Bezpłatna konsultacja

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) - czyli jak pozycjonować stronę WWW?

Kategoria: Pozycjonowanie

Prowadzisz stronę internetową i szukasz nowych odbiorców na oferowane usługi? A może założyłeś sklep internetowy i poszukujesz skutecznych źródeł dotarcia do klienta? W większości przypadków SEO jest pozycją, którą obowiązkowo musisz uwzględnić w swoim budżecie reklamowym. Czym jest SEO, jaką strategię przyjąć i jakie korzyści przynoszą regularne działania związane z pozycjonowaniem witryny?

SPIS TREŚCI:

Pozycjonowanie stron internetowych to zbiór czynności mających na celu zwiększenie widoczności witryny na stronie wyników wyszukiwania w celu poprawy dostępności strony internetowej firmy dla klienta (czego konsekwencją jest zwiększenie ruchu i sprzedaży organicznej). Mimo, że SEO jest procesem wymagającym regularności i przede wszystkim podejmowania przemyślanych działań, jest w stanie generować długofalowe efekty, tak wyczekiwane przez marketerów i właścicieli firm. Czym jest pozycjonowanie i jak zaplanować skuteczną kampanię SEO?

Co to jest SEO i pozycjonowanie?

SEO to skrót od Search Engine Optimization. W jednym zdaniu moglibyśmy określić skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jako zestaw praktyk, które należy wdrożyć (i wdrażać regularnie!) w celu poprawy widoczności w wyszukiwarce, zwiększeniu ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania czy finalnie sprzedaży i konwersji.

W praktyce wygląda to w ten sposób, że użytkownik (Twój potencjalny klient) wpisując konkretne hasło w wyszukiwarkę Google, otrzymuje zestaw wyników, które odpowiadają na jego zapytanie. Rolą specjalisty odpowiedzialnego za pozycjonowanie jest umieszczenie danej podstrony powiązanej ze słowem lub grupą słów kluczowych jak najwyżej w SERP (Search Engine Results Page, czyli organiczne wyniki wyszukiwania). I jak się pewnie domyślasz, jest szereg czynności, które muszą się wydarzyć, aby osiągnąć topowe rezultaty.

anQ31.png

Przykład organicznych wyników wyszukiwania w Google dla zapytania “jaka sukienka na lato”

Możemy wyróżnić tylko i aż dwa filary skutecznej kampanii SEO. Są to:

  • On-site SEO,
  • Off-site SEO.

On-site SEO to proces optymalizacji strony internetowej z uwzględnieniem najlepszych praktyk. Optymalizacja na stronie opiera się w głównej mierze na audycie SEO i optymalizacji czy tworzeniu jakościowych, istotnych dla użytkownika i dobrze zaplanowanych treści.

Off-site SEO to z kolei zbiór działań niezwiązanych z samą stroną, które wykonuje się na zewnątrz. Obejmuje link building, czyli pozyskiwanie jakościowych linków przychodzących do domeny.

Korzyści pozycjonowania stron WWW

Jeśli chodzi o korzyści SEO, jest ich całe mnóstwo. Do najważniejszych możemy zaliczyć:

1. Pozycjonowanie stron internetowych zwiększy ruch na Twojej stronie!

Jedną z najważniejszych korzyści, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony internetowej, jest zwiększenie ruchu, co w konsekwencji wpłynie na wzrost sprzedaży usług lub produktów, jakie oferujesz. Im Twoja strona będzie wyżej w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa, że użytkownicy trafią właśnie do Twojej witryny, a nie do firm konkurencji.

2. Budowanie zaufania do marki

Twoja strona internetowa pojawia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania? Oprócz niezaprzeczalnych korzyści w postaci ruchu zyskasz także zaufanie swoich potencjalnych klientów. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania oznacza, że Twoja strona jest uznawana przez Google za wartościową i istotną dla klienta.

3. Zareklamujesz usługi, których nie możesz reklamować

Prowadzisz sklep internetowy z suplementami, alkoholem, tytoniem? A może rozwijasz aptekę internetową lub oferujesz porady prawne? W takim razie omija Cię możliwość wykorzystania płatnych kampanii reklamowych (Google Ads czy Meta Ads). Dobra wiadomość jest taka, że w SEO nie musisz mierzyć się z tego rodzaju ograniczeniami!

