Prelegenci Traffic Day 2018: Mateusz Grzywnowicz

E-commerce Firma

Prezentujemy kolejny wywiad z prelegentem Traffic Day 2018. Dzisiejszy dzień należy do Mateusza Grzywnowicza!

1. Kiedy i w jakich okolicznościach zacząłeś interesować się tematyką e-commerce?

Przygodę z e-commerce rozpocząłem 8 lat temu, tuż po studiach, otwierając swój pierwszy sklep online z suplemetami i odżywkami diety dla sporowców. Bardzo szybko zorientowałem się, że aby odnieść sukces w tej branży musiałem zwiększyć zasięg i miejsce swojej sprzedaży. Dlatego zdecydowałem się rozpocząć sprzedaż, (głównie polskich marek) na zagranicznych serwisach sprzedażowych. W pierwszej kolejności skierowałem się na platformę, eBay a w następnym kroku na Amazon. Okazało się to bardzo trafnym wyborem i w krótkim czasie wysyłałem swoje produktu do ponad 25 krajów na świecie.

2. Jakich porad udzieliłbyś właścicielowi sklepu internetowego na starcie jego działań?

Wiele sklepów internetowych początkowo ogranicza swoją sprzedaż do rodzimego rynku internetowego, a moim zdaniem nie musi tak być. Warto już na starcie myśleć globalnie. Międzynarodowe portale aukcyjne to jeden z podstawowych kanałów do rozpoczęcia sprzedaż na światową skalę. Twój sklep zdecydowanie powinien się tam znaleźć, jeśli planujesz rozszerzyć swoją działalność i zwiększyć sprzedaż. Warto więc docierać do jak najszerszego grona klientów poprzez bardzo znane portale aukcyjne, takie jak: eBay, Amazon oraz doskonale znane Allegro.  Dzięki takiemu połączeniu trafisz do milionów klientów w Polsce, całej Europie oraz na świecie. Mimo rosnącego zainteresowania zagranicznymi rynkami, sprzedaż poza granicami kraju, w ujęciu wartościowym, jest w polskim handlu elektronicznym wciąż zjawiskiem marginalnym. Zdecydowana większość polskich sklepów (57,9%) NIE generuje żadnego obrotu ze sprzedaży zagranicznej. Nie musi tak być! 

3. Jakie elementy składają się na sklep idealny?

Idealny sklep internetowy? Prosty i wygodny! Konkurencyjny cenowo, nieskomplikowany i oferujący szybką dostawę. Takie powinny być idealne e-sklepy. Według badań ponad 3/4 konsumentów uważa łatwość użycia za najważniejszą cechę sklepu internetowego. Celem e-commerce jest pomoc kupującym w uzyskaniu tego, czego wymagają możliwie jak najszybciej i bez zbędnej złożoności. Sprzedawcy Internetowi mają nieraz kilkanaście sekund na dokonanie transakcji. Zdaniem przedsiębiorstwa Adobe aż 39% rezygnacji z zakupów jest spowodowane zbyt długim ładowaniem zdjęć. Klienci chętnie przestawiają się ze sklepów stacjonarnych na internetowe, bo te również dają możliwość zobaczenia produktów przed zakupem. Przede wszystkim sprzedaje się obraz, a nie tekst. Dlatego każdy produkt powinien posiadać wiele zdjęć pod różnym kątem, koniecznie w wysokiej rozdzielczości. Muszą one być zoptymalizowane do ładowania strony i mieć możliwość powiększania. Sklep internetowy powinien być wielojęzykowy. Wiele systemów już teraz oferuje z automatu tłumaczenie naszego sklepu na wiele języków. Po naszej stronie jest tylko przygotowanie odpowiednich opisów w wybranych językach. Witryny e-commerce to doskonałe cele dla cyberprzestępców, którzy z roku na rok wymyślają nowe sposoby na łamanie zabezpieczeń i kradzieże danych lub pieniędzy. Z punktu widzenia klientów ważne jest, aby sklep zapewnił im pełną prywatność. Dlatego warto zbudować witrynę internetową na platformie wyposażonej w zaawansowane funkcje bezpieczeństwa. Również mnóstwo klientów rezygnuje z zakupów w momencie, gdy muszą się zarejestrować. To tak jakby wychodzili ze sklepu zostawiając pełny koszyk przy kasie! Twój sklep musi mieć możliwość złożenia zamówienia przez niezarejestrowanego użytkownika, ponieważ inaczej tracisz lwią część obrotu. I to nie potencjalnego tylko faktycznego, ponieważ ci ludzie naprawdę chcieli dokonać zakupu, ale zrezygnowali.

