Prelegenci Traffic Day 2018: Paweł Mielczarek

Paulina Cieślińska

E-commerce | 2018-07-04 | 3 min czytania

Prelegenci Traffic Day 2018: Paweł Mielczarek

W ogniu pytań, przed zbliżającą się konferencją Traffic Day, znalazł się CEO vSprint - Paweł Mielczarek, czyli nasz kolejny prelegent!

1. Kiedy i w jakich okolicznościach zacząłeś interesować się tematyką e-commerce?

Zabawna historia. :) Ze względu na swój charakter pisma – gryzmole strasznie – w szkołach byłem zawsze za to ganiany i musiało minąć dużo czasu zanim przeszedłem z zeszytu w 3 linie na jedną (język polski). Już wtedy musiałem podjąć decyzję swojego życia – zostać lekarzem lub informatykiem (gdzie słowo pisane było praktycznie zbędne). Wybrałem studia IT, a z czasem rozwijałem się w kierunku e-sprzedaży. Dzięki ludziom, którzy wskazali mi kierunek i dali możliwości nauki na własnych błędach mam możliwość występować na konferencji Traffic Day. Dzięki!

2. Jakich porad udzieliłbyś właścicielowi sklepu internetowego na starcie jego działań?

Mocne fundamenty są podstawą każdego biznesu – również internetowego. Przegląd konkurencji, dobrze skrojona grupa docelowa oraz unikalna wartość oferty – 3 filary na których należy się skupić. Nie widzę przyszłości w kolejnych klonach np. sklepów z zabawkami, gdzie walka cenowa niszczy biznes, a po wejściu Amazona połowa sklepów będzie musiała zamknąć interes. Jednak widzę wartość w innowacji i jakości – przykład Szumisie.

3. Jakie elementy składają się na sklep idealny?

Pomijając kwestie techniczne (stabilny silnik, przyjazny interfejs, miły dla oka wygląd) różnorodność jest tym słowem, które w pełni odpowiada na pytanie. Szerokość asortymentu, różne formy kontaktu (czat, profil na fb, mail, telefon) różnorodność form wysyłki oraz płatności itp. Jeśli pozwolimy Klientowi na wybór poszczególnych elementów przyniesie to większy efekt, niż próba upchania go w szablon i stawianie barier – wybierz różową sukienkę, płatność jedynie przelewem, a wysyłka Pocztą Polską.

4. Przed jakimi błędami przestrzegałbyś właścicieli sklepów internetowych?

Sklep internetowy nic nie kosztuje – często się słyszy takie stwierdzenia. Jeśli coś nic nie kosztuje to zazwyczaj kosztuje czas. Rzeczywiście można zbudować sklep na darmowym serwerze z reklamami, dostępnym silnikiem na wolnym oprogramowaniu – ale to wymaga wiedzy i zaangażowania. Sama promocja sklepu również wiąże się nakładami finansowymi. Do tego dochodzi gonitwa za konkurencją, podążenie tymi samymi ścieżkami i walka cenowa. Marketerze! Nie idź tą drogą! :)

5. Dlaczego uważasz, że warto wziąć udział w konferencji Traffic Day?

Rzadko kiedy na jednej konferencji jest możliwość porozmawiania o sklepie internetowym, Allegro i Amazon + Ebay. Większość takich eventów koncentruje się wyłącznie na własnym e-sklepie nieświadomie pomijając znane marketplace – a przecież Allegro to 17 mln userów miesięcznie. Warto również zwrócić uwagę na datę konferencji – koniec III kwartału to najlepszy moment, aby zaczerpnąć inspiracji i wypracować strategię na największy pik sprzedażowy w roku: Black Friday, Cyber Monday, Mikołajki i Choinka. :)

 

Paulina Cieślińska

Event & marketing manager w Traffic Trends. Odpowiedzialna za budowanie ruchu przez content, social media oraz eventy. Prywatnie fanka polskiej szkoły filmowej i psychologii.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!