4. W SEO nie płacisz za kliknięcie

W odróżnieniu od innych kanałów dotarcia do klienta, jak chociażby wspomniane powyżej kampanie reklamowe, w SEO nie płacisz za pojedynczy klik (lub 1000 wyświetleń przy kampaniach odsłonowych w sieci reklamowej Google). Oznacza to tyle, że regularna praca przy pozycjonowaniu swojej witryny będzie procentować latami. Ruch nie zniknie z dnia na dzień, kiedy nie będziesz inwestował w SEO (w przeciwieństwie do kampanii płatnych).

Audyt SEO

Rozpocząć działania SEO dla strony WWW bez audytu SEO to jak naprawiać samochód nie mając narzędzi! Czy jest to możliwe? Być może tak. Czy warto? Niekoniecznie!

Audyt SEO to proces, od którego należy rozpocząć przygodę z pozycjonowaniem strony internetowej. Bez szczegółowego i merytorycznego audytu SEO zrealizowanego na samym początku współpracy osiąganie wysokich pozycji na nawet niszowe słowa kluczowe może być utrudnione. Audyt SEO jest więc pierwszym krokiem do stworzenia planu, który długofalowo przyniesie wymierne rezultaty.

Poniżej 9 najważniejszych kwestii, które powinny zostać przeanalizowane na samym początku:

1. Analiza słów kluczowych: zapewne świetnie znasz asortyment, który oferujesz swoim klientom, jak i jesteś specjalistą w zakresie oferowanych usług. Czy jednak wiesz, jak klienci trafiają na Twoją stronę? Jedną z pierwszych i podstawowych kwestii, jakie musisz zrealizować, jest znalezienie konwertujących słów kluczowych. Przygotuj listę zarówno ogólnych i bardzo konkurencyjnych fraz, jak i fraz long-tail, które przeważnie są mniej konkurencyjne i pozwolą szybciej zobaczyć efekty działań SEO.

Poszukując wyrażeń, na które docelowo ma wyświetlać się Twoja strona, możesz posiłkować się narzędziami takimi jak Google Analytics, Google Search Console, Planer Słów Kluczowych Google Ads czy korzystając z zewnętrznych narzędzi, jak SEMSTORM czy Senuto.

XL5Aa.png

2. Analiza konkurencji: skoro wiesz już, na jakie frazy chciałbyś, by Twoja wyświetlała się w TOP wyników wyszukiwania, pora na analizę działań SEO konkurencji. Audyt powinien określać, co Twoja bezpośrednia konkurencja robi lepiej i co Ty możesz i powinieneś zrobić, aby poprawić pozycję własnej strony w wynikach wyszukiwania.

47QP7.png

3. Analiza ruchu na stronie i podstronach: audyt SEO powinien poruszyć także kwestie obecnego ruchu w witrynie, tendencji spadkowej lub wzrostowej oraz określić możliwe przyczyny takiego stanu rzeczy.

UBbxB.png

4. Indeksowanie: sprawdzenie, czy strona indeksuje się poprawnie oraz czy nie występują problemy z dostępnością strony dla robotów Google, bądź czy strona nie jest zablokowana przez plik pomocą robots.txt to kolejny techniczny, obowiązkowy do sprawdzenia obszar.

kcJGW.png

5. Analiza struktury adresów URL: niezwykle istotne zarówno z punktu widzenia robotów Google, jak i użytkownika końcowego jest przemyślana struktura adresów URL. W idealnej sytuacji już na etapie tworzenia strony powinieneś zadbać o to, aby nawigacja w witrynie była zrozumiała i przemyślana. Dzięki temu też unikniesz potencjalnego problemu duplikacji treści i kanibalizacji słów kluczowych.

6. Grafiki i atrybuty ALT: kolejną na liście, choć równie kluczową kwestią jest to, w jaki sposób opisujesz grafiki, które publikujesz na podstronach. Audyt SEO wykryje czy na stronie są poprawnie zdefiniowane grafiki, zgodnie z treścią i frazami kluczowymi na stronie, na której się znajdują.

7. Wskaźniki Core Web Vitals: prędkość ładowania strony, czas renderowania, stabilność układu i ładowanie poszczególnych elementów widocznych dla użytkownika wpływa na jakość odbioru strony przez potencjalnego klienta.

8. Dane META: meta title i description to obowiązkowe obszary do weryfikacji i ewentualnego uzupełnienia.

ImG7a.png

9. Analiza treści: audyt SEO powinien weryfikować również jakość treści umieszczonych na podstronach, jej unikalności czy umieszczonych fraz kluczowych.

