Prelegenci Traffic Day 2018: Damian Hliwa

Paulina Cieślińska

E-commerce | 2018-08-01 | 2 min czytania

Prelegenci Traffic Day 2018: Damian Hliwa

Damian Hliwa, team leader działu SEO w Traffic Trends, znalazł się w gronie prelegentów konferencji Traffic Day 2018!

1. Kiedy i w jakich okolicznościach zacząłeś interesować się tematyką e-commerce?

Zupełnie przypadkowo. W związku z wyczerpaniem zleceń w poprzedniej pracy (byłem alpinistą przemysłowym i audytorem stacji bazowych dla polskich sieci telekomunikacyjnych) i przedłużonym urlopem, zacząłem poszukiwać pracy w Poznaniu. W związku z wykształceniem informatycznym trafiłem na ogłoszenie na stanowisko pozycjonera, gdzie wymagana była znajomość PHP, jednak późniejszy wywiad wykazał wiele negatywnych opinii o firmie, w której ubiegałem się o pracę. Niemniej jednak, tematyka ta bardzo mi się spodobała i postanowiłem kontynuować poszukiwania właśnie w tej branży. Tak też trafiłem do Traffic Trends, gdzie w zasadzie przeszedłem przez wszystkie stanowiska, od stażu, przez młodszego pozycjonera, specjalistę SEO, Team Leadera.

2. Jakich porad udzieliłbyś właścicielowi sklepu internetowego na starcie jego działań?

Nie bądź leniwy. Bądź cierpliwy. Nie idź na łatwiznę. Pamiętaj, że Twoja konkurencja też kiedyś zaczynała.

3. Jakie elementy składają się na sklep idealny?

W obecnych czasach pod kątem sklepu nie możemy zapominać przede wszystkim o TLS (czyli SSL/https), ponieważ ta zielona kłódka ma przede wszystkim działanie psychologiczne. Czy chcielibyśmy zostawić swoje pieniądze w miejscu, które nie może zagwarantować bezpiecznego ich przepływu.

4. Przed jakimi błędami przestrzegałbyś właścicieli sklepów internetowych?

Tak jak pisałem już w punkcie drugim - nie idź na łatwiznę. Najlepszym przykładem będą tutaj opisy produktów, które tak chętnie kopiujemy ze stron producentów (jeśli jesteśmy dystrybutorem). Jednak jeśli już poświęciliśmy środki, by przygotować opisy samodzielnie - nie psujmy sobie tego poprzez własne duplikaty na Allegro, Ceneo i w innych miejscach, którymi wspomagamy sprzedaż naszego sklepu.

5. Dlaczego uważasz, że warto wziąć udział w konferencji Traffic Day?

Bo mamy tutaj najlepszych specjalistów z branży, którzy codziennie pracują nad zwiększeniem sprzedaży dla setek właścicieli sklepów, takich jak Twój. Wiemy, bo konwertujemy. :)

Paulina Cieślińska

Event & marketing manager w Traffic Trends. Odpowiedzialna za budowanie ruchu przez content, social media oraz eventy. Prywatnie fanka polskiej szkoły filmowej i psychologii.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!