Prelegenci Traffic Day 2018: Grzegorz Brajewski

Paulina Cieślińska

E-commerce | 2018-07-25 | 3 min czytania

Prelegenci Traffic Day 2018: Grzegorz Brajewski

Co Founder, CEO w Szpiegomat.pl, Grzegorz Brajewski, w ogniu pytań przed konferencją Traffic Day 2018!

1. Kiedy i w jakich okolicznościach zacząłeś interesować się tematyką e-commerce?

Możliwość kupowania bez wychodzenia z domu fascynowała mnie od kiedy byłem nastolatkiem. 20 lat temu założyłem swój pierwszy sklep internetowy, w którym popełniłem chyba wszystkie możliwe błędy i niestety musiałem go zamknąć. Potem przez 11 lat prowadziłem firmę, zajmującą się marketingiem internetowym i spora część naszych klientów była z branży e-commerce, więc cały czas byłem z nią związany. Moje najnowsze dziecko, czyli Szpiegomat.pl monitoruje ceny w e-commerce więc jestem na bieżąco z tym co się dzieje i cały czas uczę się nowych rzeczy.

2. Jakich porad udzieliłbyś właścicielowi sklepu internetowego na starcie jego działań?

Komuś, kto chce zacząć poradziłbym, żeby poszukał dla siebie niszy i na niej się skupił. Kierując swoją ofertę ‘do każdego’ w wielu branżach bardzo trudno będzie się przebić przez już istniejącą konkurencję. Dlatego warto poszukać takich segmentów rynku, które są niedostrzegane lub źle obsługiwane i stworzyć ofertę dla nich.

3. Jakie elementy składają się na sklep idealny?

Badania Gemiusa pokazują, że klienci wybierając sklep zwracają uwagę przede wszystkim na atrakcyjne ceny produktów, koszty wysyłki i opinie o sprzedawcy. Moim zdaniem trzeba to dopasować do grupy docelowej. Oprócz dbania o ceny, koszty wysyłki i sprawną obsługę zamówień warto wiedzieć, co się jeszcze liczy dla naszych klientów i do tego dostosować nasz sklep. Bo to dla nich powinien być idealny. Definicja idealnego sklepu będzie inna dla różnych segmentów klientów.

4. Przed jakimi błędami przestrzegałbyś właścicieli sklepów internetowych?

Przestrzegałbym przed błędem który nazwę „wiem już wszystko”. Zdarza się, że kiedy to co robimy, zaczyna przynosić efekty i przychodzą sukcesy, uznajemy że znamy receptę na sukces. Tymczasem e-commerce to bardzo dynamiczna branża, gdzie polec mogą najwięksi (co pokazuje choćby historia Merlin.pl).

Trzeba więc stale obserwować konkurencję, rynek i klientów oraz nieustannie się uczyć. Ale nie wierzyć ślepo w rady innych, tylko koniecznie testować u siebie, bo nie zawsze coś, co sprawdziło się u kogoś innego, zadziała też u nas.

5. Dlaczego uważasz, że warto wziąć udział w konferencji Traffic Day?

Warto wziąć udział w Traffic Day, bo to świetna okazja, żeby dowiedzieć się jak lepiej prowadzić swój biznes e-commerce od praktyków z wieloletnim doświadczeniem w tej branży. To również możliwość wymiany doświadczeń i pomysłów z innymi właścicielami sklepów, a to jest bezcenne. Czasem jedna rzecz, wyniesiona z takiej konferencji potrafi nas zainspirować do zmian, które wyniosą nasz biznes na dużo wyższy poziom.

 

Paulina Cieślińska

Event & marketing manager w Traffic Trends. Odpowiedzialna za budowanie ruchu przez content, social media oraz eventy. Prywatnie fanka polskiej szkoły filmowej i psychologii.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!