Optymalizacja SEO

Z powyższych akapitów wiesz już, że sam fakt posiadania strony internetowej lub sklepu nie przyczyni się do wzrostu ruchu. Wiesz także, że proces optymalizacji witryny powinien być rozłożony w czasie, regularny i przemyślany.

Poniżej znajdziesz kilka wybranych i istotnych obszarów z zakresu optymalizacji SEO, o które powinieneś priorytetowo zadbać:

1. Optymalizacja sekcji HEAD

Sekcja HEAD to przede wszystkim meta tagi znajdujące się w kodzie źródłowym. Tagi takie jak title i description dostarczają zarówno robotom Google, jak i użytkownikom informacje, czego mogą się spodziewać po przejściu na daną podstronę z wyników wyszukiwania. Dobrze zoptymalizowana treść to jeden z istotnych aspektów, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony internetowej.

Title powinien informować o tym, jakiego tematu dotyczy strona. Z racji tego, że jest brany pod uwagę jako czynnik rankingowy, powinien także zawierać kluczową dla danej podstrony frazę.

Description z kolei jest opisem strony, który wyświetlany jest pod wynikami wyszukiwania. W odróżnieniu od title nie jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym, ale może zachęcić poszukującego do odwiedzenia strony, poprawiać CTR.

Jak redagować tagi title i description?

  • Title strony powinien być unikalny, jak i zawierać maksymalnie 70 znaków. Powinien być zbudowany wokół kluczowej dla podstrony frazy, a jednocześnie przekonujący i zachęcający do kliknięcia,
  • Description powinien zawierać około 160 znaków i powinien stanowić krótkie podsumowanie zawartości strony. Opis mimo wszystko powinien być jasny i zwięzły,
  • Tworząc dane meta, unikaj powtarzania tych samych słów w tagach title i description,
  • Tagi powinny dokładnie odzwierciedlać zawartość strony, ponieważ mylące tagi mogą zniechęcić użytkowników i wpłynąć negatywnie na ich doświadczenie na stronie.

2. Optymalizacja nagłówków H1-H3

Nagłówki to ważna część strategii SEO. Ułatwiają przez roboty Google interpretowanie treści, a jednocześnie sprawiają, że nawet długi tekst na podstronie staje się bardziej czytelny i przyjazny dla klienta. O czym warto pamiętać, optymalizując te elementy?

  • Jedna podstrona - jeden nagłówek H1. Nagłówek H1 jest nadrzędny i powinien zawierać frazę kluczową, która najlepiej opisuje zawartość danej podstrony,
  • Nagłówki H2 i H3 wykorzystaj, aby wyróżnić poszczególne sekcje w tekście. Tutaj w zasadzie nie ma ograniczeń co do liczby nagłówków na jednej podstronie,
  • Hierarchia to podstawa! Przykładowo nagłówek H1 powinien być najwyżej, dalej tag H2, który może być używany do wyróżnienia sekcji w treści, a H3 do wyróżnienia podsekcji,
  • Pamiętaj o słowach kluczowych! Użyj kluczowych słów w nagłówkach jednak z umiarem, nie dążąc do przeoptymalizowania witryny, ale nie przesadzaj. Słowa kluczowe powinny być użyte naturalnie i w kontekście danej sekcji.

3. Link building (czyli profil linków prowadzących do witryny, jak i linkowanie wewnętrzne): właściwie przygotowany dokument będzie zawierał także analizę jakości linków prowadzących do strony, ich ilość, regularność pozyskiwania i jakość. Link building to także wszystkie linki wewnątrz witryny, które po pierwsze ułatwiają użytkownikowi poruszanie się po stronie, jak i wskazują robotom Google, które strony są istotne.

Jeśli zadbałeś o wprowadzenie poprawek z audytu SEO, monitorujesz i optymalizujesz swoją stronę oraz dostarczasz wartościowy content, link building jest kolejnym obszarem, którego nie możesz pominąć w swojej strategii SEO.

Algorytmy Google wykorzystują linki jako ważne elementy wpływające na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Wartościowy link building dotyczy zarówno stron zewnętrznych, na których możesz umieścić link do swojej strony, jak i prac wewnątrz witryny (linkowanie wewnętrzne).

