Blog Traffic Trends

Prelegenci Traffic Day 2018: Joachim Synoradzki

Joachim Synoradzki, specjalista ds. obsługi klienta w Traffic Trends, prelegentem zbliżającej się konferencji!

1. Kiedy i w jakich okolicznościach zacząłeś interesować się tematyką e-commerce?

Rynek e-commerce może dlatego, że jest bardzo innowacyjny i szybko rozwijający się interesuje mnie niezmiennie od kilku lat. Jako osoba odpowiedzialna za obsługę klientów największą satysfakcję daje mi fakt, że zarówno rynek e-commerce, jak i klienci szybko się rozwijają, stale zwiększając generowane przez różne źródła przychody w swoim sklepie internetowym. Podejmując nowe działania reklamowe z klientem mamy jeden cen – konwersja wraz z odpowiednim rozdysponowaniem budżetu pomiędzy działaniom w Social Media, wyszukiwarce Google (SEO), czy kampanie płatne (SEM) oraz unikalne treści. To właśnie modny ostatnio – i jak najbardziej potrzebny – content w E-Commerce to zagadnienie, na które poświęcę najwięcej uwagi podczas prezentacji na Traffic Day.

2. Jakich porad udzieliłbyś właścicielowi sklepu internetowego na starcie jego działań?

Start sklepu internetowego zwłaszcza w tych bardziej obleganych i popularnych branżach na pewno będzie dużym wyzwaniem. Trzeba jednak podjąć je jak najszybciej patrząc na konkurencję, która już od lat buduje swoją widoczność w sieci. Początkujący przedsiębiorca myślący dopiero o własnej przestrzeni w Internecie do sprzedaży swoich produktów bardzo często gubi się w różnych formatach reklamowych, w które może inwestować. Reklama na YouTube, kampania banerowa w sieci reklamowej, czy pozycjonowanie i kampanie płatne w sieci wyszukiwania? Możliwości jest całe mnóstwo. Początkujące sklepy często wybierają je błędnie w odniesieniu do spodziewanego zwrotu z inwestycji. Warto więc przemyśleć co chcemy osiągnąć, w jakim czasie i jaki budżet mamy do wykorzystania. Zaplanowanie, dalej optymalizacja i na końcu bieżące sprawdzanie działań marketingowych w e-commerce to najważniejsze kroki do sukcesu dla małej firmy, która stawia swoje pierwsze kroki, ale też chce szybko się rozwijać na agresywnych rynkach, pełnych konkurencji.

3. Jakie elementy składają się na sklep idealny?

Umiejętne podejmowanie działań marketingowych oraz mądre dysponowanie posiadanym budżetem. Na równi oczywiście z całą pracą techniczną i programistyczną, która musi być przemyślana i wykonana na etapie projektowania i tworzenia sklepu internetowego. Sklep idealny daje się bardzo łatwo odnaleźć w Internecie. W sklepie idealnym klient poruszać się będzie intuicyjnie, wybierać konkurencyjną cenowo dostawę, a z zamówionego produktu cieszyć się będzie już na drugi dzień. Dzięki opiniom od zamawiających, szczegółowym opisom produktów oraz zdjęciom, które oddają realny stan produktu w idealnym e-sklepie klient nie będzie miał potrzeby zwracać zamówionego towaru. Trudno jednak pogodzić te wszystkie kwestie jednocześnie, a wierzę, że po konferencji Traffic Day wielu właścicieli sklepów wyjedzie z gotową listą rzeczy do ulepszenia w swojej firmie.

4. Przed jakimi błędami przestrzegałbyś właścicieli sklepów internetowych?

Biorąc pod uwagę temat prezentacji, którą będę miał okazję przedstawić podczas Traffic Day głównym błędem jest content w sklepach internetowych. Jego brak, jego niepoprawne tworzenie czy niewłaściwy dobór działań w mediach społecznościowych w danej branży. Zamierzam przedstawić kilka prostych zasad, którymi warto kierować się przy budowaniu treści w sklepie internetowym, aby te przyciągały dodatkowy ruch z różnych kanałów, a jednocześnie były przyjazne dla odbiorcy. Tym bardziej, że większość sklepów internetowych popełnia podstawowe błędy patrząc na dostarczoną dla klienta treść.

5. Dlaczego uważasz, że warto wziąć udział w konferencji Traffic Day?

W ramach zorganizowanej akcji #TrafficZwiększaSprzedaż systematycznie poruszane zostały różne tematy, które dotyczyły zarówno mediów społecznościowych, budowania ruchu organicznego, czy sposobów tworzenia treści w e-sklepie. Podczas Traffic Day wiedza ta zostanie przedstawiona w jeszcze bardziej usystematyzowany sposób. Jednak przedstawiona zostanie tak, że zarówno początkujący przedsiębiorcy zakładający swój pierwszy sklep internetowy będą czerpać z niej garściami, jak i duże sklepy, które szukają możliwości na usprawnienie swoich działań marketingowych. Traffic Day to cały dzień pełny spotkań z praktykami E-Commerce, którzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu, w przyjazny dla początkujących, ale i merytoryczny sposób rozwieją Wasze wątpliwości, czy warto zainwestować w swój sklep internetowy.

Dodaj komentarz

Paulina Cieślińska

Event & marketing manager w Traffic Trends. Odpowiedzialna za budowanie ruchu przez content, social media oraz eventy. Prywatnie fanka polskiej szkoły filmowej i psychologii.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy