyskać, a nie stracić?

Niestety nie ma jednej zasady, która przyniosłaby określone rezultaty każdemu sklepowi Sky-Shop. Istotne jest, aby trzymać się ogólnych, opisanych wyżej zasad, stale śledzić pojawiające się trendy, a także testować nowe rozwiązania. Tylko w ten sposób możesz osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby pozycjonowaniem Twojego sklepu zajmowała się osoba kompetentna, która ma na to czas i wie, jak poprowadzić pewne procesy, aby przyniosły one pozytywne skutki.

Czy pozycjonowanie na Sky-Shop jest trudne?

Pozycjonowanie sklepu internetowego Sky-Shop nie jest trudne, ale jest wymagające. Trzeba bowiem ciągle wprowadzać nowe treści, dbać o aktualność contentu, który już znajduje się na stronie, śledzić trendy, a do tego stale monitorować uzyskiwane wyniki. Pamiętaj więc, że jeśli zaczynasz pracę nad SEO, musisz być przygotowany na regularne, codzienne działanie.

Integracje z innymi serwisami dostępne na Sky-Shop - jakie wybrać?

Sky-Shop umożliwia setki integracji z innymi serwisami, co znacznie zwiększa funkcjonalność serwisu. Przede wszystkim pozwala np. zintegrować sklep z różnymi hurtowniami i systemami płatności czy ratalnymi, takimi jak Przelewy24, Tpay, Twisto, PayPo itp. Dodatkowo daje opcję połączenia sklepu z portalami aukcyjnymi oraz marketplace, co daje znacznie więcej możliwości sprzedażowych. Warto też zwrócić uwagę na integracje z systemami księgowymi oraz z narzędziami marketingowymi. Szczególnie w przypadku tych ostatnich ciekawa jest możliwość podpięcia sklepu bezpośrednio pod Google Analytics oraz Google Ads.

Mamy nadzieję, że teraz pozycjonowanie witryny Sky-Shop nie jest już dla Ciebie tajemnicą i bez trudu podejmiesz się go samodzielnie lub wybierzesz specjalistów, którzy się nim zajmą.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!