Przed Wami wywiad z kolejnym prelegentem Traffic Day 2018! Tym razem na pytania odpowiedział Paweł Jóźwik, prezes Traffic Trends.
1. Kiedy i w jakich okolicznościach zacząłeś interesować się tematyką e-commerce?
Miałem tę przyjemność obserwować rozwój e-commerce w Polsce od samego początku. Sam wskoczyłem na falę internetowych zakupów poprzez uruchomienie sklepu w okolicach 2006 roku. Od tego czasu zadziwia mnie jak ta branża zmienia życie ludzi. Powstała cała masa pięknie prosperujących firm, które w innym otoczeniu nie miałyby racji bytu. Z drugiej strony e-commerce to w dużej mierze technologia, którą pasjonuje się odkąd pamiętam.
2. Jakich porad udzieliłbyś właścicielowi sklepu internetowego na starcie jego działań?
To jest bardzo trudne pytanie. Można udzielić dziesiątki porad i każdą w innej kategorii działań. Dla mnie najważniejsze zawsze było, aby pasjonować się którymś aspektem tego biznesu. Ja kochałem technologię i najwięcej uwagi poświęcałem sklepowi jako narzędziu do kupowania. Znam też wielu właścicieli sklepów, którzy kochają produkty, które sprzedają. Są wtedy w stanie zapewnić ponadprzeciętną obsługę i pomoc dla klientów. Jest jednak jedna rada, którą chciałbym puścić w świat. Nie rób tego tylko dla pieniędzy bo szybciej niż myślisz stracisz zapał.
3. Jakie elementy składają się na sklep idealny?
Świetna oferta, bardzo użyteczna technologia sklepowa, przemyślany marketing i komunikacja. Całość musi grać ze sobą.
4. Przed jakimi błędami przestrzegałbyś właścicieli sklepów internetowych?
Dochodowy sklep to wypadkowa prawidłowego działania wszystkich składowych. Często widzimy sklepy w których zaniedbano wiele spraw, a uwypuklono jeden aspekt np. cenę. Tak działają sklepy wywodzące się z Allegro. Mają duże trudności w zaistnieniu poza marketplacem. Największy błąd jaki możesz zrobić to działać nieprofesjonalnie. Handel to gra konkurencyjna i wygrywają tylko najlepsi i w ograniczonej liczbie.
5. Dlaczego uważasz, że warto wziąć udział w konferencji Traffic Day?
Ponieważ będziesz miał możliwość posłuchać ludzi, który na co dzień praktykują e-commerce, a nie są szkoleniowcami lub mówcami. Dostaniesz wiedzę praktyczną i opartą na doświadczeniach z pola walki.