Linki wewnętrzne (czyli linki, które pojawiają się na różnych podstronach w Twojej witrynie) mogą pomóc robotom zdecydować, które strony w Twojej witrynie są najistotniejsze. Jednocześnie przemyślane linkowanie wewnętrzne ułatwi znalezienie nowych stron.

ryNPY.png

Narzędzie Ahrefs umożliwia między innymi weryfikację profilu linków, ich jakości i regularności pozyskiwania

Punktem odniesienia, jeśli chodzi o linkowanie zewnętrzne może być narzędzie Ahrefs, które dostarcza zestaw danych na temat domeny. To potężna baza wiedzy na temat działań link buildingowych własnych czy konkurencji. Wystarczy wyszukać interesujący nas adres URL w celu otrzymania takich danych jak Domain Rating (wskaźnik Ahrefs obrazujący moc domeny), liczba linków zwrotnych i odsyłających domen.

Wersja płatna zapewnia pełen dostęp do wszystkich funkcjonalności. Z kolei jeśli zależy Ci tylko na podstawowych parametrach swojej witryny, możesz skorzystać z bezpłatnej opcji, łącząc konto Ahrefs z Google Search Console.

Pozycjonowanie sklepów

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się nad pozycjonowaniem sklepu internetowego, np. pozycjonowaniem sklepu na Shoplo? Ruch organiczny często stanowi najważniejsze źródło ruchu w e-commerce. Zapewne dlatego z całą dozą przekonania możemy powiedzieć, że niezależnie od branży, konkurencja już dawno prowadzi systematyczne działania w tym kierunku!

Jeśli więc zastanawiasz się jak wygląda pozycjonowanie sklepu na platformie Shoper czy SEO dla PrestaShop, zasady gry są bardzo podobne. Nadal liczy się skrupulatna optymalizacja. Nadal istotny jest content i jakościowy link building. Pozycjonowanie sklepu na platformie IAI - IdoSell Shop czy na Sky-Shop - tu zawsze kluczem do sukcesu jest analiza konkurencji, dobór fraz i budżetu oraz… regularność!

Tutaj znajdziesz więcej informacji o pozycjonowaniu sklepu internetowego.

Konfiguracja Google Search Console

Proces pozycjonowania (SEO) bardzo mocno polega na narzędziach, które warto wykorzystywać, aby m.in. sprawdzać błędy techniczne na stronie, efektywniej pracować nad treścią czy podejmować trafniejsze decyzje w zakresie doboru słów kluczowych. Jednym z nich zdecydowanie jest Google Search Console, które zaraz obok Google Analytics powinno być obowiązkowym narzędziem w pracy nad poprawą widoczności witryny w wyszukiwarce.

Google Search Console (GSC) to przede wszystkim darmowe i dostępne dla każdego narzędzie, które umożliwia właścicielom witryn monitorowanie i optymalizację ich obecności w wyszukiwarce Google. Jednak aby uzyskać dostęp do danych strony internetowej z poziomu GSC, należy przejść proces weryfikacji.

Istnieją dwie główne metody weryfikacji usługi w Google Search Console. Możesz ją przeprowadzić:

  • przez domenę,
  • przez prefiks adresu URL.

Przejdźmy przez prosty proces konfiguracji narzędzia:

1. Zaloguj się, korzystając ze swoje adresu w domenie Google (jeśli nie posiadasz skrzynki Gmail, zawsze możesz założyć ją całkowicie bezpłatnie):

Ispvn.png

2. Po zalogowaniu się otrzymasz komunikat z dwiema możliwościami weryfikacji - przez domenę i prefiks adresu URL:

A1v57.png

Wybierając metodę przez domenę, wpisz nazwę domeny, którą chcesz zweryfikować. Następnie przejdź do panelu swojego hostingu, aby dodać wskazany tag w sekcji HEAD. W ostatnim kroku w Google Search Console wybierz "Weryfikuj". Google automatycznie przeszuka Twoją witrynę, aby potwierdzić weryfikację.

Decydując się na drugą opcję weryfikacji - przez prefiks - podaj pełny adres swojej strony internetowej. Następnie pobierz plik HTML, który umożliwi weryfikację dostępu lub dodaj meta tag HTML do sekcji head Twojej strony. Co ważne, Google zapewnia kilka sposobów na weryfikację tym sposobem, czyli przez wspomniany powyżej plik HTML, tag, a także przez osobne narzędzia, takie jak Google Tag Manager lub Google Analytics.