4. Przed jakimi błędami przestrzegałbyś właścicieli sklepów internetowych?

Słaba prezentacja produktu.

Nie da się ukryć, że najczęstsze błędy w sklepach internetowych dotyczą właściwie bardzo ważnej, jak nie najważniejszej części sklepu – prezentacji produktu. Jest to swego rodzaju paradoks, ponieważ żeby coś sprzedać, trzeba to odpowiednio… sprzedać, czyli przedstawić w jak najlepszej formie. Co się jednak okazuje, to w wielu przypadkach opisy produktów są powielane lub dwu-trzy zdaniowe, a z kolei obrazy produktów pozostawiają wiele do życzenia pod kątem jakości oraz prezencji.

Brak dbałości o aspekty UX oraz ogólną prezencję.

Błędy w sklepach internetowych dotyczą również względów estetycznych czy UX-owych. Jest to często spotykany problem, ale zarazem bardzo ogólny, bo odnoszący się do prezencji. Estetyka jest bardzo ważna. To ona przyciąga i zatrzymuje odbiorców na stronie. Nowoczesny sklep z przyjemną i stonowaną kompozycją jest zachęcający w odbiorze. Wysłużoną szatę graficzną od razu widać, a nawet jeśli użytkownik nie za bardzo zna obecne trendy, to z pewnością zauważy różnicę, jeśli konkurencja ma nowocześniejszy wygląd sklepu. Wtedy to widać od razu.

Mało intuicyjny proces zakupowy.

Kolejnym spotykanym błędem w sklepach online może być sam proces zakupowy, który jest zazwyczaj mało intuicyjny. To jest bardzo newralgiczny moment, ponieważ użytkownik jest zainteresowany zakupem, więc nie może mu w tym nic przeszkodzić. Dlatego też sam sposób zamówienia musi być bardzo minimalistyczny. Bez jakichkolwiek rozpraszaczy wokół, które tylko odciągną użytkownika od głównego celu – dokonania zakupu.

Brak zaufania do sklepu.

Częste błędy w sklepach internetowych dotykać również mogą zamieszczanych treści, a właściwie ich braku. Ostatnio we wpisach powtarzam to nad wyraz często. Kupując w internecie, musimy obdarzyć sklep zaufaniem. Nowy sklep jest dla użytkownika kompletnie obcym „bytem”. Nie zostawi się tam pieniędzy, jeśli sklep nie budzi zaufania lub mamy co do niego wątpliwości.

5. Dlaczego uważasz, że warto wziąć udział w konferencji Traffic Day?

E-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie, kto się nie rozwija ten ginie. Rynek wymaga ciągłego podążania za trendami. Konferencja umożliwi poznanie różnych spojrzeń i metod stosowanych przez ekspertów i liderów w swoich branżach. Traffic Day to konferencji, na której nie może Cię zabraknąć, jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wyzwaniami e-commerce i spędzić efektywnie cały dzień wypełniony inspiracjami od najlepszych ekspertów e-commerce.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Event & marketing manager w Traffic Trends. Odpowiedzialna za budowanie ruchu przez content, social media oraz eventy. Prywatnie fanka polskiej szkoły filmowej i psychologii.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!