Pozycjonowanie fraz kluczowych

Słowa kluczowe to w SEO zarówno pojedyncze frazy, jak i bardziej rozbudowane wyrażenia, które Twoi potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę, aby znaleźć dokładnie to, czego szukają - informacje, przepisy, poradniki, usługi lub produkty.

Niezależnie od przyjętej strategii SEO, jak już wiesz, powinieneś w pierwszym kroku ustalić frazy kluczowe, na które chciałbyś, aby Twoja strona wyświetlała się wysoko w Google.

Wybór trafnych słów kluczowych stanowi ważny element strategii pozycjonowania. Wyróżnić można trzy rodzaje słów kluczowych: frazy brandowe, ogólne i long-tail.

1. Frazy brandowe - są to frazy zawierające nazwę własną marki, nazwę zastrzeżoną oferowanych usług lub produktów. Frazy brandowe wpisywane są w wyszukiwarkę przez użytkowników, którzy najczęściej nie znają konkretnego adresu strony internetowej firmy. Jeśli chodzi o pozycjonowanie fraz brandowych, to najczęściej już podstawowa optymalizacja strony wystarczy, aby ta wyświetlała się na pierwszych wynikach wyszukiwania.

Frazy kluczowe brandowe pozwalają na skupienie się na konkretnej marce, co jest szczególnie ważne dla firm, których celem oprócz zwiększenia sprzedaży organicznej, może być też zwiększenie rozpoznawalności swojej marki.

2. Frazy ogólne - to w odróżnieniu od fraz brandowych popularne, ogólnie używane frazy w odniesieniu do asortymentu (np. “buty sportowe” czy “odzież sportowa”). Głównie ze względu na to są o wiele bardziej konkurencyjne, mając wysoką liczbę wyszukiwań. Pozycjonowanie fraz ogólnych jest możliwe przy przemyślanym (i często pokaźnym) budżecie, w odróżnieniu od fraz long-tail,

3. Frazy long-tail - słowa kluczowe long-tail to z reguły dłuższe frazy, zawierające w sobie bardziej szczegółowe informacje. Korzystając z przykładu podanego przy frazach ogólnych z butami sportowymi, frazą long-tail mogłaby być fraza “buty sportowe Nike Air Max 97 białe” czy “odzież sportowa męska wyprzedaż”.

Do słów kluczowych tego typu należą przede wszystkim frazy kluczowe zawierające dwa lub więcej słów. Tego rodzaju frazy mają niższą liczbę wyszukiwań, ale są bardziej precyzyjne i często pozwalają na trafienie do bardziej zainteresowanej grupy odbiorców. W zależności oczywiście od obranej strategii SEO, zdecydowanie warto wdrożyć pozycjonowanie fraz long-tail do swojego planu.

Pozycjonowanie w mapach Google

To, że wyszukiwarka Google daje ogromne możliwości dla firm, to jest niezaprzeczalne. W końcu ruch organiczny jest ruchem “bezpłatnym” (w rozumieniu braku opłaty za kliknięcie użytkownika) i często stanowi znaczący % całego ruchu na stronie WWW.

Również to, że obecność wirtualna firm zyskuje coraz większe znaczenie, a korzystanie z różnego rodzaju narzędzi internetowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowych co bardziej świadomych marketerów i właścicieli przedsiębiorstw.

Pozostając przy ekosystemie Google, wręcz musimy wspomnieć o możliwościach pozycjonowania swojej firmy w Mapach Google. To jedno narzędzi oferowanych przez amerykańskiego giganta technologicznego, które umożliwia wyszukanie i odnalezienie firmy w interesującej nas lokalizacji. I już nie tylko jako klient poszukujący usług czy sklepów stacjonarnych, ale jako przedsiębiorca możesz wykorzystać Mapy do promocji swojego biznesu.

PNy6n.png

Mając to wszystko na uwadze, bez wahania możemy powiedzieć, że pozycjonowanie w mapach Google stało się kluczowym elementem w dziedzinie marketingu internetowego dla wielu branż.

Na czym polega pozycjonowanie w mapach Google? Główną rolą tego rodzaju działań jest wzrost widoczności punktu lokalnego na mapie w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci mają możliwość znalezienia Twojej firmy i skorzystania z jej usług.

Czy pozycjonowanie w mapach jest skuteczne? Jak najbardziej! Czy różni się od standardowego pozycjonowania stron? Owszem! Jakie są więc najważniejsze zalety obecności w Mapy Google i jak wypozycjonować swoją firmę?

1. Widoczność w wynikach wyszukiwania

Prawidłowo skonfigurowany Profil Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma) niesie za sobą wiele zalet. Jedną z nich jest możliwość wyświetlania się danych o firmie wraz z lokalizacją w wynikach wyszukiwania w Google, jak i bezpośrednio w Mapach Google.

Przykład? Klient poszukujący jubilera w Poznaniu korzysta z wyszukiwarki Google. Wpisując frazę “jubiler Poznań” w tym konkretnym przypadku zaraz pod płatną kampanią tekstową zobaczy zajmujący ogromną powierzchnię box z mapą i polecanymi adresami, które w teorii najlepiej odpowiadają na jego potrzeby:

znbKg.png

Z tego miejsca może zapoznać się z szeregiem najważniejszych informacji, takich jak dokładna lokalizacja, telefon kontaktowy, adres czy godziny otwarcia lub możliwość płatności kartą.

2. Profil Firmy w Google to miejsce do wyrażania opinii

Niezależnie od tego, jaki biznes prowadzisz, wiesz z pewnością, że opinie klientów mają niemałe znaczenie. Zwłaszcza jeśli chodzi o ranking w Mapach Google! Jeśli chcesz, aby profil Twojej firmy był widoczny wyżej w wynikach wyszukiwania, zachęć swoich obecnych klientów do pozostawienia opinii. Nie tylko wspomoże to proces, jakim jest pozycjonowanie w mapach Google, ale i Twoi potencjalni klienci, zastanawiając się nad skorzystaniem z Twoich usług łatwiej podejmą decyzję, zapoznają się z pozytywnymi i rzetelnymi recenzjami.

3. Statystyki wyszukiwania Twojej firmy

Profil Firmy Google to także szereg niezwykle pomocnych informacji i wskazówek. Po zalogowaniu się na swoje konto znajdziesz szereg statystyk dotyczących przede wszystkim tego, jak klienci trafiają na Twoją firmę w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie grafiki

Wyszukiwanie obrazów w Google to dla Ciebie możliwość na dodatkową ekspozycję w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie strony WWW na wybrane przez Ciebie słowa kluczowe ma na celu zwiększenie ruchu. Podobny cel mogą realizować grafiki, które zamieszczasz w witrynie.

czTUC.png

Jak pozycjonować grafiki w Google?

1. Format pliku graficznego ma znaczenie

Google preferuje formaty plików graficznych, takie jak JPG, PNG, GIF i WebP. Upewnij się, że Twoje grafiki są zapisane w jednym z tych formatów.

2. Zadbaj o odpowiednie nazewnictwo pliku

Nazwa pliku graficznego powinna odpowiadać temu, co znajduje się na grafice. Najlepiej, jeśli nazwa będzie opisowa, zawierająca słowa kluczowe.

3. Atrybut ALT to podstawa pozycjonowania grafiki

Alt to krótki tekst, który opisuje zawartość obrazu. Alt wykorzystywany jest w sytuacji, kiedy grafika nie może zostać poprawnie wyświetlona w przeglądarce. Opis ten umożliwia użytkownikom zrozumienie, co powinno się znajdować na miejscu obrazu. Znacznik alt powinien być krótki i zwięzły, ale jednocześnie opisując dokładnie treść grafiki.

4. Zmniejsz rozmiar pliku graficznego

Google premiuje w pewien sposób strony, które ładują się szybko. Takie są również oczekiwania dzisiejszych użytkowników. Grafiki możesz zmodyfikować, zmniejszając rozmiar pliku przez wykorzystanie dedykowanych narzędzi do kompresji plików graficznych.

5. Dodaj grafiki do sitemapy

Sitemapa jest informacją o wszystkim, co znajduje się w Twojej witrynie. Podobnie jak podstrony tekstowe, dodanie grafik do sitemapy zapewni lepsze zrozumienie struktury strony przez roboty Google.

Efekty pozycjonowania

Głównym celem pozycjonowania stron WWW jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. Użytkownicy (potencjalni klienci zainteresowani tym, co oferujesz) szukając informacji na dany temat, łatwiej trafią na Twoją witrynę, kiedy będzie pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jeśli zobowiążesz się do regularnej pracy nad serwisem, lub skorzystasz z pomocy agencji SEO, efekty będą długotrwałe, a ruch z wyszukiwarki kaloryczny i konwertujący.

Zobacz nasze efekty pozycjonowania sklepów internetowych.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!